2007. gada 8. februārī

9/5 –

Saeimas Prezidijam

 

Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 79.pantu iesniedz Saeimai izskatīšanai likumprojektu „Grozījums Augstskolu likumā”.

Izglītības, kultūras un zinātnes komisija lūdz nodot minēto likumprojektu tikai Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija.

Saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 86.pantu komisija lūdz virzīt minēto likumprojektu izskatīšanai pirmajā lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas atbildīgajā komisijā.

Izglītības, kultūras un zinātnes komisija lūdz atzīt minēto likumprojektu par steidzamu.

 

             Pielikumā:

1) likumprojekts „Grozījums Augstskolu likumā”,  1 lp.;

2) likumprojekta „Grozījums Augstskolu likumā” anotācija,     lp.;

 

 

 

 

 

Ar cieņu

 

 

J.Strazdiņš

Izglītības, kultūras un zinātnes

komisijas priekšsēdētājs


Izglītības, kultūras un zinātnes komisija                                                                                                                                           

Likumprojekts

 

 

 

Grozījums Augstskolu likumā

Izdarīt Augstskolu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1996, 1.nr.; 1997, 3.nr.; 2001, 1.nr.; 2003, 12.nr.; 2004, 5., 13.nr.; 2005, 21.nr.; 2006, 8.nr.) šādu grozījumu:

 Aizstāt pārejas noteikumu 19. punktā skaitļus un vārdus “līdz 2007.gada 1.martam” ar skaitļiem un vārdiem “līdz 2007.gada 1.maijam”.

 

            Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.


Likumprojekta

”Grozījums Augstskolu likumā”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 

 

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

Latvijas Kultūras koledža ar Ministru kabineta 2002.gada 30.septembra rīkojumu nr.548 tika nodibināta 2002.gada 1.novembrī, reorganizējot Kultūras ministrijas pārziņā esošo Latvijas Kultūras skolu. Gadskārtējā valsts budžetā finansējums Latvijas Kultūras koledžai tiek paredzēts Kultūras ministrijas budžetā. Kopš 2002.gada Latvijas Kultūras koledža darbojas uz Izglītības un zinātnes ministrijas apstiprināta nolikuma pamata, taču Augstskolu likuma 7.pantā ir noteikts, ka koledžu darbību reglamentē pēc izglītības un zinātnes ministra ieteikuma Ministru kabineta apstiprināts nolikums, savukārt Augstskolu likuma pārejas noteikumu 19.punktā paredzēts, ka koledžām līdz 2007.gada 1.martam jānodrošina nolikumu atbilstība Augstskolu likuma prasībām. Gadījumā, ja līdz 2007.gada 1.martam netiks apstiprināts Latvijas Kultūras koledžas nolikums, mācību iestādei nebūs noteikts ne juridiskais statuss, ne darbības virzieni, uzdevumi un mērķi, ne organizatoriskie jautājumi attiecībā uz mācību iestādes darbību un vadību, finansēm, studiju darbu un citiem būtiskiem jautājumiem. Tādējādi, ja likumā noteiktajā kārtībā nebūs apstiprināts Latvijas Kultūras koledžas nolikums, tiks apdraudētas sabiedrības daļas, proti, Latvijas Kultūras koledžā studējošo, likumiskās intereses iegūt pirmā līmeņa profesionālo augstāko izglītību izvēlētajā studiju programmā.

 

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

Grozījums Augstskolu likuma pārejas noteikumu 19.punktā paredz, ka koledža nodrošina nolikumu atbilstību Augstskolu likumā noteiktajām prasībām un līdz 2007.gada 1.maijam iesniedz nolikumu Izglītības un zinātnes ministrijai.

Izstrādātais likumprojekts ir saistīts ar Ministru kabinetā apstiprināto un Saeimā iesniegto likumprojektu „Grozījumi Augstskolu likumā” (Nr.151/Lp9). Ievērojot iepriekš minēto un to, ka Latvijas Kultūras koledžas nolikums Ministru kabinetā jāapstiprina likumā noteiktajā kārtībā un termiņā, normatīvā akta projektu nepieciešams izskatīt steidzamības kārtībā. Tādējādi tiks nodrošināts Latvijas Kultūras koledžas nepārtraukts darbs, tiks radīta stabilitāte personālam un studējošajiem, kuri neapšaubāmi paļaujas uz to, ka pēc konkrētas studiju programmas prasību izpildes iegūs pirmā līmeņa profesionālo augstāko izglītību un to apliecinošu dokumentu, kas tādējādi lielā mērā nodrošinās integrāciju darba tirgū, attīstot un pilnveidojot kultūras nozari.

 

 

3. Cita informācija

 

Nav.

 

 

            II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

 

 

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

 

 

 2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

 

3. Sociālo seku izvērtējums

 

 

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

4. Ietekme uz vidi

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

5. Cita informācija

Nav.

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

 Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

2.Izmaiņas budžeta izdevumos

Projekts šo jomu neskar

 

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

3.Finansiālā ietekme

Projekts šo jomu neskar

 

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

Projekts šo jomu neskar

6.Cita informācija

Nav.

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

 

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

 

2. Cita informācija

Nav.

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

 

 2. Saistības pret citām starptautiskām organizācijām

 

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. 

Nav.

 

 

 

 

5. Cita informācija

Nav.

Nav.

Nav.

  VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

  

Nav notikušas.

 

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta) 

Nav notikusi saskaņošana.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem 

Nav veiktas

 

5. Cita informācija

Nav.

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

 

Ar šo likumprojektu netiek radītas jaunas valsts institūcijas un netiek paplašinātas funkcijas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 

 

Likums tiks publicēts normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Šis normatīvais akts neierobežo indivīda tiesības.

 

4. Cita informācija

Nav.