Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekā

Likumprojekts

 

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

 

Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:

 

1. Papildināt kodeksu ar 155.15 pantu šādā redakcijā:

 

"155.15 pants. Ārzemnieka deklarācijas veidlapā sniegto ziņu pārbaudes, veidlapas uzglabāšanas un nodošanas noteikumu pārkāpšana

Par ārzemnieka deklarācijas veidlapā sniegto ziņu pārbaudes, uzglabāšanas un nodošanas noteikumu pārkāpšanu –

izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu komersantam, saimnieciskās darbības veicējam un tūristu grupas vadītājam – fiziskajai personai līdz divsimt latiem, bet juridiskajai personai – līdz trīssimt latiem.

Par tādām pašām darbībām, ja tās izdarītas atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, –

uzliek naudas sodu komersantam, saimnieciskās darbības veicējam un tūristu grupas vadītājam – fiziskajai personai līdz trīssimt latiem, bet juridiskajai personai – līdz piecsimt piecdesmit latiem."

 

2. Papildināt 214.pantu aiz skaitļiem un vārdiem "155.4 panta pirmajā daļā" ar skaitļiem un vārdu "155.15 pantā".

 

3. Papildināt pārejas noteikumus ar 7.punktu šādā redakcijā:

 

"7. Kodeksa 155.15 pants un grozījums 214.pantā par papildināšanu ar 155.15 pantu stājas spēkā vienlaikus ar Eiropas Padomes lēmumu par robežkontroles atcelšanu uz Eiropas Savienības iekšējām robežām."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekonomikas ministrs

J.Strods


Likumprojekta

„Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”

anotācija

 

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

2004.gada 1.maijā, Latvijas Republikai iestājoties Eiropas Savienībā, saskaņā ar Akta par Čehijas Republikas, Igaunijas Republikas, Kipras Republikas, Latvijas Republikas, Lietuvas Republikas, Ungārijas Republikas, Maltas Republikas, Polijas Republikas, Slovēnijas Republikas un Slovākijas Republikas pievienošanās nosacījumiem un pielāgojumiem līgumos, kas ir Eiropas Savienības pamatā (publicēts Latvijas Vēstnesī 2003.gada 12.novembra Nr.159) 3.panta 2. un 4.punktu Latvijas Republika ir apņēmusies pievienoties Konvencijai, ar ko īsteno Šengenas Nolīgumu (1985. gada 14. jūnijs) starp Beniluksa Ekonomikas savienības valstu valdībām, Vācijas Federatīvās Republikas valdību un Francijas Republikas valdību par pakāpenisku kontroles atcelšanu pie kopīgām robežām (turpmāk - Šengenas konvencija) (publicēta Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī 2000.gada 22.septembrī Nr.239/19).

Lai nodrošinātu Šengenas konvencijas 45.panta prasību izpildi, tika veikti grozījumi Tūrisma likumā (16.02.2006. likums „Grozījumi Tūrisma likumā”). Tūrisma likuma 11.pants tika papildināts ar septīto daļu šādā redakcijā: „(7) Komersanti un saimnieciskās darbības veicēji nodrošina, ka tūristu mītnēs izmitinātie ārzemnieki personīgi aizpilda un paraksta deklarācijas veidlapu un pierāda savu identitāti, uzrādot derīgu, identitāti apliecinošu dokumentu. Šis noteikums neattiecas uz minēto ārzemnieku laulātajiem, nepilngadīgajiem bērniem un tūristu grupas dalībniekiem. Deklarācijas veidlapu par ārzemniekiem, kas ceļo tūristu grupās, aizpilda un paraksta tūristu grupas vadītājs. Deklarācijas veidlapas paraugu, tās aizpildīšanas, parakstīšanas, uzglabāšanas kārtību un termiņu, kā arī kārtību, kādā to nodod tiesībaizsardzības iestādēm, nosaka Ministru kabinets.”

