Likumprojekta "Par valsts budžetu 2006.gadam" saturs

 

 

 

 

 

 

Likumprojekts

 “Par valsts budžetu

 2007.gadam”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________________________

2006.gada  decembris

 


 

Saturs.

 

 

Likumprojekts  “Par valsts budžetu 2007.gadam””

 

1.

Likuma teksts

1 – 8

2.

1.pielikums “Valsts konsolidētais budžets 2007.gadam”

9 - 10

3.

2.pielikums “Valsts budžeta ieņēmumi”

11 - 14

4.

3.pielikums “Valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta kopsavilkums”

15 - 24

5.

4.pielikums “Valsts pamatbudžeta ieņēmumu un izdevumu atšifrējums pa programmām un apakšprogrammām”

25 - 152

6.

5.pielikums “Valsts speciālā budžeta ieņēmumu un izdevumu atšifrējums pa programmām un apakšprogrammām”

153 – 159

7.

6.pielikums “Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām - pašvaldību pamata un vispārējās vidējās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”

160

8.

7.pielikums “Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām - interešu izglītības programmu pedagogu  daļējai darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”

161

9.

8.pielikums “Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām - pašvaldību speciālās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”

162

10.

9.pielikums “Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām - pašvaldību profesionālās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”

162

11.

10.pielikums “Mērķdotācijas  republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām - pašvaldību speciālajām pirmsskolas iestādēm, internātskolām un sanatorijas tipa internātskolām, speciālajām internātskolām bērniem ar fiziskās un garīgās attīstības traucējumiem”

163

12.

11.pielikums „Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām - pašvaldību izglītības iestādēs piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācībā nodarbināto pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”

164

13.

12.pielikums “Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām - pašvaldību pirmsskolas izglītības iestādēs nodarbināto pedagogu darba samaksas paaugstināšanai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”

165

14.

13.pielikums “Mērķdotācijas pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”

166

16.

14.pielikums “Pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē, valsts ilgtermiņa saistību limiti investīcijām (tai skaitā ES fondu un citu ārvalstu finanšu instrumentu līdzfinansētās programmas) un  pārējām ilgtermiņa saistībām“

167 - 323

17.

15.pielikums “Valsts izsniedzamie galvojumi 2007.gadam”

324

18.

16.pielikums “Programma “Valsts aizsardzība, drošība un integrācija NATO” 2007.gadam”

325

19.

17.pielikums „Ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmas atbalsta pasākumi”

326

 

 

Likumprojekts “Par valsts budžetu 2007.gadam” Paskaidrojumi


 

Likumprojekta “Par valsts budžetu 2007.gadam”

anotācija

 

 

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 

1.Pašreizējās situācijas raksturojums

Saskaņā ar Likumā par budžetu un finanšu vadību noteikto budžets ir līdzeklis valsts politikas realizācijai ar finansiālām metodēm. Tas ir valdības finansiālās darbības un vadības pamatā. Budžeta mērķis ir noteikt un pamatot, kādi līdzekļi nepieciešami valdībai, citām valsts institūcijām un pašvaldībām to valsts pienākumu izpildei, kuru finansēšana ir noteikta ar normatīvajiem aktiem, nodrošinot, lai tajā laikposmā, kuram šie līdzekļi paredzēti, izdevumus segtu atbilstoši resursi.

Visi maksājumi, kas saskaņā ar likumu vai citu normatīvo aktu vai līgumu ieskaitāmi valsts budžeta ieņēmumos, ir valsts budžeta līdzekļi, kurus saskaņā ar gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktu apropriāciju paredz valsts mērķim.

Valsts budžeta izdevumi sastāv no apropriācijām, kas noteiktas konkrētām valsts vajadzībām saskaņā ar gadskārtējo valsts budžeta likumu.

2.Tiesību akta projekta būtība

 

Likumprojekts “Par valsts budžetu 2007.gadam” paredz valsts budžeta līdzekļu sadalījumu, kuru var saņemt ar gadskārtējā valsts budžeta likumā paredzētu apropriāciju, lai nodrošinātu valsts iestāžu darbību, uzsākto un jaunu pasākumu, prioritāšu finansēšanu.

 

3.Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.


