Ceļu satiksmes likums
Likumprojekts

 

Grozījumi Ceļu satiksmes likumā

 

Izdarīt Ceļu satiksmes likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 22.nr.; 2000, 3., 14., 15.nr.; 2001, 6.nr.; 2003, 17.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Aizstāt visā likumā vārdu "inspekcija" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "aģentūra" (attiecīgā locījumā).

 

2. Izslēgt 4.panta otrajā daļā vārdus "un to pakļautībā, pārraudzībā un pārziņā esošas iestādes vai uzņēmumi".

 

3. Papildināt 6.panta otro daļu pēc vārdiem "drošības auditēšanas" ar vārdiem "un ceļu drošības auditoru sertificēšanas".

 

4.  16.panta septītajā daļā:

papildināt pirmo teikumu pēc vārdiem "tehniskā kontrole" ar vārdiem "uz ceļiem";

aizstāt otrajā teikumā vārdus "apstiprina satiksmes ministrs" ar vārdiem "nosaka Ministru kabinets".

 

5. Papildināt 30.panta trešo daļu ar otro teikumu šādā redakcijā:

 

"Ziņas par nederīgām transportlīdzekļu vadītāja apliecībām Ministru kabineta noteiktajā kārtībā iekļauj nederīgo dokumentu reģistrā."

 

6. Izteikt 43.2 pantu šādā redakcijā:

 

"43.pants. Īpatnības administratīvajā procesā sakarā ar apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu

(1) Ja pārkāpti apstāšanās vai stāvēšanas noteikumi, bet transportlīdzekļa vadītājs neatrodas pārkāpuma izdarīšanas vietā, personas, kuras ir tiesīgas sastādīt administratīvā pārkāpuma protokolu un uzlikt sodu, sastāda protokolu – paziņojumu, kurā norāda šādu informāciju:

1) protokola – paziņojuma sastādīšanas datums;

2) institūcija, kuras amatpersona uzlikusi sodu, un protokola – paziņojuma sastādītāja amats, vārds un uzvārds;

3) pārkāpuma konstatēšanas datums un laiks;

4) pārkāpuma izdarīšanas vieta (piemēram, pilsētas vai citas apdzīvotas vietas nosaukums, adrese);

5) transportlīdzekļa marka un valsts reģistrācijas numurs;


6) pārkāptais Ceļu satiksmes noteikumu punkts;

7) lēmums par soda uzlikšanu un soda apmērs;

8) naudas soda samaksas termiņš;

9) maksājuma uzdevuma rekvizīti un institūcijas, kurās iespējams samaksāt naudas sodu;

10) pieņemtā lēmuma apstrīdēšanas (pārsūdzēšanas) kārtība;

11) informācija par sekām, kādas iestājas, ja naudas sods netiek samaksāts.

(2) Ja laikā, kad tiek konstatēts transportlīdzekļa apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu pārkāpums, transportlīdzekļa vadītājs ierodas pārkāpuma izdarīšanas vietā, soda uzlikšanas kārtība nemainās un tiek sastādīts protokols – paziņojums.

(3) Uzliktais naudas sods maksājams Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā termiņā.

(4) Ja naudas sods netiek samaksāts Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā termiņā, transportlīdzekļa īpašniekam (valdītājam, turētājam), uz kura vārda transportlīdzeklis ir reģistrēts, no transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra nosūta paziņojumu par nesamaksāto naudas sodu. Paziņojumā norāda šādu informāciju:

1) institūcija, kuras amatpersona uzlikusi naudas sodu;

2) transportlīdzekļa marka un valsts reģistrācijas numurs;

3) transportlīdzekļa īpašnieka (valdītāja, turētāja) dati;

4) pārkāpuma izdarīšanas vieta (piemēram, pilsētas vai citas apdzīvotas vietas nosaukums, adrese), datums un laiks;

5) protokola – paziņojuma numurs;

6) nesamaksātā naudas soda apmērs;

7) maksājuma uzdevuma rekvizīti un institūcijas, kurās iespējams samaksāt naudas sodu;

8) informācija par sekām, kādas iestājušās, jo naudas sods nav samaksāts Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā termiņā.

(5) Ja uzliktais naudas sods nav samaksāts Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktā termiņā, transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā izdara atzīmi par aizliegumu līdz naudas soda samaksai veikt valsts tehnisko apskati transportlīdzeklim, ar kuru izdarīts pārkāpums, un reģistrēt to transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā.

(6) Ja par apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu uzliktais naudas sods nav samaksāts Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteik­tajā termiņā, naudas sods piedzenams no transportlīdzekļa īpašnieka (valdītāja), izņemot gadījumu, kad pārkāpuma izdarīšanas brīdī transportlīdzeklis nav atradies īpašnieka (valdītāja) valdījumā citas personas prettiesisku darbību dēļ.

(7) Lēmumu par uzlikto sodu mēneša laikā var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu augstākai amatpersonai vai augstākā iestādē. Augstākas iestādes (amatpersonas) lēmumu var pārsūdzēt tiesā.


(8) Kārtību, kādā noformējams protokols – paziņojums par uzlikto naudas sodu un nosūtāma informācija transportlīdzekļa īpašniekam (valdītājam, turētājam), kā arī naudas soda iekasēšanas un kontroles kārtību nosaka Ministru kabinets."

