likumprojekts "Grozījums Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā"

Likumprojekts

 

Grozījumi Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā

 

Izdarīt Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003, 2., 13., 23.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 14.nr.; 2006, 14.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Papildināt 4.panta pirmo daļu ar 5.punktu šādā redakcijā:

 

"5) Valsts meža dienests."

 

2. Papildināt likumu ar 10.1 pantu šādā redakcijā:

 

"10.1 pants. Meža īpašnieka (valdītāja) pienākumi ugunsdrošības un ugunsdzēsības jomā

(1) Meža īpašnieka (valdītāja) pienākums ir nodrošināt ugunsdrošības prasību ievērošanu mežā.

(2) Meža īpašnieks (valdītājs) pēc Valsts meža dienesta amatpersonas vai Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta inspektora pieprasījuma veic meža ugunsgrēka vietas uzraudzību pēc meža ugunsgrēka likvidācijas."

 

3. Izteikt 13.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

 

"(1) Valsts ugunsdrošības uzraudzību veic Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta valsts ugunsdrošības uzraudzības inspektori, bet mežos un meža zemēs – Valsts meža dienesta amatpersonas. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta priekšnieks vienlaikus ir galvenais valsts ugunsdrošības uzraudzības inspektors, bet viņa vietnieki – galvenā valsts ugunsdrošības uzraudzības inspektora vietnieki."

 

4. Izteikt 14.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

 

"(1) Ugunsgrēka dzēšanu un glābšanas darbus vada Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta augstākā amatpersona, kura ieradusies notikuma vietā. Līdz Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta struktūrvienības ierašanās brīdim ugunsgrēka dzēšanu un glābšanas darbus vada tā ugunsdrošības, ugunsdzēsības un glābšanas dienesta augstākā amatpersona (mežā un meža zemēs – Valsts meža dienesta atbildīgā amatpersona), kura ir notikuma vietā."

 


5. Papildināt II nodaļu ar 20.1 pantu šādā redakcijā:

 

"20.pants. Meža ugunsdzēsība

(1) Meža ugunsdzēsība ir pasākumu komplekss, kas mežā un meža zemēs nodrošina meža ugunsgrēka vietas atklāšanu, ugunsgrēka ierobežošanu un likvidāciju un ugunsgrēka vietas uzraudzību.

(2) Meža ugunsdzēsības darbus un Valsts meža dienesta un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta sadarbības kārtību, veicot meža ugunsgrēku ierobežošanas un likvidācijas darbus, nosaka Ministru kabinets."

 

6. Izteikt 25.panta pirmās daļas 3.1 punktu šādā redakcijā:

 

"31) kopīgi ar Valsts meža dienestu veikt meža ugunsgrēku ierobežošanas un likvidācijas darbus;".

 

7. Izteikt pārejas noteikumu 6.punktu šādā redakcijā:

 

"6. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests šā likuma 25.panta pirmās daļas 3.1 punktā noteiktās funkcijas sāk pildīt:

1) 2011.gada 1.janvārī – Aizkraukles, Daugavpils, Jēkabpils, Krāslavas, Kuldīgas, Liepājas, Preiļu un Saldus rajonā;

2) 2013.gada 1.janvārī – Alūksnes, Balvu, Bauskas, Dobeles, Gulbenes, Jelgavas, Madonas, Valkas un Valmieras rajonā;

3) 2015.gada 1.janvārī – Cēsu, Limbažu, Ludzas, Rēzeknes, Rīgas, Ogres, Talsu, Tukuma un Ventspils rajonā."

 

8. Papildināt pārejas noteikumus ar 7.punktu šādā redakcijā:

 

"7. Šā likuma 20.1 panta otrajā daļā paredzētos noteikumus Ministru kabinets izdod līdz 2008.gada 31.martam."

 

Likums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.

