Latvijas Republikas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Latvijas Republikas

9.Saeimas Prezidijam

 

2007.gada ___________________

Nr._________________________

 

 

 

Saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam likumprojektu "Grozījumi Saeimas kārtības rullī”.

 

Pielikumā:

1. Likumprojekts.

2. Anotācija (uz 3 lp.).

 

 

9. Saeimas deputāti:

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

 

 


 

Likumprojekts

Grozījumi Saeimas kārtības rullī

 

 

 

 

 

Izdarīt Saeimas kārtības rullī šādus grozījumus:

 

1. 82.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Par saņemtajiem likumprojektiem līdz ar savu atzinumu par to tālākvirzīšanu Prezidijs ziņo Saeimai, kas nodod likumprojektu komisijām, nosakot atbildīgo komisiju.”

izteikt otrās daļas ievaddaļu šādā redakcijā:

“(2) Pirms likumprojekta nodošanas komisijām Saeima lemj (54.p.) par priekšlikumiem izdarīt Prezidija atzinumā ietvertajā Saeimas lēmuma projektā šādus grozījumus:”

 

2. Izteikt 84.pantu šādā redakcijā:

„84. Nododot likumprojektu komisijām, Saeima nosaka termiņu (54.p.), kādā komisijām likumprojekts jāizskata un jāiesniedz atbildīgajai komisijai vai Prezidijam savi priekšlikumi.”

3. Papildināt 86.panta pirmās daļas otro teikumu pēc vārdiem “iesniedz Prezidijam” ar vārdiem “divu nedēļu laikā pēc atzinuma pieņemšanas”.

 

 

 

9.Saeimas deputāti:                                       ___________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

____________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anotācija likumprojektam

“Grozījumi Saeimas kārtības rullī”

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

       Saeimas kārtības rullis paredz, ka Saeima balso par likumprojektu nodošanu komisijām. Kārtības rullis nenosaka termiņu, kādā atbildīgajai komisijai ir jāizskata likumprojekts un jāiesniedz tas Prezidijam.

        9.Saeimas pilnvaru laikā, Saeimas deputātu iesniegtie likumprojekti 45 reizes tika pakļauti Saeimas Kārtības ruļļa 82. pantā paredzētajai procedūrai. 7 reizes tas notika pēc Tautas partijas, ZZS un LPP/LC partiju kopīgas iniciatīvas. Visos šajos gadījumos likumprojekti tika nodoti komisijām. 9 reizes likumprojektus iesniedza TB/LNNK un 5 gadījumos viņu likumprojekti netika atbalstīti.

         Deputāti no valdošajā koalīcijā neietilpstošajām frakcijā likumprojektus ir iesnieguši 27 reizes (Saskaņas centrs-5, Jaunais laiks-9, PCTVL- 13) un neviens no šiem likumprojektiem komisijām netika nodots.

          Tādā veidā deputātiem ir liegta iespēja saņemt kvalificētas Saeimas komisiju speciālistu un ieinteresēto ministriju pārstāvju atsauksmes, tāpat deputātiem ir liegta iespēja pilnvērtīgi aizstāvēt savus likumprojektus, kas ir iespējams tikai pie to izskatīšanas pirmajā lasījumā.

            Tā rezultātā, pašreiz no 100 Saeimas deputātiem, Satversmes 5. un 64. pantā nostiprinātās likumdošanas iniciatīvas tiesības ir būtiski ierobežotas 41 deputātam un daļēji ierobežotas 7 deputātiem.

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

Normatīvā akta projekts paredz, ka likumprojekts nododams komisijām bez balsošanas. Saeima lemj tikai par grozījumiem Prezidija atzinumā ietvertajā Saeimas lēmuma projektā. Atbildīgā komisija izskata likumprojektu pirms pirmā lasījuma Saeimas noteiktajā termiņā.

Normatīvā akta projekts paredz, ka atbildīgā komisija iesniedz izskatīto likumprojektu Prezidijam divu nedēļu laikā pēc izskatīšanas.

 

3. Cita informācija

Nav

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts nodrošinās lielāku parlamentārās opozīcijas līdzdalību politiskajos procesos.

 

4. Ietekme uz vidi

Nav ietekmes

 

5. Cita informācija

-

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

 

(tūkst. latu)

 

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

1

2

3

4

5

6

 

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

-

 

-

 

-

 

-

 

-

 

 

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

-

-

 

-

 

 

3. Finansiālā ietekme

-

-

-

-

-

 

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

-

-

-

-

-

 

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 

 

6. Cita informācija

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod

Normatīvie akti nav jāizdod

2. Cita informācija

-

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

5. Cita informācija

-

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

-

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

-

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

-

5. Cita informācija

-

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

-

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Saskaņā ar likumu “Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību” normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā “Latvijas Vēstnesis” un “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības

4. Cita informācija

-