Latvijas Republikas
9.Saeimas Prezidijam
2007.gada
____________________Nr.
Rīgā
Saskaņā
ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam
likumprojektu "Grozījums likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli.
Pielikumā:
1. Likumprojekts.
2. Anotācija (uz
3 lp.).
8. Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Likumprojekts
Grozījums likumā
Par iedzīvotāju ienākuma nodokli
Izdarīt likumā Par iedzīvotāju ienākuma nodokli (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 22./23.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 2., 23.nr.; 1995, 8., 14.nr.; 1996, 9.nr.; 1997, 3., 21.nr.; 1998, 1.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 5.nr.; 2001, 1., 24.nr.; 2002, 6.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 2.nr.; 2005, 2., 8., 24.nr.;2006, 14., 22.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 10.panta pirmo daļu ar 7.punktu šādā redakcijā:
7) maksātāja maksājumi par
dzīvojamās telpas īri, ja maksātājs studē augstskolā vai koledžā. Minēto
izdevumu sastāvu un normas nosaka Ministru kabinets.
9.Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
ANOTĀCIJA
likumprojektam
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
2005/06 mācību gadā augstākajās mācību iestādēs un
koledžās studēja 131125 studenti Patreiz lielākā daļa augstskolu un koledžu Latvijā ir
koncentrētas lielajās Latvijas pilsētās un daudziem studēt gribētājiem no
lauku rajoniem un mazajām pilsētām rodas nepieciešamība uz studiju laiku īrēt
dzīvojamās telpas. Šis jautājums ir aktuāls arī jaunajām studentu
ģimenēm. Spēkā esošais likums Par iedzīvotāju ienākuma nodokli patreiz neparedz nekādus
nodokļa atvieglojumus par īres maksu studējošajiem. |
|||||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Iesniedzēji piedāvā noteikt, ka pirms ienākuma aplikšanas
ar nodokli no gada apliekamo ienākumu apjoma tiek atskaitīti arī maksātāja
izdevumi par dzīvojamās telpas īri, ja maksātājs studē augstskolā vai
koledžā. Studiju izmaksas
Latvijā patreiz ir augstas un piedāvātais grozījums nedaudz atvieglos
studējošo finansiālo stāvokli. |
|||||||||||
3. Cita
informācija |
Nav |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Nav ietekmes |
|||||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
- |
- |
|
- |
|
|||||||
3. Finansiālā
ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta ietekmi uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem varēs aprēķināt pēc atbilstošu Ministru kabineta
noteikumu izstrādes |
|||||||||||
6. Cita
informācija |
|
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
Jāizdod Ministru kabineta noteikumi, kas precizē šo attaisnoto izdevumu
sastāvu |
|||||||||||
2. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas |
|||||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
|||||||||||
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
- |
|||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
|||||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
- |
|||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un
Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās
kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses
izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs. |
|||||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
|||||||||||
4. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|