Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,

Saeimas Prezidijam

 

 

 

Agrārās, vides un reģionālās politikas komisija iesniedz otrajam lasījumam sagatavoto likumprojektu „Grozījumi Augu aizsardzības likumā” (Reģ.nr. 811/Lp 9) (Steidzams).

 

 

 

Pielikumā: apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta

otrajam lasījumam uz …. lpp.

 

 

 

 

                    Ar cieņu,

                    komisijas priekšsēdētāja

 

 

                                                                   Anna Seile

                                                                  

         


Iesniedz Agrārās, vides un

reģionālās politikas komisija  

Likumprojekts otrajam lasījumam (steidzams)

Grozījumi Augu aizsardzības likumā

(reģ. nr. 811/Lp9)

 

 

Spēkā esošā likuma redakcija

Pirmā lasījuma redakcija

Nr. p.k.

Priekšlikumi

(8)

Komisijas atzinums

Komisijas atbalstītā redakcija

Augu aizsardzības likums

Grozījumi Augu aizsardzības likumā

 

 

 

Grozījumi Augu aizsardzības likumā

 

Izdarīt Augu aizsardzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999, 2.nr.; 2004, 8.nr.; 2005, 12.nr.; 2006, 24.nr.) šādus grozījumus:

 

 

 

Izdarīt Augu aizsardzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999, 2.nr.; 2004, 8.nr.; 2005, 12.nr.; 2006, 24.nr.) šādus grozījumus:

II nodaļa
Valsts institūciju kompetence augu aizsardzības jomā

5.pants. Ministru kabineta kompetence

Ministru kabinets augu aizsardzības jomā izdod:

1) noteikumus par augu karantīnu, nosakot fitosanitārās kontroles un uzraudzības kārtību, augu audzētāju, augu, augu produktu un ar tiem saskarē nonākušo priekšmetu pārstrādātāju, uzglabātāju, tirgotāju, ievedēju un izvedēju reģistrācijas kārtību, piemērojamos fitosanitāros pasākumus, fitosanitārajai kontrolei pakļauto augu, augu produktu un ar tiem saskarē nonākušo priekšmetu ievešanas un izplatīšanas kārtību, fitosanitāro dokumentu izsniegšanas kārtību, aizsargājamo zonu noteikšanas un uzturēšanas kārtību, kā arī augu, augu produktu un ar tiem saskarē nonākušo priekšmetu aprites kārtību šajās zonās, kārtību, kādā sniedzama informācija Eiropas Komisijai, un robežkontroles punktu minimālo aprīkojumu fitosanitārās kontroles veikšanai;

 

 

 

 

 

2) noteikumus par ķīmisku augu aizsardzības līdzekļu un mikroorganismus un vīrusus saturošu augu aizsardzības līdzekļu reģistrācijas kārtību;

3) noteikumus par pavairojamo materiālu, nosakot tā atbilstības kritērijus un aprites kārtību;

4) noteikumus par pesticīdu atlieku kontroli, nosakot maksimālo pieļaujamo pesticīdu atlieku daudzumu produktos un to kontroles kārtību;

5) noteikumus par augu aizsardzības līdzekļu izplatīšanu, glabāšanu un lietošanu, nosakot tirdzniecības vietām izvirzāmos kritērijus, personu pienākumus un tiesības, augu aizsardzības līdzekļu ievešanas un izvešanas kārtību, kā arī augu aizsardzības līdzekļu un nereģistrētu augu aizsardzības līdzekļu aprites kārtību un kontroli;

6) noteikumus par aizliegtajiem augu aizsardzības līdzekļiem, nosakot to izplatīšanas un lietošanas kārtību;

 

 

 

 

 

7) noteikumus par kārtību, kādā persona sedz izdevumus, kas saistīti ar augu aizsardzības līdzekļu reģistrāciju, fitosanitārajai kontrolei pakļauto personu reģistrāciju, fitosanitārajām pārbaudēm, laboratoriskajiem izmeklējumiem vai dokumentu izsniegšanu, fitosanitāro pasākumu piespiedu veikšanu un fitosanitārās robežkontroles veikšanu;

8) noteikumus par augu aizsardzības līdzekļu klasificēšanu, iepakošanu un marķēšanu;

