likumprojekts "Grozījumi nascionālo bruņoto spēku likumā"

Likumprojekts

 

Grozījumi Nacionālo bruņoto spēku likumā

 

Izdarīt Nacionālo bruņoto spēku likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999, 24.nr.; 2001, 21.nr.; 2002, 3.nr.; 2004, 2., 8.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Izteikt 7.panta pirmās daļas 6.punktu šādā redakcijā:

 

"6) piedalās avārijas, ugunsdzēsības un glābšanas darbos un ārkārtējo situāciju izraisīto seku likvidēšanā."

 

2. Papildināt 8.pantu ar 7.punktu šādā redakcijā:

 

"7) piedalās avārijas, ugunsdzēsības un glābšanas darbos un ārkārtējo situāciju izraisīto seku likvidēšanā."

 

3. Izteikt 9.panta 3.punktu šādā redakcijā:

 

"3) piedalās avārijas, ugunsdzēsības un glābšanas darbos un ārkārtējo situāciju izraisīto seku likvidēšanā, kā arī cilvēku un citu objektu meklēšanas un glābšanas darbos;".

 

4. Papildināt 17.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā Nacionālie bruņotie spēki piedalās avārijas, ugunsdzēsības un glābšanas darbos, kā arī ārkārtējo situāciju izraisīto seku likvidēšanā."

 

 

 

 

 

 

 

Iekšlietu ministrs

Ē.Jēkabsons

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta “Grozījumi Nacionālo bruņoto spēku likumā” anotācija

 

 

 

I Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs?

1. Pašreizējās situācijas raksturojums.

 

   Nacionālo bruņoto spēku likums nosaka Sauszemes spēku, Jūras spēku un Gaisa spēku uzdevumus (likuma 7.-9.pants). Vienlaicīgi likuma 6.panta otrajā daļā noteikts, ka citu, šajā likuma neparedzētu, uzdevumu veikšanā Nacionālo bruņoto spēku vienības (apakšvienības) drīkst iesaistīt tikai ar Ministru kabineta rīkojumu.

   2001.gadā parakstītais sadarbības līgums starp Nacionālajiem bruņotiem spēkiem un Valsts meža dienestu paredz līgumslēdzēju pušu sadarbību meža ugunsgrēku ierobežošanā.

   Lai nodrošinātu sadarbības operativitāti (kā to prasa ugunsgrēku dzēšanas specifika), nepieciešams likumā paredzēt Sauszemes spēku, Jūras spēku un Gaisa spēku uzdevumu piedalīties meža ugunsgrēku ierobežošanā.

   Ņemot vērā Nacionālo bruņoto spēku Gaisa spēku tehniskas iespējas un to rīcībā esošo speciālo aprīkojumu, likumā Gaisa spēkiem nepieciešams paredzēt uzdevumu piedalīties arī ugunsgrēku dzēšanā.  

2. Normatīvā akta projekta būtība.

 

   Likumprojekts precizē Nacionālo bruņoto spēku Sauszemes spēku (t.sk. Zemessardzes), Jūras spēku un Gaisa spēku uzdevumus, dodot iespēju operatīvi iesaistīt to personālu un resursus meža ugunsgrēku ierobežošanā (attiecībā uz Gaisa spēkiem – arī ugunsgrēku dzēšanā).

3. Cita informācija.

    Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likuma 6.panta otrā daļa deleģē Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā Nacionālo bruņoto spēku struktūrvienības iesaistās meža ugunsgrēku ierobežošanā.

   Sadarbības kārtību starp Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu un Valsts meža dienestu nosaka sadarbības līgumi.

 

II Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi.

   Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu.

   Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums.

   Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi.

   Nacionālo bruņoto spēku Sauszemes spēku uzdevumu precizēšana dos iespēju operatīvi iesaistīt to personālu un resursus meža ugunsgrēku ierobežošanā (attiecībā uz Gaisa spēkiem – arī ugunsgrēku dzēšanā), kas sekmēs ugunsdrošības nostiprināšanu Latvijas mežos un paaugstinās ugunsgrēku likvidēšanas efektivitāti.

5. Cita informācija.

   Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

III Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos.

 

_

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos.

 

_

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme.

 

_

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai.

 

_

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins.

 

_

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

6. Cita informācija.

   Pasākumi tiks finansēti Aizsardzības ministrijas budžeta ietvaros. 2002. un 2003. gadā meža ugunsgrēku dzēšanā kopumā 59 gadījumos iesaistīti 1458 cilvēki, kopumā nostrādājot 2165 cilvēkdienas.

IV Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādā-tajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

   Papildus normatīvie akti nav nepieciešami.

 

   Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likuma 6.panta otrā daļa deleģē Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā valsts un pašvaldību institūcijas (t.sk. Nacionālo bruņoto spēku struktūrvienības) iesaistās meža ugunsgrēku ierobežošanā. Attiecīgais noteikumu projekts uzsaukts Valsts sekretāru sanāksmē.

 

2. Cita informācija.

   Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

V Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts?

1. Saistības pret Eiropas Savienību.

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām.

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem.

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums                                                                                           1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju.

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

VI Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu?

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas?

   Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)?

   Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis?

   Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem.

   Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas.

5. Cita informācija

Konsultācijas nav notikušas un sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

VII Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde?

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas?

   Normatīvā akta projekts precizē Nacionālo bruņoto spēku uzdevumus.

   Jaunas valsts institūcijas normatīvā akta izpildei radītas netiks, esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu?

   Normatīvais akts pēc tā pieņemšanas tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo?

   Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija.

   Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

Iekšlietu ministrs                                                                       Ē.Jēkabsons

 

 

 

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

J. Rekšņa
M.Rāzna
I.Livčāne
L.Zandovskis

 

 

 

 

 

 

13.09.2004 15:15

979

L.Zandovskis, 7075885

linards.zandovskis@vugd.gov.lv