 

 

 

 

 

 

 

Iekšlietu ministrs

I.Godmanis


Likumprojekta ”Grozījumi Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

   Ar 2004.gada 26.maija Ministru kabineta rīkojumu nr.343 atbalstītā Vienotas valsts uguns apsardzības un glābšanas sistēmas izveidošanas koncepcija paredz laikposmā no 2005. līdz 2011.gadam izveidot uz Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) bāzes vienotu uguns apsardzības un glābšanas sistēmu, pakāpeniski (iedalīto finanšu līdzekļu ietvaros) pārņemot no Valsts meža dienesta (VMD) meža ugunsdrošības uzraudzības un ugunsgrēku ierobežošanas funkciju. Saskaņā ar šo koncepciju Ministru kabinetā ar 2005. gada 5. janvāra rīkojumu Nr. 10 “Par Plānu vienotas valsts uguns apsardzības un glābšanas sistēmas izveidošanai laikposmā no 2005. līdz 2011. gadam” atbalstīts plāns šīs sistēmas izveidošanai.

     2005. gada 2. jūnijā Saeima pieņēma likumu “Grozījumi Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā”,  papildinot 25.panta pirmo daļu ar 3.1punktu šādā redakcijā: "organizēt un veikt meža ugunsgrēku ierobežošanas darbus;" un ar Pārejas noteikumu 6. punktu nosakot šīs funkcijas pārņemšanas grafiku.

      2005. gada 20. oktobrī Saeimas pieņemtajā likumā “Par valsts budžetu 2006. gadam”, kā arī 2006. gada 19. decembrī Saeimas pieņemtajā likumā “Par valsts budžetu 2007. gadam” finansējums augstāk minētajiem pasākumiem nav paredzēts, tādēļ ar 2007. gadu Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests nevar uzsākt organizēt un veikt meža ugunsgrēku ierobežošanas darbus.

       Likumprojekts „Grozījumi Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā”, kurā paredzēta mežu ugunsgrēku ierobežošanas funkciju pārņemšanas pārcelšana par vienu gadu netika saskaņots ar Zemkopības ministriju. Vienojoties zemkopības ministram ar iekšlietu ministru, kā arī Valsts meža dienestam ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu, panākta vienošanās par jaunu mežu ugunsgrēku ierobežošanas modeli, veicot šo funkciju abiem dienestiem kopīgi. 2007. gada 31. maijā Valsts sekretāru sanāksmē (prot.Nr.21, 16.§) izsludināta Vienotas valsts uguns apsardzības un glābšanas sistēmas izveidošanas koncepcija 2009. - 2014. gadam, kura aizstās ar 2004.gada 26.maija Ministru kabineta rīkojumu nr.343 atbalstīto koncepciju, kura ir zaudējusi aktualitāti.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts uzdod mežu ugunsgrēku ierobežošanu veikt Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam kopā ar Valsts meža dienestu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, kā arī ar Pārejas noteikumiem noteikt šīs funkcijas ieviešanas grafiku, precizējot spēkā esošo Pārejas noteikumu 6. punktu.

3. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

 Uzlabojot meža ugunsgrēku ierobežošanas mehānismu un atjaunojot tehniskos resursus, samazināsies kaitējums videi.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

2007

2008

2009

2010

 

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Norma-tīvā akta projekts šo jomu neskar

Norma-tīvā akta projekts šo jomu neskar

3270

(VMD)

9799

(VUGD)

3270

(VMD)

4 696

(VUGD)

2830

(VMD

3. Finansiālā ietekme

Norma-tīvā akta projekts šo jomu neskar

Norma-tīvā akta projekts šo jomu neskar

-3270

(VMD)

- 9799

(VUGD)

-3270

(VMD)

- 4696

(VUGD)

-2830

VMD

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai.

Norma-tīvā akta projekts šo jomu neskar

Norma-tīvā akta projekts šo jomu neskar

Norma-tīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Norma-tīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam 2007.gadā valsts budžetā ir paredzēti Ls 22 449 813 ugunsgrēku dzēšanai, neatliekamo avārijas seku likvidēšanai un glābšanas darbu veikšanai.

 

1. 2010. gads:

2.1. Izdevumi kapitālieguldījumiem (ugunsdzēsības automobiļu iegāde meža ugunsgrēku dzēšanai, viena automobiļa cena 130 tūkst. Ls):

130 x 44 = 5720 tūkst Ls.

