Likumprojekts

Likumprojekts

Latvijas Republikā ievēlēto Eiropas Parlamenta deputātu darbības finansēšanas kārtības likums

1.pants. Likums regulē Latvijas Republikā ievēlēto Eiropas Parlamenta deputātu (turpmāk – deputāts) darbības finansēšanas kārtību laikā, kad deputāts pilda savus amata pienākumus, ciktāl Eiropas Savienības tiesību aktos nav noteikts citādi.

2.pants. Deputāts saņem amata algu visā deputāta amata pienākumu pildīšanas laikā, sākot no pirmās Eiropas Parlamenta sēdes pēc vēlēšanām vai no dienas, kad viņš iestājies Eiropas Parlamenta sastāvā cita deputāta vietā.

3.pants. (1) Deputāta amata alga piesaistāma Centrālās statistikas pārvaldes oficiālajā statistikas paziņojumā publicētajam valstī sabiedriskajā sektorā strādājošo iepriekšējā gada vidējās darba algas apmēram, kas noapaļots pilnos latos.

(2) Nosakot deputāta amata algu, piemēro koeficientu 3,2.

4.pants. (1) Deputāta amata algu pārrēķina katru gadu pēc valstī sabiedriskajā sektorā strādājošo iepriekšējā gada vidējās darba algas apmēra publicēšanas Centrālās statistikas pārvaldes oficiālajā statistikas paziņojumā.

(2) Pārrēķināto amata algu sāk izmaksāt ar kārtējā gada 1.aprīli.

5.pants. Deputāta amata alga tiek aplikta ar nodokļiem likumā noteiktajā kārtībā.

6.pants. Deputāta amata alga tiek izmaksāta no Saeimas budžetā šim mērķim piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.

7.pants. Saeima, sagatavojot Saeimas budžeta pieprasījumu kārtējam gadam, iekļauj finanšu līdzekļu pieprasījumu deputātu amata algu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu izmaksām.

Likums stājas spēkā 2004.gada 20.jūlijā.

 

 

 

Likumprojekta “Latvijas Republikā ievēlēto Eiropas Parlamenta deputātu darbības finansēšanas kārtības likums” anotācija

  1. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Ar 2004.gada 16.marta Ministru kabineta protokollēmuma 5. punktu Ārlietu ministrijai tika uzdots izveidot darba grupu, iesaistot Tieslietu ministrijas, Finanšu ministrijas un Valsts kancelejas pārstāvjus, lai izvērtētu, vai nepieciešami grozījumi spēkā esošajos tiesību aktos attiecībā uz Eiropas Parlamenta deputātu juridisko statusu un finansēšanas kārtību. Darba grupai tika uzdots nepieciešamības gadījumā izstrādāt jaunu tiesību akta projektu vai grozījumu projektus spēkā esošos tiesību aktos un iesniegt tos izskatīšanai Ministru kabinetā.

Likumprojekta mērķis ir noteikt Latvijas Republikā ievēlēto Eiropas Parlamenta deputātu statusu un darbības finansēšanas kārtību tādā apjomā, kādā to neparedz Eiropas Savienības tiesību akti.

Latvijas Republikas Saeimas ieceltie pārstāvji Eiropas Parlamentā

Latvijas Republikas (turpmāk - LR) novērotāju Eiropas Parlamentā (turpmāk - EP) mandāts beidzās 2004.gada 1.maijā, līdz ar Latvijas iestāšanos Eiropas Savienībā (turpmāk– ES). To vietās līdz EP jaunā sasaukuma pirmajai sēdei 2004.gada 20.jūlijā jau kā pilntiesīgi EP deputāti darbu turpina nacionālo parlamentu ieceltie pārstāvji.

Ņemot vērā, ka saskaņā ar Akta 25. panta 2. daļu pārstāvjus EP laikposmam no pievienošanās dienas līdz EP 2004.-2009. gada pilnvaru termiņa sākumam ieceļ attiecīgo valstu parlamenti no saviem pārstāvjiem “un atbilstīgi procedūrai, kas paredzēta katrā no šīm valstīm”, LR pārstāvji laika posmam no š.g. 1. maija līdz 19. jūlijam tiek iecelti ar Saeimas lēmumu. Tā kā šie pārstāvji ir Saeimas deputāti, to finansēšanas kārtība ir noteikta.

