Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

Likumprojekts

 

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

 

Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:

 

1. Izslēgt 117.pantu.

 

2. Papildināt kodeksu ar 117.1, 117.2, 117.3, 117.4, 117.5, 117.6, 117.7, 117.8, 117.9, 117.10 un 117.11 pantu šādā redakcijā:

 

"117.1 pants. Vispārīgo noteikumu par atpūtas kuģu satiksmi iekšējos ūdeņos pārkāpšana

 

Par atpūtas kuģa vadīšanu iekšējos ūdeņos, ja nav klāt dokumenta, kas apliecina atbilstoša atpūtas kuģa vadīšanas tiesības (ja tāds ir nepieciešams), vai  dokumenta, kas apliecina atpūtas kuģa reģistrāciju (ja attiecīgais kuģošanas līdzeklis ir jāreģistrē), –

izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu līdz pieciem latiem.

Par pārvietošanos ar ūdensmotociklu, burāšanu ar vējdēli, kā arī nodarbošanos ar ūdensslēpošanu vai tamlīdzīgiem sporta veidiem, neuzvelkot glābšanas vesti, kas nodrošina personas peldspēju, –

uzliek naudas sodu no divdesmit līdz trīsdesmit latiem.

Par atpūtas kuģa vadīšanu, ja nav attiecīgā atpūtas kuģa vadīšanas
tiesību, –

uzliek naudas sodu atpūtas kuģa vadītājam no simt līdz simt piecdesmit latiem.

Par tādas atpūtas kuģa vadītāja apliecības izmantošanu, kas pieteikta kā zudusi vai nozagta, ja tās vietā saņemta jauna atpūtas kuģa vadītāja apliecība, –

uzliek naudas sodu atpūtas kuģa vadītājam desmit latu apmērā.

Par atpūtas kuģa izmantošanu vietās, kur to aizliedzis iekšējo ūdeņu īpašnieks vai valdītājs, kā arī pašvaldības noteiktās, apzīmētās un aizliegtās akvatorijās un peldvietās –

uzliek naudas sodu atpūtas kuģa vadītājam no četrdesmit līdz septiņdesmit latiem.

Par tāda pasažiera pārvadāšanu atpūtas kuģī, kurš ir jaunāks par 12 gadiem un nav ietērpts atbilstoša izmēra glābšanas vestē, –

uzliek naudas sodu atpūtas kuģa vadītājam no divdesmit līdz četrdesmit latiem.

Par kuģošanu ar atpūtas kuģi robežakvatorijā diennakts gaišajā laikā, ja par to iepriekš nav informēta Valsts robežsardze, –

uzliek naudas sodu atpūtas kuģa vadītājam no desmit līdz trīsdesmit latiem.


Par kuģošanu ar atpūtas kuģi robežakvatorijā tumšajā diennakts laikā –

uzliek naudas sodu atpūtas kuģa vadītājam no divdesmit līdz piecdesmit latiem.

Par kuģošanu robežakvatorijā diennakts gaišajā laikā, ja atpūtas kuģa vadītājam vai pasažieriem nav klāt personu apliecinošu dokumentu, –

uzliek naudas sodu atpūtas kuģa vadītājam no divdesmit līdz piecdesmit latiem.

Par citu noteikumos par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos noteikto prasību pārkāpšanu –

izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu no pieciem līdz desmit latiem.

 

117.2 pants. Kuģošanas apmācības noteikumu pārkāpšana iekšējos ūdeņos

 

Par kuģošanas apmācības noteikumu pārkāpšanu iekšējos ūdeņos –

uzliek naudas sodu personai, kura apmāca kuģot, no četrdesmit līdz sešdesmit latiem.

 

117.3 pants. Atpūtas kuģa iekārtojuma prasību neievērošana iekšējos ūdeņos

 

Par tāda atpūtas kuģa izmantošanu, kas nav apgādāts ar nepieciešamo aprīkojumu un glābšanas līdzekļiem, –

uzliek naudas sodu atpūtas kuģa vadītājam no divdesmit līdz četrdesmit latiem.

