Iesniedz Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

 

Iesniedz Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

 Likumprojekts otrajam lasījumam

 “Grozījumi Administratīvi teritoriālās reformas likumā”    (Reģ. nr. 804)

 

Likuma spēkā  esošā redakcija

Pirmā lasījuma redakcija

(dok.nr.2606)

 

N.p.k.

Priekšlikumi otrajam lasījumam (43)

Komisijas

atzinums

Komisijas atbalstītā otrā lasījuma  redakcija

 

 

 

 

    Izdarīt Administratīvi teritoriālās reformas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.) šādus grozījumus:

 

 

 

 

Izdarīt Administratīvi teritoriālās reformas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.) šādus grozījumus:

 

 

 

 

1. Aizstāt visā likumā vārdus “apvienošanās (sadarbības)” (attiecīgā locījumā) ar vārdu “apvienošanās” (attiecīgā locījumā).

 

 

 

 

 

1. Aizstāt visā likumā vārdus “apvienošanās (sadarbības)” ar vārdu “apvienošanās”.

 

 

 

2. Aizstāt visā likumā vārdus “Ministru kabineta pilnvarots ministrs” (attiecīgā locījumā) ar vārdiem “Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs” (attiecīgā locījumā).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Aizstāt visā likumā vārdus “Ministru kabineta pilnvarots ministrs” (attiecīgā locījumā) ar vārdiem “reģionālās attīstības un pašvaldību lietu  ministrs” (attiecīgā locījumā).

 

I nodaļa Vispārīgie noteikumi

1.pants. Likumā ir lietoti šādi termini:

1) administratīvā teritorija - Latvijas teritorijas iedalījuma vienība, kurā valsts pārvaldes institūcijas un pašvaldība savas kompetences ietvaros realizē pārvaldi;

2) novads - administratīvā teritorija, kura izveidota, apvienojoties pagastiem, pilsētām vai pagastiem un pilsētām, un kurā ir viena vietējā pašvaldība;

3) apriņķis - administratīvā teritorija, kas sastāv no novadiem, pilsētām un pagastiem, republikas pilsētām, izņemot Rīgu.

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

Deputāts A.Kampars

Izteikt 1.panta trešo daļu un papildināt ar ceturto daļu sekojošās redakcijās:

“3) republikas pilsēta – pilsēta ar attīstītu infrastruktūru, transporta un komunālo saimniecību, nozīmīgām kultūras tradīcijām un pilnvērtīgu sociālo aprūpi, ja tajā ir ne mazāk par 50 tūkstošiem pastāvīgo iedzīvotāju.”

“4) apriņķis – administratīvā teritorija, kas sastāv no novadiem un republikas pilsētām.”

 

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis

1.pantā:

izteikt 3.punktu šādā redakcijā:

            „3) apriņķis - administratīvā teritorija, kas sastāv no novadiem un republikas pilsētām. Apriņķu izveidošanu nosaka īpašs likums.”;

            papildināt pantu ar 4.punktu šādā redakcijā:

            „4) republikas pilsēta – apdzīvota vieta ar administratīvo teritoriju, kurā ir viena vietējā pašvaldība, kurā dzīvo ne mazāk kā 25 000 pastāvīgo iedzīvotāju ir kompakta apbūve un attīstīta infrastruktūra

 

 

 

 

 

 

 

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

Likuma 1.pantā:

izteikt 3.punktu šādā redakcijā:

            „3) apriņķis - administratīvā teritorija, kas sastāv no novadiem un republikas pilsētām. Apriņķu izveidošanu nosaka īpašs likums;”;

            papildināt pantu ar 4.punktu šādā redakcijā:

            „4) republikas pilsēta – apdzīvota vieta ar administratīvo teritoriju, kurā ir viena vietējā pašvaldība, kurā dzīvo ne mazāk kā 35 000 pastāvīgo iedzīvotāju un kurā ir kompakta apbūve un attīstīta infrastruktūra

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daļēji atbalstīt, skat.

3.priekšl.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt, papildināt likumproj. ar jaunu pantu, mainīt turpmāko numerāciju

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. 1.pantā:

izteikt 3.punktu šādā redakcijā:

            „3) apriņķis - administratīvā teritorija, kas sastāv no novadiem un republikas pilsētām. Apriņķu izveidošanu nosaka īpašs likums;”;

            papildināt pantu ar 4.punktu šādā redakcijā:

            „4) republikas pilsēta – apdzīvota vieta ar administratīvo teritoriju, kurā ir viena vietējā pašvaldība, kurā dzīvo ne mazāk kā 35 000 pastāvīgo iedzīvotāju un kurā ir kompakta apbūve un attīstīta infrastruktūra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.pants. Administratīvi teritoriālās reformas mērķis ir izveidot ekonomiski attīstīties spējīgas administratīvās teritorijas ar vietējām un reģionālajām pašvaldībām, kas nodrošinātu kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem.