2.2. Izdevumi kapitālieguldījumiem (ugunsdzēsības un glābšanas aprīkojuma iegāde, t.sk. sakaru līdzekļi, rokas instrumenti, uzkabināmie smidzinātāji, teltis) Ls 195 t.Ls;

Kopējie izdevumi automobiļu, aprīkojuma un iekārtu iegādei Ls 5915 t.Ls

 

2.4. Uzturēšanas izdevumi (personāla atalgojums – vada komandiera vietnieks, autovadītājs, 2 ugunsdzēsēji-glābēji – 4 cilv. 4 maiņas) uz 44 automobiļiem: 3512 t.Ls;

2.5. Uzturēšanas izdevumi (formastērpu, spectērpu, ekipējuma iegāde 740 Ls vienam cilvēkam):

44x4x740=130 t.Ls;

2.6. Uzturēšanas izdevumi (automobiļu apkopes un ekspluatācijas izdevumi 3039Ls gadā vienam automobilim):

44x3039= 134 t.Ls;

2.7. Uzturēšanas iedevumi (komunālie maksājumi 13 no jauna uzbūvētiem depo – 8290 Ls gadā vienam depo):

13x8290=108 t.Ls.

Kopējie uzturēšanas izdevumi 2010. gadā 3884 t. Ls.

Kopā 2010. gadā: 9799 t.Ls.

 

Valsts meža dienestam 2007.gadā meža ugunsdrošības uzraudzības un ugunsgrēku ierobežošanas funkcijas nodrošināšanai kārtējiem izdevumiem ir paredzēts finansējums Ls 1 345 715 (tai skaitā atalgojumam Ls 596 160, valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām Ls 143 615 un pārējiem kārtējiem izdevumiem Ls 605 940).

Valsts meža dienestam 2009. un turpmākajiem gadiem papildus nepieciešams finansējums:

1. Kapitāliem izdevumiem:

a) Uguns apsardzības nodrošināšanai vidēji gadā jāiegādājas: ūdens sūkņi  35 gab. – Ls 280 gab.; motorzāģi 10 gab. – Ls 300 gab.; ūdens smidzinātāji 100 gab. – Ls  89 gab.; ūdens šļūtenes 3.5 km – Ls 1400 par km; radiosakari (rācijas) 30 gab. – Ls 280 gab.) – Aprēķins: (35×280)+(10×300)+(100×89)+(3.5×1400)+(30×280) = 35 tūkst. Ls/gadā;

b) saskaņā ar grozījumiem  Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests reāli funkciju pārņemšanu veiks no 2011.-2015. gadam. Lai VMD laika posmā līdz 2011. gadam nodrošinātu uguns apsardzības funkciju, VMD nepieciešams iegādāties 8 jaunas ugunsdzēsības automašīnas (attiecīgi tiks norakstītas nolietotās). Vienas automašīnas aptuvenā cena Ls 110 tūkst. Plānots iegādāties 4 mašīnas gadā. Aprēķins:

110 000×8/2=440 tūkst. Ls/gadā

Kopā kapitāliem izdevumiem ik gadus papildus nepieciešams finansējums Ls 35 tūkst un vienreizējam pasākumam ugunsdzēsības automašīnu iegādei Ls 440 tūkst 2009. un 2010. gadā

 

2. Uzturēšanas izdevumiem

2.1. atalgojums kopā:

atalgojums uguns apsardzībā nodarbinātajiem kopā Ls 1 953 718 (sezonas darbinieku darba alga un piemaksas uguns apsardzībā iesaistītajiem darbiniekiem ( gan sezonas, gan štata) atbilstoši MK 20.12.2005. noteikumu Nr. 995 18. punktam. Darba samaksas aprēķins sezonas darbiniekiem veikts atbilstoši 03.05.2005. MK noteikumiem Nr. 310 „Noteikumi par amatu klasifikācijas sistēmu un amatu klasificēšanas kārtību valsts tiešās pārvaldes iestādēs” un pamatojoties uz noteikto mēnešalgu grupu MK 20.12.2005. noteikumiem Nr. 995 (6. grupa) pirmās kvalifikācijas pakāpei. Aprēķini veikti atbilstoši 1. kvalifikācijas pakāpes maksimālajai algai Ls  305).