 

117.4 pants. Kravas un pasažieru pārvadāšanas noteikumu neievērošana, kuģojot iekšējos ūdeņos

 

Par kuģošanas līdzekļa kravnesības vai atļautā pārvadājamo cilvēku skaita pārsniegšanu, kuģojot iekšējos ūdeņos, –

uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no divdesmit līdz divsimt latiem.

 

117.5 pants. Kuģošanas ātruma neievērošana, kuģojot iekšējos ūdeņos ar kuģošanas līdzekli, kuram izgatavotājrūpnīca ir paredzējusi ātruma noteikšanas ierīci

 

Par ātruma ierobežojuma zīmēm atbilstošā atļautā kuģošanas ātruma pārsniegšanu iekšējos ūdeņos līdz 10 kilometriem stundā –

uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no trīsdesmit līdz četrdesmit latiem.

Par ātruma ierobežojuma zīmēm atbilstošā atļautā kuģošanas ātruma pārsniegšanu iekšējos ūdeņos no 11 kilometriem stundā līdz 30 kilometriem stundā –

uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no septiņdesmit līdz simt latiem un atņem kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam.

Par ātruma ierobežojuma zīmēm atbilstošā atļautā kuģošanas ātruma pārsniegšanu iekšējos ūdeņos virs 30 kilometriem stundā –

uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no simt piecdesmit līdz divsimt latiem un atņem kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības uz laiku no viena līdz diviem gadiem.

Par kuģošanas līdzekļa vadīšanu ar ātrumu, kas pārsniedz 5 kilometrus stundā, iekšējos ūdeņos tuvāk par 30 metriem no peldētāja –

uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no piecdesmit līdz divsimt latiem un atņem kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības uz vienu gadu vai bez kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesību atņemšanas.

 

117.6 pants. Manevrēšanas, apstāšanās, stāvēšanas un noenkurošanās noteikumu pārkāpšana iekšējos ūdeņos

 

Par manevrēšanu un apstāšanos iekšējos ūdeņos ejošu vai stāvošu kuģu, bagarmašīnu un peldošo celtņu tuvumā, kā arī starp tiem –

uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no divdesmit līdz simt latiem.

Par noenkurošanos kuģu ceļā, kā arī pietauvošanos vai stāvēšanu pie navigācijas zīmēm un pasažieru vai kravas piestātnēm, ja tās nav paredzētas atpūtas kuģiem, –

uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no septiņdesmit līdz simt latiem un atņem kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam.

 

117.7 pants. Kuģošanas līdzekļu vadīšana iekšējos ūdeņos alkohola reibumā vai narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē

Par kutera, ūdensmotocikla, motorlaivas vai jahtas vadīšanu vai vadīšanas apmācību iekšējos ūdeņos, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles, bet nepārsniedz 1,5 promiles, –

uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no simt līdz divsimt latiem un atņem kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam.

Par kutera, ūdensmotocikla, motorlaivas vai jahtas vadīšanu vai vadīšanas apmācību iekšējos ūdeņos, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 1,5 promiles, –

uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no divsimt līdz trīssimt latiem un atņem kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības uz diviem gadiem.

Par kuģošanas līdzekļa vadīšanu vai vadīšanas apmācību iekšējos ūdeņos, atrodoties narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošu vielu (izņemot alkoholiskos dzērienus) ietekmē, –

uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no trīssimt līdz četrsimt latiem un atņem kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības uz diviem gadiem.

Par kuģošanas līdzekļa vadīšanu vai vadīšanas apmācību iekšējos ūdeņos reakcijas ātrumu un uzmanību samazinošu medikamentu ietekmē, kā arī esot slimam vai tādā mērā nogurušam, ka tas var ietekmēt vadītāja darbspēju un ūdens satiksmes drošību, –

uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no simt līdz divsimt latiem.

Par šajā pantā paredzētajiem pārkāpumiem, kas izdarīti atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, –

uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no četrsimt līdz piecsimt latiem un atņem kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības uz trijiem gadiem.

