Rīgā

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

12.02.2008.                   Nr.90/TA-3504

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums likumā "Par Konvenciju, kas izstrādāta, pamatojoties uz Līguma par Eiropas Savienību K.3 pantu, par savstarpēju palīdzību un sadarbību muitas pārvalžu starpā (Neapoles II Konvencija)"". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Tomiņa 67095566, irita.tomina@fm.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 6 lp.

3. Ministru kabineta 2008.gada 11.februāra sēdes protokola Nr.8  10.§ izraksts uz 1 lp.

4. Diskete.

 

 

 

Ministru prezidents                   I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931


Likumprojekts

 

Grozījums likumā "Par Konvenciju, kas izstrādāta, pamatojoties uz Līguma par Eiropas Savienību K.3 pantu, par savstarpēju palīdzību un sadarbību muitas pārvalžu starpā (Neapoles II Konvencija)"

 

Izdarīt likumā "Par Konvenciju, kas izstrādāta, pamatojoties uz Līguma par Eiropas Savienību K.3 pantu, par savstarpēju palīdzību un sadarbību muitas pārvalžu starpā (Neapoles II Konvencija)" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 10.nr.) šādu grozījumu:

 

Papildināt likumu ar 3.1 pantu šādā redakcijā:

 

"3.1 pants. Saskaņā ar Konvencijas 32.panta ceturto daļu Latvijas Republika paziņo, ka piemēro Konvenciju (izņemot tās 23.pantu) attiecībās ar dalībvalstīm, kas ir sniegušas tāda paša veida paziņojumu."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Finanšu ministrs

A.Slakteris


ANOTĀCIJA

 

Likumprojektam

 

„Grozījums likumā „Par Konvenciju, kas izstrādāta, pamatojoties uz Līguma par Eiropas Savienību K.3 pantu, par savstarpēju palīdzību un sadarbību muitas pārvalžu starpā (Neapoles II Konvencija)””’

 

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 

 

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

2004.gada 22.aprīlī Saeimā tika pieņemts likums „Par pievienošanos Konvencijai, kas izstrādāta, pamatojoties uz Līguma par Eiropas Savienību K.3 pantu, par savstarpēju palīdzību un sadarbību muitas pārvalžu starpā (Neapoles II Konvencija) (turpmāk - Konvencija)”.

Minētā Konvencija vēl nav stājusies spēkā, jo to nav ratificējusi Itālija, līdz ar to nav izpildītas Konvencijas 33.panta prasības.

Vairākums Eiropas Savienības dalībvalstu, ieskaitot Lietuvu un Igauniju, saskaņā ar Konvencijas 32.panta 2.daļu ir sniegušas ziņojumu depozitārijam par konstitucionālo noteikumu izpildi, kas nepieciešams Konvencijas pieņemšanai, un saskaņā ar 32.panta ceturto daļu deklarējušas, ka piemēro Konvenciju attiecībām ar dalībvalstīm, kas nākušas klajā ar tādu pašu deklarāciju.

 

Konvencijā ir paredzēti noteikumi, kas būtiski atvieglo muitas dienestu sadarbību. Ņemot vērā to, ka Valsts ieņēmumu dienestam šobrīd nav iespēju tos izmantot, ir nepieciešams izdarīt grozījumus likumā par pievienošanos Konvencijai, lai nodrošinātu Konvencijas piemērošanu starp Eiropas Savienības dalībvalstīm.

 

 

 

 

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

 

 

Ar likumprojektu „Grozījums likumā „Par Konvenciju, kas izstrādāta, pamatojoties uz Līguma par Eiropas Savienību K.3 pantu, par savstarpēju palīdzību un sadarbību muitas pārvalžu starpā (Neapoles II Konvencija)”” tiks nodrošināta Konvencijas piemērošana attiecībām ar dalībvalstīm, kas nākušas klajā ar tādu pašu deklarāciju. Konvencija pieļauj īpašus sadarbības veidus, kas paredz novērst, izmeklēt un sodīt dalībvalstu tiesību aktu un Kopienas muitas noteikumu pārkāpumus. Veicot šos pasākumus, jāpiemēro likumības, subsidiaritātes un proporcionalitātes principi. Konvencija nosaka arī, ko dalībvalstis var sagaidīt no citām dalībvalstīm un kas tiks prasīts no tām, piemēram, palīdzība pēc pieprasījuma un spontāna palīdzība starp muitas pārvaldēm; tūlītēja pakaļdzīšanās; novērošana citas valsts teritorijā; kontrolēta piegāde; vienotas īpašas izmeklēšanas vienības; datu apmaiņas nosacījumi.

