Likumprojekts "Grozījumi dzelzceļa likumā"

Likumprojekts

 

Grozījumi Dzelzceļa likumā

 

Izdarīt Dzelzceļa likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 9.nr.; 1999, 5., 23.nr.; 2001, 1.nr.; 2003, 6., 10., 23.nr.; 2004, 8.nr.; 2005, 21.nr.; 2006, 1.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Papildināt 1.pantu ar 22.punktu šādā redakcijā:

 

"22) drošības pārvaldījuma sistēma – dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja un pārvadātāja ieviesto organizatorisko pasākumu kopums, lai garantētu savu darbību drošu vadību."

 

2.  5.pantā:

izslēgt pirmās daļas 2.punktā vārdu "kravu";

papildināt pantu ar 2.1 daļu šādā redakcijā:

 

"(21) Dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs nosaka pārvaldāmās dzelzceļa infrastruktūras lietošanas kārtību atbilstoši dzelzceļa jomu reglamentējošo normatīvo aktu prasībām un dzelzceļa infrastruktūras aprīkojumam un īpatnībām.";

 

aizstāt trešajā daļā vārdus "lietošanas nosacījumu ziņā" ar vārdiem "lietošanas un slēgšanas nosacījumu ziņā".

 

3. Papildināt likumu ar 12.1 pantu šādā redakcijā:

 

"12.pants. Dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja sniedzamie pakalpojumi

(1) Dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas pamatpakalpojumu pakete ietver:

1) infrastruktūras jaudas pieprasījumu iesniegumu izskatīšanu;

2) tiesības izmantot piešķirto infrastruktūras jaudu;

3) ekspluatācijā esošo pārmiju un sliežu ceļu lietošanu;

4) vilcienu kustības vadību, kas ietver vilcienu kustības organizēšanu un koordināciju, signalizācijas sistēmas, sakarus, vilcienu kustības koordināciju, kā arī informācijas nodrošināšanu par vilcienu kustību;

5) nodrošināšanu ar informāciju, kas ir nepieciešama, lai ieviestu vai nodrošinātu pakalpojumus, kam iedalīta dzelzceļa infrastruktūras jauda.

(2) Piekļuve dzelzceļa infrastruktūrai ietver tiesības piekļūt šādam dzelzceļa infrastruktūras aprīkojumam un pakalpojumiem:

1) elektroapgādes iekārtu izmantošanai vilces strāvas ieguvei, kur tā ir pieejama;

2) degvielas uzpildes aprīkojumam;

3) pasažieru stacijām, to ēkām un aprīkojumam;

4) kravas pagalmiem;

5) šķirošanas parkiem;

6) vilcienu formēšanas iekārtām;

7) speciālās nozīmes pievedceļiem;

8) apkopes un citām tehniskajām iekārtām.

(3) Papildu pakalpojumi var ietvert:

1) vilces strāvu;

2) pasažieru vilcienu iesildīšanu;

3) degvielas piegādi, manevru darbus un pakalpojumus, ko sniedz ar šā panta otrajā daļā minēto aprīkojumu;

4) pasūtījuma līgumus par bīstamo kravu pārvadājumu kontroli un par nestandarta vilcienu vadīšanas palīdzību;

5) ritošā sastāva tehnisko pārbaudi;

6) piekļuvi telekomunikāciju tīklam;

7) papildu informācijas nodrošināšanu."

 

4.  33.pantā:

izteikt trešās daļas 3.punktu šādā redakcijā:

 

"3) izmeklēt dzelzceļa satiksmes negadījumus;";

 

izteikt ceturtās daļas 5.punktu šādā redakcijā:

 

"5) pārbaudīt komersanta komisijas locekļu un tādu atbildīgo personu, kas veic komersanta dzelzceļa speciālistu zināšanu pārbaudi, atbilstību kvalifikācijas prasībām."

 

5. Papildināt 34.panta septīto daļu ar ceturto teikumu šādā redakcijā:

 

"Citās Eiropas Savienības dalībvalstīs izsniegtās pārvadātāja licences ir derīgas Latvijā bez papildu valsts nodevas par licenci."

 

6. Izteikt 35.pantu šādā redakcijā:

 

"35.pants. Drošības sertifikāts

(1) Lai iegūtu tiesības piekļūt publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai un garantētu drošu pakalpojumu sniegšanu attiecīgajos infrastruktūras posmos, pārvadātājam pirms pārvadājumu uzsākšanas jāsaņem drošības sertifikāts, kurš sastāv no A daļas un B daļas.

