Rīgā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

23.10.2008.                   Nr.90/TA-3033

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā". Likumprojektu izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Zeile 67162604, olga.Zeile@tm.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 2 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 8 lp.

3. Ministru kabineta 2008.gada 14.oktobra sēdes protokola Nr.74  21.§ izraksts uz 1 lp.

 

 

 

Ministru prezidents                   I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931


Likumprojekts

 

Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā

 

Izdarīt Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2006, 15.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Svītrot visā tekstā vārdu "(pagasttiesa)" (attiecīgajā locījumā).

 

2. Izteikt 15.pantu šādā redakcijā:

 

"15.pants. Apcietināto iesniegumi

(1) Apcietinātajam ir tiesības rakstīt iesniegumus valsts un pašvaldības institūcijām.

(2) Apcietinātā iesniegumus par jautājumiem, kas saistīti ar drošības līdzekļa – apcietinājums – izpildes apstākļiem, Iesniegumu likumā noteiktajā kārtībā izskata izmeklēšanas cietuma priekšnieks. Apcietinātā iesniegumus par izmeklēšanas cietuma administrācijas faktiskās rīcības apstrīdēšanu izskata Ieslodzījuma vietu pārvaldes priekšnieks Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

(3) Apcietinātā sarakste ar valsts un starptautiskajām cilvēktiesību institūcijām, Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisiju, prokuratūru, tiesu, aizstāvi, procesa virzītāju, kā arī apcietinātā ārvalstu pilsoņa sarakste ar savas valsts diplomātisko vai konsulāro pārstāvniecību vai tās valsts diplomātisko vai konsulāro pārstāvniecību, kura pilnvarota pārstāvēt viņa intereses, nav pakļauta kontrolei un tiek nosūtīta par izmeklēšanas cietuma līdzekļiem.

(4) Apcietinātā sarakste ar citām valsts un pašvaldību iestādēm tiek segta no izmeklēšanas cietuma līdzekļiem gadījumā, ja apcietinātā personiskās naudas kartē nav līdzekļu un apcietinātais apstrīd šo iestāžu izdotu administratīvo aktu vai faktisko rīcību, vai nosūta iesniegumu valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības pieprasījumam.

(5) Iesniegums Ieslodzījuma vietu pārvaldes priekšniekam par izmeklēšanas cietuma priekšnieka lēmumu tiek nosūtīts par izmeklēšanas cietuma līdzekļiem."

 

3. Papildināt 20.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

 

"(4) Apcietinātā naudu izmeklēšanas cietumā uzglabā, pārsūta un izmaksā apcietinātajam latos. Citā valūtā saņemto naudu izmeklēšanas cietumā konvertē latos atbilstoši Latvijas Bankas noteiktajam kursam naudas saņemšanas dienā."

 

4. Izteikt 40.panta pirmās daļas otro teikumu šādā redakcijā:

 

"Ja apcietinājuma termiņa beigas iekrīt sestdienā, svētdienā, svētku dienā vai brīvdienā, apcietināto atbrīvo piektdienā vai dienā pirms svētku dienas vai brīvdienas."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tieslietu ministrs

G.Bērziņš


 

Likumprojekta

“Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā”

anotācija

 I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

Latvijas Republikas Satversmes tiesa (turpmāk – ST), pasludinot spriedumu lietā 2008.gada 9. maijā lietā Nr. 2007-24-01 „Par Latvijas Sodu izpildes kodeksa 50. panta otrās daļas otrā teikuma atbilstību Latvijas Republikas Satversmes 92. pantam” nolēma atzīt Latvijas Sodu izpildes kodeksa 50. panta otrās daļas otro teikumu, ciktāl tas neparedz apmaksāt no valsts līdzekļiem iesniegumu par administratīvā akta vai faktiskās rīcības apstrīdēšanu un juridiskās palīdzības pieprasījumu nosūtīšanu tiem notiesātajiem, kuriem nav līdzekļu, par neatbilstošu Latvijas Republikas Satversmes 92. pantam un spēkā neesošu no 2008. gada 1. novembra. Lai precizētu Latvijas sodu izpildes kodeksa normas (turpmāk – LSIK), TM izstrādāja likumprojektu „Grozījumi Latvijas sodu izpildes kodeksā”, ar kurā ietvertajiem grozījumiem novērsta ST norādītā neatbilstība.

