Grozījumi Robežsardzes likumā

Likumprojekts

 

Grozījumi Robežsardzes likumā

 

Izdarīt Robežsardzes likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 1.nr.; 1999, 20.nr.; 2001, 1., 21.nr.; 2002, 2., 16., 22.nr.; 2003, 2., 14.nr.; 2004, 2., 10.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Papildināt 46.pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:

 

"(6) Robežsargs, aizejot ikgadējā atvaļinājumā, saņem atvaļinājuma pabalstu 75 % apmērā no viņam noteiktās mēneša amatalgas."

 

2. Papildināt pārejas noteikumus ar 6. un 7.punktu šādā redakcijā:

 

"6. Šā likuma 46.panta sestā daļa stājas spēkā 2008. gada 1.janvārī.

 

7. Laikposmā no 2006.gada 1.janvāra līdz 2008.gada 1.janvārim atvaļinājuma pabalstu robežsargam izmaksā šādā apmērā:

1) no 2006.gada 1.janvāra līdz 2006.gada 31.decembrim - 50 % apmērā no šā likuma 46.panta sestajā daļā noteiktā atvaļinājuma pabalsta apmēra;

2) no 2007.gada 1.janvāra līdz 2007.gada 31.decembrim - 75 % apmērā no šā likuma 46.panta sestajā daļā noteiktā atvaļinājuma pabalsta apmēra."

 

 

 

 

 

 

 

 

Iekšlietu ministrs

Ē.Jēkabsons

 

 

 

 


Likumprojekta ”Grozījumi Robežsardzes likumā”

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

Valsts civildienesta likums paredz valsts civildienesta ierēdņiem, bet Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likums, likums „Par Valsts ieņēmumu dienestu”, Ieslodzījuma vietu pārvaldes likums - attiecīgo iestāžu specializētā valsts civildienesta ierēdņiem izmaksāt atvaļinājuma pabalstu, aizejot ikgadējā atvaļinājumā. Lai pilnveidotu sociālo garantiju sistēmu specializētā valsts civildienesta ierēdņiem, ievērotu līdzšinējo praksi, ka arī tiesiskās noteiktības labad arī Robežsardzes likumā ir jāparedz atvaļinājuma pabalsta izmaksa.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

Saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 3.augusta sēdē (prot. Nr.46, 12.§) doto uzdevumu Iekšlietu ministrija ir aktualizējusi likumprojektu „Grozījumi „Robežsardzes likumā”” (TA-1976) atbilstoši minētajā sēdē izskatītā Informatīvā ziņojuma „Informācija par pabalstiem vispārējā un specializētā valsts civildienesta ierēdņiem” 2.daļas 1.punkta 2.varianta „a” variantam.

Likumprojekts paredz robežsargam tiesības saņemt atvaļinājuma pabalstu 75% apmērā no mēneša amatalgas, aizejot ikgadējā atvaļinājumā.

Pabalsta izmaksu plānots uzsākt pakāpeniski, sākot ar 2006.gada 1.janvāri, paredzot pārejas periodu līdz 2008.gada 1.janvārim, to izmaksājot šādā apmērā no likumprojektā paredzētā atvaļinājuma pabalsta summas:

·                                  no 2006.gada 1.janvāra līdz 31.decembrim – 50% apmērā;

·                                  no 2007.gada 1.janvāra līdz 31.decembrim – 75% apmērā;

·                                  no 2008.gada 1.janvāra – 100% apmērā.

3. Cita informācija

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi 

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums 

Tiks pilnveidotas sociālās garantijas robežsargiem, kā rezultātā tie būs sociāli aizsargātāki, kas, savukārt, samazinās personāla mainību. Tiks novērsta pašreizējā nevienlīdzīgā situācija, kad valsts civildienesta ierēdņiem un citu iestāžu specializētā valsts civildienesta atvaļinājuma pabalsts ir paredzēts, bet robežsargiem tas nav paredzēts.

