23

 

 

15.05.2008.

9/8-

 

 

 

Saeimas Prezidijam

 

 

Tautsaimniecības komisija savā š.g. 14.maija sēdē izskatīja likumprojektu „Grozījumi Elektronisko sakaru likumā" (Nr.686/Lp9) (dok. nr.2331, 2331 A) un likumprojektu „Grozījumi Elektronisko sakaru likumā” (Nr.687/Lp9) (dok. nr.2332, 2332 A) un pieņēma lēmumu neatbalstīt minētos likumprojektus.

Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 85.panta otro daļu, komisija apvienoja minētos likumprojektus alternatīvā likumprojektā „Grozījumi Elektronisko sakaru likumā”, kuru nolēma atbalstīt pirmajā lasījumā.

          Komisija lūdz iekļaut alternatīvo likumprojektu nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā.

 

Pielikumā: 1. alternatīvais likumprojekts „Grozījumi            Elektronisko     sakaru likumā” uz       lpp.

                                                2. alternatīvā likumprojekta anotācija uz      lpp.

         

 

 

         

Ar cieņu,

komisijas priekšsēdētājs

 

 

Guntis Blumbergs


Iesniedz Tautsaimniecības komisija

 

Likumprojekts

 

Grozījumi Elektronisko sakaru likumā

Izdarīt Elektronisko sakaru likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 23.nr.; 2005, 12.nr.; 2006, 24.nr.; 2007, 12.nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt 1.pantu ar 15.1 punktu šādā redakcijā:

"151identificējama galiekārta – galiekārta, kurai ražotājs piešķīris identifikatoru atpazīšanai elektronisko sakaru tīklā;".

2. Izteikt 8.panta pirmās daļas 13.punktu šādā redakcijā:

"13) paziņo Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas Komisijai par plānoto pasākumu kopumu (projektu) attiecībā uz elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus definēšanu, elektronisko sakaru komersanta ar būtisku ietekmi tirgū noteikšanu un lēmuma projektu par speciālo prasību piemērošanu, saglabāšanu, grozīšanu vai atcelšanu šādam komersantam, kā arī par plānotajām piemērojamām saistībām elektronisko sakaru komersantiem attiecībā uz piekļuvi, starpsavienojumu un pasākumiem, kas var ietekmēt tirdz­niecību starp dalībvalstīm. Regulators, uzklausot un ņemot vērā Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli, var veikt grozījumus plānoto pasākumu kopumā un piemē­rojamajās saistībās, par ko pa­ziņo Eiropas Komisijai."

3. Izteikt 30.panta otro daļu šādā redakcijā:

''(2) Nosakot konkrētos elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus, Re­gulators konsultējas ar elektronisko sakaru komersantiem Regulatora noteiktajā konsultāciju kārtībā un, ja nepieciešams, ar Konkurences padomi. Nosakot no Eiropas Komisijas rekomendācijā minētajiem tirgiem atšķirīgus tirgus, Regulators pirms attiecīga lēmuma pieņemšanas konsultējas ar citu Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un lēmuma projektu saskaņo ar Eiropas Komisiju. Ja Eiropas Komisija, izvērtējot Regulatora lēmuma projektu par elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus definēšanu, norāda, ka tas radīs šķēršļus vienotam Eiropas Kopienu tirgum vai tas neatbilst Eiropas Kopienas tiesību aktiem, tad Regulators atliek lēmuma projekta pieņemšanu uz diviem mēnešiem, lai saņemtu Eiropas Komisijas viedokli. Ja Regulators saņem Eiropas Komisijas viedokli par lēmuma projektu vai plānoto pasākumu kopumu, tas saskaņā ar šo viedokli lēmuma projektu vai plānoto pasākumu kopumu groza, atsauc vai nepieņem."

