Grozījums Dzelzceļa pārvadājumu likumā

Likumprojekts

 

Grozījums Dzelzceļa pārvadājumu likumā

 

Izdarīt Dzelzceļa pārvadājumu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.; 2002, 9.nr.; 2006, 1.nr.) grozījumu un aizstāt pārejas noteikumu 3.punktā vārdus un skaitļus "līdz 2006.gada 1.jūlijam" ar vārdiem un skaitļiem "līdz 2009.gada 1.jūlijam".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aizsardzības ministrs

A.Slakteris


 

Likumprojekta „Grozījums Dzelzceļa pārvadājumu likumā”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

       Latvijai, esot kolektīvās aizsardzības sistēmā Ziemeļatlantijas līguma (turpmāk – NATO) ietvaros, jābūt gatavai nodrošināt pieņemto starptautisko saistību izpildi uzņemošās valsts atbalsta uzdevumu kontekstā, kā arī nodrošināt Nacionālo bruņoto spēku vienību personāla un militāro kravu dzelzceļa pārvadājumus uzdevumu izpildei ārpus valsts robežām.

       Militārpersonu un militāro kravu pārvadājumi jānodrošina atbilstoši NATO noteiktajiem dzelzceļa pārvadājumu tehniskajiem noteikumiem, kas ietverti NATO izstrādātajā dokumentā AMovP-4 „Militāro materiālu pārvadāšanas pa dzelzceļu tehniskie aspekti”.

        Dzelzceļa pārvadājumu likuma 5.1 panta pirmajā daļā noteikts deleģējums Ministru kabinetam izdot militārpersonu un militāro kravu dzelzceļa pārvadājumu noteikumus, ar kuru izdošanu Latvija faktiski būtu pievienojusies NATO publikācijai AMovP-4 „Militāro materiālu pārvadāšanas tehniskie aspekti”, kas nodrošinātu militārpersonu un militāro kravu dzelzceļa pārvadājumus atbilstoši NATO izdotajiem tehniskajiem noteikumiem.

        Lai izvērtētu Baltijas valstu dzelzceļa kompāniju gatavību veikt militārpersonu un militāro kravu pārvadājumus un sniegtu palīdzību NATO AMovP-4 prasību ieviešanā, š.g. jūnijā Varšavā notika Baltijas valstu dzelzceļa speciālistu pirmā sanāksme (sanāksmi organizēja Polijas Republika, kurai NATO Iekšzemes transporta plānošanas padome (Planning Board for Inland Surface Transport) ir uzdevusi darba koordinēšanu).

          Sanāksmes gaitā tika secināts, ka Baltijas valstīs minēto dokumentu, kas izstrādāts uz 1435mm dzelzceļa sistēmas tehnisko noteikumu bāzes, bez būtiskām atrunām ieviest nav iespējams. Nepieciešams veikt šī dokumenta piemērošanu Baltijas valstīs eksistējošām dzelzceļa sistēmas tehniskajām īpatnībām.   

       Līdz ar to ir izveidojusies objektīva situācija, ka, neizvērtējot un nepiemērojot AMovP-4 Latvijas dzelzceļa sistēmas tehniskajām īpatnībām, izpildīt noteiktajā termiņā Dzelzceļa pārvadājumu likuma 5.1 panta pirmajā daļā noteikto deleģējumu Ministru kabinetam - izdot militārpersonu un militāro kravu dzelzceļa pārvadājumu noteikumus nav iespējams. Konsultācijās ar Satiksmes ministriju, kas piedalās NATO Iekšzemes transporta plānošanas padomes sanāksmēs, secināts, ka AMovP-4 izvērtēšana un precizēšana būs ilgstošs process, jo paredzēts, ka rezultātā tiks izveidots jauns dokuments, kuru nepieciešams apstiprināt arī NATO Iekšzemes transporta plānošanas padomē.

 

2. Normatīvā akta būtība

      Likumprojekta būtība ir pagarināt Dzelzceļa pārvadājumu likuma 5.1 panta pirmajā daļā noteiktā deleģējuma Ministru kabinetam izpildes termiņu, kas noteikts likuma Pārejas noteikumos. Likumprojekts paredz, ka MK noteikumi par militārpersonu un militāro kravu dzelzceļa pārvadājumiem tiek izdoti līdz 2009. gada 1. jūlijam.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

 

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst.latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

2007.g.

2008.g

2009.g.

2010.g.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

Noteikumu projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

-

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

  1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

  1. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem.

Saprašanās memorands starp Latvijas Republikas valdību un Sabiedroto spēku augstāko virspavēlniecību Eiropā, un Sabiedroto spēku augstākās virspavēlniecības transformācijas komandiera štābu par uzņemošās valsts atbalsta sniegšanu Ziemeļatlantijas līguma organizācijas operāciju/mācību īstenošanai .

4. Atbilstības izvērtējums                                                      1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Savienības Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

                                                     2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

5. Cita informācija

     -

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kādām nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Nav notikušas.

2. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Nav notikuši.

3. Konsultācijas ar starptautiskiem konsultantiem

Nav notikušas.

4. Cita informācija

Likumprojekts izstrādāts sadarbībā ar Satiksmes ministrijas, Valsts dzelzceļa administrācijas un Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas pārstāvjiem.

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 

1.Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

 

 

 Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta esošo institūciju funkciju ietvaros. Veidot jaunas valsts institūcijas vai paplašināt esošo institūciju funkcijas nav nepieciešams.

 

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Sabiedrība tiks informēta, ievietojot informāciju elektroniskajos saziņas līdzekļos - Ministru kabineta mājas lapā, kā arī pēc izdošanas noteikumi tiks publicēti oficiālajā laikrakstā.

 

3.    Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

 

 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Cita informācija

-

 

 

Aizsardzības ministrs                                                                                                  A.Slakteris

 

 

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā persona

Atbildīgā persona

 

 

 

 

 

E. Rinkēvičs

S. Araslanova

I.Kalna

 V. Būcēns

 

 

 

05.01.2007

999

V. Bērziņa

7335153

vineta.berzina@mod.gov.lv