Saeimas Prezidijam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

07.02.2008.

9/8 -

 

 

 

Saeimas Prezidijam

 

 

Pamatojoties uz Saeimas Kārtības ruļļa 79.panta pirmo daļu, Tautsaimniecības komisija ir sagatavojusi un iesniedz Saeimai izskatīšanai likumprojektu „Grozījumi likumā „Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību””.

 

 

Pielikumā:   1) likumprojekts „Grozījumi likumā „Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību”” uz ........lpp;

2) anotācija likumprojektam „Grozījumi likumā „Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību”” uz ........lpp.

 

 

 

 

Ar cieņu,

komisijas priekšsēdētājs

 

Guntis Blumbergs

 


Iesniedz Tautsaimniecības komisija

Likumprojekts

 

 

Grozījumi likumā „Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību”

 

Izdarīt likumā „Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 21.nr.; 2000, 9.nr.; 2004, 20.nr.; 2005, 24.nr.) šādus grozījumus:

 

1.   Papildināt 3.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

 

„(4) Bīstamo iekārtu avāriju izmeklēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.”

 

2. Aizstāt 4., 12.pantā, 14.panta 6.punktā un 15.panta 2.punktā vārdus „Valsts darba inspekcija” (attiecīgā locījumā) ar vārdiem „Valsts būvinspekcija” (attiecīgā locījumā).

 

3. Izteikt 6.pantu šādā redakcijā:

 

„6.pants. Bīstamo iekārtu uzraudzību, kontroli un tehniskās uzraudzības normatīvo aktu prasību ievērošanu veic Valsts būvinspekcija, saskaņā ar šo likumu, Valsts būvinspekcijas nolikumu un citiem normatīvajiem aktiem un citas institūcijas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.”

 

4. Izteikt 8.panta pirmās daļas 2.punktu šādā redakcijā:

„2) jābūt Ministru kabineta noteiktajā kārtībā reģistrētām bīstamo iekārtu reģistrā;”

 

5. Izteikt 13.pantu šādā redakcijā:

„13.pants. Inspicēšanas institūcijām ir pienākums reģistrēt bīstamās iekārtas bīstamo iekārtu reģistrā un atjaunot datus par veiktajām bīstamo iekārtu pārbaudēm.”

 

6. Izslēgt 14.panta 1.punktu.

 

Likums stājas spēkā 2008.gada 1.jūlijā.

 

 

  

 

Likumprojekta „Grozījumi likumā „Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību”” anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Ar Ministru kabineta 2007.gada 18.decembra rīkojumu Nr.818 tika reorganizēta Valsts darba inspekcija, nododot Valsts būvinspekcijai Valsts darba inspekcijas funkcijas, kas saistītas ar valsts uzraudzības un kontroles īstenošanu bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jomā, un pakļaujot Valsts būvinspekcijas uzraudzībai un kontrolei bīstamās iekārtas un to valdītājus.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts paredz, ka Valsts būvinspekcija pārņem līdzšinējās Valsts darba inspekcijas funkcijas saistībā ar bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību un kontroli. Turpmāk Valsts būvinspekcija uzraudzīs un kontrolēs bīstamo iekārtu drošības ievērošanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām.

Likumprojekts paredz, ka bīstamo iekārtu reģistrāciju veiks inspicēšanas institūcijas.

Papildus likumprojekts paredz deleģējumu Ministru kabinetam saistībā ar bīstamo iekārtu avāriju izmeklēšanas kārtību, kas līdz šim bija noteikts Valsts darba inspekcijas likumā.

3. Cita informācija

 Nav

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Tiks vienkāršota bīstamo iekārtu reģistrēšanas procedūra - bīstamās iekārtas reģistrēšanu veiks inspicēšanas institūcijas, veicot sākotnējo un periodiskās pārbaudes.

3. Sociālo seku izvērtējums

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

 Nav

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 1

 2

 3

 4

 5

 6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Likumprojekts stāsies spēkā ar 2008.gada 1.jūliju. Līdz minētajam datumam Ministru kabinetam jāapstiprina nepieciešamie redakcionālie grozījumi attiecīgajos Ministru kabineta noteikumos.

2. Cita informācija

 Nav

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

 

 

 

 

 

5. Cita informācija

 Nav

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

 Konsultācijas netika veiktas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

 Nav

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti 

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

 Konsultācijas netika veiktas

5. Cita informācija

 Nav

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Likumprojekta īstenošanai netiks izveidotas jaunas valsts vai pašvaldību institūcijas un netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas. Likumprojekta izpildi nodrošinās Valsts būvinspekcija.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likumprojekts pēc pieņemšanas Saeimā tiks publicēts likumā „Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību” noteiktajā kārtībā, kā arī tiks publicēts interneta bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv un Ekonomikas ministrijas mājas lapā.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā un Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

 Nav