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

5.

 

Deputāts M.Gulbis

   Svītrot 2.pantā vārdus „ar vietējām un reģionālajām pašvaldībām”.

 

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis

   Izslēgt likuma 2.pantā vārdus „un reģionālajām”.

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. pants.

     Šis likums nosaka kārtību, kādā tiek veikta pagastu un pilsētu administratīvi teritoriālā  reforma, un to, kādas administratīvās teritorijas izveidojamas, realizējot reformu.

 

 

3. Aizstāt 3.pantā vārdus “pagastu un pilsētu” ar vārdiem “vietējo pašvaldību”.

 

 

6.

 

Deputāts M.Gulbis

Aizstāt 3.pantā vārdus „realizējot reformu” ar vārdiem „realizējot šo reformu”.

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

4. Aizstāt 3.pantā vārdus “pagastu un pilsētu” ar vārdiem “vietējo pašvaldību”.

 

 

4.pants. Apriņķu izveidošanu nosaka atsevišķs likums.

 

 

 

7.

 

 

 

 

8.

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis

Izslēgt likuma 4.pantu.

 

Deputāts A.Kampars

   Papildināt likuma 4.pantu ar otro un trešo teikumu:

“Apriņķi tiek izveidoti un sāk realizēt likumā deleģētās funkcijas sākot ar 2007.gada 1.janvāri. Šis likums nosaka apriņķa administrācijas funkcijas un finansēšanas avotus.”

 

Atbalstīt

 

 

 

 

Noraidīt

 

5. Izslēgt 4.pantu.

 

 

5.pants. (1) Pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi, pagasti, pilsētas (arī republikas pilsētas) un galvaspilsēta Rīga.

(2) Pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā ir šādas pašvaldības:

1) vietējās pašvaldības - novados, pilsētās un pagastos;

2) reģionālās pašvaldības - apriņķos.

(3) Novada, pagasta un pilsētas administratīvo teritoriju, pamatojoties uz attiecīgās pašvaldības lēmumu, nosaka Ministru kabinets.

(4) Apvienošanās rezultātā izveido jusies jaunā pašvaldība pēc saskaņošanas ar Administratīvi teritoriālās reformas padomi ir tiesīga saglabāt pagasta vai pilsētas statusu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

 

 

 

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis

Likuma 5.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

            „(1) Pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi, republikas pilsētas.”;

   izslēgt otro daļu;

   izslēgt trešo daļu;

   izslēgt ceturto daļu.

 

Deputāts M.Gulbis

Izteikt 5.pantu šādā redakcijā:

„5.pants. (1) Pēc vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālās reformas Latvijā ir šādas vietējās pašvaldības- novadi un pilsētas.

(2) Novada un pilsētas administratīvo teritoriju nosaka Ministru kabinets”.

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

6. 5.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

„(1) Pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi, republikas pilsētas.”;

   izslēgt otro daļu;

   izslēgt trešo daļu;

   izslēgt ceturto daļu.

 

 

II nodaļa. Vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma

6.pants.

(1) Vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz 2004.gada 30.novembrim.

(2) Vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek veikta divos posmos:

1) pēc vietējo pašvaldību iniciatīvas - līdz 2003.gada 31.decembrim;

2) pēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas izstrādātiem un šajā likumā noteiktajā kārtībā saskaņotiem projektiem - no 2004.gada 1.janvāra līdz 2004.gada 30.novembrim.

(3) Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros tiek realizēti šādi pasākumi:

1) administratīvo teritoriju izpēte;

2) pagastu un pilsētu apvienošanās (sadarbības) projektu sagatavošana;

3) pagastu un pilsētu apvienošanās (sadarbības) projektu realizācija.

(4) Šā panta trešajā daļā minētos pasākumus realizē par valsts piešķirtajiem finansu līdzekļiem

.

 

 

4. Izteikt 6.pantu šādā redakcijā:

“6.pants.

   (1) Vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta brīvprātīgi, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai konsultējoties ar vietējām pašvaldībām un Administratīvi teritoriālās reformas padomi. Konsultāciju gaitā Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija precizē novadu izveidošanas projektu un iesniedz to apstiprināšanai Ministru kabinetā.

   (2) Vietējās pašvaldības var pieņemt lēmumus par novada izveidošanu un attiecīgo pašvaldību iekļaušanu novada administratīvo teritoriju robežās, kuras noteiktas Ministru kabineta apstiprinātā novadu izveidošanas projektā.

   (3) Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros par valsts piešķirtajiem finanšu līdzekļiem notiek vietējo pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošana.”