 2. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

        Apcietinātie un notiesātie attiecībā uz sarakstes nodrošināšanu ar dažādām institūcijām par ieslodzījuma vietas līdzekļiem, atrodas vienādos un salīdzināmos apstākļos. Situācija, ka ST norādītās problēmas attiecībā uz notiesātajiem tiktu novērstas, bet identiska situācija (problēma) saglabātos attiecībā uz apcietināto iespēju veikt saraksti par izmeklēšanas cietuma līdzekļiem, ja apcietinātais vēlas apstrīdēt valsts vai pašvaldības iestādes izdotu administratīvo aktu vai faktisko rīcību, vai tam nepieciešama valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības pieprasījumu nosūtīšana, būtu uzskatāma par diskriminējošu. Tādējādi apcietinātajiem, kam nav līdzekļu vēstules nosūtīšanai, tiks radīta iespēja izmantot likumā noteiktās iespējas apstrīdēt institūcijas lēmumu vai faktisko rīcību, vai pieprasīt valsts nodrošināto juridisko palīdzību. Tāpēc ir nepieciešami grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā (turpmāk – Likums) saistībā ar ST 2008.gada 9. maija spriedumu lietā Nr. 2007-24-01 „Par LSIK 50. panta otrās daļas otrā teikuma atbilstību Latvijas Republikas Satversmes 92. pantam”. 

Bez tam, pēc Tiesībsarga iniciatīvas veidotā darba grupā (piedalījās, Tiesībsarga biroja, Ģenerālprokuratūras, Tieslietu ministrijas un Ieslodzījuma vietu pārvaldes pārstāvji) 2007.gada rudenī tika analizēta apcietināto iesniegumu izskatīšanas prakse un tika secināts, ka ir nepieciešams precizēt Likumu, papildinot to ar normām, kas precīzi noteiktu apcietināto iesniegumu izskatīšanas kārtību. Esošā Likuma redakcija nesniedz pietiekami precīzas norādes uz to, ka apcietinātajam problēmas ieslodzījuma vietā jārisina, vispirms vēršoties pie tās priekšnieka. Arī prakse liecina, ka apcietinātie iesniegumus par ieslodzījuma vietu amatpersonu rīcību nosūta dažādām institūcijām (t.sk. Valsts prezidentam, Ministru prezidentam u.tml.), kas savukārt prasa šo institūciju resursu patēriņu, lai tās atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam, nodrošinātu iesnieguma pārsūtīšanu, jo to kompetencē neietilpst šo iesniegumu izskatīšana. Tāpēc Likumu nepieciešams precizēt, lai precīzi noteiktu, ka apcietināto problēmas sākotnēji jārisina, izmantojot iekšējo sūdzību izskatīšanas mehānismu ieslodzījuma vietā (un Ieslodzījuma vietu pārvaldē). Bez tam, Likuma normas jāprecizē atbilstoši Iesniegumu likumā lietotajiem jēdzieniem.

 3.  Normatīvā akta projekta būtība

 

 

Likumprojektā ietvertas normas, kas nepieciešamas, lai nodrošinātu apcietinātajiem un notiesātajiem vienādas tiesības uz saraksti par valsts budžeta līdzekļiem, kā arī ietverti papildus nepieciešamie grozījumi, kas nepieciešami steidzamai problēmas risināšanai.

1.    Visā likuma tekstā paredzēts svītrojot vārdu „(pagasttiesa)”, tādējādi precizējot to atbilstoši spēkā esošajos normatīvajos aktos lietotajiem terminiem.

2.    Likuma 15.pantu paredzēts izteikt jaunā redakcijā, lai:

2.1.    veiktu redakcionālus precizējumus, lai nodrošinātu likuma atbilstību Iesniegumu likumā lietotajiem jēdzieniem;