 

117.8 pants. Kuģošanas līdzekļu vadītāju pārkāpumi īpašos gadījumos

 

Par noteiktās kārtības neievērošanu pēc ūdens satiksmes negadījuma –

uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no simt līdz divsimt latiem.

Par nepakļaušanos tādas personas prasībai apturēt kuģošanas līdzekli, kura ir pilnvarota pārbaudīt kuģošanas līdzekļa vadītāja dokumentus, –

uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no simt līdz simt piecdesmit latiem un atņem kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības uz laiku no viena līdz diviem gadiem.

Par alkoholisko dzērienu, narkotisko vai citu apreibinošo vielu lietošanu pēc ūdens satiksmes negadījuma, kā arī pēc tam, kad kuģošanas līdzeklis apturēts pēc policijas vai Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēku krasta apsardzes amatpersonu, vai Valsts robežsardzes amatpersonu (robežakvatorijā un ostu akvatorijā) pieprasījuma, līdz alkoholisko dzērienu, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes pārbaudei vai atbrīvošanai no šādas pārbaudes –

uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no četrsimt līdz piecsimt latiem un atņem kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības uz trijiem gadiem.

Par atteikšanos no asins pārbaudes alkohola koncentrācijas noteikšanai, kā arī narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes pārbaudes –

uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no četrsimt līdz piecsimt latiem un atņem kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības uz trijiem gadiem.

 


117.9 pants. Kuģošanas līdzekļu reģistrācijas noteikumu pārkāpšana

 

Par tādu reģistrācijai pakļauto kuģošanas līdzekļu vadīšanu, kuri nav reģistrēti noteiktā kārtībā, –

uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no simt piecdesmit līdz divsimt latiem.

Par tāda kuģošanas līdzekļa vadīšanu, kuram šim nolūkam paredzētajā vietā nav norādīta kāda no valsts reģistrācijas numura zīmēm vai nosaukums, –

uzliek naudas sodu kuģošanas līdzekļa vadītājam no simt piecdesmit līdz divsimt latiem.

 

117.10 pants. Navigācijas zīmju un uguņu bojāšana, patvaļīga uzstādīšana, noņemšana vai ostas hidrotehnisko būvju, ierīču un iekārtas bojāšana

 

Par navigācijas zīmju un uguņu bojāšanu, patvaļīgu uzstādīšanu, noņemšanu vai par ostas un hidrotehnisko būvju, ierīču un iekārtas bojāšanu –

uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz septiņdesmit pieciem latiem.

 

117.11 pants. Ūdenslīdēju darbu veikšanas noteikumu neievērošana

 

Par ūdenslīdēju darbu veikšanu ostas ūdeņos bez attiecīgas atļaujas, kā arī par signalizēšanas noteikumu neievērošanu šo darbu laikā –

uzliek naudas sodu no desmit līdz piecdesmit latiem."

 

3. Izslēgt 118.pantu.

 

4.  214.pantā:

aizstāt pirmajā daļā skaitli "118." ar vārdiem un skaitļiem "pantā, 117.1 panta pirmajā – sestajā un desmitajā daļā, 117.2 – 117. 8";

papildināt otrās daļas 2.punktu pēc vārdiem "šā kodeksa" ar skaitļiem un vārdiem "117.1 panta pirmajā – sestajā un desmitajā daļā, 117.2 – 117. 8 un";

papildināt otrās daļas 3.punktu pēc vārdiem "šā kodeksa" ar vārdiem "117.1 panta pirmajā – sestajā un desmitajā daļā, 117.2 – 117. 8 un".

