Grozījums likumā “Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos”

Likumprojekts

 

Grozījums likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"

 

Izdarīt likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2005, 15., 24.nr.) šādu grozījumu:

 

Izteikt pārejas noteikumu 2.punktu šādā redakcijā:

 

"2. Šā likuma 3.panta pirmās daļas 2.punkts, 7.pants un IV nodaļa attiecībā uz valsts zemes maiņu stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī."

 

Likums stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tieslietu ministra vietā –

īpašu uzdevumu ministrs

Eiropas Savienības līdzekļu apguves lietās

N.Broks


Likumprojekta “Grozījums likumā „Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos””

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1.Pašreizējās situācijas raksturojums

 

Likums „Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos” (turpmāk – Likums) stājās spēkā 2006. gada 1. janvārī. Likumā paredzēts, ka Valsts zemes dienests izveido un uztur Maiņas zemes reģistru un Valsts zemes dienests noteikts kā atbildīgā institūcija par īpaši aizsargājamās dabas teritorijās esošās zemes maiņu, kuru, saskaņā ar šo likumu, piešķir valsts.

Vides ministrija nav nodrošinājusi maiņai piedāvājamo līdzvērtīgo zemju fondu, ko iekļaut Maiņas zemes reģistrā (Likuma 15. panta pirmajā daļā dotā uzdevuma izpildei). Tādējādi Tieslietu ministrijas darbība pie Likuma 15. panta pirmajā daļā, 16. panta pirmajā daļā un 21. pantā doto uzdevumu izpildes (noteikumu projektu izstrādes) ir neiespējama informācijas trūkuma dēļ.

Papildus informējam, ka valstī nav izveidota vienota grafiskās informācijas sistēma, ar visu īpaši aizsargājamo dabas teritoriju robežām, kurās izvietoto zemes vienību īpašnieki var pretendēt uz zemes maiņu. Kā minētā jautājuma risinājumu Tieslietu ministrija (Valsts zemes dienests) izstrādāja Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas likumprojektu, kas paredzēja veidot vienotu sistēmu valstī, kurā tiktu uzkrāti dati par visām apgrūtinātajām teritorijām, tai skaitā par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām. Taču citas ministrijas likumprojekta virzību neatbalstīja.

Tieslietu ministrijas 2005. gada 7. jūnijā Ministru kabineta sēdē iesniegtajā Informatīvajā ziņojumā “Par likumprojektu “Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos” tika norādīts nepieciešamais finansējums likumprojekta īstenošanai, tai skaitā aplēses par zemes maiņas procesa izmaksām. Ministru kabineta 2005. gada 7. jūnija sēdē Nr. 34, 45 § noteikts, ka jautājumu par papildu līdzekļu piešķiršanu Tieslietu ministrijai Likumā noteikto uzdevumu īstenošanai izskatīt kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu pieteiktajām prioritātēm 2006. gada valsts budžeta projekta sagatavošanas procesā.

Likumā „Par valsts budžetu 2006. gadam” Likuma realizācijai Valsts zemes dienestam nav paredzēti valsts budžeta līdzekļi. Bez nepieciešamā finansējuma nav iespējama Maiņas zemes reģistra izveide un maināmā zemes gabala vērtības noteikšanas un zemes gabala robežu uzmērīšanas organizēšana.

Likuma pārejas noteikumu 2.punktā ir noteikts, ka šā likuma 3.panta pirmās daļas 2.punkts, 7.pants un IV nodaļa attiecībā uz valsts zemes maiņu stājas spēkā 2007. gada 1. janvārī.

2.Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekta mērķis ir noteikt, ka īpaši aizsargājamās dabas teritorijās esošas zemes maiņa pret līdzvērtīgu valsts zemi stājas spēkā 2008. gada          1. janvārī .

Likumprojekta anotācijā ir norādīti nepieciešamie valsts budžeta līdzekļi Maiņas zemes reģistra izveidei, uzturēšanai un aktualizācijai, zemes maiņas organizēšanai, tai skaitā zemes vērtēšanai un zemes kadastrālajai uzmērīšanai.