(2) Drošības sertifikāta A daļu Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija vai Eiropas Savienības dalībvalsts attiecīgā iestāde izsniedz pārvadātājam, kas ir izveidojis un uztur drošības pārvaldījuma sistēmu.

(3) Drošības sertifikāta B daļu Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija izsniedz pārvadātājiem, kas atbilst Latvijā noteiktajām prasībām tehniskās ekspluatācijas jomā un drošības prasībām attiecībā uz personālu, ritošo sastāvu un komercsabiedrības iekšējo struktūru.

(4) Kārtību, kādā izsniedz, aptur vai anulē drošības sertifikāta A daļu un B daļu, kā arī izsniegšanas, apturēšanas un anulēšanas kritērijus nosaka Ministru kabinets."

 

7. 43.pantā:

papildināt otro daļu ar trešo teikumu šādā redakcijā:

 

"Ministru kabinets izdod noteikumus par katras savstarpējās izmantojamības tehniskās specifikācijas piemērošanas kārtību.";

 

svītrot trešajā daļā vārdus "pieņem lēmumu par iekļaušanos Eiropas ātrgaitas vai parasto dzelzceļu sistēmā un".

 

8. Pārejas noteikumos:

svītrot 10.punktu;

papildināt pārejas noteikumus ar 19.punktu šādā redakcijā:

 

"19. Līdz šā likuma 35.panta ceturtajā daļā minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada 1.janvārim piemērojami Ministru kabineta 2004.gada 12.oktobra noteikumi Nr.853 "Dzelzceļa pārvadājumu drošības sertifikātu izsniegšanas, apturēšanas un anulēšanas kārtība", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu."

 

9. Papildināt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar 9. un 10.punktu šādā redakcijā:

 

"9) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa direktīvas 2004/50/EK, ar ko groza Padomes direktīvu 96/48/EK par Eiropas ātrgaitas dzelzceļu sistēmas savstarpēju izmantojamību un Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvu 2001/16/EK par Eiropas parasto dzelzceļu sistēmas savstarpēju izmantojamību;

10) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa direktīvas 2004/51/EK, kas groza Padomes direktīvu 91/440/EEK par Kopienas dzelzceļa attīstību."

 

 

 

Satiksmes ministra vietā –

bērnu un ģimenes lietu ministrs

A.Baštiks

Normatīvā akta projekta

“Grozījumi Dzelzceļa likumā”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

Dzelzceļa likuma pašreizējā redakcijā nav iekļauts pā rvadātājam obligāti sniedzamo dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja pakalpojumu apraksts, kuru paredz Eiropas Parlamenta un Padomes 2001. gada 26. februāra direktīvas 2001/14/EC par dzelzceļa infrastruktūras jaudas iedalīšanu un maksājumu iekasēšanu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu un drošības sertifikāciju.

Nepieciešams precizēt tiesisko regulējumu par drošības sertifikātiem ņemot vērā Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29. aprīļa direktīva 2004/49/EK par drošību Kopienas dzelzceļos, un par Padomes Direktīvas 95/18/EK par dzelzceļa pārvadājumu uzņēmumu licencēšanu un Direktīvas 2001/14/EK par dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali un maksas iekasēšanu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu un drošības sertifikāciju (Dzelzceļu drošības direktīva) grozījumiem prasības.

Vajadzību pēc likumprojekta nosaka 2006. gada 6.jūnija Ministru kabineta sēdes protokollēmums Nr.31 22.§. un 2006. gada 26. septembra Ministru kabineta sēdes protokollēmums Nr.49 6.§.

2006. gada 26. septembra Ministru kabineta sēdes protokollēmuma Nr.49 6.§. 2. punkts: “Satiksmes ministrijai sagatavot un līdz 2006.gada 1.novembrim iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā likumprojektu par grozījumiem Dzelzceļa likumā, iekļaujot regulējumu, kas paredz infrastruktūras pārvaldītāja pienākumus un tiesības noteikt infrastruktūras lietošanas kārtību.”

