Likumprojekts "Grozījumi Kredītiestāžu likumā"

Likumprojekts

 

Grozījumi Kredītiestāžu likumā

 

Izdarīt Kredītiestāžu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 23.nr.; 1996, 9., 14., 23.nr.; 1997, 23.nr.; 1998, 13.nr.; 2000, 13.nr.; 2002, 10., 23.nr.; 2003, 14.nr.; 2004, 2., 12., 23.nr.; 2005, 13., 14.nr.; 2006, 15.nr.) šādus grozījumus:

 

63.pantā:

papildināt pirmo daļu ar 15.punktu šādā redakcijā:

 

"15) Valsts ieņēmumu dienestam – ziņas par fiziskās personas ienākumu likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" noteiktajos gadījumos.";

 

aizstāt otrajā daļā skaitļus un vārdus "1. un 12.punktā" ar skaitļiem un vārdiem "1., 12. un 15.punktā";

papildināt trešās daļas otro teikumu aiz vārdiem "kārtībā un termiņos" ar vārdiem "15.punktā minētajā gadījumā – likuma "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" noteiktajā kārtībā un termiņos".

 

Likums stājas spēkā 2007.gada 1.jūlijā.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Finanšu ministrs

O.Spurdziņš


Likumprojekta

„Grozījumi Kredītiestāžu likumā”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 Saskaņā ar likumu „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” visām komercsabiedrībām, organizācijām institūcijām, arī nevalstiskajām organizācijām, citām juridiskajām personām, kā arī fiziskajām personām, kas veic saimniecisko darbību, ir pienākums gan par fizisko personu ar nodokli apliekamo ienākumu un no tā ieturēto nodokli, gan par tādu ienākumu, no kura saskaņā ar likumu nodoklis nav jāietur, sniegt ziņas Valsts ieņēmumu dienestam. Līdz šim kredītiestādes nenodrošina šādu ziņu sniegšanu, pamatojoties uz Kredītiestāžu likumā noteikto ziņu sniegšanas ierobežojumu.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

Lai nodrošinātu, ka Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošās ziņas par fizisko personu – Latvijas rezidentu ienākumiem ietver arī ziņas par ienākumiem, kas gūti no noguldījumiem un ieguldījumiem kredītiestādēs, ar šiem grozījumiem paredzēts attiecīgi papildināt likuma 63.pantu. Tādējādi Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošās ziņas saturēs datus par visiem personas ienākumiem un līdz ar to izziņas, ko turpmāk fiziskajām personām – kredītņēmējiem būs jāiesniedz kredītiestādēm un citiem finanšu pakalpojumu sniedzējiem - kredītdevējiem, būs pilnīgākas.

3. Cita informācija

Nav.

 



II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. 1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

 

Uz makroekonomisko vidi ir sagaidāma pozitīva ietekme, ņemot vērā, ka tiks veicināta inflācijas samazināšanās.

2. 2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

 

Tiks nodrošināta visaptverošas informācijas sniegšana nodokļu administrācijai par fizisko personu ienākumiem un tādējādi kredītdevējiem būs iespēja objektīvāk izvērtēt fizisko personu spēja atdot kredītu, pēc kura viņi ir griezušies.

3. Sociālo seku izvērtējums

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

5. Cita informācija

 

Nav.

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

2007

2008

2009

2010

2008-2012

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Likumprojekts šo jomu neskar.

6. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteiku­miem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

2. Cita informācija

Nav.

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

 

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saisto­šajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Nav.

 

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

 

Latvijas Komercbanku asociācija ir informēta.

 

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

 

Latvijas Komercbanku asociācija uzskata, ka nepieciešams paredzēt, ka informācija tiek sniegta par šādiem ienākumiem, kuri lielums ir nozīmīgs vai arī radies no termiņnoguldījumiem, kā arī izveidot racionālu informācijas sniegšanas mehānismu.

 

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

 

Sabiedrības tiks informēta, ar publikācijām ministrijas mājas lapā un masu mēdijos.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

5. Cita informācija

 

Nav.

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpil­de no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

 

Lai īstenotu paredzēto grozījumu Kredītiestāžu likumā, nav nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas.

 

2. Kā sabiedrība tiks informēta par norma­tīvā akta ieviešanu

Likums tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”. 

 

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

 

Indivīds savas tiesības var aizstāvēt likumos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Nav.

 

 

 

 

Finanšu ministrs                                                                   O.Spurdziņš
 

 

 

Valsts sekretāres vietā – valsts sekretāres vietnieks

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.Gaugers

E.Strazdiņa

M.Radeiko

L.Kandere

 

 

 

 

 

2007.03.12. 15:40

728

L.Kandere, 7095493

Liga.Kandere@fm.gov.lv