Latvijas Republikas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Latvijas Republikas

9.Saeimas Prezidijam

 

2008.gada 16.septembrī

Nr.________________

 

Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam likumprojektu "Par pilnvarojumu Ministru kabinetam atzīt Abhāzijas Republikas neatkarību ”.

 

Pielikumā:

1. Likumprojekts.

2. Anotācija (uz 2 lp.).

 

 

9. Saeimas deputāti:

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Likumprojekts

 

 

Par pilnvarojumu Ministru kabinetam

atzīt Abhāzijas Republikas neatkarību

 

Pilnvarot Ministru kabinetu atzīt Abhāzijas Republikas neatkarību, pamatojoties uz ANO Statūtu preambulu un 1.pantu, 1970. gada 24.oktobra deklarāciju „Par starptautisko tiesību principiem, kas attiecas uz starpvalstu draudzīgajām attiecībām un sadarbību”, 1966. gada 16.decembra Starptautiskā Pakta par pilsoniskajām un politiskām tiesībām 1. panta pirmo punktu.

 

Pārejas noteikumi:

1. Līdz 2008. gada 1. decembrim nodibināt diplomātiskās attiecības ar Abhāzijas Republiku; 

2. Veikt nepieciešamos pasākumus, lai veicinātu Abhāzijas Republikas uzņemšanu Apvienoto Nāciju Organizācijā, Eiropas Drošības un Sadarbības Organizācijā un Eiropas Padomē.

 

 

 

9. Saeimas deputāti:

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 


ANOTĀCIJA

likumprojektam

Par pilnvarojumu Ministru kabinetam

atzīt Abhāzijas Republikas neatkarību

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 Abhāzijas Republika ir valsts Melnās jūras ziemeļaustrumu piekrastē, kas ziemeļrietumos robežojas ar Krieviju gar upi Psou, bet ziemeļos – gar Lielā Kaukāza kalnu grēdu; dienvidaustrumos tā robežojas ar Gruziju gar Ingūri upi. 

Teritorija sastāda 8,7 tūkst. кm2. Iedzīvotāju skaits: 340 tūkst. cilvēku. Nacionālās pamatgrupas : abhāzi, armēņi, mingrēli, gruzīni, krievi, ukraiņi, grieķi, igauņi. Galvaspilsēta - Suhumi.

Abhāzija pēc pašas lūguma tika uzņemta Krievijas Impērijas sastāvā 1810. gadā. Kopš 1921. gada tā bija Padomju Sociālistiskā republika.  Kopš 1931. gada tā kļuva par Autonomo republiku Gruzijas PSR sastāvā.

Valstisko neatkarību Abhāzija panāca 1993. gada 30. septembrī, kad kara gaitā, kuru 1992. gada 14. augustā uzsāka Gruzija, no Abhāzijas Republikas teritorijas tika padzīts Gruzijas karaspēks. 

Abhāzijas Republikas valstisko neatkarību 2008. gada 26. augustā atzina Krievijas Federācija, 2008. gada 5. septembrī – Nikaragvas Republika.

 

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts paredz dot Ministru kabinetam uzdevumu atzīt Abhāzijas Republikas neatkarību, nodibināt diplomātiskās attiecības, sniegt Abhāzijai diplomātisko palīdzību.

 

 

3. Cita informācija

Nav

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts veicinās sabiedrības integrāciju.

 

4. Ietekme uz vidi

Nav ietekmes

 

5. Cita informācija

-

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

 

(tūkst. latu)

 

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

1

2

3

4

5

6

 

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

-

 

-

 

-

 

-

 

-

 

 

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

-

-

 

-

 

 

3. Finansiālā ietekme

-

-

-

-

-

 

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

-

-

-

-

-

 

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 

 

6. Cita informācija

    

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod

  

2. Cita informācija

-

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

  

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

5. Cita informācija

-

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

   

 

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

-

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

-

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

-

5. Cita informācija

-

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

-

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Saskaņā ar likumu “Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību” normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā “Latvijas Vēstnesis” un “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības

4. Cita informācija

-