1) ugunsbīstamais periods tiek noteikts 6 mēneši (sezona). Sezonā tiek nodarbināti 828 sezonas darbinieki;

2)piemaksa sezonas darbiniekiem atbilstoši MK noteikumu 995 18. punktam līdz 25 % – Aprēķins: 305×0,25=76,25 Ls

3) kompensācija par neizmantoto atvaļinājumu, kas ir 48 % no mēnešalgas fonda  - Aprēķins –

a) kompensējamo dienu skaits par mēnesi 1,67 (vispār 20 atvaļinājuma darba dienas/ 12 mēneši);

b) sezonas darbinieki strādā 6 mēnešus (1,67×6);

c) Vidējais darba dienu skaits mēnesī -21;

d) kompensācija par neizmantoto atvaļinājumu 10/21=0,48 no mēneša darba samaksas;

e) kopējais sezonas darbinieku apmaksājamo mēnešu skaits - 6,48.

4) KOPĀ atalgojums sezonas darbiniekiem – Aprēķins: 828× (305+76,25) ×6,48=2 045 574.

5) piemaksas uguns apsardzībā iesaistītajiem štata darbiniekiem 6 mēnešos:

a) mežsargu skaits 698; vidējā alga Ls 400; piemaksa atbilstoši MK noteikumu Nr. 995 18. punktam līdz 25 % -

Aprēķins: 698×400×0,25×6=418800

b) citi speciālisti (inženieri, MUS vadītāji, mežziņi un vietnieki) – 114; vidējā alga Ls 500; piemaksa atbilstoši MK noteikumu Nr. 995 18. punktam līdz 25 % -

Aprēķins:114×500×0,25×6=85500.

6) kopā nepieciešamais atalgojums.

Aprēķins:2045574+418800+85500=2549874;

7) papildus nepieci ešamais finansējums atalgojumam.

 Aprēķins: 2549874-596160=1953714

 

2.2. valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas:

1) kopā nepieciešamās valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas.

Aprēķins:

2549874×24.09% =614265;

2) papildus nepieciešamais finansējums sociālās apdrošināšanas iemaksām.

Aprēķins: 614265-143615=470650

Kopā papildus nepieciešamais finansējums atlīdzībai

Aprēķins:

1 953 714+470 650=2 424 tūkst. Ls/gadā;

2.3. pārējie kārtējie izdevumi:

1) specializēto automašīnu uzturēšana.

2006. gada beigās VMD tika iegādātas 58 specializētas vieglās automašīnas meža un kūlas ugunsgrēku dzēšanai par ES Struktūrfondu finansējumu.

Saskaņā ar Lauku attīstības plānu par ES līdzekļiem 2008. gadā plānots iegādāties papildus 57 specializētās automašīnas (kopskaitā 115). VMD ir veicis aprēķinus par papildus nepieciešamo finansējumu specializēto automašīnu uzturēšanai. Kopsummā ekspluatācijas izdevumi ir Ls 259 (116+143) tūkst. Ls t.sk.:

a) izdevumi degvielai (8 mēneši nobraukums mēnesī 1500 km vidējais degvielas patēriņš 12l/100 km, vidējā degvielas cena Ls 0,70) – Aprēķins:

12×1500/100×0,7×8×115=116 tūkst. Ls/gadā;

b) OCTA un KASKO apdrošināšana (uz automašīnu Ls 862), sagatavošana sezonas uzsākšanai un tekošie remonti vidēji Ls  380 uz automašīnu – Aprēķins:

(862+380) ×115=143 tūkst. Ls/gadā;

2) 186 uguns novērošanas torņu apsekošana (tehniskās ekspertīzes) un sagatavošana darbam sezonā (vidēji uz torni Ls 600) – Aprēķins:

