Grozījumi Krimināllikumā

Likumprojekts

 

Grozījumi Krimināllikumā

 

Izdarīt Krimināllikumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 15.nr.; 2000, 12., 13.nr.; 2001, 15.nr.; 2002, 11., 16., 22., 23.nr.; 2003, 10., 15.nr.; 2004, 2., 3., 4., 6., 11., 12., 13.nr.; 2005, 2., 11., 12., 13., 20., 21.nr.; 2006, 1., 7., 22.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Izteikt 98.panta trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Par šā panta pirmajā daļā norādīto noteikumu pārkāpšanu, ja tā izraisījusi smagas sekas vai ja to izdarījusi organizēta grupa, –

soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no četriem līdz desmit gadiem, konfiscējot mantu vai bez mantas konfiskācijas, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem vai bez tās."

 

2. Papildināt 99.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

 

"(4) Par šā panta pirmajā daļā norādīto noteikumu pārkāpšanu vai šā panta trešajā daļā paredzētajām darbībām, ja to izdarījusi organizēta grupa, –

soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no trim līdz septiņiem gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem."

 

3. Izteikt 109.panta trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Par patvaļīgu koku ciršanu, iznīcināšanu vai bojāšanu, ja ar šīm darbībām radīts būtisks kaitējums vai ja tās izdarījusi organizēta grupa, –

soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz desmit gadiem vai ar arestu, vai ar naudas sodu līdz simt piecdesmit minimālajām mēnešalgām, konfiscējot mantu vai bez mantas konfiskācijas, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem vai bez tās."

 

4. Papildināt 118.panta dispozīciju ar 5.punktu šādā redakcijā:

 

"5) ja to izdarījusi organizēta grupa, –''.

 

5. Papildināt 125.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

 

"(4) Par tīša smaga miesas bojājuma nodarīšanu, ja to izdarījusi organizēta grupa, –

soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no desmit līdz piecpadsmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem."

 


6. Papildināt 148.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:

 

"(5) Par šā panta pirmajā, trešajā vai ceturtajā daļā paredzētajām darbībām, ja tās izdarījusi organizēta grupa, –

soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no trim līdz septiņiem gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem."

 

7. Papildināt 149.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

 

"(4) Par tādām pašām darbībām, ja tās izdarījusi organizēta grupa, –

soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no trim līdz septiņiem gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem.''

 

8. Izteikt 152.panta trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Par nelikumīgu brīvības atņemšanu, ja tā izraisījusi smagas sekas vai ja to izdarījusi organizēta grupa, –

soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz desmit gadiem, konfiscējot mantu vai bez mantas konfiskācijas, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem vai bez tās."

 

9. Izteikt 153.panta trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Par personas nolaupīšanu, ja tā izraisījusi smagas sekas vai to izdarījusi organizēta grupa, –

soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no pieciem līdz piecpadsmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem vai bez tās."

 

10. Papildināt 154.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Par šā panta pirmajā daļā paredzētajām darbībām, ja tās izdarījusi organizēta grupa, –

soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no desmit līdz piecpadsmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem."

 

11. Izteikt 154.1 panta trešās daļas sankciju šādā redakcijā:

 

"soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no desmit līdz piecpadsmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem vai bez tās."

 


12. Papildināt 164.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:

 

"(5) Par šajā pantā paredzētajām darbībām, ja tās izdarījusi organizēta grupa, –

soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no pieciem līdz piecpadsmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem."

 

13. Izteikt 165.panta trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Par tādām pašām darbībām, ja tās izdarījusi organizēta grupa vai ja tās izdarītas attiecībā uz mazgadīgām personām, –

soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no pieciem līdz piecpadsmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem."

 

14. Izteikt 165.1 panta trešās daļas sankciju šādā redakcijā:

 

"soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no astoņiem līdz piecpadsmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem."