 

 

 

 

 

11.

 

 

 

Zaļo un zemnieku savienības frakcija

Izteikt likuma 6.pantu šādā redakcijā:

“6. pants. (1) Vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta brīvprātīgi.

    (2) Administratīvi teritoriālās reformas likuma ietvaros un  Ministru kabineta noteiktā kārtībā notiek vietējo pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošana par valsts piešķirtajiem finanšu līdzekļiem.

    (3) Vietējās pašvaldības var pieņemt lēmumus par apvienošanos un iesniegt priekšlikumu par reformētās pilsētas, pagasta vai novada pašvaldības administratīvās teritorijas izveidošanu Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministram, priekšlikumam tiek pievienots apvienošanās projekts, kas atbilst šā likuma 8.panta nosacījumiem un 10.pantā noteiktajiem kritērijiem.

    (4) Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs nodrošina pašvaldību priekšlikuma apspriešanu un izvērtēšanu.

   (5) Priekšlikuma apspriešana un izvērtēšana:

1) publiskā apspriešana notiek katrā no gatavību apvienoties izteikušajām pašvaldībām saskaņā ar likuma “Par pašvaldībām” 61.1 un 61.2 panta noteikumiem, un pašvaldības nolikumā noteikto kārtību;

2) apspriešana Administratīvi teritoriālās reformas padomē.

    (6) Apvienošanās projektus, kas neatbilst šā likuma 10.pantā noteiktajiem kritērijiem, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs noraida, šo lēmumu var apstrīdēt Satversmes tiesā.

    (7) Reformas padomes atbalstītos apvienošanās projektus Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs sagatavo un iesniedz  Ministru kabinetam.

    (8) Ministru kabinets lemj par reformētās administratīvās teritorijas izveidošanu.

   (9) Ministru kabineta lēmumu par reformētās administratīvās teritorijas izveidošanu, ja tas ir pretrunā ar attiecīgo pašvaldību domju (padomju) lēmumiem var apstrīdēt Satversmes tiesā.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.

Deputāts M.Gulbis

Izteikt 6.pantu šādā redakcijā:

„6.pants. (1) Vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma notiek brīvprātīgi, bet tiek pabeigta 2007.gada 31.decembrī, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai konsultējoties ar vietējām pašvaldībām un Administratīvi teritoriālās reformas padomi un par pamatu ņemot 102 novadu izveidošanas projektu. Konsultāciju gaitā Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija precizē novadu izveidošanas projektu un iesniedz to apstiprināšanai Ministru kabinetā.

(2) Vietējās pašvaldības var pieņemt lēmumus par novada izveidošanu atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam novadu izveidošanas projektam.

(3) Vietējo pašvaldību apvienošanās projektus sagatavo par valsts piešķirtajiem finanšu līdzekļiem.”

 

Reģionālās attīstī bas un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis

Izteikt likuma 6.pantu šādā redakcijā:

            „Vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām.”

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Izteikt 6.pantu šādā redakcijā:

“6.pants. Vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām.”

 

 

 

 

 

 

14.

 

 

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis

Papildināt likumu ar 6¹ un 62.pantiem šādā redakcijā:

            „61.pants. (1) Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija konsultējas ar vietējām pašvaldībām un izstrādā vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu (turpmāk – administratīvi teritoriālā iedalījuma projekts), kuru apstiprina Ministru kabinets.

(2) Līdz administratīvi teritoriālā iedalījuma projekta apstiprināšanai, novada administratīvo teritoriju nosaka Ministru kabinets, pamatojoties uz vietējo pašvaldību pieņemtajiem lēmumiem un pozitīvu Administratīvi teritoriālās reformas padomes atzinumu.

(3) Pēc administratīvi teritoriālā iedalījuma projekta apstiprināšanas, pamatojoties uz vietējo pašvaldību lēmumiem, Ministru kabinets var noteikt tādas novada administratīvās teritorijas, kur apvienotās vietējās pašvaldības iekļaujas administratīvi teritoriālā iedalījuma projektā noteiktajās attiecīgā novada robežās;

(4) Ministru kabinets, pamatojoties uz administratīvā teritoriālā iedalījuma projektu, izdod noteikumus, par vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo iedalījumu (turpmāk – administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumi), kuros nosaka:

1) novadu administratīvās teritorijas, norādot kādi novada pagasti un kādas novada pilsētas veido katra novada administratīvo teritoriju;

2) republikas pilsētu administratīvās teritorijas.

(5) Stājoties spēkā administratīvi teritoriālā iedalījumu noteikumiem, ikgadējā valsts budžeta likumā noteiktā finansējuma apjomā Valsts zemes dienests, sagatavo administratīvo teritoriju robežu aprakstus.

