Grozījumi likumā “Par autoceļiem”

Likumprojekts

 

Grozījums likumā "Par nodokļiem un nodevām"

 

Izdarīt likumā "Par nodokļiem un nodevām" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 7.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998, 2., 18., 22., 24.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 12.nr.; 2002, 2., 22.nr.; 2003, 2., 6., 8., 15., 22.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 11.nr.; 2006, 1., 9., 13., 20., 24.nr.; 2007, 3., 7., 12.nr.) šādu grozījumu:

 

Papildināt 11.panta otro daļu ar 86.punktu šādā redakcijā:

 

"86) par kravas transportlīdzekļu rindas organizēšanu pirms robež­kontroles punktiem speciāli izveidotos stāvlaukumos."

 

Likums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Satiksmes ministrs

A.Šlesers


Anotācija par likumprojektu „Grozījums likumā „Par nodokļiem un nodevām”

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

Pašreiz uz Latvijas- Krievijas robežas, kura vienlaikus ir arī Eiropas Savienības ārējā robeža ar Krieviju, jau ilgu laiku pastāv kritiska situācija, jo kravas transportlīdzekļu apjoms pēdējos gados ir ļoti strauji pieaudzis. Rindā uz izbraukšanu no Latvijas bieži stāv pat 1000 kravas transportlīdzekļu. Tāpat pirms Latvijas – Krievijas robežšķērsošanas punktiem valstij nepieder zeme, uz kuras būtu iespējams izbūvēt kravas transportlīdzekļu stāvlaukumus, tāpēc šādi stāvlaukumi tiks iznomāti no privātīpašniekiem.

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

Ņemot vērā to, ka valstij pirms Latvijas – Krievijas robežšķērsošanas punktiem nepieder zeme, uz kuras būtu iespējams izbūvēt kravas transportlīdzekļu stāvlaukumus un tie būs jāiznomā no privātīpašniekiem, kā arī to, ka stāvlaukuma operatoram būs jānodrošina operacionālā satiksmes vadība, kas ietver sevī rindas veidošanu un sadalīšanu, tad lai nodrošinātu finansējumu stāvlaukumu nomai, uzturēšanai un stāvlaukumu operatora darbībai ir nepieciešams veikt grozījumu likumā „Par nodokļiem un nodevām”, paredzot jaunu nodevas objektu.

 

3. Cita informācija

Novirzot kravas transportlīdzekļu rindu speciāli izveidotajos stāvlaukumos pirms Terehovas- Grebņevas robežkontroles punktiem, tiks uzlabota satiksmes drošība, jo pašlaik kravas transportlīdzekļu rindu dēļ, transportlīdzekļu kustība notiek vienā joslā. Kravas transportlīdzekļu rindas apgrūtina pierobežas pagastu iedzīvotāju dzīvi, pierobežas ceļus padarot satiksmei neizbraucamus un bīstamus. Termināla teritorijā tiks radīti attiecīgi apstākļi, lai, gaidot savu robežšķērsošanas kārtu, kravas transportlīdzekļu vadītāji varētu normāli atpūsties, nomazgāties un paēst, kā arī būtu pasargāti no dažāda veida noziedzīgām darbībām, kas tos apdraud.

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Tiks sakārtota kravas transportlīdzekļu loģistika pierobežas zonā un uzlabota satiksmes organizācija, paaugstināta satiksmes drošība un tiks radīti labāki darba un sadzīves apstākļi autovadītājiem.

 

4. Ietekme uz vidi

Tiks samazināta ietekme uz vidi pierobežas zonā ar sausajiem atkritumiem.

5. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtē-jais gads

2007

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3
4
5
6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 

 

0
1.400
1.400
1.400
1.400

 

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 

 

0
1.400
1.400
1.400
1.400

 

3. Finansiālā ietekme

 

 

0
0
0
0
0

 

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

 

 

0
0
0
0
0

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 

 

Pamatojoties uz Valsts robežsardzes sniegto informāciju 2006.gadā Terehovas robežkontroles punktu ir šķērsojuši 138 398 kravas transportlīdzekļi. Ņemot vērā, ka kravas transportlīdzekļu skaits pie robežkontroles punktiem pieaug, Satiksmes ministrija savos aprēķinos par pamatu ņem to, ka Terehovas robežkontroles punktu ik gadu šķērsos 140 000 kravas transportlīdzekļi, kā arī to, ka noteikumu projektā par rindas organizēšanu speciāli izveidotajos stāvlaukumos ir noteikta nodeva 10 Ls apmērā, tad sareizinot prognozējamo kravas transportlīdzekļu skaitu (140 000) ar nodevas likmi (10 Ls) iegūst 1.400 tūkst. latu.