 

5. Aizstāt 217.panta pirmajā daļā skaitli "117." ar skaitļiem un vārdu "117.9, 117.10, 117.11 un".

 

6.  226.1 pantā:

papildināt pirmo daļu aiz skaitļa un vārda "114.2 pantā" ar skaitļiem un vārdiem "117.1 panta pirmajā – desmitajā daļā, 117.2 – 117. 8 pantā";


papildināt otrās daļas 2.punktu aiz vārdiem "šā kodeksa" ar skaitļiem un vārdiem "117.1 panta pirmajā – desmitajā daļā, 117.2 – 117.8 pantā";

papildināt otro daļu ar 4.punktu šādā redakcijā:

 

"4) Valsts robežsardzes teritoriālās pārvaldes Peldošo līdzekļu dienesta priekšnieks un viņa vietnieks, Valsts robežsardzes kuģu (kuteru) kapteiņi un Valsts robežsardzes norīkojuma vecākā amatpersona, kas savus dienesta pienākumus pilda uz Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēku peldlīdzekļiem – par administratīvajiem pārkāpumiem, kas paredzēti šā kodeksa 117.1 panta pirmajā – desmitajā daļā, 117.2 – 117.8 un 194.1 pantā."

 

7. Papildināt pārejas noteikumus ar 5.punktu šādā redakcijā:

 

"5. Kodeksa 117.panta pirmajā, otrajā, trešajā, ceturtajā, piektajā, sestajā un desmitajā daļā, 117.2, 117.3, 117.4, 117.5, 117.6, 117.7 un 117.pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas Valsts policijas iestādes izskata ar 2007.gada 1.maiju."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iekšlietu ministra vietā –

bērnu un ģimenes lietu ministrs

A.Baštiks

 

 

 


Likumprojekta

„Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

Pamatojoties uz to, ka 2005.gada 1.martā ir pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr.158 „Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos”, saskaņā ar Ministru kabineta sēdes 2001.gada 31.jūlija protokolu Nr.36 59§ (ar 2004.gada 30.marta Ministru kabineta sēdes protokollēmuma 41§ grozījumiem) Iekšlietu ministrijai deleģēts sagatavot attiecīgos grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, nosakot administratīvo atbildību par kustības drošības noteikumu pārkāpšanu iekšējos ūdeņos, mazizmēra kuģošanas līdzekļu reģistrācijas un lietošanas noteikumu pārkāpšanu un šo administratīvo pārkāpumu piekritību.

Pašlaik Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 117.pantā noteikta administratīvā atbildība par kuģošanas noteikumu pārkāpšanu upju transportā, bet 118.pantā – par mazo kuģu reģistrācijas, uzskaites un lietošanas noteikumu pārkāpšanu, savukārt nevienā no tiem nav paredzēta atbildība par 2003.gada 23.decembrī Ministru kabineta noteikumu Nr.766 „Mazizmēra kuģošanas līdzekļu reģistrācijas noteikumi” un 2005.gada 1.marta Ministru kabineta noteikumu Nr.158 „Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos” neievērošanu.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

Latvijā ar katru gadu palielinās kuģošanas līdzekļu skaits, līdz ar ko satiksme iekšējos ūdeņos kļūst intensīvāka un bīstamāka. Lai iekšējos ūdeņos varētu nodrošināt drošu kustību, 2003.gada 23.decembrī tika pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr.766 „Mazizmēra kuģošanas līdzekļu reģistrācijas noteikumi” un 2005.gada 1.martā - Ministru kabineta noteikumi Nr.158 „Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos”, kuri nosaka satiksmes kārtību iekšējos ūdeņos un nepieciešamos ierobežojumus. Atbilstoši tam tika sagatavots likumprojekts „Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”, kurš paredz noteikt administratīvo atbildību par pārkāpumiem ūdens satiksmē. Paredzot pantu sankcijās sodus par konkrētiem pārkāpumiem tika izvērtēta sabiedriskā bīstamība tieši ūdens satiksmē.

Saskaņā ar 2003.gada 23.decembra Ministru kabineta noteikumiem Nr.766 „Mazizmēra kuģošanas līdzekļu reģistrācijas noteikumi” uz 2005.gada 4.novembri Ceļu satiksmes drošības direkcijā pārreģistrēto mazizmēra kuģošanas līdzekļu skaits ir šāds: airu laivas - 2892; kuteri - 411; motorlaivas - 3996; ūdensmotocikli - 651, savukārt nepārreģistrēto mazizmēra kuģošanas līdzekļu skaits: airu laivas - 11410;  kuteri - 124; motorlaivas - 4173; ūdensmotocikli - 369.

3. Cita informācija

 Likumprojekts šo jomu neskar.