 

 

 

 

Atbalstīt

8. Papildināt likumu ar 6.¹ un 6.2pantu šādā redakcijā:

            „6.1pants. (1) Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija konsultējas ar vietējām pašvaldībām un izstrādā vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu (turpmāk – administratīvi teritoriālā iedalījuma projekts), kuru apstiprina Ministru kabinets.

(2) Līdz administratīvi teritoriālā iedalījuma projekta apstiprināšanai novada administratīvo teritoriju nosaka Ministru kabinets, pamatojoties uz vietējo pašvaldību pieņemtajiem lēmumiem un pozitīvu Administratīvi teritoriālās reformas padomes atzinumu.

(3) Pēc administratīvi teritoriālā iedalījuma projekta apstiprināšanas, pamatojoties uz vietējo pašvaldību lēmumiem, Ministru kabinets var noteikt tādas novada administratīvās teritorijas, kur apvienotās vietējās pašvaldības iekļaujas administratīvi teritoriālā iedalījuma projektā noteiktajās attiecīgā novada robežās.

(4) Ministru kabinets, pamatojoties uz administratīvā teritoriālā iedalījuma projektu, izdod noteikumus par vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo iedalījumu (turpmāk – administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumi), kuros nosaka:

1) novadu administratīvās teritorijas, norādot kādi novada pagasti un kādas novada pilsētas veido katra novada administratīvo teritoriju;

2) republikas pilsētu administratīvās teritorijas.

(5) Stājoties spēkā administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumiem, ikgadējā valsts budžeta likumā noteiktā finansējuma apjomā Valsts zemes dienests, sagatavo administratīvo teritoriju robežu aprakstus.

 

 

 

 

 

 

62.pants. Stājoties spēkā administratīvi teritoriālo iedalījumu noteikumiem vietējā pašvaldība var pieņemt lēmumu par novada izveidošanu līdz 2009.gada 31.janvārim, saskaņā ar administratīvi teritoriālo iedalījumu noteikumos noteikto novadu teritoriālo dalījumu, kurā ir iekļauta attiecīgā vietējā pašvaldība, turklāt šajā gadījumā:

1) lēmumus par novada izveidošanu nosūta Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai;

2) novada domes pirmo sēdi, saskaņā ar likumu "Par pašvaldībām" sasauc reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs 10 dienu laikā, pēc visu attiecīgo vietējo pašvaldību lēmumu saņemšanas Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijā.”

 

 

 

6.2pants. Stājoties spēkā administratīvi teritoriālo iedalījumu noteikumiem, vietējā pašvaldība var pieņemt lēmumu par novada izveidošanu līdz 2009.gada 31.janvārim, saskaņā ar administratīvi teritoriālo iedalījumu noteikumos noteikto novadu teritoriālo dalījumu, kurā iekļauta attiecīgā vietējā pašvaldība, turklāt šajā gadījumā:

1) lēmumus par novada izveidošanu nosūta Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai;

2) novada domes pirmo sēdi saskaņā ar likumu "Par pašvaldībām" sasauc reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs 10 dienu laikā pēc visu attiecīgo vietējo pašvaldību lēmumu saņemšanas Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijā.”

 

 

7.pants.

      Administratīvo teritoriju izpēte saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas padomes apstiprināto metodiku ietver šādus uzdevumus:

1) sagatavot pārskatu par sociālekonomisko situāciju attiecīgajās administratīvajās teritorijās;

2) noskaidrot iedzīvotāju attieksmi pret administratīvi teritoriālo reformu;

3) formulēt novadu veidošanas kritērijus;

4) formulēt darba uzdevumus pagastu un pilsētu apvienošanās (sadarbības) projektiem.

 

 

 

5. Izslēgt 7.pantu.

 

 

 

 

 

 

 9.  Izslēgt 7.pantu.

 

 

 

 

 

8.pants.

        Pagastu un pilsētu apvienošanās (sadarbības) projektu sagatavošana saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas padomes apstiprināto metodiku ietver šādus uzdevumus:

1) izvērtēt pašvaldību darbības efektivitāti un sagatavot priekšlikumus pašvaldību reformēšanai;

2) sagatavot pamatojumu novada izveidošanai;

3) sagatavot jaunizveidojamās pašvaldības struktūras projektus un sadarbības līgumus;

4) organizēt pašvaldību apvienošanās (sadarbības) projektu publisku apspriešanu.

 

6. Aizstāt 8.pantā vārdus “Pagastu un pilsētu” ar vārdiem “Vietējo pašvaldību”.

 

 

 

 

 

15.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16.

 

 

 

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis

Izteikt likuma 8.pantu šādā redakcijā:

            „8.pants. (1) Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros vietējās pašvaldības Ministru kabineta noteiktā kārtībā sagatavo apvienošanās projektu.