9) noteikumus par kārtību, kādā tiek izsniegts sertifikāts augu aizsardzības līdzekļu efektivitātes pārbaudes izmēģinājumu veikšanai;

10) noteikumus par kaitīgo organismu, augu, augu produktu un ar tiem saskarē nonākušo, izmēģinājumiem vai zinātniskiem mērķiem un šķirņu selekcijas vajadzībām paredzēto priekšmetu ievešanu vai pārvietošanu;

11) noteikumus par dzīvo organismu reģistrācijas kārtību;

 

 

 

 

 

12) noteikumus par kārtību, kādā izsniedzamas speciālās atļaujas (licences) augu aizsardzības līdzekļu izplatīšanai;

13) noteikumus par atsevišķu karantīnas organismu apkarošanas un izplatības ierobežošanas kārtību;

14) noteikumus par fitosanitārajiem pasākumiem un to piemērošanas kārtību augu vai augu produktu aizsardzībā pret kaitīgajiem organismiem;

15) noteikumus par invazīvo augu sugas latvāņa (Heracleum sosnowskyi Manden) (turpmāk - latvānis) ierobežošanas pasākumiem, kā arī iznīcināšanas kārtību un metodēm, par kārtību, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par latvāņa izplatību zemes lietošanas mērķu grupās, informācijas saturu, kas ir brīvi pieejams sabiedrībai par sugas izplatību, kā arī par darba aizsardzības prasībām, veicot ierobežošanas pasākumus;

16) noteikumus par invazīvo augu sugu sarakstu;

 

 

 

 

 

17) noteikumus par invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas kārtību, par kārtību, kādā invazīvo augu suga tiek iekļauta invazīvo augu sugu sarakstā, par kārtību, kādā tiek veikts invazīvo augu sugu monitorings, valsts uzraudzība un kontrole, par kārtību, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par invazīvo augu sugu izplatību pārējās zemes lietošanas mērķu grupās, informācijas saturu, kas ir brīvi pieejams sabiedrībai par invazīvo augu sugu izplatību, kā arī noteikumus par valsts institūciju, kas kontrolē Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu ievešanu uz valsts robežas, un kārtību, kādā veic invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumus, konkrētu invazīvo augu sugu ierobežošanas pasākumus un metodes un, ja nepieciešams, darba aizsardzības prasības.

(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 11.03.2004. likumu, 12.05.2005. likumu un 02.11.2006. likumu)

 

 

 

 

 

 

1. Papildināt 5.pantu ar 18., 19. un 20.punktu šādā redakcijā:

 "18) noteikumus par kārtību, kādā piešķir kompensāciju par fitosanitāro pasākumu izpildi, nosakot augu karantīnas un kaitīgos organismus, par kuru apkarošanu un izplatības ierobežošanu maksājama kompensācija, tās lielumu un izmaksas kārtību;

1

Juridiskais birojs

5.pantā:

aizstāt 18.punktā vārdus “tās lielumu” ar vārdiem “tās apmēru”.

Atbalstīts

1. Papildināt 5.pantu ar 18., 19. un 20.punktu šādā redakcijā:

“18) noteikumus par kārtību, kādā piešķir kompensāciju par fitosanitāro pasākumu izpildi, nosakot augu karantīnas un kaitīgos organismus, par kuru apkarošanu un izplatības ierobežošanu maksājama kompensācija, tās apmēru un izmaksas kārtību;

 

19) noteikumus par augļu koku un ogulāju pavairošanas materiāla atbilstības kritērijiem un tā aprites kārtību, nosakot tās personas atzīšanas kārtību, kura veic vīrustestēšanu un izsniedz atzinumu par to, vai pavairošanas materiāls ir vīrusbrīvs vai vīrustestēts;

 

 

Redakc. precizēts

19) noteikumus par augļu koku un ogulāju pavairošanas materiāla atbilstības kritērijiem un šā materiāla aprites kārtību, nosakot tās personas atzīšanas kārtību, kura veic vīrustestēšanu un izsniedz atzinumu par to, vai pavairošanas materiāls ir vīrusbrīvs vai vīrustestēts;

 

20) noteikumus par kārtību, kādā dienests veic references laboratorijas funkcijas kaitīgo organismu laboratoriskajā diagnostikā, nosakot references laboratorijas akreditācijas kārtību, funkcijas un pienākumus."