186×600=112 tūkst Ls/gadā.

izdevumi 

Kopā uzturēšanas izdevumiem papildus nepieciešams Ls 2795 tūkst. gadā

 Aprēķins:

2 424+259+112=2 795 tūkst. Ls/gadā

Pavisam kopā Valsts meža dienestam papildus nepieciešams finansējums

 

 

 

22 450

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 346

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

35

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

440

 

475

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1954

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

470

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

259

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

112

 

 

 

2795

 

 

 

 

 

 

3270

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 799

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

35

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

440

 

475

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1954

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

470

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

259

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

112

 

 

 

2795

 

 

 

 

 

 

3270

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

35

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

35

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1954

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

470

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

259

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

112

 

 

 

2795

 

 

 

 

 

 

2830

6. Cita informācija

Valsts meža dienests plāno pārdalīt Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam pakāpeniskai meža ugunsgrēku ierobežošanas funkcijas pārņemšanai tikai darba kārtībā esošās ugunsdzēsības autocisternas meža ugunsgrēku dzēšanai – pavisam apmēram 20 autocisternas. Sakarā ar to, likumprojekts paredz pārcelt meža ugunsgrēku ierobežošanas darbu organizēšanas un veikšanas funkcijas pārņemšanas uzsākšanas laiku, funkcija netiks nodota Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam sākot ar 2007.gada 31.decembri (Likuma pārejas noteikumu 6.punkts). Līdz ar to meža ugunsgrēku ierobežošanas darbu organizēšanu un veikšanu turpinās Valsts meža dienests.

Pamatojoties uz Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likuma pārejas noteikumu 6.punktu vairāku gadu garumā Valsts meža dienestam netika piešķirti finanšu līdzekļi iepriekš minētās funkcijas nodrošināšanas attīstībai, tai skaitā uguns novērošanas torņu atjaunošanai, tehnikas un inventāra iegādei, kā arī darba samaksas reformai. Tāpēc, atliekot minētās funkcijas pārņemšanu, Valsts meža dienestam nepieciešami papildus finanšu resursi meža ugunsgrēku ierobežošanas darbu veikšanai.

Valsts meža dienestam 2007.gadā netika pilnībā piešķirts finansējums valsts pārvaldē nodarbināto darba samaksai atbilstoši Ministru kabineta 20.12.2005. noteikumiem Nr.995 „Noteikumi par tiešās pārvaldes iestāžu ierēdņu, darbinieku un amatpersonu un Centrālās vēlēšanu komisijas un Centrālās zemes komisijas darbinieku darba samaksas sistēmu un kvalifikācijas pakāpēm, kā arī ierēdņu pabalstiem un kompensāciju” (Noteikumi Nr.995).

Pašlaik ugunsnedrošajā laika posmā VMD meža ugunsdzēsībā nodarbinātajiem plānota minimālās mēnešalgas apmērā, t.i. Ls 120, bet saskaņā ar klasifikāciju, kas veikta atbilstoši Ministru kabineta 03.05.2005. noteikumiem Nr.310 „Noteikumi par amatu klasifikācijas sistēmu un amatu klasificēšanas kārtību valsts tiešās pārvaldes iestādēs” (43.amatu saime I līmenis), (saskaņoti ar Zemkopības ministriju 12.12.2006. un Valsts kanceleju 13.12.2007.) un noteikto mēnešalgu grupu atbilstoši Noteikumiem Nr.995 (6.grupa) mēnešalgas diapazons pirmajai kvalifikācijas pakāpei ir no Ls 140 līdz Ls 305 (vidēji Ls 222,50). Pie tam saskaņā ar Noteikumu Nr.995 18.punktu VMD ierēdnis un darbinieks par darbu īpašos apstākļos (ugunsgrēku dzēšana), kas saistīti ar paaugstinātu risku viņa drošībai un veselībai saņem piemaksu līdz 25% no noteiktās mēnešalgas.