4. Papildināt 31.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:

"(5) Ja Regulators konstatē, ka tirgū ir efektīva konkurence, tas attiecīgu lēmuma projektu vai atzinumu par plānoto pasākumu kopuma noteikšanu attiecībā uz elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi tirgū saskaņo ar Eiropas Komisiju. Ja Eiropas Komisija, izvērtējot Regulatora lēmuma projektu vai atzinumu par plānoto pasākumu kopuma noteikšanu, norāda, ka tas radīs šķēršļus vienotam Eiropas Kopienu tirgum vai tas neatbilst Eiropas Kopienas tiesību aktiem, tad Regulators atliek lēmuma projekta pieņemšanu vai plānoto pasākumu kopuma veikšanu uz diviem mēnešiem, lai saņemtu Eiropas Komisijas viedokli. Ja Regulators saņem Eiropas Komisijas viedokli par lēmuma projektu vai plānoto pasākumu kopumu, tas saskaņā ar šo viedokli lēmuma projektu vai plānoto pasākumu kopumu groza, atsauc vai nepieņem."

5. 36.pantā:

izslēgt pirmās daļas otro teikumu;

izslēgt otrajā daļā vārdus un skaitli "saskaņā ar šā likuma IX nodaļu";

papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:

"(5) Pirms šā likuma 36.panta pirmajā un otrajā daļā minēto saistību noteikšanas Regulators konsultējas ar elektronisko sakaru tirgus dalībniekiem, Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas Komisiju, kā arī uzklausa citu Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli. Regulators, ņemot vērā Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli, var veikt grozījumus piemērojamās saistībās, par ko paziņo Eiropas Komisijai.''

 

 

6. Izteikt 38.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

''(1) Elektronisko sakaru komersantam ar būtisku ietekmi tirgū piekļuves vai starpsavienojumu jomā Regulators var uzlikt caurredzamības, vienlīdzīgas attieksmes, atdalītas finanšu uzskaites, tarifu regulēšanas un izmaksu aprēķināšanas saistības un pienākumus un saistības attiecībā uz piekļuvi elektronisko sakaru tīklam. Izņēmuma gadījumos, ja iepriekš piemērotās saistības nav pietiekami efektīvas konkurences nostiprināšanai, Regulators elektronisko sakaru komersantam, kuram noteikta būtiska ietekme tirgū piekļuves vai starpsavienojumu jomā, var uzlikt arī citas pamatotas saistības. Regulators šādu pamatotu saistību piemērošanu saskaņo ar Eiropas Komisiju."

7.  46.pantā:

izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:

"(4) Pēc galiekārtas īpašnieka vai procesa virzītāja pieprasījuma elektro­nisko sakaru komersantam, kas piedāvā elektronisko sakaru tīklā izmantot identificējamu galiekārtu, ir pienākums pārtraukt vai atjaunot nolaupītas, pazau­dētas vai citādi pret savu gribu no īpašnieka varas izgājušas elektronisko sakaru tīklā identificējamas galiekārtas (turpmāk – īpašniekam zudusi galiekārta) izmantošanas iespēju savā elektronisko sakaru tīklā. Elektronisko sakaru komersants, kas piedāvā elektronisko sakaru tīklā izmantot identificējamu gal­iekārtu, nodod centralizētai datubāzei informāciju par tam pieteikto īpašniekam zudušo galiekārtu.";

papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:

"(6) Aizliegts bez galiekārtas ražotāja vai tā pilnvarotas personas piekriša­nas:

1) izmainīt galiekārtu identificēšanai elektronisko sakaru tīklā nepiecie­šamos datus, kā arī iegūt, glabāt un izplatīt šādam nolūkam paredzētus datus;

2) iegūt, izgatavot, glabāt un izplatīt programmatūru vai iekārtu, kas paredzēta galiekārtu identificēšanai elektronisko sakaru tīklā nepieciešamo datu izmainīšanai."