2

Juridiskais birojs

5.pantā:

papildināt 20.punktu pēc vārdiem “laboratorijas funkcijas” ar vārdu “augiem”.

Atbalstīts

20) noteikumus par kārtību, kādā dienests veic references laboratorijas funkcijas augiem kaitīgo organismu laboratoriskajā diagnostikā, nosakot references laboratorijas akreditācijas kārtību, funkcijas un pienākumus.”

IV nodaļa
Augu karantīna un pasākumi

12.pants. Augu karantīna

(1) Augu karantīna jeb fitosanitārija ir valsts organizētu pasākumu kopums, kas veicams, lai nodrošinātu augu aizsardzību, neļaujot ievest un izplatīt augu karantīnas organismus un citus augiem sevišķi bīstamus organismus, kuri nav sastopami vai ir ierobežoti izplatīti un kuriem piemērojami fitosanitārie pasākumi.

(2) Valsts augu aizsardzības dienests veic fitosanitāro kontroli vai tā uzraudzībā tiek veikta šī kontrole, lai noskaidrotu augu, augu produktu un ar tiem saskarē nonākušo priekšmetu atbilstību fitosanitārajām normām, un, ja nepieciešams, nosaka fitosanitāros pasākumus, lai novērstu augu karantīnas organismu ievešanu, ieviešanos un izplatīšanos.

 

 

 

 

 

(3) Ja valsts teritorijā rodas kaitīgo organismu izplatīšanās risks, Valsts augu aizsardzības dienests var ierosināt zemkopības ministram noteikt fitosanitāros pasākumus augu, augu produktu un ar tiem saskarē nonākušo priekšmetu ievešana i, audzēšanai un pārvietošanai.

(4) Personai ir pienākums nekavējoties informēt Valsts augu aizsardzības dienestu par augu karantīnas organismu vai citu nepazīstamu organismu vai simptomu parādīšanos.

(5) Valsts augu aizsardzības dienests izstrādā ilgtermiņa programmu noteiktu kaitīgo organismu izplatības ierobežošanai.

(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 11.03.2004. likumu)

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre L.Silaraupa

Papildināt 12.pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:

„(6) Persona var saņemt kompensāciju par tai uzdoto fitosanitāro pasākumu izpildi normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Kompensācijas tiek maksātas no valsts budžeta.”

Atbalstīts, redakc. precizēts

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Papildināt 12.pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:

“(6) Persona var saņemt kompensāciju par tai uzdoto fitosanitāro pasākumu izpildi normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Kompensācija tiek maksāta no valsts budžeta.”

17.pants. Augu un augu produktu iekšzemes aprite

(1) Aizliegts izplatīt un pārvietot augus, augu produktus un ar tiem saskarē nonākušos priekšmetus, kas inficēti ar augu karantīnas organismiem, kā arī augus un augu produktus, kuri neatbilst fitosanitārajām normām.

(2) Valsts augu aizsardzības dienests pārbauda augus un augu produktus, analizē kaitīgo organismu ieviešanās vai izplatīšanās risku un, pamatojoties uz iegūtajiem rezultātiem, sniedz ierosinājumu Eiropas Komisijai atzīt par aizsargājamo zonu visu Latvijas teritoriju vai tās daļu, kurā eksistencei piemērotos apstākļos nav ieviesušies un izplatījušies viens vai vairāki noteikti kaitīgie organismi, bet pastāv draudi, ka šiem organismiem labvēlīgos ekoloģiskos apstākļos tie var ieviesties un izplatīties.

(3) Valsts augu aizsardzības dienests veic augaugļu, dekoratīvo kultūru un dārzeņu pavairojamā materiāla sertifikācijas uzraudzību un izsniedz atbilstības dokumentus.

 

 

 

 

 

 

 

4

Atbildīgā komisija

Papildināt 17.pantu ar 3.1 daļu šādā redakcijā:

„(3)1 Augļu koku pavairošanas materiāla vīrustestēšanu veic persona, kuru dienests atzinis Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.”

