Rīgā

LATVIJAS  REPUBLIKAS  MINISTRU  KABINETS

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

07.02.2008.                   Nr.90/TA-2653

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā". Likumprojektu izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Lapiņš 67027202, Egils.Lapins@zm.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 4 lp.

3. Ministru kabineta 2008.gada 5.februāra sēdes protokola Nr.7    7.§ izraksts uz 1 lp.

4. Diskete.

 

 

 

Ministru prezidents                   I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931


 

 

Likumprojekts

 

Grozījumi Ceļu satiksmes likumā

 

Izdarīt Ceļu satiksmes likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 22.nr.; 2000, 3., 14., 15.nr.; 2001, 6.nr.; 2003, 17.nr.; 2005, 13.nr.; 2006, 2.nr.; 2007, 3., 7., 21.nr.) šādus grozījumus:

 

1.  23.pantā:

izteikt piekto daļu šādā redakcijā:

 

"(5) Traktortehnikas vadītāja apliecību kategorijām atbilstoša traktor­tehnika:

1) A – traktori, komunālā pašgājēja traktortehnika un universālās pašgājējmašīnas ar pilnu masu līdz 7500 kilogramiem;

2) B – visi traktori, komunālā pašgājēja traktortehnika, buldozeri un universālās pašgājējmašīnas;

3) C – ekskavatori un pašgājēji iekrāvēji;

4) D – lauksaimniecības pašgājējmašīnas;

5) E – autogreideri;

6) F – meža izstrādes un kopšanas mašīnas;

7) G – ceļu būves mašīnas;

8) H – cita speciālā pašgājējtehnika.";

 

izslēgt sesto daļu.

 

2. Izteikt 24.panta pirmās daļas 4.punktu šādā redakcijā:

 

"4) 16 gadus – A kategorijas traktortehnikas vadītāja apliecības iegūšanai;".

 

3. Papildināt pārejas noteikumus ar 13.punktu šādā redakcijā:

 

"13. Traktortehnikas vadītāju apliecības un speciālās traktortehnikas vadītāju apliecības, kas izsniegtas līdz 2009.gada 1.janvārim, ir derīgas līdz to derīguma termiņa beigām."

 

Likums stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī.

 

 

Zemkopības ministrs

M.Roze

 


Likumprojekta ”Grozījumi Ceļu satiksmes likumā”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Ceļu satiksmes likuma 23.panta piektajā un sestajā daļā ir noteikts, ka Latvijā ir divu veidu traktortehnikas vadītāju apliecības – traktortehnikas vadītāja apliecība (ietver 5 kategorijas) un speciālās traktortehnikas vadītāja apliecība (ietver 6 kategorijas), kas rada neērtības un liekus izdevumus traktortehnikas vadītājiem, kuriem nepieciešamas abas šīs apliecības. Attīstoties mašīnbūvei, arvien vairāk parādās dažādi uz traktortehnikas bāzes konstruēti transportlīdzekļi, kuru pielietojumu nosaka tam uzmontētie un uzkarinātie agregāti, tāpēc no ceļu satiksmes drošības viedokļa galvenais ir pārbaudīt šādu transportlīdzekļu vadītāju iemaņas, piedaloties ceļu satiksmē. Līdz ar to radās nepieciešamība mainīt traktortehnikas vadīšanai nepieciešamās kategorijas. Šobrīd gandrīz 10 tūkstošiem traktortehnikas vadītāju ir iegūtas abas apliecības. Nepieciešamība mainīt traktortehnikas vadītāja apliecībās minētajām kategorijām atbilstošos traktortehnikas veidus tika apspriesta Zemkopības ministrijas 2006.gada 11.septembra vadības apspriedē (prot. Nr.72-7/86-VAP), kurā nolēma sagatavot grozījumus Ceļu satiksmes likumā, paredzot vienu traktortehnikas vadītāja apliecību līdzšinējo divu vietā, attiecīgi samazinot kategoriju skaitu.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts paredz turpmāk vienu traktortehnikas vadītāja apliecību, kurā būs ietvertas 8 kategorijas, un vairākas no jaunajām kategorijām būs paplašinātas tā, lai indivīds varētu ar vienas kategorijas traktortehnikas vadītāja apliecību vadīt vairākus tehnikas veidus.