 

6. Cita informācija

Laukuma noma – 1000000 Ls

Operatora izdevumi – 250000 Ls

 

Vienreizējie ieguldījumi:

Mēbeles darba vietu aprīkošanai – 2500 Ls

Datori, t.sk. printeri – 1300 Ls

Mobilie telefoni – 100 Ls

Rācijas ar četrām darba stacijām – 150 Ls

Kopējamie aparāti – 900 Ls

Telefona aparāti – 70 Ls

Skuteri iekšējam transportam – 1000 Ls

Mikroautobusi – 20 000 Ls

Vieglās automašīnas – 11 500 Ls

Darba apģērbi (ziemas un vasaras) – 3300 Ls

Kopā: 40 820 Ls

 

Tekošie izdevumi:

Darba alga – 115 500 Ls/gadā

Nodokļi – 34 650 Ls/gadā

Apsardze – 72 000 Ls/gadā

Transporta ekspluatācijas izdevumi – 17 000 Ls/gadā

Kopā: 230 150 Ls/gadā

 

Laukuma uzturēšanas izdevumi – 73 000 Ls

Mehāniskā laukuma slaucīšana 1x mēnesī 8 mēnešus

1416 Ls x 8= 11 328 Ls

Atkritumu izvešana

600-1000 Ls/mēnesī= 12 000 Ls

Laukuma apgaismojums (elektrība un ekspluatācija) - 10 000 Ls

Sniega tīrīšana

100 m2= 2,94 Ls

1000 x 2,94 Ls (viena reize)

Pieņemot, ka gadā sniegs jātīra 10x, kopā: 29 400 Ls

Laukuma kaisīšana ar pretslīdes materiālu

502 Ls x 5 x 4= 10 040 Ls

Pieņemot, ka ziemas apstākļos katru nedēļu 5 mēnešus gadā laukums vienu reizi būtu jānokaisa

Rezerve – 77 000 Ls (Kas sastāda apmēram 5% no kopējās plānotās iekasētās summas)

 

Kopā: 1.400000 Ls

 

1.400000 Ls / 140 000 (kravas transportlīdzekļu skaits)= 10 Ls (nodevas likme)

 

 


IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

 

-Tiks izdarīts grozījums likumā „Par autoceļiem”, paredzot Ministru kabinetam deleģējumu izdot noteikumus „Noteikumi par kravas transportlīdzekļu rindas organizēšanu un nodevas iekasēšanu speciāli izveidotajos stāvlaukumos pirms Terehovas un Grebņevas robežkontroles punktiem un maksas iekasēšanu”.

-Tiks izdoti Ministru kabineta noteikumi „Noteikumi par kravas transportlīdzekļu rindas organizēšanu un nodevas iekasēšanu speciāli izveidotajos stāvlaukumos pirms Terehovas un Grebņevas robežkontroles punktiem un maksas iekasēšanu”. Šis noteikumu projekts tiks izstrādāts, lai sakārtotu kravas transportlīdzekļu loģistiku pierobežas zonā un uzlabotu satiksmes organizāciju, paaugstinātu satiksmes drošību un radītu labākus darba un sadzīves apstākļus autovadītājiem, kā arī lai izpildītu 2007.gada 20.februāra Ministru kabineta sēdes protokolā Nr.14 44.§ 2.5.apakšpunktā noteikto.

 

Cita informācija

-

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 

-Latvijas Republikas Valdības un Krievijas Federācijas Valdības 1995.gada 22.februāra Nolīgums par sadarbības principiem un savstarpējo attiecību nosacījumiem transporta jomā.

-Latvijas Republikas Valdības un Krievijas Federācijas Valdības 1995.gada 22.februāra Nolīgums par starptautisko automobiļu satiksmi.

-Latvijas Republikas Valdības un Uzbekistānas Republikas Valdības1995.gada 6.jūnija Nolīgums par sadarbības principiem transporta jomā.

-Latvijas Republikas Valdības un Uzbekistānas Republikas Valdības 1996.gada 23.maija Nolīgums par starptautisko automobiļu satiksmi.

 

 

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.) norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Likumprojekts šo jomu neskar.

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe

(atbilst/neatbilst)

Komentāri

-

-

-

-

5. Cita informācija

-

 

 


VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

 

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

 

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav notikuši.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

 

Konsultācijas ar starptautiskiem konsultantiem nav notikušas.

 

5. Cita informācija

-

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

 

Jaunu valsts vai pašvaldību institūciju radīšana vai esošo institūciju funkciju paplašināšana nav nepieciešama. Normatīvā akta izpildi veic Satiksmes ministrija un valsts akciju sabiedrība „Latvijas Valsts ceļi”.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 

Publicējot likumprojektu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

 

 

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

 

Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības. Tiesiskajām attiecībām, kas izriet no normatīvā akta, ir piemērojams vispārējais administratīvais process un pieņemtos lēmumus ir iespējams pārsūdzēt Satiksmes ministrijā vai administratīvajā tiesā.

 

4. Cita informācija

 

-

 

 

Satiksmes ministrs                                                           A.Šlesers

 

 

2007.09.14. 13:45.1203

Z.Libeka, 7028032, zane.libeka@lvceli.lv