II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts “Par valsts budžetu 2007.gadam” izstrādāts ievērojot Likuma par budžetu un finanšu vadību izvirzītās prasības, Deklarācijā par Ministru kabineta iecerēto darbību noteiktos pamatuzdevumus, Valdības izvirzītos ilgtermiņa pamatuzdevumus un neatliekamos uzdevumus, ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtos priekšlikumus, kā arī ņemot vērā valsts ekonomisko stāvokli un tautsaimniecības attīstības tendences turpmākajiem gadiem. Turpmākajos gados tiks realizēta ekonomiskā un fiskālā politika, kuras pamatmērķis ir ilgtspējīga un sabalansēta tautsaimniecības un sociālā attīstība atbilstoši vidēja termiņa makroekonomiskajām prognozēm, un Latvijas pilnvērtīga integrācija starptautiskajās struktūrās.

Valdība nodrošina, ka valsts budžeta finansiālais deficīts iekļaujas Mārstrihtas kritērijos noteiktajās robežās, plānojot deficītu 1,4% no iekšzemes kopprodukta.

2007.gada valsts budžeta projektā ir noteiktas šādas galvenās prioritātes:

1) funkcionējošas veselības aprūpes sistēmas izveidošana, kas balstīta uz kvalitatīvas veselības aprūpes sniegto pakalpojumu pieejamības nodrošināšanu plašiem iedzīvotāju slāņiem;

2) krīzes pārvarēšana iekšlietu sistēmā, veidojot efektīvu iekšējās drošības sistēmu un valdības doto saistību izpilde sistēmā strādājošo darbinieku algu paaugstināšanā;

3) izglītības sistēmas pilnveide, orientējot to uz zināšanu ekonomikas attīstības vajadzībām un zinošas, radošas un mērķtiecīgas personības veidošanu;

4) sociālās aizsardzības sistēmas modernizēšana, nodrošinot tās pieejamību dažādu sociālo slāņu un ekonomisko iespēju iedzīvotājiem, paredzot līdzekļus sociālo vajadzību apmierināšanai un nodrošinot savlaicīgas izmaksas iedzīvotājiem;

5) tiesībsargājošo iestāžu administratīvās un institucionālās kapacitātes stiprināšana, caurredzamas iekšējas kontroles un pārraudzības sistēmas izveidošana;

6) efektīva ES fondu un Eiropas Ekonomikas zonas valsts finanšu līdzekļu plānošana, piesaiste un izmantošana, nodrošinot projektu savlaicīgu īstenošanu un izvirzīto mērķu sasniegšanu;

7) aizsardzības sistēmas pāreja uz profesionālajiem bruņotajiem spēkiem, nodrošinot valsts drošības aizsardzības uzdevumu realizāciju, starptautisko un starpvalsts līgumos paredzēto saistību kvalitatīvu un profesionālu izpildi.

8) kvalitatīvas un modernas kultūras infrastruktūras izveidošana, nodrošinot sabiedrības kultūras vajadzību apmierināšanu un izpratnes par kultūru kā zināšanu ekonomikas pilnvērtīgu sastāvdaļu palielināšanu;

9) valsts pārvaldes sistēmas modernizācija un tās rīcībspējas stiprināšana, pilnveidojot darbinieku profesionalitāti un konsekventi realizējot pakāpenisku vienotas darba samaksas sistēmas ieviešanu visā publiskajā sektorā.

Likumprojektā paredzēts papildu finansējums 387,3 milj. latu apmērā, tajā skaitā šādiem nozīmīgākajiem prioritārajiem pasākumiem:

·        80,4 milj. latu – programmai „Valsts aizsardzība, drošība un integrācija NATO”;

·        68,8 milj. latu – veselības aprūpes jomai, tai skaitā 40,8 milj. latu veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas nodrošināšanai, 14,0 milj. latu medikamentu apmaksāšanai u.c. pasākumiem;

·        14,5 milj. latu – minimālās mēneša darba algas palielināšanai no 90 uz 120 latiem ar 2007.gada 1.janvāri atbilstoši Ministru kabineta 2006.gada 17.oktobra noteikumiem Nr.858;

·        10,5 milj. latu – tiesnešu, tiesu darbinieku, prokuroru, prokuratūras darbinieku atalgojumu palielinājumam;