(2) Vietējo pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošana saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas padomes apstiprināto metodiku ietver šādus uzdevumus:

1) sagatavot novada attīstības stratēģiju;

2) sagatavot veidojamās novada pašvaldības administratīvās struktūras projektu;

3) organizēt pašvaldību apvienošanās projektu publisku apspriešanu.

(3) Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros par valsts piešķirtajiem finanšu līdzekļiem notiek vietējo pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošana.”

 

 

 

 

 

 

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

Izteikt likumprojekta 6.pantu šādā redakcijā:

“ 10. Izteikt 8.pantu šādā redakcijā:

            „8.pants. (1) Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros vietējās pašvaldības Ministru kabineta noteiktajā kārtībā sagatavo apvienošanās projektu.

(2) Vietējo pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošana saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas padomes apstiprināto metodiku ietver šādus uzdevumus:

1) sagatavot novada attīstības stratēģiju;

2) sagatavot veidojamās novada pašvaldības administratīvās struktūras projektu;

3) organizēt pašvaldību apvienošanās projektu publisku apspriešanu.

(3) Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros par valsts piešķirtajiem finanšu līdzekļiem notiek vietējo pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošana, ievērojot publiskās apspriešanas rezultātus

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daļēji atbalstīt, skat.

16.priekšl.

&n bsp;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Izteikt 8.pantu šādā redakcijā:

            „8.pants. (1) Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros vietējās pašvaldības Ministru kabineta noteiktajā kārtībā sagatavo apvienošanās projektu.

(2) Vietējo pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošana saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas padomes apstiprināto metodiku ietver šādus uzdevumus:

1) sagatavot novada attīstības stratēģiju;

2) sagatavot veidojamās novada pašvaldības administratīvās struktūras projektu;

3) organizēt pašvaldību apvienošanās projektu publisku apspriešanu.

(3) Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros par valsts piešķirtajiem finanšu līdzekļiem notiek vietējo pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošana, ievērojot publiskās apspriešanas rezultātus.”

 

 

9.pants.

      (1) Pašvaldībām, kas šajā likumā noteiktajā kārtībā veic reformu, tiek piešķirta vienreizēja dotācija no valsts budžeta viena procenta līdz piecu procentu apmērā no apvienojušos pašvaldību gada budžetu kopapjoma. Dotāciju piešķiršanas kārtību un nosacījumus reglamentē Ministru kabinets.

 

(2) Uz pašvaldībām, kuras saskaņā ar likumu "Par pašvaldībām" ir noslēgušas sadarbības līgumu kopēju uzdevumu veikšanai, šā panta pirmās daļas noteikumi ir attiecināmi, ja:

1) līgums noslēgts, pamatojoties uz sadarbības projektu, kas sagatavots atbilstoši Administratīvi teritoriālās reformas padomes apstiprinātajai metodikai;

2) par attiecīgo sadarbības projektu ir pozitīvs Administratīvi teritoriālās reformu padomes atzinums.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Izslēgt 9.panta otro daļu.

 

 

 

17.

 

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis

Izteikt likuma 9.pantu šādā redakcijā:

            „9.pants. Novadam, kas izveidojies vietējām pašvaldībām apvienojoties šā likuma 61.panta otrajā un trešajā daļā minētajā gadījumā, tiek piešķirta vienreizēja dotācija no valsts budžeta viena procenta līdz piecu procentu apmērā no apvienojušos pašvaldību gada budžetu kopapjoma. Dotācijas piešķiršanas kārtību nosaka Ministru kabinets.”

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

11. Izteikt 9.pantu šādā redakcijā:

            „9.pants. Novadam, kas izveidojies vietējām pašvaldībām apvienojoties šā likuma 61.panta otrajā un trešajā daļā minētajā gadījumā, tiek piešķirta vienreizēja dotācija no valsts budžeta viena procenta līdz piecu procentu apmērā no apvienojušos pašvaldību gada budžetu kopapjoma. Dotācijas piešķiršanas kārtību nosaka Ministru kabinets.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Papildināt likumu ar 9¹.pantu šādā redakcijā:

“9¹.pants.

       Izveidotajiem novadiem tiek piešķirti finanšu līdzekļi ikgadējā valsts budžeta likumā noteiktā finansējuma apjomā valsts atbalsta programmai novadu infrastruktūras attīstībai. Finansējuma piešķiršanas kārtību un nosacījumus reglamentē Ministru kabinets.”

 

 

 

18.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deputāts M.Gulbis

Papildināt likumu ar 9¹.pantu šādā redakcijā:

„9¹.pants. Ikgadējā valsts budžetā tiek piešķirti finanšu līdzekļi Valsts atbalsta programmai novadu infrastruktūras attīstībai ne mazāk kā 0,5% no IKP apjomā. Finansējuma piešķiršanas kārtību reglamentē Ministru kabinets.”

