Grozījumi Reklāmas likumā

Anotācija

 

 

Likumprojekts

 

 

Grozījumi Reklāmas likumā

 

Izdarīt Reklāmas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 3.nr.; 2004, 10.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Izslēgt 4.panta otrās daļas 3.punktā vārdu "ļaunprātīgi".

 

2.  9.pantā:

izslēgt otrās daļas pirmo teikumu;

izteikt trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Salīdzinošā reklāma, ciktāl tas attiecas uz salīdzinājumu, ir atļauta, ja ievēroti visi turpmāk minētie nosacījumi:

1) tā nav maldinoša saskaņā ar šā likuma 8.pantu vai citiem norma­tīvajiem aktiem;

2) tā salīdzina preces vai pakalpojumus, kas paredzēti vienām un tām pašām vajadzībām vai vieniem un tiem pašiem mērķiem;

3) tā objektīvi salīdzina vienu vai vairākas attiecīgo preču vai pakal­pojumu materiālās, saistītās, pārbaudāmās un raksturīgās pazīmes, kas var ietvert arī cenu;

4) tā nerada neskaidrības tirgus dalībniekiem starp reklāmas devēju un kon­kurentu vai reklāmas devēja un konkurenta preču zīmēm, firmu vai citām at­šķirības zīmēm, precēm vai pakalpojumiem;

5) tā neceļ neslavu vai nenomelno konkurenta preču zīmes, tirdzniecības no­saukumus, citas atšķirības zīmes, preces, pakalpojumus, darbības vai apstāk­ļus;

6) tā negodīgi neizmanto konkurenta nosaukumu (firmu), preču zīmi, tirdzniecības nosaukumu vai citu atšķirības zīmju vai konkurējošo preču iz­celsmes norādes reputāciju;

7) tā neuzrāda preces vai pakalpojumus kā tādu preču vai pakalpojumu imitāciju vai kopiju, kurām ir aizsargāta preču zīme vai tirdzniecības no­saukums;

8) reklamējot preces ar izcelsmes norādi, salīdzinošā reklāma attiecas uz precēm ar tādu pašu izcelsmes norādi."

 

3.  Aizstāt 11.panta otrajā daļā vārdu "tas" ar vārdu "reklāma".

 

 

4.  12.pantā:

izslēgt otro daļu;

papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:

 

"(6) Gadījumos, kad reklāmas izplatītājs nesniedz informāciju par reklā­mas devēju, reklāmas izplatītājs pilnībā atbild par šīs reklāmas saturu."

 

5.  14.pantā:

papildināt pirmo daļu aiz vārda "personas" ar vārdiem "vai patērētāju tiesību aizsardzības biedrības";

izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:

 

"(4) Ja Uzraudzības iestāde sākusi reklāmas izvērtēšanu pēc personas vai patērētāju tiesību aizsardzības biedrības iesnieguma vai citas iestādes sniegtas informācijas saņemšanas un, izvērtējot reklāmu, konstatē, ka reklāmā nav pārkāptas šā likuma vai citu normatīvo aktu prasības reklāmas jomā, Uzraudzības iestāde rakstveidā informē personu vai patērētāju tiesību aizsardzības biedrību, kas iesniegusi iesniegumu, vai iestādi, kas sniegusi informāciju, norādot, ka reklāmā nav pārkāptas šā likuma vai citu normatīvo aktu prasības reklāmas jomā.";

 

papildināt piekto daļu aiz vārda "lēmumiem" ar vārdiem "vai lēmums par lietas izpētes izbeigšanu".

 

6.  15.pantā:

izteikt otro un trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(2) Ja saskaņā ar šā panta pirmo daļu pieprasītie pierādījumi noteiktā termiņā netiek iesniegti vai tiek iesniegti nepilnīgi, Uzraudzības iestāde ir tiesīga uzskatīt reklāmā sniegto paziņojumu (apgalvojumu) par neprecīzu vai nepatiesu.