2.2.    papildinātu ar regulējumu, kurā noteikta apcietinātā iesniegumu par jautājumiem, kas saistīti ar apcietinājuma izpildes apstākļiem, izskatīšanas kārtību un amatpersonu, kurai šāds iesniegums iesniedzams. Bez tam, paredzēts noteikt, ka apcietinātā iesniegumu par izmeklēšanas cietuma administrācijas faktiskās rīcības apstrīdēšanu izskata Ieslodzījuma vietu pārvaldes priekšnieks. Minētie jautājumi spēkā esošajā likumā nav pietiekami reglamentēti, par ko liecina prakse, ka apcietinātie iesniegumus par ieslodzījuma vietu amatpersonu rīcību nosūta dažādām institūcijām (t.sk., Valsts prezidentam, Ministru prezidentam, Ģenerālprokuratūrai u.tml.), kas savukārt prasa šo institūcijām resursu patēriņu, lai tās atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam, nodrošinātu iesnieguma pārsūtīšanu, jo viņu kompetencē neietilpst šo iesniegumu izskatīšana. Tāpēc minētais precizējums nepieciešams arī, lai precīzi noteiktu, ka apcietināto  problēmas sākotnēji jārisina, izmantojot iekšējo sūdzību izskatīšanas mehānismu ieslodzījuma vietā (un Ieslodzījuma vietu pārvaldē).

2.3.    Papildināt pantu, lai noteiktu, ka apcietinātā sarakste ar citām valsts un pašvaldību iestādēm tiek segta no izmeklēšanas cietuma līdzekļiem gadījumā, ja apcietinātā personiskās naudas kartē nav līdzekļu un apcietinātais apstrīd šo iestāžu izdotu administratīvo aktu vai faktisko rīcību, vai nosūta iesniegumu valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības pieprasījumam. Tādējādi apcietinātajiem, kam nav līdzekļu vēstules nosūtīšanai, tiks radīta iespēja izmantot likumā noteiktās iespējas apstrīdēt institūcijas lēmumu vai faktisko rīcību, vai pieprasīt valsts nodrošināto juridisko palīdzību.

3.    Likumprojektā ietverts arī grozījums likuma 20.pantā, papildinot to ar jaunu ceturto daļu, kurā  noteikts, ka apcietinātā naudu izmeklēšanas cietumā uzglabā, pārsūta un izmaksā apcietinātajam latos un citā valūtā saņemtas naudas pārvešana latos notiek atbilstoši Latvijas bankas noteiktajam kursam naudas saņemšanas dienā izmeklēšanas cietumā. Minētais grozījums nepieciešams, jo apcietinātie var saņemt naudas pārvedumus arī citu valstu valūtās, tāpēc nepieciešams noteikt izmeklēšanas cietuma administrācijas konkrētu rīcību ar šādu valūtu.

4.      Likumprojektā ietverts grozījums, ar kuru likuma 40.panta pirmās daļas otrais teikums tiek izteikts jaunā  redakcijā, nosakot, ka, ja apcietinājuma termiņš beidzas sestdienā, svētdienā, svētku dienā vai brīvdienā, apcietināto atbrīvo piektdienā vai dienā pirms svētku dienas vai brīvdienas. Minētais precizējums nepieciešams, lai normu izteiktu atbilstoši likuma „Par svētku, atceres un atzīmējamām dienām” 1.panta trešajā daļā noteiktajam. 

Minēto likumprojektu nepieciešams virzīt steidzamības kārtā ņemot vērā Satversmes tiesas 2008.gada 9. maija spriedumā lietā Nr. 2007-24-01 noteikto termiņu – 2008.gada 1.novembris.

 4. Cita informācija

 

 

Likumprojekts tika izskatīts TM izveidotajā darba grupā LSIK pilnveidošanai, kurā tas tika atbalstīts. Likumprojekts minētajā darba grupā tika izskatīts ņemot vērā apcietināto un notiesāto atrašanos līdzīgos apstākļos.

Darba grupā piedalās pārstāvji no iesaistītājām institūcijām – Tieslietu ministrijas, Valsts probācijas dienesta, Ieslodzījuma vietu pārvaldes, Ģenerālprokuratūras, tiesu sektora, sabiedriskās politikas centra „Providus”, Latvijas Policijas akadēmijas, Tiesībsarga biroja, Valsts prezidenta apžēlošanas dienesta, Iekšlietu ministrijas.