 

Likumprojekta

„Grozījumi Elektronisko sakaru likumā”

anotācija

 

I. Kādēļ likums ir vajadzīgs?

1. Pašreizējās situācijas raksturojums.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2007.gada 11.septembrī tika pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr.619 „Noteikumi par zudušu identificējamu elektronisko sakaru galiekārtu centralizētas datubāzes veidošanu, uzturēšanu un izmantošanu, kā arī šādu galiekārtu izmantošanas iespējas pārtraukšanu un atjaunošanu”. Lai precizētu Elektronisko sakaru likumu, saskaņā ar 2007.gada 11.septembra Ministru kabineta sēdes protokollēmuma (prot.Nr.50, 9.§) 2.punktu, Iekšlietu ministrijai tika uzdots sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā  likumprojektu „Grozījumi Elektronisko sakaru likumā”, paredzot grozījumu veikšanu Elektronisko sakaru likuma 46.panta ceturtajā daļā un attiecinot šajā pantā paredzēto regulējumu tikai uz elektronisko sakaru tīklā identificējamām galiekārtām un elektronisko sakaru komersantiem, kas piedāvā elektronisko sakaru tīklā izmantot identificējamu galiekārtu. Šobrīd Elektronisko sakaru likuma 46.panta ceturtā daļa paredz, ka elektronisko sakaru komersantam ir pienākums pārtraukt vai atjaunot nolaupītas, pazaudētas vai citādi pret savu gribu no īpašnieka varas izgājušas galiekārtas izmantošanas iespēju savā elektronisko sakaru tīklā. Galiekārtas saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 1.panta 13.punktu ir iekārtas (piemēram, tālruņa aparāti, faksi, modemi, datu pārraides iekārtas, privātās automātiskās telefonu centrāles, privātie tīkli, taksofoni), kas paredzētas tiešai vai netiešai pieslēgšanai publiskā elektronisko sakaru tīkla pieslēguma punktiem, taču tehnoloģiski elektronisko sakaru komersants izmantošanas iespēju atjaunot vai pārtraukt var tikai identificējamai galiekārtai, kas galvenokārt ir mobilie tālruņi. Tāpat arī informāciju centralizētajā datu bāzē elektronisko sakaru komersants var iekļaut tikai par īpašniekam zudušu identificējamu galiekārtu.

Lai ierobežotu mobilo tālruņu zādzības, kā arī novērstu nozaudētu un zagtu mobilo tālruņu izplatību un lietošanu elektronisko sakaru tīklos, ir nepieciešams aizliegt izmainīt galiekārtu identificēšanai elektronisko sakaru tīklā nepieciešamos datus bez ražotāja vai tā pilnvarotas personas piekrišanas, iegūt un glabāt šādam nolūkam paredzētus datus, kā arī iegūt, izgatavot un glabāt programmatūru vai iekārtu, kas paredzēta galiekārtu identificēšanai elektronisko sakaru tīklā nepieciešamo datu izmanīšanai.

Vienlaikus Iekšlietu ministrija ir sagatavojusi arī grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā un grozījumu Krimināllikumā, kas paredz atbildību par minētā aizlieguma pārkāpšanu.

Tāpat likumprojekts „Grozījumi Elektronisko sakaru likumā” izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2007.gada 14.augusta sēdes protokola Nr.45 29.§ 5.punktu, ar kuru Satiksmes ministrijai sadarbībā ar Ekonomikas ministriju tika uzdots sagatavot likumprojektu "Grozījumi Elektronisko sakaru likumā", lai atbilstoši Eiropas Komisijas 2007.gada 27.jūnija argumentētajā atzinumā Nr.SG-Greffe(2007)D/204133 minētajai pārkāpuma procedūrai lietā Nr.2123 ieviestu Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīvas 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (pamatdirektīva) 7.panta 3. un 4.punktu un Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīvas 2002/19/EK par piekļuvi elektronisko komunikāciju tīkliem un ar tiem saistītām iekārtām un to savstarpēju savienojumu (piekļuves direktīva) 5.pantu, un līdz 2007.gada 1.decembrim noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā.

