Rīgā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

     .09.2008.               Nr.90/TA-2022

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā". Likumprojektu izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Skrodele 67013238, Ilze.Skrodele@em.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 3 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 6 lp.

3. Ministru kabineta 2008.gada 2.septembra sēdes protokola Nr.61     .§ izraksts uz 1 lp.

 

 

 

Ministru prezidents                                                     I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931

 


Likumprojekts

 

Grozījumi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā

 

Izdarīt Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2007, 6.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2007, 33.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Izteikt 1.panta 6.punktu šādā redakcijā:

 

"6) Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji – noteicošie rādītāji, saskaņā ar kuriem vērtē Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumus un pieņem lēmumu par to apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu;".

 

2. Izteikt 19.panta pirmo, otro un trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(1) Atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes vadītājs pieņem lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī lēmumu par piešķirtā finansējuma atgūšanu.

(2) Lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem, ja tas atbilst Eiropas Savienības fondu projektu iesnie­gumu vērtēšanas kritērijiem un Eiropas Savienības fonda aktivitātes projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros ir pieejams finansējums projekta īstenošanai.

(3) Lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja tas neatbilst Eiropas Savienības fonda projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un neatbilstības novēršana ietekmētu Eiropas Savienības fonda projekta iesniegumu pēc būtības vai Eiropas Savienības fonda projekta iesniegums atbilst Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, bet Eiropas Savienības fonda aktivitātes projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros nav pieejams finansējums projekta īstenošanai."

 

3. Papildināt 19.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:

 

"(5) Lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu pieņem, ja tas neatbilst Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, bet neatbilstību novēršana neietekmē Eiropas Savienības fonda projekta iesniegumu pēc būtības. Ja lēmumā noteiktie nosacījumi netiek izpildīti, Eiropas Savienības fonda projekta iesniegumu uzskata par noraidītu."


4. Izteikt 21.pantu šādā redakcijā:

 

"21.pants. Lēmuma pieņemšanas termiņš

Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem ne vēlāk kā triju mēnešu laikā pēc Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma iesniegšanas beigu datuma."

 

5. Izteikt 26.pantu šādā redakcijā:

 

"26.pants. Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma precizēšana

Eiropas Savienības fonda projekta iesniegums pēc tā iesniegšanas līdz lēmuma pieņemšanai par tā apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu nav precizējams."

 

6. Izteikt 28.panta otro daļu šādā redakcijā:

 

"(2) Eiropas Savienības fonda projekta iesniedzējs ir tiesīgs iepazīties ar tā iesniegtā Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma vērtēšanas materiāliem tikai pēc tam, kad stājies spēkā lēmums par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu."

 

7. Izteikt 29.pantu šādā redakcijā:

 

"29.pants. Informācijas atklātība

(1) Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma lieta ir ierobežotas pieejamības informācija. Netiek izpausta informācija par personām, kuras vērtē vai ir vērtējušas Eiropas Savienības fonda projekta iesniegumu.

(2) Pēc lēmuma pieņemšanas par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai apstiprināšanu ar nosacījumu par vispārpieejamu uzskata šādu informāciju:

1) Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējs (fiziskās personas vārds un uzvārds vai juridiskās personas nosaukums un juridiskā adrese);

2) Eiropas Savienības fonda projekta nosaukums;

3) piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma apmērs;

4) plānošanas dokumentā paredzētā aktivitāte, kuras ietvaros piešķirts Eiropas Savienības finansējums;

5) Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanas vieta;

6) kopsavilkums par Eiropas Savienības fonda projekta ietvaros veicamajām darbībām.


(3) Šā panta pirmajā un otrajā daļā minētā informācija ir pieejama Informācijas atklātības likumā noteiktajā apjomā un kārtībā pēc tam, kad stājies spēkā lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekonomikas ministrs

K.Gerhards


 

Normatīvā akta projekta „Grozījumi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā”

anotācija

 

 

I  Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs?

1. Pašreizējās situācijas raksturojums.

 

Ministru kabineta noteikumu par darbības programmu papildinājumu aktivitātes/apakšaktivitātes īstenošanu saskaņošanas procesā ir konstatētas sistēmas problēmas Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma neprecīzā regulējuma dēļ.

Saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumu lēmumu par Eiropas Savienības projekta iesnieguma (turpmāk – projekta iesniegums) noraidīšanu pieņem, ja tas neatbilst Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem. Taču normatīvajā aktā nav noteiktas tiesības projekta iesniegumu noraidīt pamatojoties uz to, ka nepietiek finansējums.

