Rīgā

LATVIJAS  REPUBLIKAS  MINISTRU  KABINETS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

17.04.2008.                Nr.90/TA-994

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Par nekustamo īpašumu atsavināšanu Terehovas robežkontroles punkta vajadzībām". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Pastors 67507576, edgars.pastors@vid.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 4 lp.

3. Ministru kabineta 2008.gada 15.aprīļa sēdes protokola
Nr.24  37.§ izraksts uz 1 lp.

4. Diskete.

 

 

 

Ministru prezidents                                                     I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931


Likumprojekts

 

Par nekustamo īpašumu atsavināšanu Terehovas robežkontroles punkta vajadzībām

 

1.pants. Terehovas robežkontroles punkta vajadzībām valsts atsavina:

1) nekustamo īpašumu "Robežnieki" (kadastra Nr. 6896 006 0002, reģistrēts Zaļesjes pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.28) – zemes vienību 6,15 hektāru platībā – Ludzas rajona Zilupes novada Zaļesjes pagastā;

2) nekustamā īpašuma "Maliņas" (kadastra Nr. 6896 006 0113, reģistrēts Zaļesjes pagasta zemesgrā­matas nodalījumā Nr.100000086495) sastāvā esošo zemes vienību 1,7 hektāru platībā (zemes vienības kadastra apzīmē­jums 6896 006 0041) Ludzas rajona Zilupes novada Zaļesjes pagastā;

3) nekustamā īpašuma "Klusumiņš" (kadastra Nr. 6896 006 0149, reģistrēts Zaļesjes pagasta zemesgrā­matas nodalījumā Nr.100000094456) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmē­jums 6896 006 0109) daļu 0,3124 hektāru platībā Ludzas rajona Zilupes novada Zaļesjes pagastā.

 

2.pants. Šā likuma 1.pantā minētie nekustamie īpašumi atsavināmi likumā "Par nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu valsts vai sabiedriskajām vajadzībām" noteiktajā kārtībā.

 

3.pants. Finanšu ministrija šā likuma 1.pantā minētos nekustamos īpašumus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ieraksta zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā.

 

Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Finanšu ministrs

A.Slakteris


Likumprojekta

„Par nekustamo īpašumu atsavināšanu Terehovas robežkontroles punkta vajadzībām” anotācija

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

 

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 20.februāra sēdes protokola Nr.14 44§ „Informatīvais ziņojums par pasākumiem situācijas normalizēšanai uz Latvijas-Krievijas robežas” ir apstiprināts Terehovas robežkontroles punkta (kadastra Nr.68960060025) modernizācijas plāns.

Saskaņā ar izsludināto Terehovas robežkontroles punkta rekonstrukcijas būvprojektēšanas konkursu, tā ir jāpabeidz līdz 2008.gada 3.aprīlim un būvniecību paredzēts uzsākt 2008.gada rudenī.

Pirms projektēšanas veicot izpēti minēto robežkontroles punktu modernizācijas nolūkā, Valsts ieņēmumu dienests konstatēja, ka modernizācijas plāna realizācijai nepieciešamas papildus zemes vienības. Terehovas robežkontroles punkta modernizācijas plāna realizācijai nepieciešamās zemes vienības ir fizisku un juridiskas personas īpašumā. Tika uzsāktas sarunas ar valstij nepieciešamo zemju īpašniekiem un pieprasīti sertificēta nekustamo īpašumu vērtēšanas eksperta novērtējumi minētajām zemes vienībām.

Pēc ilgstošām sarunām ar zemes vienību īpašniekiem tika konstatēts, ka īpašnieku vēlamais kompensācijas apmērs par viņiem piederošajām zemes vienībām vairākkārt pārsniedz pēc Valsts ieņēmumu dienesta pasūtījuma veiktajā novērtējumā noteikto tirgus vērtību.

Minētā modernizācijas plāna realizēšanai nepieciešamas papildus šādas zemes vienības Ludzas rajona Zaļesjes pagastā: „Robežnieki” 6,15 hektāru, „Maliņas” 1,7 hektāru platībā un daļa no zemes vienības „Klusumiņš” 0,3124 hektāru platībā, īpašuma tiesības uz kurām zemesgrāmatā nostiprinātas fiziskām personām un       SIA „Austrumu kravu terminālis”.

Līdzšinējās sarunas un sarakste ar minēto zemes vienību īpašniekiem par zemes gabala pirkšanu nav devušas pozitīvus rezultātus – nav izdevies vienoties par zemes atsavināšanu un pirkuma maksu.

2. Tiesību akta projekta būtība

 

Likumprojekts paredz Terehovas robežkontroles punkta modernizācijas plāna ietvaros paredzētajai būvniecībai nepieciešamo zemes vienību  atsavināšanu.


II. Kāda var būt tiesību akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

&nbs p;

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.


III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

 

tūkst. latu

Rādītāji

Kārtējais gads

 

2008.g

Trīs nākamie gadi

 

 

   2009.g                   2010.g.      2011.g

*)*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada.

 

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

180,0

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

36,0

3. Finansiālā ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

180,0

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar -

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6.Cita informācija

Atsavināmā nekustamā  īpašuma tirgus vērtība saskaņā ar SIA „Latio” novērtējumu 180 000 latu.

Valsts ieņēmumu dienests (FM)  iesniegs budžeta pieprasījumu par papildus līdzekļu piešķiršanu 2009.gadā.

 

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Tiesību akta projekts neatstāj ietekmi uz esošo tiesību normu sistēmu, nav nepieciešama papildus normatīvo aktu izdošana.

 

 

 

 

 


V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

 

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Ei ropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

Neskar

Neskar

Neskar

Neskar

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

 

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Konsultācijas netika veiktas.

 

 

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas netika veiktas.

 

 

 

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas netika veiktas.

 

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

 

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Tiesību akta izpildi nodrošinās Finanšu ministrija, Valsts ieņēmumu dienests un valsts akciju sabiedrība “Latvijas Hipotēku un zemes banka”.

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības var aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

 

 

Finanšu ministrs                                                              A.Slakteris  

 

 

 

Finanšu

ministrs

 

Valsts

sekretāre

 

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

A.Slakteris

I.Krūmane

E.Strazdiņa

M.Radeiko

S.Ozoliņš

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14.03.2008. 11.34

844

E.Pastors

Valsts ieņēmumu dienesta

Resursu nodrošināšanas un

administrēšanas pārvaldes Materiālo

resursu nodrošināšanas un nekustamā

īpašuma pārvaldīšanas daļas

galvenais speciālists

67507576, edgars.pastors@vid.gov.lv