(3) Uzraudzības iestāde, izvērtējot reklāmas raksturu un būtību, kā arī ci­tus aspektus, ir tiesīga:

1) aicināt reklāmas devēju, reklāmas izgatavotāju vai reklāmas izplatītāju noteiktā termiņā nodrošināt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām;

2) aicināt, lai reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs noteiktā termiņā rakstveidā apņemas izbeigt izdarīto pārkāpumu.'';

 

papildināt pantu ar 3.1 un 3.daļu šādā redakcijā:

 

"(31) Ja saskaņā ar šā panta trešās daļas 1.punktu noteiktajā termiņā reklāmas atbilstība normatīvo aktu prasībām netiek nodrošināta, Uzraudzības iestāde ir tiesīga pieņemt vienu vai vairākus no šā panta ceturtajā daļā minē­tajiem lēmumiem.

 

(32) Ja reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs apņemas noteiktajā termiņā izbeigt izdarīto pārkāpumu, Uzraudzības iestāde ne­pieņem šā panta ceturtajā daļā minētos lēmumus. Ja apņemšanās netiek pildīta, Uzraudzības iestāde pieņem vienu vai vairākus no šā panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem un reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs saucams pie atbildības saskaņā ar normatīvajiem aktiem.";

 

izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:

 

"(4) Ja reklāma neatbilst normatīvo aktu prasībām, Uzraudzības iestāde pieņem lēmumu (vienu vai vairākus), kurā:

1) uzdod reklāmas devējam sniegt reklāmā, preču marķējumā vai citādā veidā papildu informāciju, kas ir būtiska no personu aizsardzības vai saimnieciskās darbības veicēju, vai profesionālās darbības veicēju likumīgo tiesību viedokļa;

2) pieprasa izslēgt no reklāmas atsevišķus elementus (informāciju, vizuālos attēlus, skaņu vai citus speciālos efektus);

3) aizliedz reklāmas izplatīšanu;

4) pieprasa reklāmas atsaukumu;

5) piemēro administr atīvo sodu Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā kārtībā;

6) uzdod reklāmas devējam vai reklāmas izplatītājam izbeigt pārkāpumu un nosaka termiņu pārkāpuma izbeigšanai."

 

7. Aizstāt 16.panta pirmajā daļā vārdu "aizliegtā" ar vārdiem "normatīvo aktu prasībām neatbilstoša".

 

8. Izteikt 17.panta trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Lai novērstu normatīvo aktu prasībām neatbilstošas reklāmas izpla­tīšanu vai mazinātu tās sekas, Uzraudzības iestāde ir tiesīga šā likuma 15.panta trešajā daļā minēto apņemšanos ievietot Uzraudzības iestādes mājas lapā vai pieņemto lēmumu daļēji vai pilnībā ievietot Uzraudzības iestādes mājas lapā un publicēt laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" (ar publicēšanu saistītos izdevumus sedz par reklāmas atsaukuma izplatīšanu atbildīgā persona).''

 

9. Papildināt likumu ar 17.1 pantu šādā redakcijā:

 

"17.pants

(1) Ja ir pamats uzskatīt, ka reklāma, kas pirmsšķietami (prima facie) neatbilst normatīvo aktu prasībām, var radīt tūlītēju un būtisku kaitējumu kon­kurentu ekonomiskajām interesēm, Uzraudzības iestāde ir tiesīga pieņemt šā likuma 15.panta ceturtās daļas 1., 2. vai 3.punktā minēto lēmumu kā pagaidu noregulējumu.

(2) Lēmums par pagaidu noregulējumu ir spēkā no tā paziņošanas brīža līdz brīdim, kad attiecīgais lēmums ar Uzraudzības iestādes lēmumu tiek atcelts vai grozīts vai spēkā stājas Uzraudzības iestādes galīgais lēmums.