Atbalstīts

3. 17.pantā:

papildināt pantu ar 3.1 daļu šādā redakcijā:

“(31) Augļu koku pavairošanas materiāla vīrustestēšanu veic persona, kuru dienests atzinis Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.”;

(4) Ja konstatēta augu karantīnas organismu klātbūtne, personas pēc Valsts augu aizsardzības dienesta inspektora norādījumiem veic attiecīgo augu un augu produktu iznīcināšanu, augu, augu produktu un ar tiem saskarē nonākušo priekšmetu dezinsekciju vai dezinfekciju un ievēro augu un augu produktu apritei noteiktos ierobežojumus.

 

 

 

 

 

(5) Augu karantīnas organismu un citu kaitīgo organismu uzglabāšanu un pavairošanu, kā arī darbības, kas saistītas ar šo organismu ģenētisko modifikāciju, drīkst veikt tikai fitosanitārās pētniecības vai diagnosticēšanas mērķiem pēc iepriekšējas saskaņošanas ar Valsts augu aizsardzības dienestu.

2. Aizstāt 17.panta piektajā daļā vārdus "citu kaitīgo organismu" ar vārdiem "augiem sevišķi bīstamu organismu".

 

 

 

aizstāt piektajā daļā vārdus “citu kaitīgo organismu” ar vārdiem “augiem sevišķi bīstamu organismu”.

(6) Kaitīgo organismu masveida izplatīšanās (epifitotijas) gadījumā augu aizsardzības pasākumus veic saskaņā ar Civilās aizsardzības likumu.

(7) Lai izplatītu fitosanitārajai kontrolei pakļautos augus, augu produktus un ar tiem saskarē nonākušos priekšmetus Latvijā un Eiropas Savienībā, augiem un augu produktiem pievieno augu pasi, kas apliecina augu un augu produktu atbilstību fitosanitārajām prasībām.

(8) Kaitīgos organismus, augus, augu produktus un ar tiem saskarē nonākušos priekšmetus zinātnes, izmēģinājumu vai šķirņu selekcijas vajadzībām ieved vai pārvieto, ja saņemta Valsts augu aizsardzības dienesta atļauja.

(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 11.03.2004. likumu)

 

 

 

 

 

IV1 nodaļa
Invazīvo augu sugu izplatības ierobežošana un izplatības apzināšana
(Nodaļa 02.11.2006. likuma redakcijā)

18.1 pants. Invazīvo augu sugas un to izplatības ierobežošana

(1) Invazīvo augu sugu var iekļaut invazīvo augu sugu sarakstā, ja šī suga ir iekļauta Eiropas un Vidusjūras augu aizsardzības organizācijas apstiprinātajā invazīvo augu sugu sarakstā vai iesniedzot attiecīgu priekšlikumu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.

(2) Latvijā aizliegts ievest invazīvo augu sugu sarakstā iekļautās augu sugas. Ministru kabinets nosaka valsts institūciju, kas uz valsts robežas kontrolē invazīvo augu sugu ievešanu.

(3) Latvijā aizliegts audzēt invazīvo augu sugu sarakstā iekļautās augu sugas. Zemes īpašnieka vai valdītāja pienākums ir šīs invazīvās augu sugas iznīcināt, ja tās izplatījušās zemē, kas atrodas viņa īpašumā vai valdījumā.

 

 

 

 

 

(4) Valsts augu aizsardzības dienests veic invazīvo augu sugu izplatības valsts uzraudzību un kontroli.

(5) Invazīvo augu sugu iznīcināšana visās teritorijās, kurās tās izplatījušās, kā arī šīm teritorijām piegulošajās teritorijās uzsākama un veicama vienā sezonā. Par piegulošajām teritorijām uzskatāmas tādas teritorijas, kuras no apkārtējās teritorijas ir norobežotas ar dabiskiem šķēršļiem (ceļš, ūdenstece, mežs u.tml.), kas traucē minēto augu sugu tālāku izplatību.

(6) Atsevišķu invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumu īstenošanai Ministru kabineta noteiktajā kārtībā iesaista rajona un vietējās pašvaldības. Invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumu īstenošanai rajona pašvaldība:

1) pieņem lēmumu par Ministru kabineta noteikto invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumiem attiecīgā rajona teritorijā un publicē to laikrakstā "Latvijas Vēstnesis";

 

 

 

 

 

2) izveido ekspertu grupu, kuras sastāvā iekļauj Valsts augu aizsardzības dienesta pārstāvi. Ekspertu grupa izstrādā attiecīgā rajona invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumu plānu;

3) organizē un koordinē sadarbībā ar Valsts augu aizsardzības dienestu invazīvo augu sugu ierobežošanas pasākumu veikšanu, ja zemes īpašnieks vai valdītājs neveic invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanas pasākumus.

