Likumprojekts "Grozījumi Valsts civildienesta likumā"

Likumprojekts

 

Grozījumi Valsts civildienesta likumā

 

Izdarīt Valsts civildienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 19.nr.; 2001, 9.nr.; 2002, 14., 23.nr.; 2003, 12.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Izslēgt 3.panta ceturtajā daļā skaitli "29.".

 

2. Izteikt 23.panta trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Ierēdņa amatā ieceltais profesionālā dienesta karavīrs saņem normatīvajos aktos par karavīru dienesta atalgojumu noteikto algu, uzturdevu vai tās kompensāciju naudā un šā likuma 28.pantā noteikto piemaksu."

 

 

 

 

 

 

 

Aizsardzības ministrs

A.Slakteris

 

 

 

 

 

 

LIKUMPROJEKTA

„Grozījumi Valsts civildienesta likumā”

ANOTĀCIJA

 

I. Kādēļ likums ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Militārā dienesta likuma 27.panta pirmā daļa nosaka, ka valsts aizsardzības interesēs karavīru uz laiku var pārvietot uz civilu valsts iestādi, ieceļot viņu valsts civildienesta ierēdņa amatā vai citā amatā un saglabājot viņam karavīra statusu. Karavīru uz civilu valsts iestādi ir tiesīgs pārvietot Nacionālo bruņoto spēku komandieris. Karavīru amatā ieceļ attiecīgās iestādes vadītājs. Ja šāda pārvietošana notikusi pēc valsts iestādes lūguma, karavīra atalgojumu nodrošina šī iestāde. Militārā dienesta likuma 49.pants nosaka, ka katrs karavīrs dienesta laikā saņem uzturdevu vai tās kompensāciju, karavīra formas tērpu un nepieciešamo dienesta inventāru.

Militārā dienesta likuma 48.panta pirmajā daļā ir noteikts, ka karavīrs aktīvā dienesta laikā saņem Ministru kabineta noteikto dienesta atalgojumu. Dienesta atalgojumā ietilpst alga atkarībā no dienesta pakāpes un izdienas stāža, kā arī Ministru kabineta noteikumos paredzētās piemaksas. Valsts civildienesta likuma 23.panta trešā daļa nosaka, ka ierēdņa amatā ieceltam profesionālā dienesta karavīram ir tiesības saņemt šajā pantā noteikto mēnešalgu (ierēdnis saņem mēnešalgu, kuru atbilstoši ierēdņa amata kvalifikācijas kategorijai un pakāpei Ministru kabineta noteiktajā apmērā un kārtībā nosaka iestādes vadītājs, iestādes vadītājam – ministrs, Valsts kancelejas direktoram – Ministru prezidents), prēmijas un 28. un 29.pantā noteiktās piemaksas. Valsts civildienesta likuma 28.pants nosaka piemaksu par papildu pienākumu pildīšanu un 29.pants nosaka piemaksu par amata pienākumu pildīšanu paaugstinātas darba intensitātes apstākļos.

Ņemot vērā iepriekš minēto, lai nodrošinātu Militārā dienesta likumā karavīram noteiktās apgādes un sociālās garantijas, tai skaitā arī ierēdņa amatā  ieceltiem karavīriem, ir nepieciešams saskaņot  Militārā dienesta likuma normas un Valsts civildienesta likuma normas.

2. Likuma projekta būtība

 

Likumprojektā tiek saskaņotas Militārā dienesta likuma normas un Valsts civildienesta likuma normas, kas nosaka kādu mēnešalgu saņem ierēdņa amatā iecelts karavīrs. Likumprojektā tiek izslēgta atsauce uz tiesību normu, kas paredz, ka ierēdņa amatā iecelts profesionālā dienesta karavīrs  saņem piemaksu par amata pienākumu pildīšanu paaugstinātas darba intensitātes apstākļos.

3. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

II. Kāda var būt likuma

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

5.Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

Rādītāji

Kārtējais gads

Trīs nākamie gadi

tūkst. Ls

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

Likumprojekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Likumprojekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Likumprojekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar

 

IV. Kāda var būt likumprojekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1.Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar


3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Nav notikuši.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

 Nav notikušas.

 

5. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar

VII. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde

 

1. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde no valsts puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

 

Papildus institūciju izveide nav nepieciešama.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Pēc likumprojekta pieņemšanas tas tiks publicēts laikrakstā „Latvijas Vēstnesis”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Normatīvā akta atbilstību Latvijas Republikas Satversmei var apstrīdēt Satversmes tiesā.

4. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar

 

 

Aizsardzības ministrs                                                                              A.Slakteris

 

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktore

Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā amatpersona

Dokumenta autors

 

 

 

E.Rinkēvičs

 

 

 

S.Araslanova

 

 

 

I.Kalna

 

 

 

S.Žogota

 

31.08.04 15:12

vārdu skaits: 729

S.Žogota, 7335283

sanita.zogota@mod.gov.lv