Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par īapši aizsargājamām dabas teritorijām""

Likumprojekts

 

Grozījumi likumā "Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām"

 

Izdarīt likumā "Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 12./13.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 23.nr.; 2002, 7.nr.; 2003, 2.nr.; 2004, 2.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Aizstāt visā likumā vārdus "Latvijas Vides aģentūra" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra" (attiecīgā locījumā).

 

2. Papildināt 2.panta trešo daļu aiz vārda "liegumi" ar vārdiem "aizsargājamās jūras teritorijas".

 

3. Papildināt 4.1 pantu ar otro daļu šādā redakcijā:

 

"(2) Biosfēras rezervātu teritoriju atbilstoši aizsardzības un izmantošanas mērķiem iedala funkcionālajās zonās atkarībā no tajā atļautās saimnieciskās, rekreācijas, izglītojošās vai cita veida darbības, kas nav pretrunā ar aizsardzības un izmantošanas noteikumiem un biosfēras rezervāta izveidošanas mērķi."

 

4. Papildināt likumu ar 7.1 pantu šādā redakcijā:

 

"7.1 pants. Aizsargājamās jūras teritorijas

Aizsargājamās jūras teritorijas ir vietas jūrā, kur atrodas īpaši aizsargājami biotopi un īpaši aizsargājamu sugu dzīvotnes, kā arī nozīmīgas  migrējošo putnu barošanās un ziemošanas vietas. Aizsargājamās jūras teritorijas izveido, lai nodrošinātu šo vietu saglabāšanu."

 

5.  11.pantā:

izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā:

 

"11.pants. Priekšlikumu iesniegšana";

 

papildināt pirmo daļu ar otro teikumu šādā redakcijā:

 

"Priekšlikumus par aizsargājamās teritorijas izveidošanu fiziskas vai juridiskas personas iesniedz Valsts vides dienestā.";

 

izteikt otro daļu šādā redakcijā:

 

"(2) Mēneša laikā pēc šā panta pirmajā daļā minētā priekšlikuma saņemšanas Valsts vides dienests par to rakstveidā informē attiecīgo pašvaldību un zemes īpašnieku.";

 

izslēgt trešo un ceturto daļu.

 

6. 12.pantā:

izteikt pirmās daļas ievaddaļu šādā redakcijā:

 

"(1) Lai pieņemtu lēmumu par aizsargājamās teritorijas izveidošanu, nepieciešami šādi dokumenti:";

 

izslēgt pirmās daļas 3. un 4.punktu;

papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

 

"(4) Pieņemot lēmumu par aizsargājamās teritorijas izveidošanu, kā arī teritorijas robežu, zonējuma, kategorijas vai režīma izmaiņām, ņem vērā tās  pašvaldības atzinumu, kuras administratīvajā teritorijā paredzēts izveidot aizsargājamo teritoriju."

 

7.  13.pantā:

papildināt otro daļu aiz vārdiem "dabas parkus" ar vārdiem "aizsargā­jamās jūras teritorijas";

papildināt pantu ar ceturto un piekto daļu šādā redakcijā:

 

"(4)  Aizsargājamās teritorijas robežu, zonējumu un kategoriju var mainīt, ja zinātniskie pētījumi, monitoringa dati vai aizsargājamās teritorijas apsaimniekošanas pasākumu monitorings apliecina, ka esošā kategorija, zonējums un attiecīgais aizsardzības režīms neatbilst teritorijas izveidošanas mērķiem. Valsts vides dienests mēneša laikā rakstveidā informē pašvaldības un zemes īpašniekus par plānotajām aizsargājamās teritorijas robežu, zonējuma, kategorijas vai aizsardzības režīma izmaiņām.

(5) Reģionālā vides pārvalde mēneša laikā pēc likuma vai Ministru kabineta noteikumu par aizsargājamās teritorijas izveidošanu vai zonējuma noteikšanu, vai robežu izmaiņām stāšanās spēkā rakstveidā informē zemes īpašnieku par īpašuma tiesību aprobežojumiem. Pašvaldība pēc saistošo noteikumu pieņemšanas par aizsargājamās teritorijas izveidošanu informē zemes īpašnieku par īpašuma tiesību aprobežojumiem."