 

 

 

 

 

 

3. Papildināt 18.pantu ar septīto daļu šādā redakcijā:

"(7) Invazīvo augu sugu zinātniskiem un pētniecības mērķiem drīkst ievest vai audzēt, ja ir saņemta Valsts augu aizsardzības dienesta atļauja."

5

Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāre L.Silaraupa

Papildināt 18.pantu ar septīto daļu šādā redakcijā:

"(7) Invazīvo augu sugu zinātniskiem un pētniecības mērķiem drīkst ievest vai audzēt, ja ir saņemta Valsts augu aizsardzības dienesta atļauja normatīvajos aktos par invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanu noteiktajā kārtībā.”

Atbalstīts

4. Papildināt 18.pantu ar septīto daļu šādā redakcijā:

“(7) Invazīvo augu sugu zinātniskiem un pētniecības mērķiem drīkst ievest vai audzēt, ja ir saņemta Valsts augu aizsardzības dienesta atļauja normatīvajos aktos par invazīvo augu sugu izplatības ierobežošanu noteiktajā kārtībā.”

V nodaļa
Sadarbība augu aizsardzībā

19.pants. Sadarbība augu aizsardzībā

(1) Zinātniskās pētniecības iestādes pēc saskaņošanas ar Valsts augu aizsardzības dienestu veic pētījumus par kaitīgiem organismiem un augu aizsardzības pasākumiem to izplatīšanās ierobežošanai.

4. Izteikt 19.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Zinātniskās pētniecības iestādes pēc saskaņošanas ar Valsts augu aizsardzības dienestu veic pētījumus par augu karantīnas organismiem, augiem sevišķi bīstamiem organismiem un fitosanitārajiem pasākumiem minēto organismu izplatīšanās ierobežošanai."

6

Juridiskais birojs

19.pantā:

aizstāt vārdus “Zinātniskās pētniecības iestādes” ar vārdiem “Zinātniskās pētniecības institūcijas un citas personas, kas veic zinātniskos pētījumus”.

Atbalstīts

5. Izteikt 19.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Zinātniskās pētniecības institūcijas un citas personas, kas veic zinātniskos pētījumus, pēc saskaņošanas ar Valsts augu aizsardzības dienestu veic pētījumus par augu karantīnas organismiem, augiem sevišķi bīstamiem organismiem un fitosanitārajiem pasākumiem minēto organismu izplatīšanās ierobežošanai.”

(2) Policija, valsts un pašvaldību institūcijas pēc Valsts augu aizsardzības dienesta pieprasījuma sniedz palīdzību normatīvajos aktos noteikto prasību izpildes nodrošināšanai.

 

 

 

 

 

Pārejas noteikumi

1. Valsts augu aizsardzības dienests ir Valsts augu aizsardzības stacijas tiesību un saistību pārņēmējs.

2. Līdz šā likuma spēkā stāšanās dienai izsniegtās speciālās atļaujas (licences) augu aizsardzības līdzekļu tirdzniecībai ir spēkā līdz tajās noteiktā derīguma termiņa beigām.

3. Līdz šā likuma spēkā stāšanās dienai reģistrētajiem augu aizsardzības līdzekļiem saglabājas noteiktais darbības termiņš un reģistrācijas nosacījumi.

4. (Izslēgts ar 11.03.2004. likumu).

5. (Izslēgts ar 11.03.2004. likumu).

6. Ministru kabinets izdod līdz:

1) 2004.gada 1.maijam noteikumus par dzīvo organismu reģistrācijas kārtību;

2) 2004.gada 1.maijam noteikumus par kārtību, kādā izsniedzamas speciālās atļaujas (licences) augu aizsardzības līdzekļu izplatīšanai;

 

 

 

 

 

3) 2004.gada 1.maijam noteikumus par kārtību, kādā persona sedz izdevumus, kas saistīti ar augu aizsardzības līdzekļu reģistrāciju, fitosanitārajai kontrolei pakļauto personu reģistrāciju, fitosanitārajām pārbaudēm, laboratoriskajiem izmeklējumiem vai dokumentu izsniegšanu, fitosanitāro pasākumu piespiedu veikšanu un fitosanitārās robežkontroles veikšanu;

