Projekts

Likumprojekts

 

Grozījums Krimināllikumā

 

Izdarīt Krimināllikumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 15.nr.; 2000, 12., 13.nr.; 2001, 15.nr.; 2002, 11., 16., 22., 23.nr.; 2003, 10., 15.nr.; 2004, 2., 3., 4., 6., 11., 12., 13.nr.) šādu grozījumu:

 

 Aizstāt 40.panta pirmajā daļā vārdu "pašvaldības" ar vārdiem "piespiedu darba izpildes institūcijas".

 

Likums stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī.

 

 

 

 

 

 

Tieslietu ministre

V.Muižniece

 

 

 

 

 


 

Normatīvā akta projekta

”Grozījums Krimināllikumā”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

Šobrīd kriminālsoda - piespiedu darbs - izpildi veic pašvaldība, kuras administratīvajā teritorijā notiesātais dzīvo. Pašvaldība arī nosaka darbus, kuri notiesātajam ir jāveic un norīko notiesāto konkrēta darba veikšanai. Ar 2006.gada 1.janvāri kriminālsoda – piespiedu darbs izpildi no pašvaldībām pilnībā pārņems Valsts probācijas dienests. Minētās funkcijas pārņemšanai ir paredzēts pārejas periods no 2005.gada 1.janvāra līdz 2005.gada 31.decembrim, kura laikā piespiedu darba izpildes organizāciju veiks gan pašvaldības, gan Valsts probācijas dienests, līdz ar to darbus, kuros notiesātajam jāstrādā 2005.gadā noteiks arī Valsts probācijas dienests. Līdztekus šim likumprojektam ir izstrādāti grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā, kuros precīzi noteikta piespiedu darba izpildes kārtība un iestrādāta norma, kas nosaka, ka piespiedu darbos var norīkot pašvaldības vai Valsts probācijas dienests.

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

Tā kā 2005.gadā notiesātos piespiedu darbos varēs norīkot gan pašvaldība, gan Valsts probācijas dienests, ir nepieciešams veikt izmaiņas Krimināllikumā. Normatīvā akta projekts paredz izdarīt grozījumu Krimināllikuma 40.pantā, izslēdzot norādi, ka darbus, kuros notiesātajam ir jāstrādā, norāda pašvaldība.

 

3. Cita informācija

 

Grozījumu Krimināllikumā steidzamības kārtībā ir nepieciešams izdarīt, lai novērstu pretrunas starp diviem normatīvajiem aktiem – Latvijas Sodu izpildes kodeksu un Krimināllikumu.

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

 

 2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

 

 

 

 

 

3. Sociālo seku izvērtējums

 

 

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Ieviešot normatīvo aktu tiks vienkāršotas administratīvās procedūras, jo ar kriminālsoda – piespiedu darbs - izpildi atsevišķos rajonos vairs nenodarbosies pašvaldības, bet Valsts probācijas dienests, pakāpeniski pārņemot visu Latvijas teritoriju.

Grozījumiem ir ietekme uz kriminogēnās situācijas izmaiņām. Veicot efektīvu soda izpildi, samazināsies riska faktors, ka ar piespiedu darbu notiesātie izdarīs jaunus noziedzīgus nodarījumus.

4. Ietekme uz vidi

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst.latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu

 neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2.Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu

neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3.Finansiālā ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu

neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 Normatīvā akta projekts šo jomu

neskar

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu

neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6.Cita informācija

 

 

 

 

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Likumprojekts „Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā” ir sagatavots un iesniegts vienlaicīgi ar šo likumprojektu.

 

 

2. Cita informācija

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

 2. Saistības pret citām starptautiskām organizācijām

 

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar .

 

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju.

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. 

 

5. Cita informācija

 

 

 

  

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

 

 

 

 

 

Konsultācijas nav notikušas.

 

 

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

 

 

 

 

 

 

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

 

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

 

 

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

 

Konsultācijas nav notikušas.

 

 

5. Cita informācija

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

 

 

 

 

 

Ieviešot normatīvo aktu tiks samazinātas pašvaldību funkcijas, jo ar kriminālsoda – piespiedu darbs - izpildi atsevišķos rajonos vairs nenodarbosies pašvaldības, bet Valsts probācijas dienests, pakāpeniski pārņemot visu Latvijas teritoriju.

 

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 

Sabiedrība tiks informēta ar publikāciju Latvijas Republikas oficiālajā laikrakstā „Latvijas vēstnesis” un ar NAIS (Normatīvo aktu informācijas sistēma) starpniecību.

 

 

 

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

 

 

 Šis normatīvais akts neierobežo indivīda tiesības.

 

4. Cita informācija

 

 

 

Tieslietu ministre                                                              V.Muižniece                                                                  

 

Valsts sekretārs

Juridiskā dienesta vadītājas p.i.

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

M.Bičevskis

K.Jarinovska

I.Brazauska

A.Dementjevs

 

 

 

 

 

 

19.10.2004. 10:20

871

I.Linde

7224797, ilona.linde@vpdp.gov.lv