 

8. Izteikt 18. un 19.pantu šādā redakcijā:

 

"18.pants. Aizsargājamo teritoriju dabas aizsardzības plāni

(1) Lai saskaņotu dabas aizsardzības, dabas resursu izmantošanas un reģiona ilgtspējīgas attīstības intereses, fiziska vai juridiska persona var izstrādāt aizsargājamās teritorijas dabas aizsardzības plānu (turpmāk – plāns). Plānā ietver zinātnisko informāciju par aizsargājamo teritoriju, pamatojumu funkcionālajam zonējumam, ja tāds nepieciešams, un nosaka vienotus visas  teritorijas apsaimniekošanas pasākumus, lai  sasniegtu tās aizsardzības mērķus.

(2) Plānu apstiprina atbildīgais ministrs. Pašvaldību izveidoto aizsargājamo teritoriju plānus izstrādā un apstiprina attiecīgā pašvaldība.

(3) Ministru kabinets nosaka plāna saturu un izstrādāšanas kārtību.

(4) Aizsargājamās teritorijas individuālos aizsardzības un izmantošanas noteikumus, kā arī valsts un reģionālās attīstības plānošanas dokumentus izstrādā un  aizsargājamo teritoriju apsaimnieko, ievērojot plānu. Plānam ir ieteikuma  raksturs.

 

19.pants. Aizsargājamo teritoriju iedalījums zonās

(1) Aizsargājamās teritorijas var iedalīt funkcionālajās zonās. Funkcionā­lajām zonām ir atšķirīgi aizsardzības un izmantošanas noteikumi.

(2) Aizsargājamās teritorijas var iedalīt šādās funkcionālajās zonās – stingrā režīma, regulējamā režīma, dabas lieguma, dabas parka, ainavu aizsardzības un neitrālā zona. Nacionālajos parkos var izveidot arī kultūrvēsturisko zonu. Aizsargājamās teritorijās var noteikt sezonas liegumus."

 

9. Izslēgt 23.pantu.

 

10. Izslēgt 25.panta sestās daļas otro teikumu.

 

11. Aizstāt 26.pantā vārdus "bezpeļņas organizācijas" ar vārdiem "biedrības un nodibinājumus".

 

12. Aizstāt 27.pantā vārdus "Vides valsts inspekcija, reģionālās vides pārvaldes" ar vārdiem "Valsts vides dienesta".

 

13.  28.pantā:

aizstāt trešajā daļā vārdus "bezpeļņas organizāciju" ar vārdiem "biedrību un nodibinājumu";

izslēgt piekto daļu.

 

14. Izslēgt 34.panta ceturto daļu.

 

15. Izslēgt 37.pantu.

 

16.  39.pantā:

izslēgt pirmajā daļā vārdus "fiziskās un juridiskās";

izslēgt pirmajā daļā vārdu "disciplinārās";


izteikt otro daļu šādā redakcijā:

 

"(2) Personu saukšana pie administratīvās atbildības vai krimināl­atbildības neatbrīvo tās no pienākuma veikt atjaunošanas darbus vai, ja atjaunošana nav iespējama, atlīdzināt zaudējumus, kas radušies videi nodarī tā kaitējuma dēļ."

 

17.  43.pantā:

aizstāt otrajā daļā vārdus "atbildīgais ministrs" ar vārdiem "Ministru kabinets";

papildināt ceturto daļu aiz vārdiem "un apsaimniekošanas prasības" ar vārdiem "un plānā paredzēto darbību".

 

18. Papildināt likumu ar 44. un 45.pantu šādā redakcijā:

 

"44.pants. Kompensējošie pasākumi Eiropas nozīmes aizsargājamo  dabas teritoriju (Natura 2000) tīklam

(1) Kompensējošos pasākumus Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teri­toriju (Natura 2000) tīklam (turpmāk – kompensējošie pasākumi) veic, lai nodrošinātu paredzētās darbības vai plānošanas dokumenta negatīvo ietekmju līdzsvarošanu un teritorijas kopīgās vienotības (viengabalainības) aizsardzību un saglabāšanu.

(2)  Kritērijus, pēc kuriem nosakāmi kompensējošie pasākumi, to piemē­rošanas kārtību un prasības ilgtermiņa monitoringa plāna izstrādei un ieviešanai, nosaka Ministru kabinets.

(3) Kompensējošo pasākumu izvēles un ieviešanas, kā arī kompensējošo pasākumu ilgtermiņa monitoringa plāna izstrādes un ieviešanas izmaksas sedz paredzētās darbības ierosinātājs vai plānošanas dokumenta izstrādātājs.

