Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā

Likumprojekts

 

Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā

 

Izdarīt Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 10.nr.; 2003, 8., 14.nr.; 2005, 2., 5., 14.nr.) šādu grozījumu:

 

Izteikt 17.panta otro teikumu šādā redakcijā:

 

"Ja abi bērna vecāki strādā valsts institūcijās, kuru darbību regulējošajos normatīvajos aktos ir paredzētas tiesības uz bērna piedzimšanas pabalstu, tiesības uz pabalstu ir vienam no bērna vecākiem."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ministru prezidents

A.Kalvītis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta

“Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā”

anotācija

 

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 

1.Pašreizējās situācijas raksturojums

    Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 17.panta paredz, ka biroja amatpersona un darbinieks bērna piedzimšanas gadījumā saņem pabalstu sešu mēnešalgu apmērā, un, ja abi bērna vecāki ir birojā strādājošie, tiesības uz pabalstu ir vienam no viņiem.

     Līdzīga tiesību norma ir arī citu valsts institūciju darbību regulējošajos tiesību aktos, piemēram, Valsts civildienesta likuma 25.pants nosaka, ka ierēdnis bērna piedzimšanas gadījumā saņem pabalstu sešu mēnešalgu apmērā, un, ja abi bērna vecāki ir ierēdņi, tiesības uz pabalstu ir vienam no viņiem.

     Līdz ar to, ja bērna viens no vecākiem ir Biroja amatpersona vai darbinieks, bet otrs, piemēram, civildienesta ierēdnis, bērna piedzimšanas pabalstu saņem katrs no bērna vecākiem.

     Ministru kabinets 2005.gada 20.decembrī nolēma (protok.nr.76, 81.§, 4.punkts), ka Valsts kancelejai, nozaru ministrijām, Valsts kontrolei, Ģenerālprokuratūrai, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam, valsts drošības iestādēm līdz 2006.gada 1.martam izstrādāt un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā grozījumus likumos, kas paredz tiesības amatpersonai saņemt bērna piedzimšanas pabalstu. Grozījumos paredzēt, ka bērna piedzimšanas pabalstu var saņemt tikai viens no bērna vecākiem gadījumā, ja tiesības uz šo pabalstu katram no vecākiem nosaka savs likums (abi vecāki atrodas atšķirīgos valsts dienestos).

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

     Izdarot grozījumu Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 17.pantā, tiks radīts nosacījums tam, ka, ja abi bērna vecāki ir valsts institūcijās strādājošie, tiesības uz bērna piedzimšanas pabalstu ir tikai vienam no bērna vecākiem, neatkarīgi no tā, vai abi vecāki strādā birojā, prokuratūrā, tiesā, ir civildienesta ierēdņi, u.tml.

 

3. Cita informācija

-

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvais akts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvais akts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvais akts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvais akts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

-

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2006

2007

2008

2009

*)

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

6. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Papildus normatīvie akti nav jāizdod.

2. Cita informācija

-

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 Normatīvais akts šo jomu neskar..

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 Normatīvais akts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 Normatīvais akts šo jomu neskar.

 

 

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

-

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

-

-

-

-

 

5. Cita informācija

-

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

     Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

-

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

     Informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

     Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas.

5. Cita informācija

-

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas.

     Jaunas institūcijas netiek radītas un to funkcijas netiek paplašinātas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

     Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos “Latvijas Vēstnesis” un “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

     Savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

-

 

 

 

Ministru prezidents                                                                            A.Kalvītis

 

 

KNAB priekšnieks

Juridiskās nodaļas vadītāja un atbildīgā amatpersona

Par kontroli atbildīgā persona

 

 

 

 

A.Loskutovs

V.Zeppa-Priedīte

I.Čodare

 

 

 

 

09.02.2006. 11:33

885

V.Zeppa-Priedīte

7356137, violeta.zeppa.priedite@knab.gov.lv