Finansējuma pietiekamība tiek konstatēta tikai pēc tam, kad visi projekta iesniegumi ir sarindoti un izvērtēti, līdz ar to nav iespējams vērtēšanas procesā konstatēt vai projekta iesniegumam pietiek finansējums. Atbilstoši Ministru kabineta 2007.gada 26.jūnija noteikumiem Nr. 419, kā arī pastāvot esošajam tiesiskajam regulējumam ir noteikts, ka:

1)     Projekti, kas sasnieguši minimālo punktu skaitu, lai kvalificētos finansēšanai, uzskatāmi par apstiprinātiem.

2)     Par apstiprināto projektu īstenošanu jāslēdz līgums:

–       30 darba dienu laikā, ja finansējums ir pieejams;

–       Ja finansējums nav pieejams, 5 darba dienu laikā pēc tam, kad finansējums kļūst pieejams.

3)     normatīvie akti nenosaka termiņu, kādā jādara pieejams finansējums projekta īstenošanai.

 Ņemot vērā augstāk minēto, struktūrfondu un kohēzijas fonda vadībā iesaistītajām institūcijām ir tiesības veidot projektu rezerves sarakstus, proti, nodrošinot iespēju pārdalīt šajā sarakstā esošajiem projektiem to finansējumu, kas (1) netiek izlietots citu šīs aktivitātes projektu ietvaros, (2) paliek pāri citās aktivitātēs; (3) tiek rasts papildus citu darbību rezultātā. Tomēr attiecīgais regulējums  nav pietiekšos tiem gadījumiem, kad nav plānots attiecīgajā aktivitātē piešķirt papildu finansējumu vai arī projekta īstenošana, kad tiks piešķirts finansējums nebūs iespējama. Tādejādi vadošā iestāde, kamēr nav veikti precizējumi likumā, ir piedāvājusi aktivitātes/apakšaktivitātes noteikumos iestrādāt finansējuma piešķiršanas kritēriju, kas dod iespēju pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu nepietiekoša finansējuma gadījumā, tomēr ņemot vērā, ka

finansējuma nepietiekamība tiek konstatēta tikai pēc projektu iesniegumu sarindošanas, attiecīgais projekta iesniegums ir jānodod atpakaļ vērtēšanas komisijā, līdz ar to paildzinot vērtēšanas procesu.

 

 

2. Normatīvā akta projekta būtība.

 

Likumprojektā ir precizēts regulējums, kas nosaka tiesības struktūrfondu un kohēzijas fonda vadībā iesaistītajām institūcijām pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu nepietiekoša finansējuma gadījumā, kā arī atrunāta lēmuma ar nosacījumu pieņemšanas kārtība nosakot, ka lēmumu ar nosacījumu pieņem, ja tas neatbilst Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, bet neatbilstību novēršana neietekmē Eiropas Savienības projekta iesniegumu pēc būtības. Lēmumā noteikto nosacījumu neizpildes gadījumā Eiropas Savienības projekta iesniegumu uzskata par noraidītu. Attiecīgais regulējums nosaka ierobežojumus Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes/apakšakivitātes īstenošanu noteikt gadījumus, kad tiek pieņemts lēmums ar nosacījumu.

 

3. Cita informācija.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

II  Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

III  Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

2008

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

6. Cita informācija.

Likumprojekta īstenošanu iesaistītās institūcijas nodrošinās tām piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.

IV  Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2.Cita informācija.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

V  Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts?

 

1. Saistības pret Eiropas Savienību.

 

 Normatīvā akta projekts atbilst Latvijas saistībām, ko tā ir uzņēmusies, 2003.gadā Atēnās parakstot un noteiktā kārtībā ratificējot Pievienošanās Eiropas Savienībai līgumu.

Normatīvā akta sagatavošanā ir ņemta vērā  Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 11.jūlija regula (EK) Nr. 1083/2006 ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1260/1999.

 

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4.Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

5.Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

VI  Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu?

 

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas?

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)?

Konsultācijas nav notikušas.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis?

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem.

Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija

 

VII Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde?

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas?

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu?

Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā „Latvijas Vēstnesis” un informācija par to tiks ievietota Ekonomikas ministrijas mājas lapā un NAIS.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo?

Indivīds var aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

Ekonomikas ministrs                                                                        K.Gerhards

 

 

Ekonomikas ministrs

Valsts sekretāra vietā

valsts sekretāra vietnieks

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

K.Gerhards

A.Liepiņš

Dž.Innusa

D.Pūne

I.Skrodele

 

 

02.07.2008. 16:56

1172

Ilze Skrodele

67013238 Ilze.Skrodele@em.gov.lv