Ieslodzījuma vietu pārvaldes publiskajā pārskatā par 2006.gadu minēts, ka centrālais aparāts saņēma un izskatīja 5912 sūdzības un iesniegumus, kuri ietver sevī jautājumus:

· par vardarbīgu izturēšanos pret ieslodzīto – 193;

· par neapmierinošiem turēšanas apstākļiem un režīma nosacījumu izpildi – 2172;

· ar lūgumu ieslodzītos pārcelt no viena cietuma uz citu – 1239;

· par ieslodzīto veselības aprūpi – 717;

· par personāla darba apstākļiem un sociālo garantiju nodrošināšanu - 47;

· citi jautājumi –1544.

423 iesniegumi bija pārsūtīti no Tieslietu ministrijas, bet 831 iesniegums – no Specializētās vairāku nozaru prokuratūras.

IeVP publiskajā pārskatā par 2007.gadu norādīts, ka centrālais aparāts saņēma un izskatīja 5882 sūdzības un iesniegumus par šādiem jautājumiem:

·     ar lūgumu ieslodzītos pārcelt no viena cietuma uz citu – 1969;

·     par neapmierinošiem turēšanas apstākļiem un režīma nosacījumu izpildi – 1717;

·     par disciplinārsodu piemērošanu – 565;

·     par ieslodzīto veselības aprūpi – 366;

·     par vardarbīgu izturēšanos pret ieslodzīto – 51;

·     par personāla darba apstākļiem un sociālo garantiju nodrošināšanu – 35;

·     par nodarbinātības problēmām – 2;

·     citi jautājumi – 1177.

 

Tieslietu ministrijas lietvedības sistēmā atrodama informācija, ka 2006.gadā tika saņemti 920 ieslodzīto iesniegumi, bet 2007.gadā – 676 iesniegumi.

 

 II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām

  Nav attiecināms  

 2. Ekonomiskā ietekme:

2.1. makroekonomiskā vide;

2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte;

2.3. cenas;

2.4. eksporta un importa apjoms;

2.5. konkurences apstākļi;

2.6. jauninājumi un pētījumi;

2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte

  Nav attiecināms  

 3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām

 

  Nav attiecināms  

 4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

  Nav attiecināms  

 5. Sociālā ietekme:  

5.1. sociālās situācijas izmaiņas;

5.2. nodarbinātība

 

  Nav attiecināms  

 6. Ietekme uz vidi:

6.1. dabas resursu lietošana;

6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē;

6.3. darbības radītie atkritumi;

6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana;

6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem;

6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām;

6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē

 

  Nav attiecināms  

 7. Cita ietekme

  Nav attiecināms  

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

2008

Turpmākie trīs gadi

2009

2010

2011

1

2

3

4

5

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

1.2. speciālais budžets;

1.3. pašvaldību budžets

 

 

 0  

0

0

2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

2.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

2.2. speciālais budžets;

2.3. pašvaldību budžets 

0

0

 

 

0

 

19,3

 

 

19,3

 

19,3

 

 

19,3

 

3. Finansiālā ietekme:

3.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

3.2. speciālais budžets;

3.3. pašvaldību budžets 

Nav attiecināms   

 

 

Nav attiecināms  

Nav attiecināms 

 

 

Nav attiecināms  

-19,3

 

 

-19,3

 

-19,3

 

 

-19,3

 

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai 

Nav attiecināms 

Nav attiecināms  

Nav attiecināms 

Nav attiecināms   

5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins

 

Sakarā ar grozījumiem Apcietinājumā turēšanas kārtības likuma 15.pantā palielināsies  ieslodzījuma vietu izdevumi, jo būs nepieciešami līdzekļi, lai apmaksātu apcietināto saraksti ar citām valsts un pašvaldību iestādēm.

5.1.Papildus nepieciešamais finansējums,

lai apmaksātu apcietināto sarakstu ar citām valsts un pašvaldību iestādēm.

 

 

0

 

 

0

 

 

19,3

 

 

19,3

Aprēķins:

2010.gadā un turpmāk ik gadus

1 786 pers. x Ls 0,30 x 12 mēn. x 3 vēstules = Ls 19 289,

kur:1 786– plānotais apcietināto skaits 2010.gadā;

        Ls 0,30 – vidējā cena par aploksni ar pastmarku ( Ls 0,25 – vidējie izdevumi vienas pastmarkas iegādei, Ls 0,05 – vidējā aploksnes cena);

        12 – mēnešu skaits gadā;

         3 – vidējais vēstuļu skaits mēnesī vienam notiesātajam.