Ņemot vērā iepriekš minēto VMD 2008.gadā papildus nepieciešams finansējums
2 645 t.Ls, t.sk. atlīdzībai 2 424 t.Ls, pārējiem kārtējiem izdevumiem 186 t.Ls, kapitālajiem izdevumiem 35 t.Ls.

Papildus nepieciešamais finansējums meža ugunsgrēku atklāšanas funkcijas nodrošināšanai tika iekļauts aktualizētajā Zemkopības ministrijas darbības stratēģijā 2007. – 2009.gadam, kā arī iekļauts 2008.gada budžeta pieprasījumā kā VMD prioritārais pasākums ().

              Jautājumu par likumprojekta realizēšanai papildus nepieciešamo valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu 2009.gadā un turpmākajos gados ir jāizskata Ministru kabinetā vienlaicīgi ar visu ministriju budžeta prioritāšu pieteikumiem kārtējā gada valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā.

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt   

1. Ministru kabineta noteikumi par kārtību, kādā Valsts meža dienests un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests veic meža ugunsgrēku ierobežošanu. Noteikumi paredzēs, ka Valsts meža dienests nodrošina mežā un meža zemē izcēlušos ugunsgrēku atklāšanu (pasākumu komplekss, kuru rezultātā tiek noskaidrota precīza ugunsgrēka atrašanās vieta), saņemot informāciju par meža ugunsgrēku, izbrauc uz notikuma vietu ar vieglo tehniku un uzsāk ugunsgrēka ierobežošanu (lokalizāciju) (meža ugunsgrēka dzēšanas darbu stadija, kad ir apturēta ugunsgrēka tālāka attīstība un radīti priekšnosacījumi tā likvidācijai) un, ja iespējams, tā likvidāciju(meža ugunsgrēka dzēšanas darbu stadija, kad tiek dzēstas atsevišķas, ar atklātu liesmu degošas ugunsgrēka cilmvietas meža ugunsgrēka platības perimetra iekšpusē). Ja Valsts meža dienests nevar ierobežot ugunsgrēku, izbrauc Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests ar smago ugunsdzēsības tehniku un pārņem ugunsgrēka ierobežošanas (lokalizācijas) un likvidācijas darbus.. (Līdz 2008. gada 31. martam, nosakot to ar Pārejas noteikumiem).

2. Grozījumi 2004. gada 17. februāra Ministru kabineta noteikumos Nr. 82 „Ugunsdrošības noteikumi”, precizējot un papildinot ugunsdrošības prasības mežā (noteikumu 4. nodaļa), kā arī nosakot sekojošu ugunsdrošības profilaktisko pasākumu veikšanu mežos: 

1) mineralizēto joslu ierīkošanu, kopšanu un brīdinājuma zīmju uzstādīšanu;

2) meža ceļu uzturēšanu lietošanas kārtībā (risu, kas dziļākas par 25 centimetriem pielīdzināšana, planēšana);

3) risu izlīdzināšanu uz kvartālstigām un grāvju atbērtnēm vietās, kur tas nepieciešams ugunsapsardzības vajadzībām;

4) ugunsdzēsības automašīnu piekļūšanas ūdenskrātuvēm un dabīgām ūdens ņemšanas vietām nodrošināšanu;

5) stigu tīrīšanu”.

3. Grozījumi Valsts meža dienesta likumā, papildinot 7. pantu „Dienesta amatpersonu tiesības” ar jaunu daļu, nosakot, ka Valsts meža dienesta amatpersonām ir tiesības uzraudzīt ugunsdrošības prasību ievērošanu  un  ugunsdrošības profilaktisko pasākumu veikšanu mežos.

2. Cita informācija

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar..

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav veiktas.

5. Cita informācija

Konsultācijas nav notikušas un sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas netiks radītas un netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Normatīvais akts pēc tā pieņemšanas tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

Iekšlietu ministrs                                                    I. Godmanis

 

 

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktora v.i.

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

A.Straume
I.Šnepsta
T.Stragova
L.Zandovskis

 

 

 

 

 

15.08.2007 13:48

2452

L.Zandovskis, 7075835

linards.zandovskis@vugd.gov.lv