Atbilstoši Tūrisma likumā noteiktajam deleģējumam ir izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts “Noteikumi par ārzemnieka deklarācijas veidlapas aizpildīšanas, uzglabāšanas un nodošanas kārtību”, kas nosaka ārzemnieka deklarācijas veidlapas aizpildīšanas, uzglabāšanas un nodošanas kārtību. Noteikumu projekts ir saskaņots atbilstoši 2007.gada 25.janvāra Valsts sekretāru sanāksmē noteiktajam un 2007.gada 12.februārī iesniegts izskatīšanai Ministru kabineta sēdē.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2002.gada 12.marta noteikumu Nr.111 „Ministru kabineta kārtības rullis” 91.punktā noteikto, ir sagatavots likumprojekts „Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”, kas paredz komersanta, saimnieciskās darbības veicēja un tūristu grupas vadītāja saukšanu pie administratīvās atbildības par ārzemnieka deklarācijas aizpildīšanas pārbaudes, uzglabāšanas un nodošanas noteikumu pārkāpšanu tūristu mītnē.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

Likumprojekts „Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā” paredz noteikt administratīvo atbildību komersantam, saimnieciskās darbības veicējam un tūristu grupas vadītājam par ārzemnieka deklarācijas veidlapas aizpildīšanas pārbaudes, uzglabāšanas un nodošanas noteikumu pārkāpšanu.

Vienlaikus minētais likumprojekts paredz noteikt kompetenci Valsts policijai izskatīt šī administratīvā pārkāpuma lietas.

3. Cita informācija

Nav.

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts attiecas uz komersantiem, saimnieciskās darbības veicējiem un tūristu grupu vadītājiem, kas pārkāpj normatīvajos aktos noteikto ārzemnieka deklarācijas veidlapas aizpildīšanas pārbaudes, tās uzglabāšanas tūristu mītnē, kā arī nodošanas tiesībaizsardzības iestādēm kārtību. Šis normatīvais akts veicinās normatīvajos aktos noteiktās kārtības ievērošanu.

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Nav.

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2007

2008

2009

2010

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos 

 

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Vienlaicīgi ar likumprojektu ir sagatavots Ministru kabineta noteikumu projekts „Noteikumi par ārzemnieka deklarācijas veidlapas aizpildīšanas, uzglabāšanas un nodošanas kārtību”, kas nosaka ārzemnieka deklarācijas veidlapas aizpildīšanas, uzglabāšanas un nodošanas kārtību. Noteikumu projekts ir iesniegts izskatīšanai Ministru kabineta sēdē (Ekonomikas ministrijas 2007.gada 12.februāra vēstule Nr. 1-1965).

 

2. Cita informācija

Nav

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

                                                                                                                                                                                                                

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Konvencija, ar kuru īsteno Beniluksa Ekonomikas savienības valstu valdību, Vācijas Federatīvās Republikas valdības un Francijas Republikas valdības 1985. gada 14. jūnija Šengenas Līgumu par pakāpenisku kontroles atcelšanu pie kopīgām robežām.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums                                                                                                            1.tabula      

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

 

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas ir notikušas ar Latvijas Viesnīcu un restorānu asociāciju, Latvijas Lauku tūrisma asociāciju „Lauku ceļotājs”, Latvijas Kempingu asociāciju, Latvijas Tūrisma aģentu asociāciju un Latvijas Jaunatnes tūrisma mītņu asociāciju.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Minēto nevalstisko organizāciju iesniegtie priekšlikumi ir daļēji iestrādāti normatīvā akta projektā. Normatīvā akta projektā ir iestrādāts nevalstisko organizāciju priekšlikums kā minimālo sodu noteikt brīdinājumu, bet nav samazināts naudas soda maksimālais apmērs atbilstoši ieteikumiem.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Normatīvā akta izpildi nodrošinās Valsts policija.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Normatīvais akts pēc pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā „Latvijas Vēstnesis” un periodiskajā izdevumā „Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs”, kā arī iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS).

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā vispārējā kārtībā, vēršoties ar attiecīgu iesniegumu augstākā institūcijā (pie augstākas amatpersonas).

4. Cita informācija

Nav.

 Ekonomikas ministrs                                                                                                 J.Strods          

Ekonomikas ministrs

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

 

J.Strods

K.Gerhards

Dž.Innusa

I.Vanaga

A.Andriksone

 

 

 

 

 

 

 

 

21.02.2007. 16:10

1125

Kašs

7013251, Velta.Kass@em.gov.lv