Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Obligātā militārā dienesta likumā

Izdarīt Obligātā militārā dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 6.nr.; 1998, 1.nr.; 2000, 2.nr.; 2001, 1., 10., 24.nr.; 2002, 14.nr.; 2003, 22.nr.; 2004, 2.nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt 3.panta ceturto daļu pēc vārdiem "(turpmāk – valsts militārā dienesta pārvaldes)" ar vārdiem "– vadītājs vai Militārā dienesta iesaukšanas centra Rīgas militārā dienesta nodaļas vadītājs".

2. Aizstāt 19.panta pirmās daļas 4.punktā vārdus "trešo daļu" ar vārdiem "ceturto daļu".

3. Papildināt 26.pantu ar 11.punktu šādā redakcijā:

"11) Veselības ministrijas pilnvarotu pārstāvi."

 

 

 

 

LIKUMPROJEKTA

„Grozījumi Obligātā militārā dienesta likumā”

ANOTĀCIJA

I. Kādēļ likums ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Obligātā militārā dienesta (OMD) likuma (Likums) 3.panta trešā daļa nosaka to personu loku, kas noteiktos gadījumos tiek ieskaitītas rezervē, savukārt šā panta ceturtajā daļā noteiktas iestādes un amatpersonas, kas tiesīgas OMD likuma 3.panta trešajā daļā minētās personas ieskaitīt dienestam rezervē.

Sakarā ar to, ka likvidēta Militārā dienesta iesaukšanas centra (MDIC) Rīgas Valsts militārā dienesta pārvalde un tās funkcijas nodotas MDIC Rīgas Militārā dienesta nodaļai, nepieciešams izdarīt precizējumus Likuma 3.panta ceturtajā daļā attiecībā uz publiskās personas orgānu (iestādi, amatpersonu), kas tiesīgs iepriekš minētās personas ieskaitīt rezervē.

Likuma normas paredz arī gadījumus un kārtību, kādā personas, kas atzītas par nederīgām militārajam dienestam tiek noņemtas no OMD uzskaites. Likuma 19.panta pirmās daļas 4.punkts paredz, ka MDIC vadītājs pieņem lēmumu iesaucamo noņemt no uzskaites veselības stāvokļa dēļ saskaņā ar Likuma 21.panta trešo daļu, taču personas, kas var tikt noņemtas no OMD uzskaites, minētas Likuma 21.panta ceturtajā daļā. Līdz ar to nepieciešams precizēt likuma 19.panta pirmās daļas 4.punktā paredzēto atsauci uz 21.pantu.

Pamatojoties uz Ministru kabineta sēdes 07.01.2003. protokola Nr.1 82.§ un Ministru kabineta 10.01.2003. rīkojumu Nr.7 “Par Labklājības ministrijas reorganizāciju un Veselības ministrijas izveidošanu” ar 01.02.2003. izveidota Veselības ministrija, kura ir Labklājības ministrijas tiesību un pienākumu pārņēmēja atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai Veselības ministrijas kompetencei.

Reorganizējot Labklājības ministriju, Veselības ministrijai ir nodotas valsts politikas izstrādāšanas un īstenošanas funkcijas veselības aprūpes, sabiedrības veselības, vides veselības jomā. Likums paredz, ka Ministru kabineta izveidotā Militārā dienesta iesaukšanas kontroles komisija (MDIKK) ir tiesīga kontrolēt un pārskatīt MDIC pieņemtos lēmumus, tai skaitā iesaucamo veselības stāvokļa novērtēšanu. Lai īstenotu Veselības ministrijai nodotās valsts politikas funkcijas veselības aprūpes, sabiedrības veselības, vides veselības jomā, MDIKK sastāvs būtu papildināms ar Veselības ministrijas pilnvarotu pārstāvi.

2. Likuma projekta būtība

Likumprojekts paredz precizēt to amatpersonu loku, kas tiesīgas pieņemt lēmumu par personu ieskaitīšanu dienestam rezervē.

Vienlaikus tiek precizēta atsauce uz likuma normām un papildināts Likuma 26.pants ar jaunu apakšpunktu, kurš paredz MDIKK sastāvā iekļaut Veselības ministrijas pilnvarotu pārstāvi.

3. Cita informācija

Likumprojekts ðo jomu neskar.

II. Kāda var būt likuma

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts ðo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts ðo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

 

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts ðo jomu neskar.

5.Cita informācija

Likumprojekts ðo jomu neskar.

III. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

Rādītāji

Kārtējais gads

Trīs nākamie gadi

tūkst. Ls

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likumprojekts ðo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Likumprojekts ðo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

Likumprojekts ðo jomu neskar

 

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Likumprojekts ðo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Likumprojekts ðo jomu neskar

6. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar. Likumprojekta īstenošana ir paredzēta Valsts aizsardzības finansēšanas likumā noteiktā finansējuma ietvaros

IV. Kāda var būt likumprojekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1.Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Likumprojekts ðo jomu neskar.

2. Cita informācija

Likumprojekts ðo jomu neskar.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts ðo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts ðo jomu neskar.

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Likumprojekts ðo jomu neskar.

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

       
       

4. Cita informācija

Likumprojekts ðo jomu neskar

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Likumprojekts ðo jomu neskar.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Likumprojekts ðo jomu neskar.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Likumprojekts ðo jomu neskar.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Likumprojekts ðo jomu neskar.

 

5. Cita informācija

Likumprojekts ðo jomu neskar

 

VII. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde

 

1. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde no valsts puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Papildus institūciju izveide nav nepieciešama. Visas saistības tiks veiktas esošo institūciju kompetences ietvaros.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Pēc likumprojekta pieņemšanas tas tiks publicēts laikrakstā „Latvijas Vēstnesis”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Likumprojekts ðo jomu neskar

4. Cita informācija

Likumprojekts ðo jomu neskar

 

 

 

Aizsardzības ministrs A.Slakteris

 

 

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktore

Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā amatpersona

Dokumenta autors

E.Rinkēvičs

S.Araslanova

I.Kalna

A.Rimða

 

 

 

10.06.2004. 08:50

A.Rimða tel.:7335128

anita.rimsa@mod.gov.lv