 

7. Papildināt pārejas noteikumus ar 4.punktu šādā redakcijā:

 

"4. Ministru kabinets līdz 2005.gada 1.jūlijam izdod noteikumus par ceļu drošības auditoru sertificēšanas kārtību."

 

 

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta “Grozījumi Ceļu satiksmes likumā” anotācija

 

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 

 

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Grozījumi Ceļu satiksmes likumā izstrādāti pamatojoties uz 2004.gada 29.aprīļa Ministru kabineta sēdes protokola Nr.26 9.§ doto uzdevumu izstrādāt likumprojektu par grozījumiem Ceļu satiksmes likumā, lai precizētu deleģējumu Ministru kabinetam (likumprojekta 3.grozījums). Citi grozījumi pamatā ir sagatavoti, lai Ceļu satiksmes likumu saskaņotu ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu (likumprojekta 1. un 2.grozījums) un Administratīvā procesa likumu (likumprojekta 2. un 5.grozījums). Papildinājums Ceļu satiksmes likuma 30.pantā nepieciešams, lai nodrošinātu, ka Nederīgo dokumentu reģistrā tiek iekļautas par nederīgām atzītās transportlīdzekļu vadītāju apliecības.

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

Izstrādātais likumprojekts atbilstoši Ministru kabineta 2004.gada 29.aprīļa sēdes protokola Nr.26 9.§ dotajam uzdevumam precizē pilnvarojumu Ministru kabinetam, proti paredz, ka kārtību, kādā tiek veikta transportlīdzekļu valsts tehniskā apskate un transportlīdzekļu tehniskā kontrole, kā arī prasības attiecībā uz transportlīdzekļu tehnisko stāvokli un aprīkojumu un šo prasību izpildes novērtēšanas kritērijus nosaka Ministru kabinets. 2004.gada 29.aprīlī pieņemtie Ministru kabineta noteikumi “Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem” jau atbilst likumprojektā iestrādātā pilnvarojuma saturam. Citu grozījumu būtība ir saskaņot Ceļu satiksmes likumu ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu un Administratīvā procesa likumu. Atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajam iestāžu padotība pārziņas formā vairs nepastāv, tādēļ bija jāizdara grozījums Ceļu satiksmes likuma 4.pantā. Minētā likuma 6.pantā tiek iestrādāts pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt ceļu drošības auditoru sertificēšanas kārtību, līdz šim šo kārtību bija pilnvarots noteikt satiksmes ministrs. Likumprojekta piektais grozījums juridiski likuma līmenī nostiprina tās administratīvā procesa īpatnības, kas attiecas uz stāvēšanas un apstāšanās noteikumu pārkāpšanas kontroli, vienlaicīgi atsevišķus principus saskaņojot ar Administratīvā procesa likumā noteiktajiem.

 

3. Cita informācija

 

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

 

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts administratīvās procedūras nepadara sarežģītākas un tās arī nevienkāršo.

 

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

5. Cita informācija

 

 

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst. latu)

 

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

1

2

3

4

5

6

 

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

3. Finansiālā ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

6. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

 

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Pēc likumprojekta pieņemšanas Ministru kabinetā būs jāpieņem noteikumi par ceļu drošības auditoru sertificēšanas kārtību, kā arī no jauna jāizdod Ministru kabineta noteikumi par kārtība, kādā noformējams administratīvā pārkāpuma protokols – paziņojums par transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu (patreizējo 2004.gada 18.maija noteikumu Nr.486 “Kārtība, kādā noformējams administratīvā pārkāpuma protokols – paziņojums par transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu” vietā). Noteikumu projektus izstrādās Satiksmes ministrija – par ceļu satiksmes drošības auditoru sertificēšanu likuma pārejas noteikumos noteiktajā termiņā, savukārt, noteikumus par kārtība, kādā noformējams administratīvā pārkāpuma protokols – paziņojums par transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu, Ministru kabineta kārtības rullī noteiktajā kārtībā. Iekšlietu ministrijai, ievērojot savu priekšlikumu, atbilstoši Ministru kabineta kārtības rullī noteiktajai kārtībai būs jāizstrādā Ministru kabineta noteikumus par kārtību, kādā ziņas par nederīgajām transportlīdzekļu vadītāju apliecībām iekļauj Nederīgo dokumentu reģistrā.

2. Cita informācija

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

 

 

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

4. Atbilstības izvērtējuma

1.tabula

 

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas, atzinumi u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

2. tabula

 

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst, neatbilst)

Komentāri

 

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

5. Cita informācija

 

 

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

 

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas ar sabiedriskajām organizācijām nav notikušas.

 

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas ar sabiedriskajām organizācijām nav notikušas.

 

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

 

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas.

 

5. Cita informācija

 

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Nav nepieciešams radīt jaunas institūcijas.

 

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Noteikumi tiks publicēti laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un būs pieejami normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), kā arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas un Satiksmes ministrijas interneta mājas lapās.

 

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Likumā noteiktajā kārtībā.

 

4. Cita informācija

 

 

 

Satiksmes ministra

pienākumu izpildītājs                                                               A.Šlesers

 

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktore

Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona Autosatiksmes departamenta direktora vietnieks

 

 

 

 

V.Legzdiņš

A.Ļubļina

I.Strautmane

J.Kancēvičs

25/10/04 10:30

985

Jānis Kancēvičs

7025749

Janis.Kancevics@csdd.gov.lv