Ar šo likumprojektu tiktu atrisināts jautājums par zemes maiņas procesa finansiālo nodrošināšanu.

3.Cita informācija

Nav

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības

un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Nav

 

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz

valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

 

3

 

4

 

5

 

6

2006

2007

2008

2009

2007-2010

 

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

(zemes maiņas procedūra)

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

445,1

341.5

293.9

 

3. Finansiālā ietekme

 

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

-445,1

-341.5

-293.9

 

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

5. Izdevumu izmaiņas

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

445,1

341.5

293.9

5.1. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

5.1.1.Sistēmas izstrādei

Finanšu aprēķins 2008. gadam

1. Darba samaksa sistēmas izstrādē iesaistītajiem VZD darbiniekiem 12cilv/mēn. x 460Ls = 5520                                                               12cilv/mēn. x 460Ls = 5520

2. Darba devēja obligātās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas  5520Ls. x 24,09% = 1330

3. Sistēmas izstrādes izmaksas  8.5 cilv/mēn x 3600 Ls = 30600

4. Tehnisko resursu un nepieciešamo lietotāju programmu iegāde (vienreizējās izmaksas)

4.1. Serveris (2 procesori) 1gab. x 10000 Ls = 10000

5. Serveru programmatūras iegāde

5.1. Oracle Enterprise edition licences (2 procesoriem) 

1 gab. x 22000 Ls = 22 000

5.2. Oracle Spatial licences (2 procesoriem)

1gab. x 5500 Ls = 5500

6. Datortehnika un darbstacijas programmatūra                                          

6.1. Datortehnika un standarta programmatūra

13 cilv. x 1500 Ls = 19500

6.2. Grafiskās vides programmatūra                                                             13 gab. x 700 Ls = 9100                                

 Sistēmas izstrādei  kopā  2008. gada izdevumi       103550Ls

 

5.1.2.Procesa nodrošināšanai

Finanšu aprēķins

 1. Atalgojums 13 štata vietām: t.sk                                                         13štat.v. x 389.2Ls x 12mēn. = 60715

1.2. 4 metodikas eksperti (35 saime, 3 līmenis, 10 amatu grupa, 3 kval. pak.)  4 x 440 Ls x 12 = 21120

1.3.  8 ģeomātikas inženieri reģionālajā nodaļā

(20 saime, 2 līmenis 9 amatu grupa, 3 kval. pak.)                                                      8x 360 Ls x 12 = 34560

1.4. Datu bāzes analītiķis (35 saime, 3 līmenis 10 amatu grupa, 3 kval. pak.) 1 x 419.6 Ls x 12 = 5035

2. Darba devēja obligātās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas                     60715Ls. x 24,09% = 14626

3. Saimnieciskie izdevumi (telpu īre, apkure tele.pak., kanc.preces,

elektroenerģija, komandējumi u.c)                                                                         13 štata v. x 152Ls x 12 mēn.= 23712

152 Ls = 5Ls tele.pak. +20Ls kanc.preces + 20Ls elektroen. + 60Ls komandējumi + 47 Ls telp.īre un apkure.

4. Sistēmas un lietotāju programmatūras uzturēšanas izmaksas 

4.1 Sistēmas programmatūras uzturēšana                                                       30000Ls x 10% = 3000

4.1. Grafiskās vides programmatūra                                                 13gab. x 140 Ls = 1820

4.2. Oracle Enterprise edition licences (1 procesoriem)                                1gab. x 4400 Ls = 4400

4.3. Oracle Spatial licences ( 1 procesoriem)                                                     1gab. x 1100 Ls = 1100

5. Zemju vērtēšanas darbi                                                                                      4800ha x 28.27 Ls = 135696

6. Zemju mērīšanas darbi                                                                                           4800ha x 20.09Ls= 96432

 

Procesa nodrošināšanai kopā   2008. gadā     341501Ls

 