Latvijas Republikā ievēlētie Eiropas Parlamenta deputāti

Deputāti, kuri uzsāks savu pienākumu pildīšanu Eiropas Parlamentā 2004. gada 20. jūlijā tiks ievēlēti Latvijas Republikā saskaņā ar “Eiropas Parlamenta vēlēšanu likumu”.

Eiropas Parlamenta deputātu tiesiskais statuss

EP deputātu tiesiskais statuss ir noteikts dažādos ES tiesību aktos, kas tiem piešķir noteiktu tiesību un pienākumu kopumu. Jautājums par EP deputātu amatalgu ir ārpus ES tiesību aktos noteiktā regulējuma. Līdz ar to dalībvalstīm attiecībā uz savu valstu deputātiem jānosaka deputātu finansēšanas kārtība. Bez tam ES tiesību aktos netiek definēts termins “Latvijas Republikā ievēlēts Eiropas Parlamenta deputāts”.

EP deputātu tiesisko statusu pašreiz nosaka sekojoši Eiropas Savienības tiesību akti:

  1. Protokols par Eiropas Kopienu privilēģijām un imunitātēm, kas pievienots 1965. gada 8. aprīļa Līgumam par vienotas Eiropas Kopienu padomes un vienotas Eiropas Kopienu Komisijas izveidi;
  2. 2003. gada EP Procedūras noteikumi;
  3. 2004. gada Noteikumi par EP deputātu izdevumu atlīdzību un pabalstiem;

1.EP deputātu imunitātes jautājumus regulē minētais Protokols par Eiropas Kopienu privilēģijām un imunitātēm. Šī protokola III nodaļas 8.-10. pants nosaka šādas EP deputātu privilēģijas un imunitātes:

1) EP deputātiem, kas dodas uz EP sanāksmes vietu vai prom no tās, netiek radīti nekādi administratīvi vai citādi brīvības pārvietošanās ierobežojumi;

2) Attiecībā uz muitām un valūtas kontrolēm EP deputātu valstu valdības tiem piešķir tādus pašus atvieglojumus, kādus tās piešķir vecākajām amatpersonām, kas dodas uz ārzemēm pildīt īslaicīgus darba pienākumus. Savukārt citu valstu valdības piešķir tādus pašus atvieglojumus, kādus tās piešķir ārvalstu valdību pārstāvjiem, kas pilda īslaicīgus darba pienākumus;

3)EP deputātu nedrīkst pārmeklēt, aizturēt vai vajāt viņu paustā viedokļa dēļ vai viņa balsojumu dēļ, kas veikts, pildot darba pienākumus;

4)EP sesiju laikā deputātiem savas valsts teritorijā ir tāda pat imunitāte, kāda ir piešķirta attiecīgās valsts parlamenta deputātiem, savukārt citu dalībvalstu teritorijā EP deputātam ir piešķirta imunitāte attiecībā uz aizturēšanu un kriminālvajāšanu;

5)EP deputātiem tie nodrošināta imunitāte pret aizturēšanu un kriminālvajāšanu laikā, kamēr viņi dodas uz EP sanāksmes vietu vai prom no tās.

Ja tiek konstatēts, ka EP deputāts pārkāpis likumu, viņš nevar pretendēt uz imunitāti. Tas dod tiesības EP atņemt imunitāti kādam no tā locekļiem.

2.EP Procedūras noteikumi attiecībā uz EP deputātu tiesisko statusu nosaka:

  1. neatkarīgu mandātu,
  2. piedalīšanos EP sēdēs,
  3. EP deputātu imunitāti un ar to saistītās procedūras,
  4. EP deputātu mandāta pārbaudi,
  5. EP deputātu pienākumu pildīšanas laiku,
  6. uzvedības noteikumus,
  7. izmeklēšanas procedūras.

EP Procedūras noteikumu 3. panta 1. daļa attiecībā uz EP deputātu privilēģijām un imunitātem atsaucas uz 1965. gada Protokolu par privilēģijām un imunitātēm, savukārt EP Procedūras noteikumu 5. pants nosaka, ka EP Birojs izdod noteikumus par EP deputātu izdevumu atlīdzību un pabalstiem.