(3) Lēmumu par pagaidu noregulējumu var pārsūdzēt administratīvajā rajona tiesā 10 dienu laikā pēc tā spēkā stāšanās. Pārsūdzēšana neaptur lēmuma par pagaidu noregulējumu spēkā esību un izpildi.

(4) Tiesa izskata pieteikumu saistībā ar lēmumu par pagaidu noregulējumu rakstveida procesā 14 dienu laikā.

(5) Tiesas lēmums saistībā ar lēmumu par pagaidu noregulējumu nav pār­sūdzams. Tiesas lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi."

 

10. Papildināt likumu ar pārejas noteikumu šādā redakcijā:

 

 

"Pārejas noteikums

 

 

Grozījumi likuma 9.panta trešajā daļā, ar kuriem nacionālajā likumdošanā tiek pārņemtas prasības, kas noteiktas Eiropas Parlamenta un Padomes 2005.gada 11.maija Direktīvā 2005/29/EK, kas attiecas uz uzņēmēju negodīgu komercpraksi iekšējā tirgū attiecībā pret patērētājiem un ar ko groza Padomes Direktīvu 84/450/EEK un Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 97/7/EK, 98/27/EK un 2002/65/EK un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.2006/2004 ("Negodīgas komercprakses direktīva") un Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 12.decembra Direktīvā 2006/114/EK par maldinošu un salīdzinošu reklāmu, stājas spēkā 2007.gada 12.decembrī."

 

11. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:

 

 

''Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

 

 

Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no:

1) Padomes 1984.gada 10.septembra Direktīvas 84/450/EEK par dalīb­valstu normatīvo un administratīvo aktu tuvināšanu attiecībā uz maldinošu reklāmu;

 

2) Eiropas Parlamenta un Padomes 1997.gada 6.oktobra Direktīvas 97/55/EK, ar ko groza Direktīvu 84/450/EEK par maldinošu reklāmu, lai tajā iekļautu salīdzinošu reklāmu;

 

3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2005.gada 11.maija Direktīvas 2005/29/EK, kas attiecas uz uzņēmēju negodīgu komercpraksi iekšējā tirgū attiecībā pret patērētājiem un ar ko groza Padomes Direktīvu 84/450/EEK un Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 97/7/EK, 98/27/EK un 2002/65/EK un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.2006/2004 ("Negodīgas komercprakses direktīva");

4) Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 12.decembra Direktīvas 2006/114/EK par maldinošu un salīdzinošu reklāmu."

 

 

 

 

 

 

 

Ekonomikas ministrs

J.Strods

 

 

Likumprojekta „Grozījumi Reklāmas likumā” anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1.Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

   

Šobrīd Reklāmas likums no pārdevēju un pakalpojumu sniedzēju īstenotās salīdzinošās un maldinošās reklāmas aizsargā gan patērētāju, gan konkurentu. Reklāmas likuma uzraudzību veic Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Konkurences padome, Valsts Farmācijas inspekcija un Nacionālā Radio un televīzijas padome savas kompetences robežās.

Iestādēm, konstatējot patērētāju tiesību pārkāpumu, saskaņā ar normatīvajiem aktiem, ir tiesības pieņemt saistošu lēmumu, tomēr nav paredzētas tiesības prasīt no pārkāpēja apņemties izbeigt pārkāpumu. Tādējādi, neatkarīgi no tā, vai pārkāpējs atzīst savu pārkāpumu vai nē, iestādēm visos gadījumos, kad konstatēts pārkāpums, ir jāpieņem lēmums.

2. Normatīvā akta projekta būtība

  

Likumprojekts izstrādāts, lai nodrošinātu EK regulas Nr.2006/2004 par sadarbību starp valsts iestādēm, kas atbildīgas par tiesību aktu īstenošanu patērētāju tiesību aizsardzības jomā piemērošanu un lai pārņemtu Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2005/29/EK (2005.gada 11.maijs), kas attiecas uz uzņēmēju negodīgu komercpraksi tirgū attiecībā uz patērētājiem un ar ko groza Padomes Direktīvu 84/450/EEK un Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 97/7/EK, 98/27/EK un 2002/65/EK un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.2006/2004, kā arī lai ieviestu Eiropas Parlamenta un padomes Direktīvu 2006/114/EK par maldinošu un salīdzinošu reklāmu (kodificētā versija).