(4)  Vides pārraudzības valsts birojs ziņojumu par kompensējošo pasākumu piemērošanu nosūta Eiropas Komisijai. Prasības ziņojuma saturam un ziņojuma nosūtīšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.

 

45.pants. Ziņojums Eiropas Komisijai

(1) Ziņojums Eiropas Komisijai ir informatīvs:

1) ja plāna vai projekta īstenošana nepieciešama tādu nozīmīgu sabiedrības sociālo un ekonomisko interešu nodrošināšanai, kuras saistītas ar sabiedrības veselības, drošības vai vides aizsardzības apsvērumiem un ja   ietekmētajā Eiropas nozīmes aizsargājamā dabas teritorijā (Natura 2000) ir sastopamas Sugu un biotopu aizsardzības likumam pakārtotajā normatīvajā aktā noteiktās Latvijā sastopamās Eiropas Savienības prioritārās sugas vai biotopi;


2) ja plāna vai projekta īstenošana nepieciešama ar sabiedrības veselības, drošības vai vides aizsardzības apsvērumiem nesaistītu nozīmīgu sabiedrības sociālo vai ekonomisko interešu nodrošināšanai un ja ietekmētajā Eiropas nozīmes aizsargājamā dabas teritorijā (Natura 2000) nav sastopamas Sugu un biotopu aizsardzības likumam pakārtotajā normatīvajā aktā noteiktās Latvijā sastopamās Eiropas Savienības prioritārās sugas vai biotopi.

(2) Ziņojums Eiropas Komisijai ir pamats atzinuma saņemšanai no Eiropas Komisijas, ja ietekmētajā Eiropas nozīmes aizsargājamā dabas teritorijā (Natura 2000) ir sastopamas Sugu un biotopu aizsardzības likumam pakārtotajā normatīvajā aktā noteiktās Latvijā sastopamās Eiropas Savienības prioritārās sugas vai biotopi, kā arī plāna vai projekta īstenošana  nepieciešama ar sabiedrības veselības, drošības vai vides aizsardzības apsvērumiem nesaistītu nozīmīgu sabiedrības sociālo vai ekonomisko interešu nodrošināšanai. Šādos gadījumos paredzētās darbības vai plānošanas dokumenta īstenošanu atļauj tikai pēc Eiropas Komisijas atzinuma saņemšanas."

 

19. Papildināt pārejas noteikumus ar 4., 5. un 6.punktu šādā redakcijā:

 

"4. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.februārim izdod likuma 18.panta trešajā daļā minētos noteikumus.

 

5. Ministru kabinets līdz 2005.gada 30.decembrim izdod likuma 43.panta otrajā daļā minētos noteikumus.

 

6. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.martam izdod likuma 44.panta otrajā un ceturtajā daļā minētos noteikumus."

 

20. Papildināt likumu ar informatīvu atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:

 

"Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

 

Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no:

1) Eiropas Padomes 1992.gada 21.maija Direktīvas 92/43/EEK par dabis­ko dzīvotņu, savvaļas faunas un floras aizsardzību;

2) Eiropas Padomes 1979.gada 2.aprīļa Direktīvas 79/409/EEK par savvaļas putnu aizsardzību."

 

 

 

Vides ministrs

R.Vējonis

 

 

Likumprojekta

„Grozījumi likumā „Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām””

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

Šobrīd ir spēkā likums „Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām”, kas pieņemts 02.03.1993.

Pašlaik likumā „Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām” minēti vairāku institūciju nosaukumi, kuri ir mainījušies pēc 1.01.2005. Nepieciešami grozījumi likumā saistībā ar Vides ministrijas institucionālās sistēmas izmaiņām.

Administratīvā procesa spēkā stāšanās likuma 17.panta otrā daļa nosaka, ja likums paredz pārvaldes iestādei kompetenci izdot ārējus normatīvos aktus, juridiskā spēka hierarhijā (Administratīvā procesa likuma 15.panta otrā daļa) šādi normatīvie akti ir nākamie pēc Ministru kabineta noteikumiem un zaudē spēku 2006.gada 1.janvārī.

 

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts saskaņo institūciju nosaukumus atbilstoši veiktajai reformai. Ņemot vērā Administratīvā procesa spēkā stāšanās likuma 17.panta otrās daļas prasības, likumprojektā tiek  precizēta norma par dabas aizsardzības plāniem, nosakot, ka aizsargājamai teritorijai var izstrādāt aizsargājamās teritorijas dabas aizsardzības plānu,  kas ietver aizsargājamās teritorijas zinātnisko informāciju, pamatojumu funkcionālajam zonējumam, ja tāds nepieciešams, un nosaka vienotus apsaimniekošanas pasākumus visai teritorijai tās aizsardzības mērķu sasniegšanai.