3.Noteikumi par EP deputātu izdevumu atlīdzību un pabalstiem atrunā šādus jautājumus:

1)Ceļa izdevumi.

EP deputātiem no EP budžeta tiek segti visi ceļa izdevumi, kas saistīti ar deputātu nokļūšanu EP, tai skaitā:

    1. izdevumi par biļešu rezervēšanu,
    2. bagāžas izdevumi,
    3. viesnīcas izdevumi,
    4. ēdināšanas izdevumus,
    5. taksometra izdevumi.

2) Papildus ceļa izdevumi, kas saistīti ar deputātu pienākumu pildīšanu ārpus tās valsts, no kuras tie ir ievēlēti.

Papildus ceļa izdevumu maksimālā summa ir 3500 Eiro gadā.

3)Iztikas līdzekļi.

Iztikas līdzekļus EP deputātiem piešķir:

  1. par katru dienu, kad EP deputāti ir iesaistīti pienākumu pildīšanā un kad tiek apmaksāti ceļa izdevumi,
  2. par katru dienu starp pienākumu pildīšanas dienām, kas minētas a) apakšpunktā,
  3. par katru dienu, kad EP deputāti apmeklē komiteju sēdes un citas nacionālo parlamentu orgānus, kuri ir uzaicinājuši EP deputātus,
  4. par katru brīvo piektdienu, kad EP deputāti bijuši klāt iepriekšējā dienā jebkurā no trīs darba vietām, lai apmeklētu EP oficiālās iestādes;

Atlīdzināmo iztikas līdzekļu apmēru nosaka EP Birojs.

4) Sekretariāta izdevumi.

EP deputātam var būt viens vai vairāki palīgi, ar kuru nodarbinātību saistītie izdevumi tiek apmaksāti.

5)Valodu kursu izmaksas.

EP deputāti ir tiesīgi apmeklēt valodu kursus, ko organizē EP vai arī apgūt svešvalodu pie privātskolotāja. Turklāt, EP deputāti ir tiesīgi apgūt oficiālās ES valodas un kandidātvalstu valodas kādā no kandidātvalstīm vai ES dalībvalstīm. Maksimālā summa, kāda tiek atmaksāta saistībā ar valodu apmācību ir 5000 Eiro gadā. EP locekļi ir tiesīgi apgūt arī citas valodas, kas nav ES dalībvalstu oficiālās valodas vai kandidātvalstu valodas, ja tās cieši saistītas ar to amata pienākumu veikšanu. Papildus EP deputāts ir tiesīgs lūgt atmaksāt izdevumus, kas saistīti ar mācību materiālu iegādi valodu apguvei pašmācības vai tālmācības veidā līdz 500 Eiro apmērā. EP deputātiem apmaksā ceļa izdevumus, kas saistīti ar valodu apmācību.

6)Informātikas kursu izmaksas.

EP deputāti un/vai to palīgi var apmeklēt informātikas kursus dalībvalstī, kur EP loceklis tika ievēlēts vai arī vienā no EP norādītajām vietām. Ikgadējā summa, par kuru viens EP deputāts var izmantot informātikas kursus, ir 1500 Eiro. Papildus EP deputāts var lūgt EP segt izdevumus, kas saistīti ar mācību materiālu iegādi vai tālmācību 500 Eiro apmērā. EP deputātiem tiek apmaksāti arī faktiskie ceļa izdevumi, kas saistīti ar informātikas kursu apmeklēšanu.

7)Pensiju jautājumi.

EP deputāta, kurš nomiris, pildot amata pienākumus vai laikā, kad viņš saņem invaliditātes pensiju, pārdzīvojušais laulātais draugs vai draudzene saņem atraitnes/atraitņa pensiju un apgādājamie bērni saņem bāreņa pensiju.

8) Invaliditātes pensija.

Invaliditātes pensiju saņem tas EP loceklis, kuram ir tāda invaliditāte, kas liedz tam pildīt savus amata pienākumus un kurš atsakās no sava mandāta.

9)Apdrošināšanas nosacījumi.