Notiesāto skaits plānots pamatojoties uz datiem aprēķina sagatavošanas brīdī.

6. Cita informācija 

 

Likumprojekta īstenošanu 2009.gadā nodrošināt piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros. Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu 2010. gadā un turpmākajos gados skatīt Ministru kabinetā vienlaicīgi ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu budžeta prioritāšu pieteikumiem kārtējā gada valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā.

 

 

 IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt 

Likumprojekts tiek virzīts vienlaikus ar likumprojektu „Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā”.

 2. Cita informācija

  Nav attiecināms  

 

 V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

 1. Saistības pret Eiropas Savienību

  Nav attiecināms  

 2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām

  Nav attiecināms  

 3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

  Nav attiecināms  

 

 4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

 Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

  Nav attiecināms  

  

2.tabula

 Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

 Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.)

 Komentāri

 Nav attiecināms.  

  Nav attiecināms.  

  Nav attiecināms  

 5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

  

 6. Cita informācija

  Nav attiecināms  

 

 VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

 1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

  Konsultācijas nav notikušas, jo plānotās izmaiņas neietekmē to darbību, bez tam, darba grupā LSIK pilnveidošanai, kurā likumprojekts tika atbalstīts, piedalās nevalstisko organizāciju pārstāvji.

 2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

  Konsultācijas nav notikušas.

 3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

 2007.gada rudenī pēc Tiesībsarga iniciatīvas tika izveidota darba grupa, kurā piedalījās Tiesībsarga biroja, Ģenerālprokuratūras, Tieslietu ministrijas un Ieslodzījuma vietu pārvaldes pārstāvji. Grupas dalībnieki  analizēja ieslodzīto iesniegumu izskatīšanas praksi un secināja, ka ir nepieciešams precizēt Apcietinājumā turēšanas kārtības likuma normas. Darba grupas izstrādātos priekšlikumus atbalstīja Tiesībsargs, ģenerālprokurors, tieslietu ministrs un Ieslodzījuma vietu pārvaldes priekšnieks tiekoties un diskutējot par nepieciešamajiem uzlabojumiem 2007.gada 29.novembrī. Daļa no šajā grupā izstrādātajiem priekšlikumiem iekļauti likumprojektā.

 4. Konsultācijas ar ekspertiem

  Atsevišķas konsultācijas nav notikušas, attiecīgās jomas eksperti ir ietverti darba grupā LSIK pilnveidošanai.

 5. Cita informācija

   Nav attiecināms  

 

 VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

&n bsp; Jaunu valsts institūciju veidošana nav nepieciešama, esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas.

Likumprojekta izpilde iespējama uzreiz pēc tā spēkā stāšanās.

 2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

   Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajā laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un ievietots normatīvo aktu informācijas sistēmā „NAIS”, kā arī normatīvo aktu datu bāzē www.likumi.lv.

 3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

  Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības.

 4. Cita informācija

  Nav attiecināms  

 

 

Tieslietu ministrs                                                                         G.Bērziņš

 

Tieslietu ministrs

Valsts sekretāra

p.i.

Juridiskā dienesta vadītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

G.Bērziņš

J.Bērziņš

I.Bergmane

L.Popova

O.Zeile

 

 

14.10.2008. 14:00

2069

K.Ķipēna

67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv


 

 

 

 

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE

___________________________________________________________

protokola izraksts

 

 

Rīgā

Nr.74

2008.gada 14.oktobrī

 

 

21.§

 

(atbalstīts MKK) Likumprojekts "Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā"

     TA-3033

___________________________________________________________

(G.Bērziņš, L.Medina, I.Godmanis)

 

     1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.

     2. Tieslietu ministrijai kopīgi ar Finanšu ministriju steidzami sagatavot saskaņotu priekšlikumu par finanšu avotu likumprojektā ietverto normu īstenošanai, Tieslietu ministrijai attiecīgi precizēt anotāciju un iesniegt Valsts kancelejā.

     3. Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

     4. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.

     

 

 

Ministru prezidents

  

I.Godmanis

 

Valsts kancelejas direktore

  

G.Veismane

 

 

 

2008-MK-PROT-74-1410-#21.doc

1