4) 2004.gada 1.maijam noteikumus par ķīmisku augu aizsardzības līdzekļu un mikroorganismus un vīrusus saturošu augu aizsardzības līdzekļu reģistrācijas kārtību;

5) 2004.gada 1.maijam noteikumus par augu aizsardzības līdzekļu izplatīšanu, glabāšanu un lietošanu, nosakot tirdzniecības vietām izvirzāmos kritērijus, personu pienākumus un tiesības, augu aizsardzības līdzekļu ievešanas un izvešanas kārtību, kā arī augu aizsardzības līdzekļu un nereģistrētu augu aizsardzības līdzekļu aprites kārtību un kontroli;

 

 

 

 

 

6) 2004.gada 1.maijam noteikumus par kaitīgo organismu, augu, augu produktu un ar tiem saskarē nonākušo, izmēģinājumiem vai zinātniskiem mērķiem un šķirņu selekcijas vajadzībām paredzēto priekšmetu ievešanu vai pārvietošanu;

7) 2004.gada 1.jūlijam noteikumus par augu aizsardzības līdzekļu klasificēšanu, iepakošanu un marķēšanu;

8) 2004.gada 1.jūlijam noteikumus par kārtību, kādā tiek izsniegts sertifikāts, kas apliecina tiesības veikt augu aizsardzības līdzekļu efektivitātes pārbaudes izmēģinājumus.

(11.03.2004. likuma redakcijā)

7. Līdz 2004.gada 1.maijam izsniegtās speciālās atļaujas (licences) augu aizsardzības līdzekļu tirdzniecībai ir spēkā līdz tajās noteiktā derīguma termiņa beigām.

(11.03.2004. likuma redakcijā)

 8. Līdz 2004.gada 1.maijam reģistrētajiem augu aizsardzības līdzekļiem saglabājas noteiktais reģistrācijas termiņš un reģistrācijas nosacījumi.

(11.03.2004. likuma redakcijā)

 

 

 

 

 

9. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.janvārim izdod šā likuma 5.panta 15. un 16.punktā minētos noteikumus.

(02.11.2006. likuma redakcijā)

 10. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.maijam izdod šā likuma 5.panta 17.punktā minētos noteikumus.

(02.11.2006. likuma redakcijā)

 

 

 

 

 

 

5. Papildināt pārejas noteikumus ar 11. un 12.punktu šādā redakcijā:

"11. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.novembrim izdod šā likuma 5.panta 18. un 19.punktā minētos noteikumus.

7

 

 

 

 

 

 

Atbildīgā komisija

Papildināt pārejas noteikumus ar 11., 12. 13. un 14.punktu šādā redakcijā:

"11. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.decembrim izdod šā likuma 5.panta 18. un 19.punktā minētos noteikumus.

Atbalstīts

6. Papildināt pārejas noteikumus ar 11., 12., 13. un 14.punktu šādā redakcijā:

“11. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.decembrim izdod šā likuma 5.panta 18. un 19.punktā minētos noteikumus.

 

12. Ministru kabinets līdz 2010.gada 1.janvārim izdod šā likuma 5.panta 20.punktā minētos noteikumus."

 

12. Ministru kabinets līdz 2009.gada 30.decembrim izdod šā likuma 5.panta 20.punktā minētos noteikumus.

 

12. Ministru kabinets līdz 2009.gada 30.decembrim izdod šā likuma 5.panta 20.punktā minētos noteikumus.

 

 

 

13. Šā likuma 5.panta 20.punkts stājas spēkā 2010.gada 1.janvārī.

 

13. Šā likuma 5.panta 20.punkts stājas spēkā 2010.gada 1.janvārī.

 

 

 

14. Šā likuma 12.panta sestajā daļā paredzētā kompensācija 2008.gadā tiek maksāta no Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammai “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirtajiem līdzekļiem.”

 

14. Šā likuma 12.panta sestajā daļā paredzētā kompensācija 2008.gadā tiek maksāta no Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammai “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirtajiem līdzekļiem.”

 

 

8

Atbildīgā komisija

Papildināt likumu ar normu par tā stāšanos spēkā:

„Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas”.

Atbalstīts

Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.