EP deputātiem ir noteikta:

a) apdrošināšana pret nelaimes gadījumiem, kas rodas pildot amata pienākumus vai privātajā dzīvē. Apdrošināšanas izmaksas maksimālā summa nāves gadījumā ir 247 893,53 Eiro. Šajā apdrošināšanas kategorijā tiek iekļauti arī tādi izdevumi, kas saistīti ar medicīnisko aprūpi līdz 7 436,81 Eiro.

Tiek apmaksāti arī medicīniskie izdevumi, kas nav saistīti ar nelaimes gadījumiem.

b) dzīvības apdrošināšana. Dzīvības apdrošināšanas summa ir 15 338,75 Eiro. Šī summa tiek izmaksāta nāves gadījumā vai EP loceklim sasniedzot 60 gadu vecumu, ja viņš pēdējos desmit gadus ir bijis EP loceklis vai arī pēc desmit gadu ilgas EP deputātu pienākumu pildīšanas.

c) apdrošināšana pret zādzībām un nozaudējumiem, pildot amata pienākumus. Šī apdrošināšanas kategorija iedalās apdrošināšanā pret personīgās mantas zādzībām un nozaudējumiem un apdrošināšanā pret datortehnikas zādzībām un nozaudējumiem.

Apdrošināšana pret personīgo mantu zādzībām un nozaudējumiem. Šī apdrošināšana:

  1. aptver visas pasaules valstis,
  2. sastāda apdrošināšanas summu 2 478,93 Eiro par katru zādzību vai nozaudējumu.

Apdrošināšana tiek izmaksāta arī par personīgo mantu nozaudējumiem vai zādzībām, izņemot skaidras naudas nozaudējumus vai zādzības.

Piesakot apdrošināšanas gadījumu, EP deputātam jāapmaksā apdrošināšanas pieteikuma maksa 24,79 Eiro apmērā.

Apdrošināšanā pret datortehnikas piederumu zādzībām un nozaudējumiem.

Šī apdrošināšana ietver gadījumus, kad datortehnika un tās piederumi tiek nozagti vai nozaudēti EP birojos Briselē un Strasbūrā, kā arī laikā, kad EP deputāts dodas uz savu darba vietu kādā no šīm pilsētām. Maksimālā apdrošināšanas summa ir 12 394,68 Eiro katram EP deputātam. Nozaudējuma gadījumā EP loceklim jāsamaksā papildus 123,95 Eiro, piesakot apdrošināšanas gadījumu.

10)Pabalsti EP deputātiem, beidzoties deputāta mandātam.

Beidzoties deputāta mandātam, EP deputāti saņem pabalstu līdz noteiktam mēnesim atkarībā no deputāta mandāta ilguma. Šis pabalsts ir tādā pat apmērā kā pēdējais EP pabalsts laikā, kad beidzās EP deputāta mandāts.

11) Pensiju fondi.

Tie EP deputāti, kas ir brīvprātīgi veikuši iemaksas pensiju fondā vismaz 3 gadus, saņem mūža pensiju, sākot no nākamās kalendārās mēneša dienas pēc 60 gadu vecuma.

12) EP automašīnu izmantošana.

EP deputāti var izmantot EP automašīnas savu darba pienākumu veikšanai. Automašīnu izmantošana galvenokārt ir paredzēta EP locekļu transportēšanai no ierašanās vietas līdz darba vietai un otrādi. Ja automašīnas ir pieejamas, tās var arī izmantot braucieniem 20 km rādiusā no EP deputātu darba vietas.

13) EP deputātu darba telpas valstī, no kuras deputāti ir ievēlēti.

EP deputāti saņem EP Biroja noteiktu pabalstu katru mēnesi saistībā ar izdevumiem, kurus nesedz citi pabalsti un kas rodas EP deputātiem pildot savus amata pienākumus. Minētais pabalsts sedz šādus izdevumus:

  1. biroja vadīšanas un tekošos maksājumus, proti īri un no īres izrietošās izmaksas (apkure, elektrība, apdrošināšana, telpu uzkopšana),
  2. biroja tehnikas iegādes vai nomas izmaksas,
  3. telefonsarunu un pasta pakalpojumu izmaksas,
  4. biroja piederumu iegādes izmaksas,
  5. grāmatu, periodisko izdevumu un laikrakstu izmaksas,
  6. publisko datu konsultāciju tīklu lietošanas izmaksas,
  7. izmaksas, kas saistītas ar EP deputātu apgādi ar sakaru līdzekļiem, piemēram, datora, modema vai sakaru kartes, printera, sakaru iekārtu, teksta datņu pārvaldības un izklājlapu utt. iegādes izmaksas, programmatūru un citu atbilstošu piederumu iegādes izmaksas, kā arī izmaksas, kas saistītas ar šāda aprīkojuma ekspluatāciju,
  8. interneta un to datu bāzu abonēšanas izmaksas;
  9. telefaksa iegādes, lietošanas un ekspluatācijas izmaksas;

EP deputātu pastāvīgā dzīvesvieta ir Latvijas Republika.

Līdz šim dalībvalstīs pieņemtā prakse paredz, ka EP deputātu mēneša amatalga ir tādā pašā apjomā, kā nacionālā parlamenta deputātu amatalga, līdz ar to, nosakot EP deputāta mēneša amatalgu, piemēro koeficientu 3,2 (Saeimas kārtības rullis 12.panta 1.daļa).

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts nosaka Latvijas Republikā ievēlētā Eiropas Parlamenta deputātu statusu un darbības finansēšanas kārtību laikā, kad deputāts pilda savus amata pienākumus, ja Eiropas Savienības tiesību aktos nav noteikts citādi.

Likumprojekta mērķis ir noteikt Latvijas Republikā ievēlēto Eiropas Parlamenta deputātu statusu un darbības finansēšanas kārtību tādā apjomā, kādā to neparedz Eiropas Savienības tiesību akti.

  1. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts ðo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

  • Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
  • (tūkst.latu)

    Rādītāji

    Kārtējais gads

    Nākamie trīs gadi

    Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

     

    2004.

    2005.

    2006.

    2007.

     

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

     

    Likuma projekts ðo jomu neskar

    Likuma projekts ðo jomu neskar

    Likuma projekts ðo jomu neskar

    Likuma projekts ðo jomu neskar

    2. Izmaiņas budžeta izdevumos

     

    103,1

    111,3

    111,3

    109,6

    3. Finansiālā ietekme

     

    -103,1

    -111,3

    -111,3

    -109,6

    4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

     

    Likuma projekts ðo jomu neskar

    Likuma projekts ðo jomu neskar

    Likuma projekts ðo jomu neskar

    Likuma projekts ðo jomu neskar

    5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins:

    EP deputātu atalgojums:

    Darba alga*

    9 x(Ls 224 x3,2 x 3 mēn. + Ls 246 x 3,2 x 9 mēn.)

    VSAO iemaksas 24,09%

    EP deputātu atalgojums:

    Darba alga*

    9 x (Ls 246x 3,2 x 3 mēn. + Ls 264 x 3,2 x 9 mēn.)

    VSAO iemaksas 24,09%

    Ar 2004.gada 20.jūliju, ir jānodrošina 9 EP deputātu atalgojuma izmaksas, paredzot valsts budžeta grozījumos papildu dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem.:

    Darba alga*

    (9 x Ls 224 x3,2 x5,5 mēn.)

    VSAO iemaksas 24,09%

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    44,0

    35,5

    8,5

     

     

     

    103,1

    83,1

    20,0

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    111,3

    89,7

     

    21,6

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    111,3

    89,7

     

    21,6

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    109,6

    88,4

     

    21,2

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    6. Cita informācija:

    * Līdz šim dalībvalstīs pieņemtā prakse nosaka, ka EP deputātu mēneša amatalga ir tādā pašā apjomā, kā nacionālā parlamenta deputātu amatalga, līdz ar to, nosakot EP deputāta mēneša amatalgu, piemēro koeficientu 3,2 (Saeimas kārtības rullis 12.panta 1.daļa). Aprēķins veikts ņemot vērā Finanšu ministrijas prognozes par valsts sabiedriskajā sektorā strādājošo vidējās darba algas apmēra pieaugumu: 2003.gadā – Ls 224, 2004.gadā – Ls 246, 2005.gadā – Ls 264.

     

     

     

     

     

     

     

           

     

  • Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
  • Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti

    Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt

    Nepieciešams veikt grozījumus likumā “Par valsts budžetu 2004.gadam”, paredzot papildu izdevumus EP deputātu mēneša amatalgas izmaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu nodrošināšanai sākot ar 2004.gada 20.jūliju.

    Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts par likumprojektu “Latvijas Republikā ievēlēto Eiropas Parlamenta deputātu statusa un darbības finansēšanas kārtības likums” tiek iesniegts vienlaicīgi ar likumprojektu.

  • Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
  • 1. Saistības pret Eiropas Savienību

    Tiesību akta projekts nodrošina Latvijas pārstāvju tiesības pilntiesīgi piedalīties Eiropas Savienības institūcijas lēmumu pieņemšanas procesā.

    2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

    Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

    3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

    Akts par Čehijas Republikas, Igaunijas Republikas, Kipras Republikas, Latvijas Republikas, Lietuvas Republikas, Ungārijas Republikas, Maltas Republikas, Polijas Republikas, Slovēnijas Republikas un Slovākijas Republikas pievienošanās nosacījumiem un pielāgojumiem Līgumos, kas ir Eiropas Savienības pamatā.

    4. Atbilstības izvērtējums

    Attiecīgie Eiropas Savienības tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

    1. 23/09/2003 Akts par Čehijas Republikas, Igaunijas Republikas, Kipras Republikas, Latvijas Republikas, Lietuvas Republikas, Ungārijas Republikas, Maltas Republikas, Polijas Republikas, Slovēnijas Republikas un Slovākijas Republikas pievienošanās nosacījumiem un pielāgojumiem Līgumos, kas ir Eiropas Savienības pamatā (Publicēts Oficiālajā Vēstnesī L 236, 2003);
    2. Protokols par Eiropas Kopienu privilēģijām un imunitātēm, kas pievienots 1965. gada 8. aprīļa Līgumam par vienotas Eiropas Kopienu padomes un vienotas Eiropas Kopienu Komisijas izveidi (Publicēts Oficiālajā Vēstnesī L 152, 13/07/1967);
    3.  

    4. 2003. gada oktobra Eiropas Parlamenta Procedūras noteikumi (Publicēti Oficiālajā Vēstnesī L 061, 05/03/2003);
    5. 2004. gada februāra Noteikumi par EP deputātu izdevumu atlīdzību un pabalstiem (Izdoti saskaņā ar Eiropas Parlamenta Procedūras noteikumu 5. pantu, EP iekšējās lietošanas dokuments).
     

    Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

    Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

    Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

    Komentāri

         

    Eiropas Savienības tiesību aktos nav regulēts šāds jautājums.

    1. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

    1. Ar kurām nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas

    Konsultācijas ar nevalstiskām organizācijām nav notikušas.

    2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

    Konsultācijas ar nevalstiskām organizācijām nav notikušas.

    3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

    Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

    4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

    Apkopota un analizēta esošo ES dalībvalstu un pievienojošos valstu pieredze līdzīgu tiesību aktu izstrādē.

  • Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde
  • 1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

    Jaunu valsts institūciju radīšana vai esošo paplašināšana nav nepieciešama. Likumprojekta izpilde attiecībā uz deputātu algas nodrošinājumu no valsts budžeta būs iespējama pēc nepieciešamo grozījumu veikšanas likumā “Par valsts budžetu 2004. gadam”, iekļaujot nepieciešamo finansējumu Saeimas budžetā.

    Līdz grozījumiem likumā “Par valsts budžetu 2004.gadam” valdībai ir jālemj par finansējuma piešķiršanu no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem.

    2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

    Normatīvais akts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, Normatīvo aktu informatīvajā sistēmā (NAIS).

    3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja tiesību akts viņu ierobežo

    Attiecībā uz tiesiskajām attiecībām, kas izriet no normatīvā akta, piemērojami vispārējās tiesvedības noteikumi.

     

     

    Ārlietu ministrs R. Pīks

     

     

     

     

     

     

    Valsts sekretārs

    Juridiskā dienesta vadītājs

    Par kontroli atbildīgā persona

    Atbildīgā amatpersona

    M. Riekstiņš

    R. Jansons

    E. Vijupe

    D. Dobrāja

    10.05.2004 13:49

    2604

    D. Dobrāja

    dace.dobraja@mfa.gov.lv

    7016178