Latvijas Republikas

9.Saeimas Prezidijam

 

2007.gada __________________

Nr.________________________

 

 

 

Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam likumprojektu "Grozījumi Izglītības likumā ”.

 

Pielikumā:

1. Likumprojekts.

2. Anotācija (uz 3 lapām).

 

 

9. Saeimas deputāti:

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________


Likumprojekts

 

 

 Grozījumi Izglītības likumā

Izdarīt Izglītības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 24.nr.; 1999, 17., 24.nr.; 2000, 12.nr.; 2001, 12., 16., 21.nr.; 2003, 21.nr.; 2004, 5.nr.; 2007, 3.nr.) šādu grozījumu:

 

1. Izteikt 53.panta otro daļu šādā redakcijā:

 

„(2) Pedagogam ar atbilstošu profesionālo kvalifikāciju minimālā darba samaksa par vienu slodzi nedrīkst būt zemāka par Centrālās Statistikas pārvaldes oficiālajā statistikas ziņojumā publicēto valsts sabiedriskā sektorā strādājošo iepriekšējā gada vidējo darba samaksu, reizinot to ar koeficientu 1,3.”

 

2.Papildināt pārejas noteikumus ar jaunu 41.pantu šādā redakcijā:

 

 „41. Šā likuma 53.panta otrā daļa stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.”

 

9. Saeimas deputāti:

                                                                  ____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________


ANOTĀCIJA

likumprojektam

Grozījumi Izglītības likumā

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

       Pašreiz spēkā esošā Izglītības likuma 53.panta otrā daļa nosaka, ka pedagogam ar zemāko profesionālo kvalifikāciju minimālā darba samaksa par vienu slodzi nedrīkst būt zemāka par divām minimālajām mēnešalgām, kas ar 2006.gada 1.septembri ir 230 Ls mēnesī. Līdz ar to valstī ir radusies situācija, ka pedagogi, it īpaši jaunie speciālisti, atrod labāk atalgotu darbu un nevēlas sākt strādāt vai turpināt darbu izglītības iestādēs. Lai sekmētu jaunu speciālistu un augsti kvalificētu speciālistu iesaistīšanu izglītības sistēmā.

2. Normatīvā akta projekta būtība

       Likumprojekts risina ar pedagogu darba samaksu saistītus jautājumus. Grozījumi paredz, ka pedagogam ar atbilstošu profesionālo kvalifikāciju minimālā darba samaksa par vienu slodzi nedrīkst būt zemāka par Centrālās Statistikas pārvaldes oficiālajā statistikas ziņojumā publicēto valsts sabiedriskā sektorā strādājošo iepriekšējā gada vidējo darba samaksu, reizinot to ar koeficientu 1,3. Šī norma stāsies spēkā ar 2008.gada 1.janvāri.

        Likumprojekts nodrošinās nepārtrauktu pedagogu darba samaksas paaugstināšanu ar mērķi tuvināt to Eiropas Savienības valstu vidējiem rādītājiem.   Grozījumi īsteno 2006.gada 6.jūlijā noslēgtajā Vienošanās par sadarbību starp Izglītības un zinātnes ministriju un Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrību kur minēts, ka zemākā pedagogu darba samaksa jāpiesaista valsts sabiedriskajā sektorā strādājošā vidējai darba algai ar koeficientu 1,3 ne vēlāk kā 2010.gadā.        

3. Cita informācija

Nav

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Likumprojekta pieņemšanas gadījumā tiks veicināta jaunu speciālistu un augsti kvalificētu speciālistu iesaistīšana izglītības sistēmā

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Nav ietekmes

3. Sociālo seku izvērtējums

-

4. Ietekme uz vidi

Nav ietekmes

5. Cita informācija

-

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

-

 

-

 

-

 

-

 

-

 

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

-

-

-

-

-

3. Finansiālā ietekme

-

-

-

-

-

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

-

-

-

-

-

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

-

6. Cita informācija

-

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod

-

2. Cita informācija

-

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Likumprojekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

-

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

5. Cita informācija

 

 

 

 

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

 nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

 

-

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

-

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

-

5. Cita informācija

-

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

 

-

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Saskaņā ar likumu “Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību” normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā “Latvijas Vēstnesis” un “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības

4. Cita informācija

-