Likumprojekts "Grozījums "Aizturēto personu turēšanas kārtības likumā""

Likumprojekts

 

Grozījums Aizturēto personu turēšanas kārtības likumā

 

Izdarīt Aizturēto personu turēšanas kārtības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2005, 21.nr.) šādu grozījumu:

 

Izteikt 5.panta sesto daļu šādā redakcijā:

 

"(6) Valsts un starptautisko cilvēktiesību aizsardzības institūciju pārstāvji, izņemot tiesībsargu, par īslaicīgās aizturēšanas vietu apmeklējumu iepriekš informē attiecīgās policijas struktūrvienības vadību."

 

 

 

 

 

 

 

Iekšlietu ministrs

I.Godmanis


Likumprojekta

„Grozījums Aizturēto personu turēšanas kārtības likumā” precizētā anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1.Pašreizējās situācijas raksturojums

2007.gada 1.janvārī stāsies spēkā „Tiesībsarga likums”, kura 13.panta 3.punkts paredz, ka tiesībsargs jebkurā laikā bez speciālas atļaujas drīkst apmeklēt slēgta tipa iestādes, brīvi pārvietoties iestādes teritorijā, apmeklēt visas telpas un vienatnē satikties ar personām, kuras tiek turētas slēgta tipa iestādēs. Likuma „Par Valsts cilvēktiesību biroju” (spēku zaudēs 2007.gada 1.janvārī) 6.panta trešā daļa dod tiesības Valsts Cilvēktiesību biroja amatpersonām apmeklēt slēgta tipa iestādes bez speciālas atļaujas saņemšanas, apskatīt visas telpas un satikties ar personām, kuras tiek turētas slēgta tipa iestādēs, bez darbinieka klātbūtnes.

Aizturēto personu turēšanas kārtības likuma 5.panta ceturtās daļas 2.punktā un sestajā daļā noteikts, ka valsts un starptautisko cilvēktiesību aizsardzības institūciju pārstāvji drīkst apmeklēt īslaicīgās aizturēšanas vietu, par to iepriekš informējot attiecīgās policijas struktūrvienības vadību.

Lai minēto likumu normu piemērošanā izslēgtu atšķirīgas interpretācijas iespējas, ir jāizdara grozījumi agrāk pieņemtā - Aizturēto personu turēšanas kārtības likumā, tā normas precizējot atbilstoši jaunākām tiesību normām -Tiesībsarga likuma normām.

2.Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts ir izstrādāts, lai garantētu tiesībsarga tiesības brīvi apmeklēt īslaicīgās aizturēšanas vietas jebkurā laikā bez iepriekšējas policijas struktūrvienības vadības informēšanas.

3. Cita informācija

Nav

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1.Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un

administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Nav

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

2007

2008

2009

2010

 

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

Nav

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti

Nav

2. Cita informācija

 Nav

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvais akts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvais akts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvais akts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Normatīvais akts šo jomu neskar

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

 -

-

-

-

5. Cita informācija

-  

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija

Konsultācijas nav notikušas


3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija

Nav

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Normatīvā akta izpildi nodrošinās iestādes, kuru pārziņā ir Īslaicīgās aizturēšanas vietas

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likumprojekts „Grozījums Aizturēto personu turēšanas kārtības likumā” pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā „Latvijas Vēstnesis”

 

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Normatīvais akts neierobežo indivīda tiesības

4. Cita informācija

Nav

 

 

 

 

Iekšlietu ministrs                                                                                               I.Godmanis

 

 

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta priekšnieks

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

A.Straume

M.Rāzna

T.Stragova

A.Jirgens

 

 

19.01.2007. 08:01

767

E.Plinga 7075534

Egita.plinga@vp.gov.lv