 

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis

 

Izteikt 9.1pantu šādā redakcijā:

“9.1pants. (1) Līdz 2009.gada 31.janvārim izveidotajām novadu pašvaldībām attiecīgi par katru novadā ietilpstošo pilsētas un pagasta teritoriālo vienību piešķir finanšu līdzekļus no valsts budžeta pašvaldības infrastruktūras attīstībai:

1) 100 000  latu apmērā, ja novada teritorija atbilst šā likuma 10.pantā noteiktajiem kritērijiem;

2) 50 000 latu apmērā, ja novada teritorija neatbilst šā likuma 10.pantā noteiktajiem kritērijiem.

(2) Kārtību finanšu līdzekļu piešķiršanai un šā likuma 10.pantā noteikto kritēriju piemērošanai nosaka Ministru kabinets.”

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 12. Papildināt likumu ar 9¹.pantu šādā redakcijā:

“9.1pants. (1) Līdz 2009.gada 31.janvārim izveidotajām novadu pašvaldībām attiecīgi par katru novadā ietilpstošo pilsētas un pagasta teritoriālo vienību piešķir finanšu līdzekļus no valsts budžeta pašvaldības infrastruktūras attīstībai:

1) 100 000  latu apmērā, ja novada teritorija atbilst šā likuma 10.pantā noteiktajiem kritērijiem;

2) 50 000 latu apmērā, ja novada teritorija neatbilst šā likuma 10.pantā noteiktajiem kritērijiem.

(2) Kārtību finanšu līdzekļu piešķiršanai un šā likuma 10.pantā noteikto kritēriju piemērošanai nosaka Ministru kabinets.”

 

 

 

10.pants. (1) Pilsētu un pagastu administratīvi teritoriālās reformas nepieciešamības vērtēšanas kritēriji ir šādi:

1) pašvaldības teritorijas ilglaicīga attīstība;

2) finansu ieņēmumu bāze;

3) pašvaldības funkciju veikšanai nepieciešamā infrastruktūra;

4) iedzīvotāju skaits;

5) pašvaldību ekonomiskā, ģeogrāfiskā un vēsturiskā vienotība;

6) pašvaldības pakalpojumu sasniedzamība;

7) citi nosacījumi pēc rajona padomes priekšlikuma.

(2) Šā panta pirmajā daļā minēto kritēriju lietošanas metodiku nosaka Administratīvi teritoriālās reformas padome.

 

 

 

9. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā:

“10.pants. Izveidojot novadu tiek ņemti vērā šādi vērtēšanas kritēriji:

1) pašvaldības funkciju veikšanai nepieciešamā infrastruktūra;

2) novada teritorijas lielums;

3) iedzīvotāju skaits;

4) iedzīvotāju blīvums novada teritorijā;

5) pašvaldības pakalpojumu sasniedzamība;

6) pašvaldību ekonomiskā, ģeogrāfiskā un vēsturiskā vienotība.”

 

 

 

 

 

20.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22.

 

 

 

 

 

 

Deputāts M.Gulbis

Izteikt 10.pantu šādā redakcijā:

„10.pants. (1) Novadu izveidošanas projektā ņem vērā šādus novadu vērtēšanas kritērijus:

1) pašvaldību funkciju veikšanai nepieciešamā infrastruktūra;

2) iedzīvotāju skaits novada teritorijā;

3) novada teritorijas lielums;

4) pašvaldības pakalpojumu sasniedzamība;

5) pašvaldību vēsturiskā, ģeogrāfiskā un ekonomiskā vienotība.

(2) Pagastu vai pilsētu ar lauku teritoriju pārveido par novadu, ja tas atbilst Ministru kabineta apstiprinātajam novadu izveidošanas projektam.”

 

Zaļo un zemnieku savienības frakcija

Izteikt likuma 10.pantu šādā redakcijā:

“10.pants. Vietējo pašvaldību apvienošanās kritēriji:

  1) iedzīvotāju skaits, kuru dzīves vieta deklarēta apvienotajā teritorijā;

  2) apvienotās teritorijas ekonomiskās attīstības priekšnoteikumi;

  3) apvienotās teritorijas vēsturiski – ģeogrāfiskā vienotība;

  4) blakus esošo vietējo pašvaldību attīstības intereses.”