Likumprojektā tiek paplašinātas Patērētāju tiesību aizsardzības centra, Konkurences padomes, Valsts farmācijas inspekcijas un Nacionālās Radio un televīzijas padomes pilnvaras, t.i., tiesības prasīt apņemšanos izbeigt pārkāpumu. Lai aizsargātu būtiskas sabiedrības intereses un mazinātu normatīvo aktu prasībām neatbilstošas reklāmas radītās negatīvās sekas, kā arī, lai informētu patērētājus un konkurentus par tām normatīvo aktu prasībām neatbilstošām reklāmām, kas ir aizliegtas vai kuru neatbilstību normatīvo aktu prasībām reklāmas devējs, reklāmas izgatavotājs vai reklāmas izplatītājs ir apņēmies novērst, gan pieņemto lēmumu, gan apņemšanos izbeigt pārkāpumu uzraudzības iestāde ir tiesīga publicēt.

Ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2005/29/EK 14.pantu tiks īstenoti Padomes direktīvas 84/450/EEK grozījumi par dalībvalstu normatīvo un administratīvo aktu tuvināšanu attiecībā uz maldinošu reklāmu. Reklāmas likums no maldinošas reklāmas aizsargās tikai konkurentus un tā uzraudzību savas kompetences robežās veiks Konkurences padome. Patērētāju aizsardzību no maldinošās reklāmas nodrošinās Komercprakses likums un tā ievērošanu uzraudzīs Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un Valsts Farmācijas inspekcija.

Normatīvā akta projekta ietvaros tiks novērstas arī atsevišķas neprecizitātes, kuras konstatētas, piemērojot Reklāmas likumu.

Lai pārņemtu Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2006/114/EK (2006. gada 12. decembris) par maldinošu un salīdzinošu reklāmu (kodificēta versija) 5.panta 3.punktu, kurā noteikts, ka dalībvalstīm jāparedz arī paātrināta procedūra, lai aizliegtu maldinošas un salīdzinošas reklāmas izplatīšanu, likumprojektā iekļauts 9.pants, kas paredz iestādei tiesības pieņemt lēmumu par pagaidu noregulējumu. Iestādes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā tiesā, kuras lēmums savukārt, lai nodrošinātu lēmuma efektivitāti un tūlītēju izpildi, tiesas lēmums nav pārsūdzams. Šāds regulējums pašlaik jau pastāv Konkurences likumā. Tiesības pieņemt lēmumu par pagaidu noregulējumu iestādēm nepieciešamas, jo pašreizējais Administratīvā procesa likuma regulējums nenodrošina pietiekamu patērētāju tiesību aizsardzību pret negodīgas komercprakses radītajām sekām. Lai novērstu negodīgas komercprakses izplatību, nepieciešams tūlītēja atbildīgo iestāžu rīcība, uzliekot par pienākumu komercprakses veicējam nekavējoties pārtraukt jau uzsāktu komercpraksi vai aizliegt tādu negodīgas komercprakses veikšanu, kuras īstenošana ir paredzama. 

3. Cita informācija 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

   II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Kompetentās iestādes, kas īsteno patērētāju tiesību uzraudzību, būs apveltītas ar nepieciešamo pilnvaru minimumu, lai konstatētu, izmeklētu, izbeigtu un aizliegtu Kopienā izdarītus pārkāpumus. Tas atturēs reklāmas devējus no pārkāpumu izdarīšanas Kopienas teritorijā. Likumprojekts veicinās godīgu tirdzniecību un godīgu konkurenci, maldinošas reklāmas aizliegums veicinās uzņēmējdarbības vides, tajā skaitā -  konkurences uzlabošanos.