·        8,0 milj. latu – investīcijām izglītības infrastruktūrā;

·        6,1 milj. latu – veselību uzturošos, veicinošos un augstas klases sporta pasākumos iesaistīto iedzīvotāju skaita saglabāšanas un palielināšanas nodrošināšanai;

·        4,3 milj. latu – profesionālās izglītības iestāžu audzēkņu stipendiju palielināšanai;

·        6,0 milj. latu - valsts atbalsta palielināšanai ģimenēm ar bērniem un invalīdiem;

·        10,0 milj. latu - atbalstam novadiem;

·        7,1 milj. latu – atbalstam mājokļiem un pašvaldībām dzīvokļu jautājumu risināšanai (kopā 12,1 milj. latu);

·        4,1 milj. latu – Microsoft programmatūras licenču pirkšanai, nomai un atjaunošanai;

·        5,0 milj. latu - valsts siltumapgādes sektora programmas īstenošanai;

·        4,0 milj. latu - Mežaparka estrādes rekonstrukcijai, Dziesmu un deju svētku procesa nodrošināšanai;

·        3,0 milj. latu - Koncertzāles būvniecībai Liepājā;

·        3,3 milj. latu - atalgojuma palielinājumam skatuves māksliniekiem;

·        3,2 milj. latu - Valsts pasūtījumam pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu;

·        4,1 milj. latu - dotācijai pasažieru regulārajiem pārvadājumiem ar autobusiem u.c.

Valsts konsolidētā budžeta (valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta summa, izslēdzot no ieņēmumu un izdevumu daļas savstarpējos pārskaitījumus starp šiem budžetiem) ieņēmumi prognozēti 4 218,3 milj. latu, bet izdevumi – 4 396,1 milj. latu.

Valsts pamatbudžeta ieņēmumi prognozēti 3 154,7 milj. latu un izdevumi plānoti 3 498,4 milj. latu apmērā. Valsts pamatbudžeta izdevumu palielinājums, salīdzinot ar 2006.gada plānu ir 792,8 milj. latu jeb 29,3%.

Valsts speciālā budžeta ieņēmumi un izdevumi prognozēti attiecīgi 1 080,2 milj. latu un 914,2 milj. latu apmērā. Valsts speciālā budžeta izdevumu pieaugums pret 2006.gada plānu ir 123,0 milj. latu jeb 15,5%.

Likumprojekts izstrādāts, ņemot vērā valsts ekonomisko stāvokli un tautsaimniecības attīstības tendences turpmākajiem gadiem, nodrošinot stabilu finansiālo situāciju.

 

2.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

 

 

Sekmē uzņēmējdarbības vides attīstību, atbalsta Latvijas uzņēmumu eksportu un mazos un vidējos uzņēmumus, sekmē uzņēmumu konkurētspējas celšanu starptautiskā mērogā un administratīvo kapacitāti saistībā ar Eiropas Savienības procedūrām. Latvijai kā Eiropas Savienības dalībvalstij ir pieejami Eiropas Savienības politiku instrumentu – Eiropas Savienības struktūrfondu, Kohēzijas fonda, kopējās lauksaimniecības politikas un citi Eiropas Savienības finanšu līdzekļi, kas paredz sākotnēji valsts ieguldījumu, kas vēlāk, atbilstoši Eiropas Komisijas noteiktajām prasībām un pamatprincipiem tiek atmaksāti valsts budžetam.

 

3. Sociālo seku izvērtējums

 

Nodrošinot minimālās darba algas paaugstināšanu, kā arī darba samaksas paaugstināšanu pedagogiem, iekšlietu sistēmas iestāžu darbiniekiem, tiesnešiem un tiesu darbiniekiem, prokuroriem, tiešās pārvaldes iestāžu darbiniekiem pozitīvi ietekmēs šo darbinieku pirktspēju, līdz ar to uzlabosies arī to dzīves līmenis.

Nodrošināts finansējums pensiju indeksācijai, pabalstu izmaksām un piemaksām pie valsts vecuma pensijām, kuru apmērs mēnesī nepārsniedz 135 latus.

Labvēlīgi sabiedrības sociālo stāvokli ietekmēs paredzētais papildu finansējums veselības jomā.