Pavisam kopā 2008. gadam   445051 Ls

 

 

Finanšu aprēķins 2009. gadam

 

1. Atalgojums 13 štata vietām: t.sk                                                         13štat.v. x 389.2Ls x 12mēn. = 60715

1.2. 4 metodikas eksperti (35 saime, 3 līmenis, 10 amatu grupa, 3 kval. pak.) 4 x 440 Ls x 12 = 21120

1.3. 8 ģeomātikas inženieri reģionālajā nodaļā

(20 saime, 2 līmenis 9 amatu grupa, 3 kval. pak.)                                                      8x 360 Ls x 12 = 34560

1.4 Datu bāzes analītiķis (35 saime, 3 līmenis 10 amatu grupa, 3 kval. pak.)  1 x 419.6 Ls x 12 = 5035

2. Darba devēja obligātās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas                     60715Ls x 24,09% = 14626

3. Saimnieciskie izdevumi (telpu īre, apkure tele.pak., kanc.preces,

elektroenerģija, komandējumi u.c)                                                                     13 štata v. x 152Ls x 12 mēn.= 23712

152 Ls = 5Ls tele.pak. +20Ls kanc.preces + 20Ls elektroen. + 60Ls komandējumi + 47 Ls telp.īre un apkure

4. Sistēmas un lietotāju programmatūras uzturēšanas izmaksas 

4.1 Sistēmas programmatūras uzturēšana                                                       30000Ls x 10% = 3000

4.2. Grafiskās vides programmatūra                                                 13gab. x 140 Ls = 1820

4.3. Oracle Enterprise edition licences (1 procesoriem)                                1gab. x 4400 Ls = 4400

4.4. Oracle Spatial licences (1 procesoriem)                                                      1gab. x 1100 Ls = 1100

5. Zemju vērtēšanas darbi                                                                                      4800ha x 28.27 Ls = 135696

6. Zemju mērīšanas darbi                                                                                           4800ha x 20.09Ls= 96432

 

Pavisam izdevumi 2009. gadā  341501Ls

6. Cita informācija

Anotācijas III sadaļā aprēķināti Maiņas zemju reģistra turētāja (Valsts zemes dienesta) izdevumi informācijas sistēmas izveidošanai, uzturēšanai un aktualizācijai. Nodrošinot Maiņas zemju reģistra izveidošanu un ieviešanu, Valsts zemes dienestam 2008. gadā papildus nepieciešamas 13 amata vietas procesa metodiskai vadībai, uzraudzības un sistēmas uzturēšanai.

Jautājumu par papildus nepieciešamo valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu 2008. gadam un turpmākiem gadiem jāizskata Ministru kabinetā vienlaicīgi ar visu institūciju vidējā līmeņa budžeta prioritāšu pieteikumiem, kā arī valsts budžeta pieprasījumam 2008. gadam sagatavošanas un izskatīšanas procesā.

Maiņas zemju reģistra izveide likumprojektā paredzētajā termiņā ir iespējama, ja tiks piešķirts nepieciešamais valsts budžeta finansējums.

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Cita informācija

Nav

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums                                                                                                1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Nav

Nav

Nav

5. Cita informācija

Nav

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija

Nav

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts vai pašvaldību institūcijas netiks radītas, esošās funkcijas netiks paplašinātas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos “Latvijas Vēstnesis” un “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Satversmes tiesas likumā un citos normatīvajos aktos noteiktā kārtībā.

4. Cita informācija

Nav

 

 

Tieslietu ministrs                                                                                          G. Bērziņš

 

 

23.11.2006 14:48

1655

I. Lepere 7038633

Ilze.Lepere@vzd.gov.lv

 

 

 

Valsts sekretārs

 

Valsts sekretāra vietnieka likumdošanas jautājumos p.i.

Par kontroli atbildīgā amatpersona

 

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

M. Bičevskis

E. Šķibele

L. Popova

M. Lazdovskis