3. Sociālo seku izvērtējums 

Ar direktīvas 2005/29/EK 14.panta pārņemšanu tiks nodrošināta lielāka reklāmas devēju atbildība, nodrošinot personu aizsardzību pret salīdzinošo un maldinošo reklāmu.

4. Ietekme uz vidi 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

Rādītāji

Kārtējais gads

2007

Nākamie trīs gadi

Vidēji trīs gadu laikā pēc kārtējā gada

2008

2009

2010

1.

2.

3.

4.

5.

6.

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

-

-

-

-

-

2. Izmaiņas budžeta izdevumos, Ls

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

  IV. Kāda var būt normatīvā akta projekta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. 

Papildus ir sagatavots likumprojekts „Komercprakses likums”, grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā un Krimināllikumā, kas tiks iesniegti vienlaicīgi ar likumprojektu. 

2. Cita informācija 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvā akta projekts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojektu nepieciešams pieņemt, lai saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 249. pantu izpildītu Eiropas Savienības dalībvalsts saistības, piemērojot Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2005/29/EK 14.pantu. Pilnībā Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2005/29/EK tiks pārņemta ar Komercprakses likumu, grozījumiem Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā un grozījumiem Krimināllikumā.

Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2005/29/EK19.pantu termiņš direktīvas pārņemšanai un tiesību aktu pieņemšanai ir 2007.gada 12.jūnijs, savukārt direktīvā noteiktos pasākumus dalībvalstīm jāsāk piemērot vēlākais 2007.gada 12.decembrī.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

  4. Atbilstības izvērtējums                                                               1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2005/29/EK (2005. gada 11. maijs), kas attiecas uz uzņēmēju negodīgu komercpraksi iekšējā tirgū attiecībā pret patērētājiem un ar ko groza Padomes Direktīvu 84/450/EEK un Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 97/7/EK, 98/27/EK, un 2002/65/EK, Official Journal L 149, 11/06/2005 Lpp. 0022-0039. Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (EK) Nr. 2006/2004, Official Journal L 364 , 09/12/2004 P. 0001 – 0011.

 2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

2.panta otrā daļa

Direktīva 2005/29/EK

14.panta trešā daļa,

Direktīva 2006/114 4.panta a)apakšpunkts

Atbilst

 

7.panta otrā, trešā un ceturtā daļa

Regula

2006/2004/EK

4.panta sestās daļas e) apakšpunkts

Atbilst

 

9.pants

Regula

2006/2004/EK

4.panta sestās daļas e) un f) apakšpunkts

Atbilst

 

5. Cita informācija 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Direktīvas 2005/29/EK 14.panta pārņemšanai konsultācijas ir notikušas ar Latvijas Tirgotāju asociāciju, Latvijas Reklāmas asociāciju un Latvijas Preses izdevēju asociāciju.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

Latvijas Tirgotāju asociācija, Latvijas Reklāmas asociācija un Latvijas Preses izdevēju asociācija pauda atbalstu likumprojektam.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Likumprojekta teksts tiks publicēts Ekonomikas ministrijas mājas lapā (www.em.gov.lv) un Patērētāju tiesību aizsardzības centra mājas lapā (www.ptac.gov.lv).

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

  VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Likumprojektā paredzētos uzdevumus veiks Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Konkurences padome, Valsts farmācijas inspekcija un Nacionālā Radio un televīzijas padome.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu 

Likuma teksts tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, kā arī Ekonomikas ministrijas mājas lapā (www.em.gov.lv) un Patērētāju tiesību aizsardzības centra mājas lapā (www.ptac.gov.lv).

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo 

Indivīds iestādes izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot pieteikumu Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā Administratīvajā rajona tiesā.

4. Cita informācija 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

  

 

 

Ekonomikas ministrs         J.Strods

 

 

 

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

K.Gerhards   

 Dž.Innusa

I.Vanaga

L.Duntava

 

 

 

23.07.2007  11:17

1420

I.Mackeviča

7013146, Inna.Mackevica@em.gov.lv