Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

Likumprojekts

 

 

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

 

 

Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:

 

1.Izteikt 228.pantu šādā redakcijā:

 

„228.pants. Veselības inspekcija

Veselības inspekcija izskata šī kodeksa 42., 43., 45., 45.1 , 45.2 , 45., 46.1  un 46.pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas, kā arī 62., 63., 64., 72., 75., 76., 83. un 84.1 pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu (ja tie ir higiēnas prasību pārkāpumi) lietas, 88.4 pantā, 155.panta pirmajā un otrajā daļā, 155.5 un 166.9 pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu (ja tie ir pārkāpumi sadzīvē lietojamo ķīmisko vielu un ķīmisko produktu realizācijā un kosmētikas līdzekļu apritē) lietas, 166.10 un 166.11 pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas, 166.12 pantā, 166.14 panta pirmajā daļā, 166.15 panta pirmajā daļā paredzēto administratīvo pārkāpumu (ja tie ir pārkāpumi cilvēka dzīves vides un epidemioloģiskās drošības jomā, sadzīvē lietojamo ķīmisko vielu un ķīmisko produktu realizācijā un kosmētikas līdzekļu apritē) lietas.

Izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus Veselības inspekcijas vārdā ir tiesīgi:

1) Veselības inspekcijas vadītājs un viņa vietnieki – naudas sodu līdz desmittūkstoš latiem un piemērot konfiskāciju;

2) Veselības inspekcijas inspektori – naudas sodu līdz tūkstoš latiem.”

Veselības inspekcija šā kodeksa 46.1 panta septītajā daļā paredzēto administratīvo pārkāpumu konstatē un administratīvo sodu uzliek ar to pašu lēmumu, ar kuru konstatē zāļu reklāmas noteikumu pārkāpumu. Lēmumu noformē atbilstoši šā kodeksa 274.panta prasībām.”

 

2. Izslēgt 228.1 un 228.2 pantu.

 

 

Likums stājas spēkā 2007.gada 1.oktobrī.

 

 

 

Veselības ministrs

Valsts sekretārs

Juridiskā dienesta vadītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

V.Veldre

A.Ploriņš

A.Jurševica

E.Zorgevica-Prāma

E.Strautiņš

 

 

12.07.2007. 9:54

246

E.Strautiņš, 67876063

Edgars.Strautins@vm.gov.lv

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā” anotācija

 

I.                   Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

 

1.Pašreizējās situācijas raksturojums

Ministru kabinets 2007.gada 11.jūlijā pieņēma rīkojumu Nr.432 "'Par Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekcijas, Valsts farmācijas inspekcijas un Valsts sanitārās inspekcijas reorganizāciju un Veselības inspekcijas izveidošanu''. Šis rīkojums paredz ar 2007.gada 1.oktobri reorganizēt Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekciju, Valsts farmācijas inspekciju un Valsts sanitāro inspekciju, izveidojot vienu iestādi - Veselības inspekciju. Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa (LAPK) 228, 228.1 un 228.2 pantā Valsts sanitārajai inspekcijai, Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekcijai un Valsts farmācijas inspekcijai ir noteikta kompetence administratīvo sodu piemērošanā. Tā kā minētajās normās noteiktā kompetence piemērot administratīvos sodus ar 2007.gada 1.oktobri piekritīs vienai iestādei – Veselības inspekcijai – ir nepieciešams izdarīt grozījumus minētajās LAPK normās.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts paredz Veselības inspekcijas kompetenci piemērot administratīvos sodus noteikt vienā - LAPK 228.pantā, izslēdzot 228.1 un 228.2 pantu. Pašlaik spēkā esošā LAPK 228.panta trešā daļa jaunajā redakcijā netiek saglabāta, jo nav lietderīgi paredzēt, ka Veselības inspekcijas inspektori uzlikto naudas sodu līdz 20 LVL var iekasēt nekavējoties pārkāpuma izdarīšanas vietā. Tāpat jaunajā redakcijā netiek saglabāta Veselības inspekcijas kompetence skatīt administratīvo pārkāpumu lietas, kas paredzētas LAPK 78.1 pantā, jo tas pēc būtības šobrīd ietilpst Pārtikas un Veterinārā dienesta kompetencē.