Finansējums zinātnei, augstākās izglītības un profesionālās izglītības kvalitātes veicināšanai veicinās zinātnes pētījumus un augsti kvalificētu speciālistu pieaugumu valstī.

 

4. Ietekme uz vidi

Paredzētais finansējums nodrošina vides kvalitātes uzlabošanu un infrastruktūras sakārtošanu, dabas resursu saglabāšanu, apsaimniekošanu un ilgtspējīgu izmantošanu, sabiedrības aizsardzību pret jonizējošo starojumu un drošu radioaktīvo vielu, bīstamo atkritumu un radioaktīvo atkritumu apsaimniekošanu, normatīvo aktu un politikas īstenošanas dokumentu izstrādi vides un dabas aizsardzības jomā atbilstoši Eiropas Savienības likumdošanas prasībām.

 

5.Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

tūkst. Ls

Rādītāji

 

Trīs nākamie gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

2006*

2007*

2008

2009

-

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 

3 397 215,1

4 218 294,4

-

-

-

2. Izmaiņas budžeta izde- vumos

 

3 481 222,1

4 396 125,2

-

-

-

3. Finansiālā ietekme

 

 

- 84 997,0

-177 830,8

-

-

-

4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Deficīta finansēšanas avoti:

·        aizņēmumi, valsts pamatbudžeta maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikuma izmaiņas u.c.

 

 

 

 

 

 

 

84 997,0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

177 830,8

-

-

-

5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 

-

-

-

-

-

6.Cita informācija

 

* 2006.gadā parādīti likumā “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2006.gadam”” apstiprinātie dati, 2007.gadā atspoguļoti likumprojekta “Par valsts budžetu 2007.gadam” dati.

Lai dati būtu salīdzināmi, 2006.gada plāns koriģēts atbilstoši jaunajām klasifikācijām, no izdevumiem izslēdzot atmaksas pamatbudžetam, kas turpmāk tiks atspoguļotas finansēšanā.

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

1.Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Valsts budžeta 2007.gadam likumu projektu paketē ir iekļauti un jāpieņem likumprojekti:

·        Likumprojekts “Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā”;

·        Likumprojekts „Grozījumi likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli””;

·        Likumprojekts „Grozījumi likumā ²Par pievienotās vērtības nodokli””;

·        Likumprojekts „Grozījumi likumā “Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju””;

·        Likumprojekts „Grozījumi likumā “Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā””;

·        Likumprojekts “Grozījums Fizisko personu datu aizsardzības likumā”;

·        Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par nodokļiem un nodevām””;

·        Likumprojekts „Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības likumā”;

·        Likumprojekts „Grozījums Patentu likumā”;

·        Likumprojekts „Grozījumi likumā „Par audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu piemērošanu bērniem””;

·        Likumprojekts „Grozījumi likumā „Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos””;

·        Likumprojekts “Grozījumi likumā „Par akcīzes nodokli””;

·        Likumprojekts “Grozījums likumā „Par valsts sociālo apdrošināšanu””;

·        Likumprojekts „Par elektroenerģijas nodokli”;

·        Likumprojekts „Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību”;

·        Likumprojekts „Grozījumi likumā “Par uzņēmumu ienākuma nodokli””;

·        Likumprojekts “Grozījumi Sēklu aprites likumā”;

·        Likumprojekta „Grozījumi Ceļu satiksmes likumā”;

·        Likumprojekts „Grozījumi likumā „Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās””;

·        Likumprojekts “Grozījumi Ciltsdarba likumā”;

·        Likumprojekts „Grozījums Izglītības likumā”;

·         Likumprojekts „Grozījumi Medību likumā”;

·        Likumprojekts „Grozījums Meža likumā”;

·        Likumprojekts „Grozījums Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā;

·        Likumprojekts „Grozījums Valsts meža dienesta likumā”;

·        Likumprojekts “Grozījumi Dzīvnieku aizsardzības likumā”;

·        Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījums Ministru kabineta 2002.gada 7.maija noteikumos Nr.180 „Noteikumi par nekustamā īpašuma nodokļa prognozi un saskaņošanu ar pašvaldībām””;

Paredzēts sagatavot Ministru kabineta noteikumu projektu par ministriju un citu centrālo valsts iestāžu programmu un apakšprogrammu rezultatīvajiem rādītājiem, kas paredz kārtību, kādā nosaka rezultatīvos rādītājus un sniedz pārskatus par to izpildi.