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

 Likumprojekts šo jomu neskar.

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

 2

 3

 4

 5

 6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos,

t.sk.:

·                 valsts budžetā

·                 pašvaldību budžetā

 

0

0

134,4

 

 

94,5

39,9

201,6

 

 

141,7

60,0

 

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

0

0

298,8

448,2

 

3. Finansiālā ietekme (1-2).

0

0

-164,4

-246,6

 

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai.

 

 

 

 

 

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins 

5.1.PAPILDUS PLĀNOJAMIE IEŅĒMUMI:

5.1.1. 2006.gads – Ls 134 455:

1)      Valsts budžetu nodokļu  ieņēmumi –

 Ls 94 466:

- darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (24,09%) Ls 58 005;

- darba ņēmēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (9%) 21 671 Ls;                                                        

- iedzīvotāju ienākuma nodokļa (25%) daļa (27%) Ls 14 790. 

2)Pašvaldību budžeta nodokļi ieņēmumi – Ls 39 989:

  - iedzīvotāju ienākuma nodokļa (25%) daļa (73%) Ls 39 989.

5.1.2. 2007.gads – Ls 201 677:

1)Valsts budžetu nodokļu ieņēmumi – Ls 141 696:

- darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (24,09%)  Ls 87 006;

- darba ņēmēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (9%)  Ls 32 505;                                                        

- iedzīvotāju ienākuma nodokļa (27%) daļa (28,4%)  Ls 22 185. 

2)Pašvaldību budžeta nodokļi ieņēmumi – Ls 59 981:                                                   -iedzīvotāju ienākuma nodokļa (25%) daļa (73%)   Ls 59 981.

5.1.3. 2008.gads – Ls 254 223:

1)Valsts budžetu nodokļu ieņēmumi –

 Ls 178 614:

- darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (24,09%) Ls 109 675;

- darba ņēmēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (9%) 40 974 Ls;                                                        

- iedzīvotāju ienākuma nodokļa (25%) daļa (27%) Ls 27 965. 

2)Pašvaldību budžeta nodokļi ieņēmumi – Ls 75 609:                                                   -iedzīvotāju ienākuma nodokļa (25%) daļa (73%)  Ls 75 609.

5.2.PAPILDUS IZDEVUMI KOPĀ:

2006.gads – Ls 298 792:

1) Atvaļinājuma pabalsts:

3129 cilv. x Ls 76,95= Ls 240 787;

2)Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 240 787 x 24,09% ) = Ls 58 005;

2007.gads – Ls 448 177:

1) Atvaļinājuma pabalsts:

3129 cilv. x Ls 115,42= Ls 361 171;

2)Valsts soci ālās apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 361 171 x 24,09% ) = Ls 87 006;

2008.gads – Ls 564 945;

1) Atvaļinājuma pabalsts:

3129 cilv. x Ls 145,50= Ls 455 270;

2)Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas Ls (Ls 455270 x 24,09% ) = Ls 109 675.

 

 

 

 

 

6. Cita informācija

 

 

 IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt  

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Cita informācija

 

 V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Likumprojekts šo jomu neskar.

 4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 Likumprojekts šo jomu neskar.

 2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

 Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

 

 VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav veiktas.

5. Cita informācija

 

VII.  Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas netiks radītas un netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Sabiedrības informēšana par normatīvā akta ieviešanu notiks publicējot to laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, izdevumā “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”, kā arī ievietojot to informācijas sistēmā “NAIS”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

 

 

 Iekšlietu ministrs                                                             Ē.Jēkabsons

 

Valsts

sekretāra

pienākumu izpildītājs

Juridiskā departamenta

direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

R.Bluķis

M.Rāzna

T.Stragova

A.Strode

 

 

 

 

 

 

2004.10.25. 15:45

1029

Finanšu un īpašuma departamenta

Budžeta plānošanas un analīzes nodaļas

vecākā referente

I.Kupšāne

Ilze.Kupsane@iem.gov.lv

7219609