 

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis

Izteikt likuma 10.pantu šādā redakcijā:

            „10.pants. Izstrādājot administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu ņem vērā šādus vērtēšanas kritērijus:

1) ir nodrošināta novada teritorijas ilglaicīga un līdzsvarota attīstība;

2) ir novada pašvaldības funkciju veikšanai nepieciešamā infrastruktūra;

3) novada teritorijas lielums;

4) pastāvīgo iedzīvotāju skaits novada teritorijā;

5) pastāvīgo iedzīvotāju blīvums novada teritorijā;

6) novada pašvaldības sniegto pakalpojumu sasniedzamība;

7) novadu veidojošo vietējo pašvaldību ekonomiskā, ģeogrāfiskā un vēsturiskā vienotība;

8) ir nodrošināta optimāla novada pašvaldības teritorijas izveidošana, ņemot vērā blakus esošo novadu pašvaldību intereses.”

 

 

 

 

 

Daļēji atbalstīt, skat.

22.priekšl.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daļēji atbalstīt, skat.

22.priekšl.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā:

            „10.pants. Izstrādājot administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu ņem vērā šādus vērtēšanas kritērijus:

1) ir nodrošināta novada teritorijas ilglaicīga un līdzsvarota attīstība;

2) ir novada pašvaldības funkciju veikšanai nepieciešamā infrastruktūra;

3) novada teritorijas lielums;

4) pastāvīgo iedzīvotāju skaits novada teritorijā;

5) pastāvīgo iedzīvotāju blīvums novada teritorijā;

6) novada pašvaldības sniegto pakalpojumu sasniedzamība;

7) novadu veidojošo vietējo pašvaldību ekonomiskā, ģeogrāfiskā un vēsturiskā vienotība;

8) ir nodrošināta optimāla novada pašvaldības teritorijas izveidošana, ņemot vērā blakus esošo novadu pašvaldību intereses.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.pants. Pēc divu vai vairāku administratīvo teritoriju apvienošanās līdz kārtējām pašvaldību vēlēšanām pagasta padomes vai pilsētas domes sastāvā ir visi attiecīgajā administratīvajā teritorijā ievēlētie deputāti. Novada lēmējinstitūcija ir dome.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24.

 

 

 

 

Deputāts M.Gulbis

Izteikt 11.pantu šādā redakcijā:

„11.pants. Novada lēmējinstitūcija ir dome. Pēc divu vai vairāku administratīvo teritoriju apvienošanas līdz kārtējām pašvaldību vēlēšanām novada domes sastāvā ir visi novadu veidojošo pagastu padomēs un pilsētu domēs ievēlētie deputāti

 

 

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis

Aizstāt likuma 11.pantā vārdus „pagasta padomes vai pilsētas” ar vārdu „novada”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daļēji atbalstīt, skat.

24.priekšl.

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14. Aizstāt 11.pantā vārdus „pagasta padomes vai pilsētas” ar vārdu „novada”.

 

 

 

12.pants. (1) Apvienotās administratīvās teritorijas domes (padomes) pirmo sēdi sasauc saskaņā ar likumu "Par pašvaldībām" Ministru kabineta pilnvarotais ministrs 10 dienu laikā pēc tam, kad stājušies spēkā Ministru kabineta noteikumi par attiecīgās administratīvās teritorijas izveidošanu. Ar šīs domes (padomes) pirmo sēdi izbeidzas attiecīgajā administratīvajā teritorijā esošo domju (padomju) pilnvaras.

(2) Līdz apvienotās administratīvās teritorijas domes (padomes) priekšsēdētāja ievēlēšanai pirmo domes (padomes) sēdi vada un lēmumu par domes (padomes) priekšsēdētāja ievēlēšanu paraksta saskaņā ar likumu "Par pašvaldībām" Ministru kabineta pilnvarots ministrs vai viņa pilnvarota amatpersona.

(3) Apvienotās administratīvās teritorijas domes (padomes) priekšsēdētāju ievēlē no attiecīgajā administratīvajā teritorijā esošo domju (padomju) deputātiem likumā "Par pašvaldībām" noteiktajā kārtībā.

 

 

 

 

 

 

 

25.

 

 

 

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis

Izteikt likuma 12.pantu šādā redakcijā:

            „12.pants. Šā likuma 61.panta otrajā un trešajā daļā minētos gadījumos novada domes pirmo sēdi saskaņā ar likumu "Par pašvaldībām", sasauc reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs 10 dienu laikā pēc tam, kad stājušies spēkā Ministru kabineta noteikumi par attiecīgās administratīvās teritorijas izveidošanu.”

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

15. Izteikt 12.pantu šādā redakcijā:

            „12.pants. Šā likuma 6.1panta otrajā un trešajā daļā minētajos gadījumos novada domes pirmo sēdi saskaņā ar likumu "Par pašvaldībām" sasauc reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs 10 dienu laikā pēc tam, kad stājušies spēkā Ministru kabineta noteikumi par attiecīgās administratīvās teritorijas izveidošanu.”