 Likumprojektā paredzēts, ka plānu apstiprina ministrs. Plānam ir rekomendējošs raksturs. Plānu izmanto par pamatu attiecīgās aizsargājamās teritorijas individuālo aizsardzības un izmantošanas noteikumu sagatavošanā un aizsargājamās teritorijas apsaimniekošanā.

Likumprojekts tiek papildināts ar normu par kompensējošiem pasākumiem Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000) tīklam, nosakot, ka kompensējošie pasākumi Eiropas nozīmes aizsargājamai dabas teritorijai (Natura 2000) ir pasākumi, kurus veic, lai nodrošinātu īstenošanai paredzētā plāna vai projekta negatīvo ietekmju līdzsvarošanu un teritorijas kopīgās vienotības (viengabalainības) aizsardzību un saglabāšanu. Papildinājums par kompensējošiem pasākumiem nodrošina sasaisti ar ietekmes uz vidi novērtējuma normatīvajiem aktiem attiecībā uz ietekmes uz Eiropas nozīmes aizsargājamo teritoriju (Natura 2000) tīklu vērtēšanu.

Par kompensējošo pasākumu piemērošanu Vides pārraudzības valsts birojs nosūta ziņojumu Eiropas Komisijai. Prasības ziņojuma saturam un tā nosūtīšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.

Ziņojumam Eiropas Komisijai ir informatīvs raksturs divos gadījumos:

1) ja plāna vai projekta realizācija nepieciešama nozīmīgu sabiedrības sociālo un ekonomisko interešu nodrošināšanai, kas saistīta ar sabiedrības veselības, drošības vai vides aizsardzības apsvērumiem un ja ietekmētajā Eiropas nozīmes aizsargājamā dabas teritorijā (Natura 2000) ir sastopamas Sugu un biotopu aizsardzības likumam pakārtotajā normatīvajā aktā noteiktās Latvijā sastopamās Eiropas Savienības prioritārās sugas vai biotopi, vai

2) ja plāna vai projekta realizācija nepieciešama ar sabiedrības veselības, drošības vai vides aizsardzības apsvērumiem nesaistītas nozīmīgas sabiedrības sociālās vai ekonomiskās intereses un ja ietekmētajā Eiropas nozīmes aizsargājamā dabas teritorijā (Natura 2000) nav sastopamas Sugu un biotopu aizsardzības likumam pakārtotajā normatīvajā aktā pakārtotajā normatīvajā aktā noteiktās Latvijā sastopamās Eiropas Savienības prioritārās sugas vai biotopi.

Savukārt  minētajam ziņojumam Eiropas Komisijai ir pamats atzinuma saņemšanai no Eiropas Komisijas gadījumos, ja ietekmētajā Eiropas nozīmes aizsargājamā dabas teritorijā (Natura 2000) ir sastopamas Sugu un biotopu aizsardzības likumam pakārtotajā normatīvajā aktā noteiktās Latvijā sastopamās Eiropas Savienības prioritārās sugas vai biotopi un  ja plāna vai projekta realizāciju nosaka ar sabiedrības veselības, drošības vai vides aizsardzības apsvērumiem nesaistītas nozīmīgas sabiedrības sociālās vai ekonomiskās intereses. Šādos gadījumos paredzētās darbības vai plānošanas dokumenta īstenošanu atļauj tikai pēc Eiropas Komisijas atzinuma saņemšanas.

 

 



II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu neskar

 

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts šo jomu neskar

 

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts šo jomu neskar

 

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekta ieviešana pozitīvi ietekmēs vidi

 

5. Cita informācija

nav

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
 valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

2005

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta īstenošana tiks nodrošināta valsts budžeta esošo līdzekļu ietvaros

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

Likum-projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

Valsts budžeta un pašvaldības budžeta finansētās iestādes likumprojektu īsteno šīm iestādēm katram saimnieciskam gadam apstiprinātā budžeta ietvaros

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Saistībā ar citām šajā likumprojektā ietvertajām normām ir sagatavoti grozījumi likumā „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” un grozījumi Sugu un biotopu aizsardzības likumā.