Šobrīd maksā par infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem ir iekļauti šādi pakalpojumi:

Dzelzceļa infrastruktūras objektu uzturēšana; dzelzceļa infrastruktūras objektu attīstība (renovācija, rekonstrukcija un jauna būvniecība); vilcienu kustības organizēšana; dzelzceļa infrastruktūras pārvaldīšana: saimniecisko un finanšu darbību pārvalde, dzelzceļa infrastruktūras objektu uzturēšanas, visu veidu remontu un būvniecības plānošanas tehniskā un ekonomiskā vadība u.c.;

Pakalpojumi, kas nav iekļauti maksā par infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem, bet ir nepieciešami pārvadājumu procesa organizēšanai: vilcienu formēšana, vilcienu izformēšana, manevru darbi; vagonu tehniskā apkope un remonts; vilcienu dokumentu pārbaude un apstrāde vilcieniem pienākot un tos nosūtot; stacijās aizturēto pārvadātāja vilcienu sastāvu (klienta nepieņemšanas izkraušanai dēļ) izvešana no atstāšanas vietas līdz galastacijai; pārvadātāja atkabinātu atsevišķu vagonu izvešana no atstāšanas (atkabināšanas) vietas līdz galastacijai; ritošā sastāva ekipēšana un apgāde; negadījuma seku likvidēšanas darbi.

Šie pakalpojumi tiek veikti par atsevišķu samaksu saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem.

Papildpakalpojumi

Va/s „Latvijas dzelzceļš” pēc pārvadātāja pieprasījuma par atsevišķu samaksu var sniegt tādus papildpakalpojumus kā: kravas pieņemšana, izsniegšana, iekraušana, izkraušana, šķirošana un glabāšana; kravas vagonu sagatavošana iekraušanai; pārvadāšanas dokumentu noformēšana un apstrāde;    vagonu svēršana;  vilcienu un vagonu komercapskate un atklāto bojājumu novēršana; ritošā sastāva attīrīšana, mazgāšana; bīstamu kravu pārvešanas kontrole; palīdzība nestandartvilcienu sastāvu vadīšanā; pārvadātāja nodrošināšana ar iepriekšēju informāciju par kravas pienākšanu un citu informatīvu pakalpojumu sniegšana   vilcienu vilces nodrošināšana;    lokomotīvju brigāžu atpūta brigāžu namos;     nekustamā īpašuma objektu noma;   ritošā sastāva un konteineru noma;      elektroenerģijas piegāde; degvielas piegāde; telekomunikāciju pakalpojumi; ritošā sastāva tehniskās inspekcijas pakalpojumi; lokomotīvju iesildīšana;   papildu informācijas nodrošināšana. Papildu informācija ir atrodama valsts a/s “Latvijas dzelzceļš” tīkla pārskatā un gada pārskatā, kas ir publiski pieejami mājas lapā www.ldz.lv      

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

     

Ar likumprojektu paredzēt deleģēt dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājam noteikt pārvaldāmās dzelzceļa infrastruktūras lietošanas kārtību atbilstoši dzelzceļa jomu reglamentējošo normatīvo aktu prasībām un dzelzceļa infrastruktūras aprīkojumam un īpatnībām.

Kā arī ar likumprojektu tiek pārņemtas un precizētas normas par drošības sertifikātu, kuras izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29. aprīļa direktīva 2004/49/EK par drošību Kopienas dzelzceļos, un par Padomes Direktīvas 95/18/EK par dzelzceļa pārvadājumu uzņēmumu licencēšanu un Direktīvas 2001/14/EK par dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali un maksas iekasēšanu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu un drošības sertifikāciju (Dzelzceļu drošības direktīva) grozījumiem.

Precizēt normas par dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja sniedzamajiem pakalpojumiem, kuras izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2001. gada 26. februāra direktīvas 2001/14/EC par dzelzceļa infrastruktūras jaudas iedalīšanu un maksājumu iekasēšanu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu un drošības sertifikāciju.

Saskaņā ar Dzelzceļa likuma 12. pantu metodiku maksas aprēķināšanai par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem nosaka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija pēc konsultēšanās ar publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājiem.

3. Cita informācija

Citas informācijas nav. 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Papildus spēkā esošai drošības sertifikāta izsniegšanas procedūrai (drošības sertifikāta B daļa), tiek ieviesta administratīvā procedūra, ar kuru tiek konstatēts, ka pārvadātājs ir izveidojis un uztur drošības pārvaldījuma sistēmu (drošības sertifikāta A daļa). Abu minēto procedūru maksimālais ilgums ir viens mēnesis un tās ir bezmaksas, kā arī var tikt veiktas vienlaicīgi.

3. Sociālo seku izvērtējums 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Citas informācijas nav. 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 (tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 1

 2

 3

 4

 5

 6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

Citas informācijas nav.

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Līdz 2008.gada 1.janvārim jāizdod noteikumi par drošības sertifikātu A un B daļas izsniegšanas, apturēšanas un anulēšanas kārtību.

2. Cita informācija

Citas informācijas nav.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

      

Eiropas Parlamenta un Padomes 2001. gada 26. februāra direktīva 2001/14/EC par dzelzceļa infrastruktūras jaudas iedalīšanu un maksājumu iekasēšanu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu un drošības sertifikāciju tiek pārņemta pilnībā un termiņš direktīvas pārņemšanai ir no iestāšanās brīža Eiropas Savienībā.

Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29. aprīļa direktīva 2004/49/EK par drošību Kopienas dzelzceļos, un par Padomes Direktīvas 95/18/EK par dzelzceļa pārvadājumu uzņēmumu licencēšanu un Direktīvas 2001/14/EK par dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali un maksas iekasēšanu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu un drošības sertifikāciju (Dzelzceļu drošības direktīva) grozījumiem tiek pārņemta pilnībā un termiņš direktīvas pārņemšanai ir līdz 2006.gada 30.aprīlim. 

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums                                                                                                  1. tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

Likumprojekta

3.punkts

 

 

 

Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 26.februāra Direktīva 2001/14/EC par dzelzceļa infrastruktūras jaudas iedalīšanu un maksājumu iekasēšanu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu un drošības sertifikāciju

II pielikums

 Atbilst

 

Likumprojekta

3.punkta

121.panta pirmās daļas pirmais apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 1.punkta a daļa

Atbilst

 

Likumprojekta

3.punkta

121.panta pirmās daļas 2. apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 1.punkta b daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 3.punkta

121.panta pirmās daļas 3. apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 1.punkta c daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 3.punkta

121.panta pirmās daļas 4. apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 1.punkta d daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 3.punkta

121.panta pirmās daļas 5. apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 1.punkta e daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 3.punkta

121.panta otrās daļas 1. apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 2.punkta a daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 3.punkta

121.panta otrās daļas 2. apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 2.punkta b daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 3.punkta

121.panta otrās daļas 3. apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 2.punkta c daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 3.punkta

121.panta otrās daļas 4. apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 2.punkta d daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 3.punkta

121.panta otrās daļas 5. apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 2.punkta e daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 3.punkta

121.panta otrās daļas 6. apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 2.punkta f daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 3.punkta

121.panta otrās daļas 7. apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 2.punkta g daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 3.punkta

121.panta otrās daļas 8. apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 2.punkta h daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 3.punkta 121.panta trešās daļas 1. apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 3.punkta a daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 3.punkta 121.panta trešās daļas 2. apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 3.punkta b daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 3.punkta 121.panta trešās daļas 3. apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 3.punkta c daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 3.punkta 121.panta trešās daļas 4. apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 3.punkta d daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 3.punkta 121.panta trešās daļas 5. apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 4.punkta c daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 3.punkta 121.panta trešās daļas 6. apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 4.punkta a daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 3.punkta 121.panta trešās daļas 7. apakšpunkts

Direktīvas 2001/14/EK

II pielikuma 4.punkta b daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 6.punkta 35.panta otrā daļa

Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva 2004/49/EK

(2004. gada 29. aprīlis)

par drošību Kopienas dzelzceļos, un par Padomes Direktīvas 95/18/EK par dzelzceļa pārvadājumu uzņēmumu licencēšanu un Direktīvas 2001/14/EK par dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali un maksas iekasēšanu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu un drošības sertifikāciju (Dzelzceļu drošības direktīva) grozījumiem

10.panta 2. a apakšpunkts

Atbilst

 

Likumprojekta 6.punkta 35.panta trešā daļa

Direktīvas 2004/49/EK

10.panta 2.daļas b apakšpunkts

Atbilst

 

5. Cita informācija

Citas informācijas nav.

 VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums, to interesēs, neatbalsta)

Priekšlikumi nav bijuši

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas.

5. Cita informācija

 Citas informācijas nav.

  VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas.  

Normatīvā akta izpildei netiek radītas jaunas valsts vai pašvaldību institūcijas. Esošo institūciju funkcijas netiek paplašinātas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Normatīvais akts tiks publicēts Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājā un laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Attiecībā uz drošības sertifikātiem piemērojams vispārējais administratīvais process. Augstākā institūcija, kur ir iespējama lēmuma pārsūdzēšana pirmstiesas strīda izskatīšanas stadijā ir Satiksmes ministrija.

4. Cita informācija

Citas informācijas nav. 

 

Satiksmes ministrs                                                                                     A. Šlesers

 

Valsts sekretārs

 

 

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

Dzelzceļa departamenta direktors

 

 

 

 

 

J. Maršāns

L. Priedīte - Kancēviča

Ī. Kalniņa

J. Eiduks

 

2007.04.24. 10:07

1692

K. Bondare

7028371, kristine.bondare@sam.gov.lv