Piemērojot Konvencijas IV sadaļas „Īpašas sadarbības formas” tiks ietekmētas indivīda tiesības.

Likumprojekts neietekmēs sadarbību ar Eiropas Savienības valstīm, kuras nav pievienojušās konvencijai.

Piemērojot Konvenciju saskaņā ar Konvencijas 32.panta ceturto daļu tiek izslēgta Konvencijas 23.panta, kas regulē slepenu izmeklēšanu, piemērošana.

 

 

3. Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.


II. Kāda var būt normatīvā akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

 

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

 

Likumprojekta pieņemšana nodrošinās visu veidu muitas pārkāpumu un nelikumīgas tirdzniecības samazināšanu Eiropas Savienībā, uzlabojot muitas pārvalžu sadarbību.

 

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

 

Likumprojekta pieņemšana veicinās muitas pārvalžu sadarbību, kas nodrošinās ātrāku dalībvalstu un Kopienas noteikumu pārkāpumu konstatēšanu, novēršanu un sodīšanu.

Likumprojekta pieņemšana uzņēmējiem neradīs papildus izdevumus.

Likumprojekts neietekmē administratīvo procedūru vienkāršošanu, jo Konvencija neaptver šo sfēru.

 

3. Sociālo seku izvērtējums

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

4. Ietekme uz vidi

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

5. Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

 

Rādītāji

Kārtējais gads

 

Nākamie trīs gadi

 

 

Piezīmes

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

6.Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

 

1. Kādi normatīvie akti – (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Likumprojekta pieņemšana neprasa grozījumu izdarīšanu citos normatīvajos aktos.

 

 

 

 

 

 

2.Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

 

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

Pievienošanās Konvencijai ir paredzēta Aktā par Čehijas Republikas, Igaunijas Republikas, Kipras Republikas, Latvijas Republikas, Lietuvas Republikas, Ungārijas Republikas, Maltas Republikas, Polijas Republikas, Slovēnijas Republikas un Slovākijas Republikas pievienošanās nosacījumiem un pielāgojumiem Līgumos,  kas ir Eiropas Savienības pamatā, 3.panta ceturtajā daļā.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

4. Atbilstības izvērtējums

 

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Padomes 1997.gada 18.decembra akts, ar ko, pamatojoties uz Līguma par Eiropas Savienību K3.pantu, izstrādā Konvenciju par savstarpēju palīdzību un sadarbību muitas pārvalžu starpā; 98/C 24/01, OJ C 024 , 23/01/1998

 

 

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

 

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

5.Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

 

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas.

 

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

 

Nav notikušas.

5.Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Lai nodrošinātu likuma izpildi, nav nepieciešama jaunu institūciju izveide vai esošo institūciju funkciju paplašināšana.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Tiesību akts tiks publicēts oficiālajā laikrakstā „Latvijas Vēstnesis” un būs ievietots normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS).

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

 

Indivīdam ir tiesības apstrīdēt augstāk stāvošā institūcijā vai pārsūdzēt tiesā amatpersonu lēmumus, kas pieņemti Konvencijas regulētajā sfērā.

4.Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 
 

 

Finanšu ministra vietā –

reģionālās attīstības un

pašvaldību lietu ministrs                    Edgars Zalāns

 

 

 

Valsts sekretāre

Juridiskā departamenta vadītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

I.Krūmane
E.Strazdiņa
M.Radeiko
I.Tomiņa

 

 

29.01.2008.  10:30

1103

I.Tomiņa

67095566, irita.tomina@fm.gov.lv