Šo likumu grozījumi ir izsludināti Valsts sekretāru sanāksmē vienlaikus.

Likumprojekta 18.panta trešajā daļā minētie MK noteikumi tiks pieņemti līdz 2006.gada 1.februārim.

 

Likumprojekta 44.panta otrajā un ceturtajā daļā minētie MK noteikumi tiks pieņemti līdz 2006.gada 1.martam.

Likumprojekta 43.panta otrajā daļā minētie MK noteikumi tiks pieņemti līdz 2005.gada 30.decembrim.

Paredzēts arī gada laikā pēc likuma spēka stāšanās izdarīt grozījumus  Ministru kabineta  noteikumos Nr. 415 „Īpaši aizsargājamo dabas teritoriju vispārējie aizsardzības un izmantošanas noteikumi” par  prasībām aizsargājamās jūras teritorijās.

 

2. Cita informācija

nav

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

 

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no:

1) Eiropas Padomes 1992. gada 21. maija direktīvas 92/43/EEK par dabisko dzīvotņu, savvaļas faunas un floras aizsardzību.

 

2) Eiropas Padomes 1979. gada 2. aprīļa direktīvas 79/409/EEK par savvaļas putnu aizsardzību.

 

 

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar

 

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Likumprojekts šo jomu neskar

 

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

 

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Likumprojekts šo jomu neskar

 

2.tabula

 

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst)

Komentāri

 

Likumprojekta 1. pants

 

nav saistīts ar minētajām direktīvām

 

 

Likumprojekta 2. pants

 

Direktīvas 92/43/EEK 3.un 4. pants

Direktīvas 79/409 /EEK 3.un 4. pants

atbilst

 

 

Likumprojekta 3. pants

 

Atbilst pēc būtības

 

 

Likumprojekta 4. pants

Direktīvas 92/43/EEK 3.un 4. pants

Direktīvas 79/409 /EEK 3.un 4. pants

atbilst

 

 

Likumprojekta 5. pants

 

Atbilst pēc būtības

 

 

Likumprojekta 6. pants

 

Atbilst pēc būtības

 

 

Likumprojekta 7. pants

Direktīvas 92/43/EEK 3.un 4. pants

Direktīvas 79/409 /EEK 3.un 4. pants

atbilst

 

 

Likumprojekta 8. pants

Direktīvas 92/43/EEK 6. pants

Direktīvas 79/409 /EEK 5. pants

atbilst

 

 

Likumprojekta 9. pants

Direktīvas 92/43/EEK 6. pants

 

atbilst

 

 

Likumprojekta 10.-16. pants

 

nav saistīts ar minētajām direktīvām

 

 

Likumprojekta 17. pants

 

Atbilst pēc būtības

 

 

Likumprojekta 18. pants

Direktīvas 92/43/EEK 6. pants

 

Atbilst

 

 

Likumprojekta 19. pants

Direktīvas 92/43/EEK 6. pants

 

atbilst

 

 

Likumprojekta 20. pants

 

Atbilst pēc būtības

 

 

5. Cita informācija

nav

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

 

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas. Projekts nosūtīts Vides konsultatīvajai padomei.

 

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Pēc nosūtīšanas Vides konsultatīvajai padomei, saņemtie priekšlikumi ir iestrādāti likumprojektā.

 

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Projekts nosūtīts un sniegta informācija Vides konsultatīvās padomes sēdē. Pēc izsludināšanas projekts tiks ievietots Vides ministrijas mājas lapā.

 

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas

 

5. Cita informācija

nav

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Likumprojektā paredzēto normu īstenošanai netiek radītas jaunas valsts institūcijas.

 

2. Kā sabiedrība tiks informēta par norma­tīvā akta ieviešanu

Sabiedrība par likumprojekta ieviešanu tiks informēta vispārējā kārtībā. Pēc pieņemšanas Saeimā likums tiks publicēts oficiālajā laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā”, kā arī Vides ministrijas mājas lapā.

 

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Likumprojekts nemaina indivīda jau pašreiz reglamentētās tiesības, indivīds var apstrīdēt institūciju rīcību normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

 

4. Cita informācija

nav

 

 

Vides ministrs                                                                 R. Vējonis

 

Valsts sekretāra p.i.

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā persona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

A.Eglājs

A.Stašāne

V.Puriņš

V.Buša

 

17.05.2005. 13.30

V.Buša

1382

7026519, vija.buša@vidm.gov.lv