Eiropas Komisija 2007.gada 27.jūnija argumentētajā atzinumā Nr.SG-Greffe(2007)D/204133 pārkāpuma procedūrai lietā Nr.2006/2123 norādīja, ka Latvijas Republika nacionālajos tiesību aktos nav pilnībā un pienācīgi ieviesusi Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīvas 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (turpmāk – pamatdirektīva) 7.panta 3. un 4.punktu, jo nacionālie tiesību akti neparedz, ka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk – Regulators) jāpaziņo par plānotajiem pasākumiem, uz kuriem attiecas Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīvas 2002/19/EK par piekļuvi elektronisko komunikāciju tīkliem un ar tiem saistītajām iekārtām un to savstarpēju savienojumu (turpmāk – piekļuves direktīva) 5.pants.

Ar Ministru kabineta 2007.gada 14.augusta sēdes protokola Nr.45 29.§ 1.punktu Ministru kabinets apstiprinājis Ekonomikas ministrijas sagatavoto nostājas projektu par to, ka Latvijas Republika atzīst Eiropas Komisijas 2007.gada 27.jūnija argumentētajā atzinumā Nr.SG-Greffe(2007)D/204133 minēto pārkāpumu lietā Nr.2006/2123 Latvijas Republikas nostāja noteiktā kārtībā ir iesniegta Eiropas Komisijai.

Pašreiz nacionālajos tiesību aktos pilnībā nav noregulēti jautājumi, kas attiecināmi uz pamatdirektīvas 7.panta 3. un 4.punkta prasībām, tādēļ nepieciešami grozījumi Elektronisko sakaru likumā nosakot, ka Regulators paziņo Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas Komisijai par piemērotajiem īpašajiem pienākumiem elektronisko sakaru komersantiem saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 36.pantu un atbilstoši piekļuves direktīvas 5.pantam, kā arī gadījumā, ja Eiropas Komisija par Regulatora paziņoto pasākumu kopumu (kas noteikti pamatdirektīvas 7.panta 4.punkta a) un b) apakšpunktos) norāda, ka tas radīs šķēršļus vienotam tirgum, vai arī, ja Eiropas Komisijai ir nopietnas šaubas par to savietojamību ar Eiropas Kopienas tiesību aktiem, tad Regulators pasākumu kopumu nepieņem vēl divus mēnešus.

 

2. Likumprojekta būtība.

 

 

1)Likumprojekta 15.1 un 46. panta grozījumi par identificējamām elektronisko sakaru galiekārtām paredz noteikt pienākumu pārtraukt vai atjaunot nolaupītas, pazaudētas vai citādi pret savu gribu no īpašnieka varas izgājušas galiekārtas izmantošanas iespēju savā elektronisko sakaru tīklā tikai tiem elektronisko sakaru komersantiem, kas piedāvā elektronisko sakaru tīklā izmantot identificējamu galiekārtu. Minētais pienākums attiecas tikai uz tām galiekārtām, kuras ir iespējams tehniski identificēt elektronisko sakaru tīklā.

Vienlaikus likumprojekts paredz noteikt aizliegumu bez ražotāja vai tā pilnvarotas personas piekrišanas izmainīt galiekārtu identificēšanai elektronisko sakaru tīklā nepieciešamos datus, iegūt, glabāt un izplatīt šādam nolūkam paredzētus datus, kā arī iegūt, izgatavot, glabāt un izplatīt programmatūru vai iekārtu, kas paredzēta galiekārtu identificēšanai elektronisko sakaru tīklā nepieciešamo datu izmanīšanai.

 

Pamatdirektīva paredz, ka lēmumi valsts līmenī nedrīkst atstāt nelabvēlīgu ietekmi uz vienoto tirgu, tāpēc valsts pārvaldes iestādēm ir jāpaziņo Eiropas Komisijai un citām valsts pārvaldes iestādēm par dažiem lēmumprojektiem, lai tām būtu iespēja dot savas atsauksmes, turklāt valsts pārvaldes iestādēm ir lietderīgi apspriesties ar ieinteresētajām personām par visiem pasākumu projektiem, kuriem ir ietekme uz tirdzniecību starp dalībvalstīm.