LAPK 228.2 panta otrā daļa šobrīd nosaka, ka izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus Valsts farmācijas inspekcijas vārdā ir tiesīgi: 1) Valsts farmācijas inspekcijas vadītājs un viņa vietnieki – naudas sodu līdz desmittūkstoš latiem; 2) Valsts farmācijas inspekcijas inspektori – naudas sodu līdz tūkstoš latiem. Līdz ar to, apvienojot inspekcijas un nosakot visu Veselības inspekcijas inspektoru un inspekcijas vadītāja un viņa vietnieku tiesības piemērot konkrēta apmēra naudas sodus, par pamatu tika ņemta šī norma, kas no visām trim inspekcijām paredzēja tiesības attiecīgajām amatpersonām piemērot visaugstāko naudas soda apmēru.

 

3. Cita informācija

 

Likumprojekts stājas spēkā 2007.gada 1.oktobrī.

Likumprojekts tiks virzīts vienā likumprojektu paketē vienlaicīgi ar likumprojektiem „Grozījums Ārstniecības likumā”, „Grozījums Farmācijas likumā”, „Grozījumi Epidemioloģiskās drošības likumā”, „Grozījums likumā „Par prekursoriem””, „Grozījumi likumā „Par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību””, „Grozījums Pārtikas aprites uzraudzības likumā”, „Grozījums likumā „Par piesārņojumu””, „Grozījums likumā „Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu””, „Grozījums Reklāmas likumā”.

 

 

II.                Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

      Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekcijas, Valsts farmācijas inspekcijas un Valsts sanitārās inspekcijas apvienošana vienā institūcijā, izveidojot vienu iestādi - Veselības inspekciju, nodrošinās vienkāršākas administratīvās procedūras – attiecībā pret privātpersonām darbosies tikai viena iestāde ar plašu kompetenci.

3. Sociālo seku izvērtējums

     Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

     Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

--------------

III.             Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

Rādītāji

 

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gadā

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

     Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

    Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

   Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

     Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

     Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

    Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

    Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

   Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

    Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

    Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

   Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

   Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

   Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

6.Cita informācija

---------

------------

-------------

IV.              Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Papildus šim likumprojektam ir jāveic arī attiecīgi grozījumi Ārstniecības likumā, Epidemioloģiskās drošības likumā, Farmācijas likumā, likumā „Par prekursoriem”, likumā „Par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību”, Pārtikas aprites uzraudzības likumā, Reklāmas likumā, likumā „Par piesārņojumu” un likumā „Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu”. Grozījumi nosauktajos likumos ir sagatavoti. Tāpat līdz 2007.gada 30.septembrim ir plānots sagatavot un iesniegt Ministru kabinetā visus nepieciešamos grozījumus Ministru kabineta noteikumos, kuros ir minētas Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekcija, Valsts farmācijas inspekcija un Valsts sanitārās inspekcija.

2. Cita informācija

-------------------

V.                 Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvais akts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvais akts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 

Normatīvais akts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 

 

 

 

Normatīvais akts šo jomu neskar.

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

Normatīvais akts šo jomu neskar.

Normatīvais akts šo jomu neskar.

Normatīvais akts šo jomu neskar.

Normatīvais akts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

-----------------

VI.              Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskām organizācijām ir notikušas konsultācijas

    Likumprojekta izstrādes laikā nav notikušas konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

    Likumprojektā nav iekļauts nevalstisko organizāciju viedoklis.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

     Konsultācijas nav notikušas.

 

5. Cita informācija

------------------

VII.           Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Ministru kabineta 2007.gada 11.jūlijā rīkojums Nr.432 "'Par Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekcijas, Valsts farmācijas inspekcijas un Valsts sanitārās inspekcijas reorganizāciju un Veselības inspekcijas izveidošanu'' paredz ar 2007.gada 1.oktobri reorganizēt Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekciju, Valsts farmācijas inspekciju un Valsts sanitāro inspekciju, izveidojot vienu iestādi - Veselības inspekciju.

Veselības inspekcija tiks finansēta no valsts budžeta dotācijām un no pašu ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem.

Esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas vai mainītas.

Likumprojekta izpilde būs iespējama uzreiz pēc tā pieņemšanas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Normatīvais akts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un „Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”, Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), kā arī bezmaksas elektroniskajā datu bāzē www.likumi.lv.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja tiesību akts viņu ierobežo

 Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā un Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā kārtībā.

4.Cita informācija

 

--------------------

 

 

Veselības ministrs                                                                                             V.Veldre

 

 

Veselības ministrs

Valsts sekretārs

Juridiskā dienesta vadītāja v.i.

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

V.Veldre

A.Ploriņš

E.Strautiņš

E.Zorgevica-Prāma

E.Strautiņš

 

 

23.08.2007. 10:50

1165

E.Strautiņš, 67876063

Edgars.Strautiņš@vm.gov.lv