Latvijas Republikas

 

Latvijas Republikas

8. Saeimas Prezidijam

2004. gada 19. maijā

 

Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 79. pantu iesniedzam likumprojektu

“Grozījumi likumā "Par privatizācijas sertifikātiem”

   Pielikumā: 

  1. Likumprojekts (uz vienas lapas).

2. Anotācija (uz trim lapām). 

 

 

 

Likumprojekts

 

 

Grozījumi likumā "Par privatizācijas sertifikātiem”

1. Papildināt 17.pantu ar devīto punktu šādā redakcijā :

“Denacionalizēto māju īrniekiem izmaksā aprēķināto privatizācijas sertifikātu daudzuma vērtību latos uz šā likuma trešā panta pirmā punkta un deviņpadsmitā panta pamata, gadījumā, ja viņu ikmēneša ienākumi nepārsniedz 200 latu uz vienu cilvēku, un ja īres līgums noslēgts līdz 1992. gada 1. janvārim.”

 

 

 

 

 

ANOTĀCIJA

likumprojektam

“Grozījumi likumā “Par privatizācijas sertifikātiem”

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

1. Saskaņā ar likumu “Par dzīvojamo telpu īri” denacionalizēto māju īpašniekiem tiks atcelti īres maksas griesti , bet dzīvokļu īrniekiem draud izlikšana no dzīvokļiem, kā arī viņi nav aizsargāti ar spēkā esošo likumdošanu.

Savulaik pieņemtais tīri politiskais lēmums par dzīvojamo māju denacionalizāciju un bezmaksas nodošanu īpašniekiem vai viņu mantiniekiem padarīja šo māju īrniekus par trīskāršiem valsts ķīlniekiem

- pirmkārt –tika liegtas tiesības realizēt piešķirtos privatizācijas sertifikātus (valsts vērtspapīrus) dzīvokļu privatizācijā;

- otrkārt – ar 2005. gada 1. janvāri tiks atcelti denacionalizēto māju īres maksas ierobežojumi;

- treškārt – valdība nevēlas uzņemties atbildību un nodrošināt saviem pilsoņiem cilvēka cienīgu dzīves līmeni, lai mazinātu nabadzību un stabilizēt sociālo aizsardzību.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Projekts paredz, lai novērstu iepriekš pielaistās kļūdas likumdošanā, iedzīvotāju daļas neaizsargātību, tiesību pārkāpšanu un milzīgo netaisnību pret dzīvojošajiem denacionalizētajos namos, īrniekiem izmaksāt- kompensēt piešķirto privatizācijas sertifikātu vērtību latos pēc nominālvērtības, ja viņu ikmēneša ienākums nepārsniedz 200 latu uz vienu cilvēku un ja īres līgums ir noslēgts līdz 1992. gada 1. janvārim.

3. Cita informācija

Pašlaik regulāri tiek saņemtas denacionalizēto namu īrnieku vēstules ar bailēm, ka sākot no 2005. gada 1.janvāra īres maksa būs neierobežota un viņiem draud parādu uzkrāšanās un izlikšana no dzīvokļiem.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

ðo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts var izraisīt papildu izdevumus risināšanas gaitā.

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekta pieņemšanas gadījumā denacionalizēto māju īrnieki tiks nodrošināti un aizsargāti no izlikšanas, un netiks pieļauta bezpajumtnieku palielināšana, ka arī būs iespēja piedalīties izsolē cita dzīvokļa pirkšanai.

4. Ietekme uz vidi

Vide netiek ietekmēta.

5. Cita informācija

Citas informācijas nav

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

-

-

-

-

-

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

115000

-

-

-

-

3. Finansiālā ietekme

-

-

-

-

-

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

         

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 

6. Cita informācija

-

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod

Gadījumā, ja tiks izstrādāta koncepcija, būs nepieciešamas izmaiņas likumos un MK noteikumos

2. Cita informācija

-

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

ðo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

ðo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

ðo jomu neskar.

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Ar.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Ar.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

5. Cita informācija

-

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Ir regulāri saņemtas denacionalizēto namu iemītnieku vēstules un ar viņiem notikušas konsultācijas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Atbalsta likumprojektu

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

-

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

-

5. Cita informācija

-

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas netiks radītas

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Saskaņā ar likumu “Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību” normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā “Latvijas Vēstnesis” un “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā”.