Izstrādātā likumprojekta mērķis ir pilnībā saskaņot nacionālo tiesisko regulējumu atbilstoši pamatdirektīvas 7.panta 3. un 4.punkta un piekļuves direktīvas 5.panta prasībām.

Likuma grozījumi nepārprotami paredzēs atbildīgajai valsts pārvaldes institūcijai pienākumu sadarboties ar Eiropas Savienības dalībvalstīm un Eiropas Komisiju un dot ieguldījumu vienota tirgus izveidē, izmantojot paziņošanas procedūru.

Lai nacionālajos normatīvajos aktos pilnībā ieviestu minēto direktīvu prasības, likumprojekts paredz izdarīt grozījumus Elektronisko sakaru likuma attiecīgajos pantos:

2) 8.panta pirmās daļas 13.punktā, paredzot, ka Regulators paziņo Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas Komisijai arī par plānotajām piemērojamām saistībām elektronisko sakaru komersantiem attiecībā uz piekļuvi un starpsavienojumu un pasākumiem, kas var ietekmēt tirdzniecību starp dalībvalstīm. Likumprojekts paredz, ka Regulators uzklausa citu Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli. Regulators, pēc Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokļa uzklausīšanas, ņem to vērā, kā arī var veikt grozījumus plānoto pasākumu kopumā un piemērojamajās saistībās, par ko paziņo Eiropas Komisijai;

3) izteikt 30.panta otro daļu ar teikumu, paredzot, ja Eiropas Komisija par Regulatora lēmuma projektu par elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus definēšanu norāda, ka tas radīs šķēršļus vienotam Eiropas Kopienu tirgum vai arī nav saskaņā ar Eiropas Kopienas tiesību aktiem, tad Regulators atliek lēmuma projekta pieņemšanu uz diviem mēnešiem, lai saņemtu Eiropas Komisijas viedokli. Regulators saskaņā ar Eiropas Komisijas viedokli lēmuma projektu groza vai atsauc vai to nepieņem;

4) papildināt 31.pantu ar piekto daļu, paredzot, ka Regulators lēmuma projektu, ar kuru konstatē, ka tirgū ir efektīva konkurence vai par plānoto pasākumu kopuma noteikšanu attiecībā uz elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi tirgū, saskaņo ar Eiropas Komisiju. Ja Eiropas Komisija par Regulatora lēmuma projektu vai plānoto pasākumu kopumu norāda, ka tas radīs šķēršļus vienotam Eiropas Kopienu tirgum vai nav saskaņā ar Eiropas Kopienas tiesību aktiem, tad Regulators atliek lēmuma projekta pieņemšanu vai plānoto pasākumu kopumu veikšanu uz diviem mēnešiem, lai saņemtu Eiropas Komisijas viedokli. Regulators saskaņā ar Eiropas Komisijas viedokli lēmuma projektu vai plānoto pasākumu kopumu groza vai atsauc vai to nepieņem;

5) izslēgt no 36.panta pirmās daļas pēdējo teikumu un no 36.panta otrās daļas vārdus un ciparu „saskaņā ar šā likuma IX nodaļu”, jo regulējums tiks ietverts 36.panta piektajā daļā, kā arī papildināt 36.pantu ar piekto daļu, paredzot, ka pirms 36.panta pirmajā un otrajā daļā minēto saistību noteikšanas Regulators konsultējas ar elektronisko sakaru tirgus dalībniekiem, Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas Komisiju. Regulators uzklausa citu Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli. Regulators, ņemot vērā Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli, var veikt grozījumus piemērojamās saistībās, par ko paziņo Eiropas Komisijai,

6) papildināt 38.panta pirmo daļu ar teikumu, paredzot, ka izņēmuma gadījumos, ja iepriekš piemērotās saistības nav pietiekami efektīvas konkurences nostiprināšanai, Regulators elektronisko sakaru komersantam, kuram noteikta būtiska ietekme tirgū piekļuves vai starpsavienojumu jomā, var uzlikt arī citas pamatotas saistības. Regulators šādu pamatotu saistību piemērošanu saskaņo ar Eiropas Komisiju.

