Likumprojekts

 

 

Rīgā

 

2007. gada 12. septembrī Nr. 8/6-2-        -(9/07)

 

Saeimas Prezidijam

 

 

Lūdzam iekļaut nākamās Saeimas sēdes darba kārtībā likumprojektu “Grozījums Administratīvo pārkāpumu kodeksā”.

 

Pielikumā: Likumprojekts, anotācija likumprojektam.

 

Saeimas deputāti :

 

 

 1. ___________________         _______________________

 

 2. ___________________         _______________________

 

 3. ___________________         _______________________

 

 4. ___________________         _______________________

 

5. ___________________     _______________________

 

 6. ___________________         _______________________

 


Likumprojekts

 

 

Grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā

 

 

Izdarīt Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:

 

1. Izteikt likuma 167. pantu šādā redakcijā:

„167.pants. Sīkais huligānisms

Par sīko huligānismu, tas ir, lamāšanos ar necenzētiem vārdiem sabiedriskās vietās, apvainojošu uzmākšanos un citām tamlīdzīgām darbībām, kas traucē sabiedrisko mieru un kārtību, –

uzliek naudas sodu no divdesmit pieciem līdz divsimt latiem.

Par tām pašām darbībām, ja tās izdarītas atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda piemērošanas, vai ja tās ir izdarītas demonstratīvi vai ciniski, vai ja tās izdarītas veidā, kas aizskar lielas sabiedrības daļas cieņu , –

 uzliek naudas sodu no simt līdz piecsimt latiem vai piemēro administratīvo arestu uz laiku līdz piecpadsmit diennaktīm”.

2. Aizstāt likuma 171.panta pirmajā daļā vārdu „piecdesmit” ar vārdu „divsimt” un otrā daļā aizstāt vārdus „no divdesmit pieciem līdz simt latiem” ar vārdiem „no simt līdz trīssimt latiem”.

 

3. Aizstāt 213. pantā skaitli „167.” ar skaitli un vārdiem „167. panta otrajā daļā”.

 

4. Papildināt likuma 214. panta otrās daļas 2.punktā pēc skaitļa „136.” ar skaitli un vārdiem „167. panta pirmajā daļā”.

 

5. Papildināt 214.1 pantā pēc skaitļa un vārdiem „166.20 panta pirmajā daļā” ar skaitli un vārdiem „167. panta pirmajā daļā”.


 

 

Anotācija likumprojektam “Grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā”

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Pašreizējā situācija liecina, ka policija, uzraugot sabiedriskās kārtības ievērošanu publiskās vietās, bieži sastopas ar personām, kuras, būdamas dzērumā stāvoklī, publiski nokārto dabiskās vajadzības tam neparedzētās vietās, piemēram, Rīgā pie Brīvības pieminekļa. Spēkā esošajā APK redakcijā nav noteikta atbildība par dabisko vajadzību kārtošanu tam neparedzētās vietās. Tā rezultātā policisti personām par šādu pārkāpumu piemēro sodu, saucot tās pie administratīvās atbildības pamatojoties uz APK 167. pantu par sīko huligānismu vai APK 171. pantu par atrašanos sabiedriskā vietā tādā dzēruma stāvoklī, kas apkauno cilvēka cieņu. Esošās likuma normas nenodrošina tiesības policistiem iekasēt naudas sodu pārkāpuma brīdī, bet naudas soda apmērs, kas paredzēts par šo pārkāpumu, drīzāk izraisa pārkāpējos smieklus, nevis bijību pret sabiedrības interesēm.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Lai paaugstinātu sankciju efektivitāti, kā arī ņemot vērā, ka šāda veida pārkāpumus visbiežāk izdara ārvalstu pilsoņi, ierosinātās izmaiņas APK nodrošinātu bargākus sodus par šāda veida pārkāpumiem, kā arī dotu tiesības policijas darbiniekiem sodīt pārkāpējus pārkāpuma izdarīšanas  brīdī.

3. Cita informācija

Nav

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Nav

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

Likumprojekts šo jomu neskar

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Papildus normatīvie akti nav jāizdod

2. Cita informācija

Nav

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 Likumprojekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 Likumprojekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 Likumprojekts šo jomu neskar

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju poz īcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

 Informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas

5. Cita informācija

Likumprojekts tapis sadarbojoties ar Rīgas domes speciālistiem

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas.

Jaunas institūcijas netiek radītas

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos “Latvijas Vēstnesis” un “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā

4. Cita informācija

Nav