Grozījums likumā "Par Latvijas Republikas administratīvo teritoriju izveidošanu un apdzīvoto vietu statusa noteikšanu"

Likumprojekts

 

Grozījums likumā "Par Latvijas Republikas administratīvo teritoriju izveidošanu un apdzīvoto vietu statusa noteikšanu"

 

Izdarīt likumā "Par Latvijas Republikas administratīvo teritoriju izveidošanu un apdzīvoto vietu statusa noteikšanu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1993, 30.nr.; Latvijas Vēstnesis, 1994, 130.nr.; 2001, 110.nr.; 2006, 162.nr.) šādu grozījumu:

 

Papildināt 20.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

 

"Adrešu klasifikatoru nosaka Ministru kabinets."

 

 

 

 

 

 

Tieslietu ministra vietā –

īpašu uzdevumu ministrs

sabiedrības integrācijas lietās

O.Kastēns

 

 

Likumprojekta “Grozījums likumā „Par Latvijas Republikas administratīvo teritoriju izveidošanu un apdzīvoto vietu statusa noteikšanu”” anotācija

 

 

Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

Saskaņā ar Ministru kabineta 2007. gada 2. janvāra sēdes protokollēmuma (protokols Nr.1 7.§) (turpmāk – protokollēmums) 3.7. apakšpunktu Tieslietu ministrijai ir uzdots izstrādāt un līdz 2007. gada 30. decembrim iesniegt noteiktā kārtībā apstiprināšanai Ministru kabinetā Adrešu klasifikatoru, savukārt, ar minētā protokollēmuma 2. punktu Ekonomikas ministrijai tika uzdots sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Valsts statistikas likumā, kas paredz šādu terminu skaidrojumu – klasifikācija, klasifikators, vienotās ekonomiskās informācijas klasifikācijas sistēma, nacionālā klasifikācija un klasifikators.

 

Izpildot protokollēmumā doto uzdevumu, nepieciešams atrisināt jautājumu attiecībā uz deleģējumu Ministru kabinetam noteikt Adrešu klasifikatoru.

Vispārējs deleģējums Ministru kabinetam apstiprināt nacionālos klasifikatorus ir noteikts Valsts statistikas likuma (turpmāk – likums) 7.1 pantā, proti, minētais pants nosaka, ka vienotās ekonomiskās informācijas sistēmu un tajā iekļautās nacionālās klasifikācijas un klasifikatorus (kodu sistēmas un nomenklatūras) apstiprina Ministru kabinets. Likumā iekļautais deleģējums paredz vispārēju deleģējumu Ministru kabinetam nacionālo klasifikatoru apstiprināšanai, tas neatspoguļo deleģējumu Ministru kabinetam noteikt Adrešu klasifikatoru. Pamatojoties uz juridiskās tehnikas prasībām noteikumu nosaukums jāveido atbilstoši likumā noteiktajam pilnvarojumam. Ar mērķi nodrošināt Adrešu klasifikatora turpmāku virzību, nepieciešams paredzēt deleģējumu Ministru kabinetam noteikt Adrešu klasifikatoru speciālā likumā, proti, likuma “Par Latvijas Republikas administratīvo teritoriju izveidošanu un apdzīvoto vietu statusa noteikšanu” 20. pantā, pilnvarojot Ministru kabinetu noteikt Adrešu klasifikatoru.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

Likumprojekts paredz papildināt likuma “Par Latvijas Republikas administratīvo teritoriju izveidošanu un apdzīvoto vietu statusa noteikšanu” 20. pantu ar trešo daļu. Likumprojektā ietverts deleģējums Ministru kabinetam noteikt Adrešu klasifikatoru.

3. Cita informācija

Nav

 

 

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības

un tautsaimniecības attīstību

 

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekta ietekme uz makroekonomisko vidi nav vērtējama kā ievērojama.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts tieši vai netieši neskar uzņēmējdarbības vidi.

Paredzams, ka ieguvums no tiesību akta būs tas, ka būs skaidri noteikts deleģējums Ministru kabinetam noteikt Adrešu klasifikatoru.

 

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts nodrošinās Adrešu klasifikatora turpmāku virzību.

Normatīvā akta projekts neierobežo dzimumlīdztiesību.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

5. Cita informācija

Nav

 

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz

valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

 

Nav

 

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Pieņemot likumprojektu papildus nepieciešams izstrādāt un pieņemt šādus Ministru kabineta noteikumus: 1. „Noteikumi par Adrešu klasifikatoru”;

2. “Grozījums Ministru kabineta 2002. gada 27. augusta noteikumos Nr. 384 “Adresācijas noteikumi””, svītrojot 28.2. apakšpunktu.

 

Minētie Ministru kabineta noteikumi Valsts sekretāru sanāksmē tiks izsludināti viena mēneša laikā pēc likuma “Grozījums likumā „Par Latvijas Republikas administratīvo teritoriju izveidošanu un apdzīvoto vietu statusa noteikšanu”” pieņemšanas Saeimā.

 

2. Cita informācija

Nav

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums                                                                  1. tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr. )

 

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

 

Nav

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

 

Konsultācijas nav notikušas

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

 

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

 

Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija

 

Nav

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta esošo institūciju līdzšinējo funkciju ietvaros.

Normatīvā akta izpildi būs iespējams uzsākt pēc attiecīgu Ministru kabineta noteikumu pieņemšanas.

Papildu laiks un pārejas periods izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Normatīvā akta projekts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos “Latvijas Vēstnesis” un “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”, kā arī Normatīvo aktu informācijas sistēmā „NAIS” un bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības.

4. Cita informācija

Nav

 

 

 

 

Tieslietu ministrs                                                                            G. Bērziņš

 

 

 

Valsts sekretārs

Juridiskā dienesta vadītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

M. Bičevskis

I. Nikuļceva

L. Popova

V. Jarkina

 

 

 

22.06.2007 14:45

919

Jurēvica

7036945, evita.jurevica@tm.gov.lv