 II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

 Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

 Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

 Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

 Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

 Likumprojekts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

 2006

 2007

2008

2009

 

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 

25,0

25,0

25,0

25,0

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 

1 216,8

688,7

688,7

688,7

3. Finansiālā ietekme

 

- 1 191,8

- 663,7

- 663,7

- 663,7

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

5.1. Papildus plānojamie ieņēmumi:

2006.gadā un turpmāk ik gadu Ls 25 000*.

 

25,0

25,0

25,0

25,0

5.2. Papildu nepieciešamie izdevumi:

2006.gadā Ls 1 216 814, t.sk.:

- uzturēšanas izdevumi Ls 688 718;

- izdevumi kapitālieguldījumiem Ls 528 096.

2007.gadā un turpmāk ik gadu uzturēšanas izdevumi Ls 688 718.

5.2.1. UZTURĒŠANAS IZDEVUMI (kopā) Ls 688 718, t.sk.:

Personāla izmaksas:

Algas – Ls 205 785 (80 štata vien.);

Valsts soc. apdroš. oblig. iem. – Ls 49 574 (24,09 % no Ls 205 785).

Uzturēšana izdevumi (izņemot personāla izmaksas)

Transportlīdzekļu uzturēšana un remonts – Ls 9 750 (41 transp.vien.x Ls 250).

Materiāli, energoresursu, ūdens un inventāra (vērtībā līdz Ls 50 par 1 vienību) iegāde:

Kancelejas preces Ls 960;

Spectērpi Ls 172 900 (hidrokostīmi = 37 x Ls 100 = Ls 3 700 spec. ekipējums (akvalangi, baloni, siltie apģērbi utt.) = 36 x Ls 4 700 = Ls 169 200).

Izdevumi apkurei, apgaismošanai un enerģētisko materiālu iegādei:

Maksa par degvielu Ls116 664;

Maksa par pārējo enerģētisko materiālu iegādi Ls 9 360 (eļļa).

Medikamenti, ķimikālijas, laboratorijas preces Ls 1 260 (aptieciņas = 36x Ls 35).

Ēku, telpu uzturēšanas materiāli Ls 22 400 (28 iest. x Ls 800).

Valsts un pašvaldības dienesta aprūpē esošo personu uzturēšanas līdzekļi:

Formas tērpu iegāde Ls 15 241 (80 štata vienības x Ls 190,51), sākot ar 2007.gadu – Ls 6 800 (80 štata vienības x Ls 85);

Uzturdevas kompensācija naudā Ls 72 000 (80 štata vienības x Ls 75 x 12 mēn.).

Specifiskie materiāli un inventārs: Ls12 824 (36 raķ.pistoles x Ls 24 + patronas 36 x Ls 10 = Ls 1 224; 80 glābšanas vestes x Ls 35 = Ls 2 800; 80 pistoles x Ls 110 = Ls 8 800)

KAPITĀLIE IZDEVUMI

KUSTAMIE ĪPAŠUMI (virs Ls 50), t.sk.:

Transportlīdzekļi – Ls 361 000

(automašīnas = 4 x Ls 30 000 = Ls 120 000, kuteris = 4 x Ls 35 825 = Ls 143300, motorlaiva = 2 x Ls 15 000 = Ls 30 000, gumijas laiva + motors = 30 x Ls 610 = Ls 18 300 + (30 x Ls 950) Ls 28 500 = Ls 46 800

ūdens motocikls 185 zs. = 1 x Ls 9 300 = Ls 9 300, piekabe kuteriem = 4 x Ls 2 500 = Ls 10 000, piekabe motorlaivai = 2 x Ls 800 = Ls 1 600.

