Rīgā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

24.09.2008.                   Nr.90/TA-2041

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Militārā dienesta likumā". Likumprojektu izstrādāja Aizsardzības ministrija (atbildīgā amatpersona - Mežulis 67335030, Martins.Mezulis@mod.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 2 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 4 lp.

3. Ministru kabineta 2008.gada 22.septembra sēdes protokola Nr.67  1.§ izraksts uz 1 lp.

 

 

 

Ministru prezidents                   I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931

 


 

 

 

Likumprojekts

 

Grozījumi Militārā dienesta likumā

 

Izdarīt Militārā dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 14.nr.; 2003, 2., 15.nr.; 2004, 14.nr.; 2005, 8.nr.; 2006, 14.nr.; 2007, 10.nr.; 2008, 3.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Papildināt 32.pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā:

 

"(11) Aktīvajā dienestā pieņemtajam vai iesauktajam rezervistam saglabā jau esošo dienesta pakāpi, ja tāda ir."

 

2.  35.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdus "Profesionālajā dienestā pieņemtajam" ar vārdiem "Aktīvajā dienestā pieņemtajam vai iesauktajam";

aizstāt otrajā daļā vārdus "iestājies profesionālajā dienestā" ar vārdiem "pieņemts vai iesaukts aktīvajā dienestā".

 

3.  Papildināt 63.pantu ar trešo punktu šādā redakcijā:

 

"3) Latvijas pilsones – sievietes, kas sasniegušas 18 gadu vecumu, ir derīgas militārajam dienestam un izsaka šādu vēlmi vai ir apguvušas speciālu militārās apmācības kursu, vai beigušas apmācību Zemessardzē."

 

4. Izteikt 66.panta septītās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā:

 

"Uz militārajām mācībām iesauktajam rezerves karavīram darba devējs piešķir atvaļinājumu bez darba samaksas saglabāšanas norīkojumā norādītajā laikā līdz 60 dienām kalendāra gadā."

 

5. Papildināt likumu ar 66.1 pantu šādā redakcijā:

 

"66.1 pants. Darba devēja pienākumi pret mobilizācijas gadījumā aktīvajā dienestā iesauktajiem un pēc demobilizācijas izsludināšanas demobilizētajiem rezerves karavīriem un rezervistiem

(1) Pēc informācijas saņemšanas par darbinieka mobilizēšanu darba devējs, pamatojoties uz darbinieka pieprasījumu, piešķir attiecīgajam


darbiniekam atvaļinājumu bez darba samaksas saglabāšanas līdz demobilizācijas izsludināšanai un darbinieka demobilizācijai.

(2) Darbiniekam, kurš mobilizēts, pēc demobilizācijas tiek saglabāts iepriekšējais darbs. Ja tas nav iespējams, darba devējs nodrošina līdzīgu vai līdzvērtīgu darbu ar ne mazāk labvēlīgiem darba apstākļiem un nodarbinātības noteikumiem."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aizsardzības ministrs

V.Veldre


Likumprojekta

„Grozījumi Militārā dienesta likumā”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentiem un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

Likumprojekts izstrādāts, izpildot Ministru kabineta 2007.gada 30.oktobra sēdes protokola Nr.61 2.§ 2.punktā doto uzdevumu - Aizsardzības ministrijai izstrādāt un noteiktajā kārtībā Ministru kabinetā iesniegt grozījumus Militārā dienesta likumā, lai nostiprinātu rezerves karavīru garantijas pēc militārajām mācībām vai demobilizācijas atgriezties savā darba vietā un amatā.

2. Pašreizējās situācijas raksturojums

Pašreiz likumdošanā nav nostiprinātas garantijas rezerves karavīriem un rezerves karavīriem pēc militārajām mācībām vai demobilizācijas atgriezties savā darba vietā. Līdz ar to, 2007.gada 30. oktobrī Ministru kabineta sēdē pieņemot lēmumu atbalstīt Aizsardzības ministrijas iesniegto noteikumu projektu „Rezerves karavīru un rezervistu iesaukšanas kārtība aktīvajā dienestā mobilizācijas gadījumā” (TA-2208), protokollēmumā Aizsardzības ministrijai tika uzdots izstrādāt un noteiktajā kārtībā Ministru kabinetā iesniegt attiecīgus grozījumus Militārā dienesta likumā.

         Paralēli iepriekšminētajam, pašlaik likumā netiek nodrošinātas vienlīdzīgas sieviešu un vīriešu tiesības tikt ieskaitītiem rezervē, kā arī netiek nodrošinātas tiesības rezervistiem (līdzīgi kā rezerves karavīriem) saglabāt iepriekšējo dienesta pakāpi (kāda tā bija pirms atvaļināšanās).

