Grozījumi likumā "Par presi un citiem masu informācijas līdzekļiem"

Likumprojekts

 

Grozījumi likumā "Par presi un citiem masu informācijas līdzekļiem"

 

Izdarīt likumā "Par presi un citiem masu informācijas līdzekļiem" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 5./6.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 11.nr.; 2002, 2., 13.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Papildināt 7.pantu ar devīto un desmito daļu šādā redakcijā:

 

"Aizliegts publicēt bērnu pornogrāfiju un materiālus, kuri demonstrē pret bērnu vērstu vardarbību.

Aizliegts publicēt erotiska un pornogrāfiska rakstura materiālus, ja ar to tiek pārkāpta kārtība, kas noteikta normatīvajos aktos, kuri regulē erotiska un pornogrāfiska rakstura materiālu apriti."

 

2. Papildināt 12.panta otrās daļas 4.punktu pēc vārdiem "vienlīdzības pārkāpumu" ar vārdiem "bērnu pornogrāfiju".

 

3. Izteikt 27.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

 

"Par informācijas avota noslēpuma izpaušanu, žurnālista pienākumu izpildes traucēšanu vai šā likuma 7.pantā noteiktās informācijas publicēšanu vainīgās personas atbild Latvijas Republikas likumos noteiktajā kārtībā."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Īpašu uzdevumu ministra

elektroniskās pārvaldes lietās vietā –

aizsardzības ministrs

E.Repše

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta „Grozījumi likumā „Par presi un citiem masu informācijas līdzekļiem”” anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Likums „Par presi un citiem masu informācijas līdzekļiem” (turpmāk – likums) reglamentē masu informācijas līdzekļu darbību. Likuma 7.pants nosaka aizliegumus, kuri attiecas uz masu informācijas līdzekļos nepublicējamo informāciju. Taču likuma 7.pants nenosaka aizliegumu publicēt masu informācijas līdzekļos bērnu pornogrāfiju un materiālus, kuri demonstrē pret bērnu vērstu vardarbību, kā arī erotiska un pornogrāfiska rakstura materiālus, ja ar to tiek pārkāpta noteiktā erotiska un pornogrāfiska rakstura materiālu aprites kārtība.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekta pieņemšanas mērķis ir;

1) noteikt likumā aizliegumu publicēt masu informācijas līdzekļos bērnu pornogrāfiju un materiālus, kuri demonstrē pret bērnu vērstu vardarbību, kā arī erotiska un pornogrāfiska rakstura materiālus, ja ar to tiek pārkāpta noteiktā erotiska un pornogrāfiska rakstura materiālu aprites kārtība;

2) precizēt atbildību par likuma noteiktās nepublicējamās informācijas publicēšanu.

3. Cita informācija

Likumprojekts tika izstrādāts saskaņā ar Koncepcijas par bērnu tiesību aizsardzību Internetā IV. nodaļas „Problēmas risinājuma metodes un praktiskie pasākumi” apakšnodaļas „A. Juridiskie risinājumi: likumdošanas papildināšana, paredzot grozījumus tiesību aktos” 3.punktu (minētā koncepcija apstiprināta ar Ministru kabineta 2002.gada 11.jūlija rīkojumu Nr.643).

 


II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Grozījumi likumā paplašina aizliegumu jomu, kas attiecas uz masu informācijas līdzekļos nepublicējamo informāciju.

3. Sociālo seku izvērtējums

Grozījumi likumā ir paredzēti tam, lai samazinātu iespēju izplatīt masu informācijas līdzekļos materiālus, kas satur bērnu pornogrāfiju vai pret bērniem vērstu vardarbību, un veicinātu to, ka masu informācijas līdzekļos tiktu ievērota erotiska un pornogrāfiska rakstura materiālu aprites kārtība. Grozījumi likumā nostiprina bērnu tiesību tiesisko aizsardzību.

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar

 


III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likumprojekts neietekmē budžetu

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Likumprojekts neietekmē budžetu

3. Finansiālā ietekme

Likumprojekts neietekmē budžetu

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Likumprojekts neietekmē budžetu

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Likumprojekts neietekmē budžetu

6. Cita informācija

–

 

IV. Kāda var būt normatīva akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumu izstrādāt

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Cita informācija

–

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Likumprojekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie EK normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datums, nosaukumu un publikāciju

Likumprojekts šo jomu neskar

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

–

–

–

–

5. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

–

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija

–

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Likuma grozījumu izpildei jaunas institūcijas netiks radītas, kā arī netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas.

2.Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav plānoti. Nepieciešamības gadījumā sabiedrība tiks informēta par likuma grozījumu ieviešanu presē vai Internetā.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Normatīvais akts indivīda tiesības neierobežo.

4. Cita informācija

–

Īpašu uzdevumu ministrs
elektroniskās pārvaldes lietās                                      J.Reirs

Valsts kancelejas direktore

Valsts kancelejas direktora vietniece tiesību aktu lietās

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Informācijas sabiedrības biroja vadītāja

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

G.Veismane

E.Ektermane

Dz.Galvenieks

I.Gudele

V.Ķeņģis

16.12.2004 10:25

704

Ķeņģis 7814815, 9132328

vitalijs.kengis@mk.gov.lv