 

2. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

 

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

Likumprojektā paredzētas Latvijas iemaksas Eiropas Savienības budžetā.

Eiropas Savienības dalībvalstu saistības veikt iemaksas nosaka Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, Eiropas Atomenerģijas Kopienas dibināšanas līgums, kā arī 2003.gada maijā parakstītais Pievienošanās Eiropas Savienībai līgums, kas paredz visu pilntiesīgas dalībvalsts saistību, pienākumu un tiesību pārņemšanu līdz ar iestāšanās brīdi Eiropas Savienībā, kā rezultātā šādas dalībvalsts iemaksas veicamas katru gadu – ik mēnesi.

Iemaksu kārtību nosaka Padomes 2000. gada 29. septembra Lēmums par Kopienu pašu resursu sistēmu (2000/597/EC, Euratom), Padomes 2000. gada 22. maija Regula (EK, Euratom) Nr.1150/2000, ar ko īsteno Lēmumu 94/728/EC, Euratom par Kopienu pašu resursu sistēmu, kā arī Padomes 2004. gada 16. novembra Regula (EK, Euratom) Nr. 2028/2004, ar kuru groza Regulu (EK, Euratom) Nr. 1150/2000.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 

Institūcijām, kurām ir noslēgti līgumi par dalību starptautiskajās organizācijās, likumprojektā ir paredzēts nepieciešamais finansējums dalības maksai.

3. Saistības, kas izriet no Latvijas saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums                                                                               

                                                                                                                         1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

5.Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

 

1.Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Notikušas sarunas ar Latvijas Pašvaldību savienību.

2.Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formu- lējums to interesēs, neatbalsta)

Latvijas Pašvaldību savienības viedoklis iestrādāts Ministru kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības 2007.gada domstarpību un vienošanās protokola projektā.

3.Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Regulāri ar masu mediju starpniecību sabiedrība informēta par likumprojekta “Par valsts budžetu 2007.gadam” izstrādes gaitu, svarīgākajiem prognozējamiem makroekonomiskajiem un fiskālajiem rādītājiem, izmaiņām nodokļu likumos un valsts budžeta prioritātēm.

 

4.Konsultācijas ar starptau- tiskajiem konsultantiem

 

Konsultācijas nav notikušas.

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts puses un (vai) pašvaldības puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Budžeta finansētu institūciju – budžeta iestāžu, pilnīgi vai daļēji no budžeta finansētu uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) un organizāciju vadītāji (budžeta izpildītāji) var izdarīt valsts budžeta izdevumus vai uzņemties saistības tikai likumā “Par valsts budžetu 2007.gadam” noteikto apropriāciju ietvaros saskaņā ar finansēšanas plānos noteiktajiem asignējumu apjomiem.

Tiesībsarga darbības nodrošināšanai tiek izveidots Tiesībsarga birojs, kas ir Valsts cilvēktiesību biroja tiesību un saistību pārņēmējs. Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja finansējums izdalīts atsevišķi no Ministru kabineta budžeta.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Paredzētas preses konferences ar preses pārstāvjiem par likumprojektu “Par valsts budžetu 2007.gadam”, publikācija Latvijas Vēstnesī, tiks izdota valsts budžeta 2007.gadam gadagrāmata.

 

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Likumprojekts ir izstrādāts, ņemot vērā indivīda intereses – valdība ir centusies nodrošināt vismazāko iespējamo finansiālā deficīta līmeni atbilstoši valsts budžeta ieņēmumu prognozēm līdz gada beigām un, iekļaujot izdevumu daļā jaunos, neatliekamos pasākumus.

 

 

4. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

 

 

 

 

Finanšu ministrs                                                                       O.Spurdziņš

 

 

 

 

 

Valsts sekretāre

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

I.Krūmane

E.Strazdiņa

M.Radeiko

Z.Adijāne

 

 

 

 

 

04.12.2006   16:00

2068

Z.Adijāne, 7095437

Zane.Adijane@fm.gov.lv