 

15. Papildināt 166.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:

 

"(5) Par šā panta trešajā vai ceturtajā daļā paredzētajām darbībām, ja tās izdarījusi organizēta grupa, –

soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no pieciem līdz piecpadsmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem."

 

16. Izteikt 177.panta trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Par krāpšanu, ja tā izdarīta lielā apmērā vai ja to izdarījusi organizēta grupa, vai ja tā izdarīta, iegūstot narkotiskās, psihotropās, stipri iedarbīgās, indīgās vai radioaktīvās vielas, sprāgstvielas, šaujamieročus vai munīciju, –

soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no pieciem līdz trīspadsmit gadiem vai ar naudas sodu līdz simt piecdesmit minimālajām mēnešalgām, konfiscējot mantu vai bez mantas konfiskācijas, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem vai bez tās."

 

17. Izteikt 177.1 panta trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Par datorkrāpšanu, ja tā izdarīta lielā apmērā vai ja to izdarījusi organizēta grupa, –

soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no pieciem līdz piecpadsmit gadiem vai ar naudas sodu līdz divsimt minimālajām mēnešalgām, konfiscējot mantu vai bez mantas konfiskācijas, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem vai bez tās."

 

18. Izteikt 187.panta otro daļu šādā redakcijā:

 

"(2) Par tādām pašām darbībām, ja to rezultātā iestājusies cilvēka nāve vai ja tās izraisījušas avāriju, katastrofu vai citas smagas sekas, vai ja tās izdarījusi organizēta grupa, –

soda ar brīvības a tņemšanu uz laiku no pieciem līdz piecpadsmit gadiem, konfiscējot mantu vai bez mantas konfiskācijas, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem vai bez tās."

 

19. Izteikt 190.panta ceturtās daļas sankciju šādā redakcijā:

 

"soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no astoņiem līdz piecpadsmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem."

 

20. Izteikt 190.1 panta trešās daļas sankciju šādā redakcijā:

 

"soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no astoņiem līdz piecpadsmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem."

 

21. Izteikt 192.panta otrās daļas sankciju šādā redakcijā:

 

"soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no pieciem līdz piecpadsmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem vai bez tās."

 

22. Izteikt 193.panta ceturtās daļas sankciju šādā redakcijā:

 

"soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no pieciem līdz piecpadsmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem vai bez tās."

 

23. Papildināt 193.1 pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Par šā panta pirmajā vai otrajā daļā paredzētajām darbībām, ja tās izdarījusi organizēta grupa, –

soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no pieciem līdz desmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem."

 

24. Izteikt 195.panta trešās daļas sankciju šādā redakcijā:

 

"soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no pieciem līdz divpadsmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem vai bez tās."

 


25. Papildināt 218.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Par šā panta otrajā daļā paredzētajām darbībām, ja tās izdarījusi organizēta grupa, –

soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no pieciem līdz piecpadsmit gadiem, konfiscējot mantu, atņemot tiesības veikt uzņēmējdarbību uz laiku no diviem līdz pieciem gadiem, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem."

 

26. Papildināt 221.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Par šajā pantā minēto noteikumu pārkāpšanu, ja to izdarījusi organizēta grupa, –

soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no trim līdz septiņiem gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem."

 

27. Papildināt 233.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Par šā panta otrajā daļā paredzētajām darbībām, ja tās izdarījusi organizēta grupa, –

soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no pieciem līdz piecpadsmit gadiem, konfiscējot mantu, atņemot tiesības veikt zināma veida uzņēmējdarbību uz laiku no diviem līdz pieciem gadiem, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem."

 

28. Izteikt 243.panta trešās daļas sankciju šādā redakcijā:

 

"soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz astoņiem gadiem vai ar naudas sodu līdz divsimt minimālajām mēnešalgām, konfiscējot mantu vai bez mantas konfiskācijas, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem vai bez tās."

 

29. Izteikt 269.panta otrās daļas sankciju šādā redakcijā:

 

"soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no pieciem līdz trīspadsmit gadiem, konfiscējot mantu vai bez mantas konfiskācijas, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem vai bez tās."