         Tāpat ar šo likumprojektu tiks grozīta atsevišķu Militārā dienesta likuma pantu formāla neatbilstība citiem normatīvajiem aktiem (66.panta 7.daļas pirmais teikums).

3. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts sagatavots, lai nostiprinātu rezerves karavīru garantijas pēc militārajām mācībām vai demobilizācijas atgriezties savā darba vietā un amatā, kā arī, lai nodrošinātu sieviešu un vīriešu vienlīdzības tiesību ievērošanu tikt ieskaitītam rezervē un rezervistu tiesības uz tās dienesta pakāpes saglabāšanu, kas tiem bija piešķirta pirms atvaļināšanās no militārā dienesta

4. Cita informācija

Nav attiecināms

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām

Nav attiecināms

2. Ekonomiskā ietekme:

2.1. makroekonomiskā vide;

2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte;

2.3. cenas;

2.4. eksporta un importa apjoms;

2.5. konkurences apstākļi;

2.6. jauninājumi un pētījumi;

2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte

Nav attiecināms

3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām

Nav attiecināms

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

Nav attiecināms

5. Sociālā ietekme:

5.1. sociālās situācijas izmaiņas

5.2. nodarbinātība

Noteikumu projekts uzlabos situāciju attiecībā uz vienlīdzīgām sieviešu un vīriešu tiesībām, paredzot tiesības arī sievietēm tikt ieskaitītām Nacionālo bruņoto spēku rezervē.

6. Ietekme uz vidi:

6.1. dabas resursu lietošana;

6.2. ietekme uz piesārņojošu vielu emisiju vidē;

6.3. darbības radītie atkritumi;

6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana;

6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem;

6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām;

6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē

Nav attiecināms

7. Cita ietekme

Nav attiecināms

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst.latu)

Rādītāji

2008.

Turpmākie trīs gadi

2009.

2010.

2011.

1

2

3

4

5

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

1.2. speciālais budžets;

1.3. pašvaldību budžets

Nav
attiecināms

Nav
attiecināms

Nav
attiecināms

Nav
attiecināms

2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

2.2. speciālais budžets;

2.3. pašvaldību budžets

Nav
attiecināms

Nav
attiecināms

Nav
attiecināms

Nav
attiecināms

3. Finansiālā ietekme:

3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

3.2. speciālais budžets;

3.3. pašvaldību budžets

Nav
attiecināms

Nav
attiecināms

Nav
attiecināms

Nav
attiecināms

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Nav
attiecināms

Nav
attiecināms

Nav
attiecināms

Nav
attiecināms

5.Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)

Nav
attiecināms

Nav
attiecināms

Nav
attiecināms

Nav
attiecināms

6. Cita informācija

Likumprojekta īstenošana 2008.g., kā arī turpmākajos gados, tiks nodrošināta AM piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Nav attiecināms

2.Cita informācija

Nav attiecināms

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Nav attiecināms

2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām

Nav attiecināms

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskiem līgumiem

Nav attiecināms

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

Nav attiecināms

2.tabula

Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.)

Komentāri

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

Nav attiecināms

6. Cita informācija

Nav attiecināms

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Nav attiecināms

3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

Nav attiecināms

4. Konsultācijas ar ekspertiem

Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija

Nav attiecināms

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunu institūciju izveide nav nepieciešama, un esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas.

Likumprojekta izpildi nodrošinās Aizsardzības ministrija.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likumprojekts pēc izsludināšanas tiks publicēts laikrakstā „Latvijas Vēstnesis”, Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un interneta portālā www.likumi.lv.

3. Kā indivīds vai aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds varēs aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Nav attiecināms

 

Aizsardzības ministrs                   V.Veldre

 

 

Aizsardzības ministrs

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā persona

 

 

 

 

 

V. Veldre

E. Rinkēvičs

R. Raudzeps

I. Kalna

M.Mežulis

17.06.2008.

1040

M.Mežulis

Martins.Mežulis@mod.gov.lv

tālr.67335030, fakss 67335037


 

 

 

 

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE

___________________________________________________________

protokola izraksts

 

 

Rīgā

Nr.67

2008.gada 22.septembrī

 

 

1.§

 

Likumprojekts "Grozījumi Militārā dienesta likumā"

     TA-2041

___________________________________________________________

(V.Veldre, I.Godmanis)

 

     1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.

     Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

     2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir aizsardzības ministrs.

     

 

 

Ministru prezidents

  

I.Godmanis

 

Valsts kancelejas direktore

  

G.Veismane

 

 

 

2008-MK-PROT-67-2209-#01.doc

1