3. Cita informācija

Līdz šim izsniegtās traktortehnikas vadītāju apliecības (gan traktortehnikas vadītāja apliecības, gan speciālās traktortehnikas vadītāja apliecības) būs spēkā līdz to derīguma termiņa beigām. Ja indivīds vēlēsies iegūt jaunā parauga apliecību, to varēs izdarīt saskaņā ar Ministru kabineta noteikto kārtību.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Tā kā iegūtās kategorijas radīs indivīdam iespējas izmantot vairākus traktortehnikas veidus, tad paplašināsies arī jomas, kurās attiecīgais vadītājs var darboties, tādējādi iespējams bezdarba līmeņa samazinājums lauku apvidos. Var palielināties cenas atsevišķu kategoriju traktortehnikas vadītāju sagatavošanas kursiem, jo, veicot praktisko apmācību, palielinās izmantojamās tehnikas skaits un veidi.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvais akts ietekmēs lauksaimniecības, mežsaimniecības, būvniecības, rūpniecības, ceļu būvniecības un ceļu kopšanas un citu nozaru darbiniekus.

Ieguvēji būs tie traktortehnikas vadītāji, kuriem šobrīd ir abas traktortehnikas vadītāju apliecības, kā arī tie vadītāji, kuriem iegūtās kategorijas tiks paplašinātas.

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību būs netieša, iespējama atsevišķu esošo traktortehnikas vadītāju darbības jomas maiņa, jo kategorijas paplašinās izmantojamā s traktortehnikas veidus. Vadītājiem, kuri traktortehnikas vadītāja apliecību iegūs no jauna, paaugstināsies to profesionālā sagatavotība un tiks paaugstināta to kvalifikācija.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Ieviešot jaunās traktortehnikas vadīšanas kategorijas, lietderīgi un nepieciešami ir arī nodrošināt attiecīgu aizsardzības līmeni pret datu viltošanu.

Projektu paredzēts ieviest ar 2009.gadu, jo nepieciešams izstrādāt gan attiecīgos regulējošos normatīvos aktus, gan veikt sagatavošanās darbus projekta ieviešanai.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai t.sk.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

6. Cita informācija

Jaunā parauga vadītāju apliecībām papildus valsts budžeta līdzekļi nav nepieciešami, jauno apliecību izstrāde un izgatavošana tiks nodrošināta, optimizējot esošos līdzekļus, kuri tiek izmantoti divu veidu apliecību izgatavošanai.

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Lai panāktu vienotu likumdošanu, saistībā ar šo likumprojektu būs jāgroza šādi Ministru kabineta noteikumi:

1. Ministru kabineta 2004.gada 29.jūnija noteikumu Nr.571 ”Ceļu satiksmes noteikumi” 1.pielikuma 4. un 5.punkts;

2. Ministru kabineta 2004.gada 27.jūlija noteikumi Nr.634 ”Traktortehnikas vadītāja kvalifikācijas iegūšanas un traktortehnikas vadītāja apliecības izsniegšanas kārtība”;

3. Ministru kabineta 2005.gada 7.jūnija noteikumi Nr.406 ”Kvalifikācijas prasības speciālistiem un prasības mācību iestādēm, kas sagatavo traktortehnikas vadītājus, un traktortehnikas vadītāju sagatavošanas programmas”.

Lai sagatavotu grozījumus minētajos normatīvos aktos, nepieciešami 6 mēneši no likumprojekta pieņemšanas brīža. Šāds termiņš normatīvo aktu grozījumu izstrādei nepieciešams, jo pirms attiecīgo prasību izstrādes nepieciešams skaidri zināt likuma redakciju.

2. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe

Komentāri

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Par likumprojektu tika veiktas konsultācijas ar biedrību ”Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome”, biedrību ”Zemnieku saeima”, biedrību ”Latvijas ceļu būvētājs”, Latvijas Darba devēju konfederāciju un vairākiem traktortehnikas vadītāju apmācības uzņēmumiem.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Minētās nevalstiskās organizācijas un aptaujātie uzņēmēji atbalsta šo likumprojektu.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas netiek radītas. Normatīvā akta izpildi nodrošinās valsts aģentūra ”Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra”, kas arī šobrīd veic traktortehnikas vadītāju atestāciju un izsniedz traktortehnikas vadītāja apliecības.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Publicējot informāciju oficiālajā laikrakstā „Latvijas Vēstnesis”, kā arī ievietojot informāciju valsts aģentūras „Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra” un Zemkopības ministrijas mājas lapā.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds var aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

Zemkopības ministrs                                                        M.Roze

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zemkopības ministrs

Valsts sekretāre

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

M.Roze

 

 

D.Lucaua

 

 

S.Grigaļūna

 

 

 

I.Smilga

 

 

E.Lapiņš

 

13.11.2007. 11:16

1201

E.Lapiņš

67027202, Egils.Lapins@zm.gov.lv