PĀRĒJIE KUSTAMIE ĪPAŠUMI Ls167 096

radiostacijas (stacionārās) = 4 x Ls 320 = Ls 1 280, radiostacijas (pārnēsājamās) =80 x Ls 520 = Ls41600, jūras rācijas VHF stacija (stacionārā) = 4 x Ls 300 = Ls 1 200

 jūras rācijas VHF stacija (pārnēsājamā) =5 x Ls 200 = Ls 1 000

 tālskatis = 36 x Ls 225 = Ls 8 100

nakts redzamības tālskatis = 30 x Ls550 = Ls 16 500, prožektors = 36 x Ls 100 = Ls 3 600, signālbākuguns = 36 x Ls 65 = Ls 2 340, alkometrs = 36 x Ls 950 = Ls 34 200, skaļruņa ierīce = Ls 36 x 90 = Ls 3 240, radars = 36 x Ls 1 501 = Ls54 036.     

 

1 216,8

688,7

688,7

688,7

6. Cita informācija

* Papildu ieņēmumu apmēru grūti plānot, jo ieņēmumus no naudas sodiem par ūdens satiksmes un drošības noteikumu pārkāpšanu grūti prognozēt sakarā ar to, ka Valsts policijai būs jāveic jauna funkcijas – savu pilnvaru ietvaros jākontrolē 2003.gada 23.decembra Ministru kabineta noteikumu Nr.766 „Mazizmēra kuģošanas līdzekļu reģistrācijas noteikumi” un 2005.gada 1.marta Ministru kabineta noteikumu Nr.158 „Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos”, ievērošana iekšējos ūdeņos.

Jautājumu par likumprojekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu 2007.gadā skatīt Ministru kabinetā kopā ar visu ministriju budžeta prioritātēm kārtējā gada valsts budžeta projekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā.

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Sagatavots likumprojekts „Grozījumi likumā „Par policiju”” kas tiks virzīts izskatīšanai vienlaicīgi ar likumprojektu „Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”.

 Nosakot alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu ietekmi, tiks ņemti vērā 2005.gada 23.augusta Ministru kabineta noteikumi Nr.625  „Alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu ietekmes pārbaudes kārtība”.

Papildu nepieciešams izstrādāt Ministru kabineta noteikumus „Kārtība, kādā tiek veikta ūdens satiksmes negadījumu reģistrācija un uzskaite”.

2. Cita informācija

 Likumprojekts šo jomu neskar.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējuma tabula

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 Likumprojekts šo jomu neskar.

 2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

Likumprojekts šo jomu neskar.

 Likumprojekts šo jomu neskar.

 Likumprojekts šo jomu neskar.

 Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

 Likumprojekts šo jomu neskar.

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

 Andrejostas jahtklubs, Latvijas Ūdens motosporta federāciju, Latvijas Veikborda asociāciju, Latvijas daudzkorpusu jahtu asociāciju.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

Latvijas Ūdens motosporta federācija, Latvijas Veikborda asociācija, Latvijas daudzkorpusu jahtu asociācija pilnībā atbalsta Iekšlietu ministrijas izstrādāto likumprojektu.

Andrejostas jahtklubs ierosina samazināt noteiktos naudas sodus vismaz uz pusi un kuģošanas līdzekļa vadīšanas tiesības atņemt tikai pēc atkārtota pārkāpuma veikšanas vai ļaunprātīgas rīcības, kas radījusi ļaunprātīgas sekas. Vienlaicīgi izteikti priekšlikumi precīzi definēt, kādā attālumā no stāvošiem kuģiem, bagarmašīnām vai peldošiem celtņiem aizliegts manevrēt vai apstāties, kā arī definēt, kas ir noteicis kuģošanas mācīšanas noteikumus. Priekšlikumi ir izvērtēti, bet netika atbalstīti.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

 Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija

 Likumprojekts šo jomu neskar.

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta līdzšinējā kārtībā.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Sabiedrība par normatīvā akta ieviešanu tiks informēta, ievietojot to Ministru kabineta mājas lapā, publicējot to „Latvijas vēstnesī”, kā arī Valsts policija informēs sabiedrību plašsaziņas līdzekļos. 

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā un Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā

4. Cita informācija

 Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

Iekšlietu ministrs                                                                       Dz.Jaundžeikars

 

22.02.2006.

1586

I.Dovāns

7208471, ivo.dovans@vp.gov.lv

 

 

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

 

 

A.Straume

M.Rāzna

T.Stragova

U.Znotiņš