 

30. Izteikt 285.panta trešās daļas sankciju šādā redakcijā:

 

"soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no pieciem līdz desmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem vai bez tās."

 


31. Izteikt 294.1 panta trešās daļas sankciju šādā redakcijā:

 

"soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no pieciem līdz divpadsmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem."

 

32. Izteikt 295.panta trešās daļas sankciju šādā redakcijā:

 

"soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no pieciem līdz divpadsmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem."

 

33. Izteikt 311.panta sankciju šādā redakcijā:

 

"soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no trim līdz astoņiem gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem."

 

34. Izteikt 314.panta trešās daļas sankciju šādā redakcijā:

 

"soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no pieciem līdz desmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem."

 

35. Papildināt 323.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Par tādām pašām darbībām, ja tās izdarījusi organizēta grupa, –

soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no pieciem līdz piecpadsmit gadiem, konfiscējot mantu, un ar policijas kontroli uz laiku līdz trim gadiem."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iekšlietu ministrs

I.Godmanis

 

 

Likumprojekta

„Grozījumi Krimināllikumā” anotācija

 

I.                  Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

Latvijas Krimināllikuma 21.pantā noteiktais termins „organizēta grupa” tiek uzskatīts kā organizētās noziedzības grupējumu izdarīto noziedzīgo nodarījumu kvalificējoša pazīme. Atbilstoši Krimināllikuma 21.pantā noteiktajam - atbildība par „organizētā grupā” izdarītu noziedzīgu nodarījumu iestājas tikai Krimināllikuma sevišķajā daļā paredzētajos gadījumos, kas ir tikai aptuveni 20 Krimināllikuma panti. Kriminālatbildība par „organizētā grupā” izdarītu noziedzīgu nodarījumu nav paredzēta par tādiem organizētai noziedzībai raksturīgiem noziegumiem, kā slepkavība, krāpšana, personu nolaupīšana, kukuļdošana, izvairīšanās no nodokļu nomaksas u.c.. Krimināllikuma pantos paredzētās pazīmes „personu grupa” vai „personu grupa pēc iepriekšējas vienošanās” nedod iespēju aizdomās turētās personas identificēt kā organizētas grupas dalībniekus un izmantot Kriminālprocesa likumā paredzētās papildus iespējas tieši organizētās noziedzības grupu izdarīto noziegumu atklāšanai.

Nav vienotas sistēmas attiecībā uz papildsodu „policijas kontrole”, tajos Krimināllikuma sevišķās daļas pantos, kuros ir minēta „organizēta grupa”. „Policijas kontrole” ir paredzēta par zādzību, laupīšanu, izspiešanu, bandītismu, savukārt, par narkotisko vielu izplatīšanu, cilvēku tirdzniecību, kontrabandu u.c., kas ir nemazāk bīstami noziedzīgi nodarījumi, šāds papildsods nav paredzēts. Līdzīga situācija ir ar sodu „mantas konfiskācija” – tas nav paredzēts vairākos pantos, kuros ir iekļauta pazīme „organizēta grupa”, tādējādi, ierobežojot iespējas cīnīties ar organizēto noziedzību visefektīvākajā veidā (atsavinot tās īpašumus).

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

Likumprojekts paredz iekļaut kvalificējošo pazīmi „organizēta grupa” tajos Krimināllikuma pantos, kas paredz atbildību par organizētajai noziedzībai raksturīgiem noziedzīgiem nodarījumiem. Krimināllikuma panti noteikti, pamatojoties uz Valsts policijas Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Organizētās noziedzības apkarošanas pārvaldes darba pieredzi, kas pastāvīgi praksē saskaras ar tādiem pēc būtības organizētā grupā izdarītiem noziedzīgiem nodarījumiem, kā slepkavības, smagu miesas bojājumu nodarīšana, patvaļīga koku ciršana un bojāšana u.c., bet par kuriem attiecīgajos Krimināllikuma pantos pazīme „organizēta grupa” nav paredzēta. Nosakot Krimināllikuma pantus ir ņemta vērā arī Eiropola, kā Eiropas vadošās institūcijas cīņā ar organizēto noziedzību darba pieredze, kā arī Eiropas Padomes Multidisciplinārās darba grupas cīņai ar organizēto noziedzību pieredze. 