3. Cita informācija.

Nav.

 



II. Kāda var būt likuma ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu.

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

3. Sociālo seku izvērtējums.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

4. Ietekme uz vidi.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija.

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

III. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta     ieņēmumos.

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

2. Izmaiņas budžeta izdevumos.

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

3. Finansiālā ietekme.

 

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

6. Cita informācija.

Nav.

 

IV. Kāda var būt likuma ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteiku­miem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Ir sagatavoti grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas paredz precizēt tā 148.2 pantu un noteikt, ka persona pie administratīvās atbildības saucama ne tikai par elektronisko sakaru tīklu galiekārtu identificēšanai elektronisko sakaru tīklā nepieciešamo datu izmainīšanu vai par šādam nolūkam paredzētu datu iegūšanu vai glabāšanu, kā arī par šādam nolūkam paredzētas programmatūras vai iekārtas iegūšanu, izgatavošanu vai glabāšanu bez ražotāja vai tā pilnvarotas personas piekrišanas, bet arī par elektronisko sakaru tīklu galiekārtu identificēšanai elektronisko sakaru tīklā nepieciešamo datu, programmatūras vai iekārtas izplatīšanu.

Vienlaikus ir sagatavoti grozījumi arī Krimināllikumā, kas paredz precizēt tā 244.1 pantu un noteikt, ka persona pie kriminālatbildības saucama arī par elektronisko sakaru tīklu galiekārtu identificēšanai elektronisko sakaru tīklā nepieciešamo datu, programmatūras vai iekārtas izplatīšanu bez ražotāja vai tā pilnvarotas personas piekrišanas, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā.

2. Cita informācija.

Nav.

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst likumprojekts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīva 2002/19/EK par piekļuvi elektronisko komunikāciju tīkliem un ar tiem saistītām iekārtām un to savstarpēju savienojumu (piekļuves direktīva).

2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīvu 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (pamatdirektīva).

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Nav attiecināms

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saisto­šajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Nav attiecināms

4.Atbilstības izvērtējums                                                                           1.tabula

Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīva 2002/19/EK par piekļuvi elektronisko komunikāciju tīkliem un ar tiem saistītām iekārtām un to savstarpēju savienojumu (piekļuves direktīva) (publicēts OV L 108, 24/04/2002 Lpp. 0007 – 0020);

Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīva 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (pamatdirektīva) (publicēts OV L 108, 24/04/2002 Lpp. 0033 – 0050).

2.tabula

Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

Latvijas likumprojekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu likumprojekta vienību Nr.)

Komentāri

2002/21/EK 7.pants un 2002/19/EK 5.pants

2.pants

Papildus komentāru nav

2002/21/EK 7.pants

3.pants

Papildus komentāru nav

2002/21/EK 7.pants un 2002/19/EK 5.pants

4.pants

Papildus komentāru nav

2002/21/EK 7.pants un 2002/19/EK 5.pants

5.pants

Papildus komentāru nav

2002/21/EK 7.pants 2002/19/EK 5. un 8.pants

6.pants

Papildus komentāru nav

5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

Nav attiecināms

6. Cita informācija

Nav attiecināms

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot likumprojektu?

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas.

 

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesnieg­tie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta).

Konsultācijas nav notikušas.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

 

Sabiedrības informēšanas pasākumi netika veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem.

Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem netika veiktas.

 

5. Cita informācija.

Notikušas konsultācijas ar Regulatoru. Ir saņemti priekšlikumi Elektronisko sakaru likuma grozījumiem, kas ir ņemti vērā un iestrādāti likumprojektā.

VII. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpil­de no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas.

Likumprojekta izpildei jaunu valsts institūciju veidošana nav nepieciešama, funkcijas tiks nodrošinātas esošo institūciju ietvaros.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu.

Tiesību akts tiks publicēts laikrakstā „Latvijas Vēstnesis” un ievietots datu bāzē NAIS.

3.3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo.

 

Indivīds varēs aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likuma un Kriminālprocesa likuma noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija.

Nav.