Likumprojekts paplašinās iespējas saukt pie kriminālatbildības tieši par organizētā grupā izdarītu noziegumu, tādējādi saistot šo personu un grupas atbalstītājus ar organizētu grupu un ļaujot izmantot Kriminālprocesa likumā paredzētās papildus iespējas organizētās noziedzības izdarīto noziegumu atklāšanā.

Organizētā grupa ir īpašs noziedzīgs grupējums, kura darbība ir atkarīga no dalībnieku savstarpējās sadarbības, turklāt, šādiem grupējumiem ir tendence darboties ilgstoši un atsākt savu noziedzīgo darbību pat pēc brīvības atņemšanas soda izciešanas. Sodu „mantas konfiskācija” un „policijas kontrole” noteikšana visos pantos, kas paredz atbildību par organizētā grupā izdarītu noziedzīgu nodarījumu, efektivizēs organizētās noziedzības apkarošanu, ierobežojot tās finansiālās iespējas, kā arī ļaus kontrolēt organizēto grupu dalībniekus pēc to atbrīvošanas no ieslodzījumu vietas un novērst jaunu smagu un sevišķi smagu noziegumu izdarīšanu. Likumprojekts novērsīs situāciju, kad par organizētā grupā izdarītu noziedzīgu nodarījumu vienā gadījumā ir tiesības piemērot „policijas kontroli” un „mantas konfiskāciju”, bet citā nē. Šīs izmaiņas tiek izdarītas pantos, kuros agrāk nav bijusi paredzēta „mantas konfiskācija” un „policijas kontrole”. Nosakot šos sodus, kā obligātus tajās pantu daļās, kur vienīgā kvalificējošā pazīme ir „organizēta grupa”, bet ja ir arī citas kvalificējošas pazīmes (piem., smagas sekas), tad kā izvēles.

3. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 



II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. 1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

      Likumprojekts šo jomu neskar.

 

2. 2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts perspektīvā samazinās noziedzības ietekmi uz sociālo vidi, kā arī kalpos kā preventīvs līdzeklis noziedzīgo nodarījumu novēršanā.

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

5. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
 valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtē­-jais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

2007

2008

2009

2010

2008-2012

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

 

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteiku­miem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

 Papildus normatīvie akti nav jāizdod.

 

2. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saisto­šajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

 

 

 

 

5. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi netika veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

 

 Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija

 

 2006.gada 6.aprīlī Tieslietu ministrijas pastāvīgajā Krimināllikuma darba grupā konceptuāli atbalstīts viedoklis par nepieciešamību paplašināt to Krimināllikuma pantu skaitu, kuros iekļaujama pazīme „organizēta grupa”.

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpil­de no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Lai īstenotu paredzētos grozījumus Krimināllikumā, nav nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas. Krimināllikuma pantus piemēros Kriminālprocesa likumā noteiktie procesa virzītāji un tiesa.

„Policijas kontroli” atbilstoši tās kompetencei īstenos Valsts policija.

 

2. Kā sabiedrība tiks informēta par norma­tīvā akta ieviešanu

 

Tiesību akts tiks publicēts laikrakstā „Latvijas Vēstnesis” un ievietots datu bāzē NAIS.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Kriminālprocesa likuma noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Iekšlietu ministrs                                                                         I.Godmanis 

 

                  

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

A.Straume

M.Rāzna

T.Stragova

D.Vēbers

 

 

14.02.2007. 15:00

1052

D.Vēbers,7075242,

dainis.vebers@vp.gov.lv