 

 

 

 

 

26.

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis

Papildināt likumu ar 121.pantu šādā redakcijā:

„121.pants. Ja izveidotā novada domes pirmā sēde notiek līdz 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām, tad ar izveidotās novada domes pirmo sēdi izbeidzas visu pirms tam novada teritorijā bijušo vietējo pašvaldību domju (padomju) pilnvaras, un šajā gadījumā:

1) līdz novada domes priekšsēdētāja ievēlēšanai, pirmo domes sēdi vada un lēmumu par domes priekšsēdētāja ievēlēšanu, saskaņā ar likumu "Par pašvaldībām", paraksta reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs vai viņa pilnvarota amatpersona;

2) novada domes priekšsēdētāju ievēlē no attiecīgajā administratīvajā teritorijā esošajiem deputātiem likumā "Par pašvaldībām" noteiktajā kārtībā.”

 

Atbalstīt

16. Papildināt likumu ar 12.1pantu šādā redakcijā:

            „12.1pants. Ja izveidotā novada domes pirmā sēde notiek līdz 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām, tad ar izveidotās novada domes pirmo sēdi izbeidzas visu pirms tam novada teritorijā bijušo vietējo pašvaldību domju (padomju) pilnvaras, un šajā gadījumā:

1) līdz novada domes priekšsēdētāja ievēlēšanai pirmo domes sēdi vada un lēmumu par domes priekšsēdētāja ievēlēšanu saskaņā ar likumu "Par pašvaldībām" paraksta reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs vai viņa pilnvarota amatpersona;

2) novada domes priekšsēdētāju ievēlē no attiecīgajā administratīvajā teritorijā esošajiem deputātiem likumā "Par pašvaldībām" noteiktajā kārtībā.”

 

13.pants.

       

      Veicot administratīvi teritoriālo reformu, vietējās pašvaldības nodrošina attiecīgās administratīvās teritorijas iedzīvotājus ar informāciju par reformas uzdevumiem un realizācijas gaitu.

10. Izteikt 13.pantu šādā redakcijā:

“13.pants.

       Veicot administratīvi teritoriālo reformu, attiecīgās vietējās pašvaldības noskaidro iedzīvotāju viedokli par novada izveidošanu un informē tos par reformas uzdevumiem un realizācijas gaitu.”

 

27.

Deputāts M.Gulbis

Izteikt 13.pantu sekojošā redakcijā:

„13.pants. Veicot administratīvi teritoriālo reformu, attiecīgās vietējās pašvaldības noskaidro iedzīvotāju viedokli un priekšlikumus par novada izveidošanu un informē tos par reformas uzdevumiem un realizācijas gaitu.”

 

Noraidīt

17. Izteikt 13.pantu šādā redakcijā:

“13.pants.

       Veicot administratīvi teritoriālo reformu, attiecīgās vietējās pašvaldības noskaidro iedzīvotāju viedokli par novada izveidošanu un informē viņus par reformas uzdevumiem un realizācijas gaitu.”

 

III nodaļa. Valsts reģionālā administratīvi teritoriālā
iedalījuma izveidošana

 

 

28.

 

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis

Izteikt likumprojekta 11.pantu šādā redakcijā:

“Izslēgt 3.nodaļu.”

 

 

Atbalstīt

 

18. Izslēgt III nodaļu.

 

 

 

14.pants. Valsts iedalījums apriņķos tiek veidots, lai nodrošinātu:

1) reģionālo pašvaldību funkciju izpildi;

2) valsts pārvaldes reģionālo funkciju izpildi;

3) reģionālo plānošanu un attīstību;

4) reģionālo pašvaldību un valsts pārvaldes institūciju sadarbību un darbības koordināciju.

 

 

 

 

 

 

29.

 

 

30.

 

 

31.

 

 

 

Deputāts M.Gulbis

Izslēgt 14.pantu.

 

Deputāts A.Kampars

Izslēgt 14.panta pirmo punktu.

 

Deputāts A.Kampars

Izteikt 14.panta ceturto punktu sekojošā redakcijā:

“4) novadu, republikas pilsētu un valsts pārvaldes institūciju sadarbību un darbības koordināciju.”

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

Atbalstīt

 

 

 

Noraidīt

 

 

15.pants. Nosakot funkciju sadali starp valsts pārvaldes institūcijām, apriņķa pašvaldībām, kā arī vietējām pašvaldībām, tiek ievērots subsidiaritātes princips, kas noteic, ka augstāka līmeņa iestādēm uzdod tikai to funkciju pildīšanu, kuras nav lietderīgi vai nav iespējams pildīt zemāka līmeņa iestādēm.

 

 

 

32.

 

 

 

33.

 

Deputāts A.Kampars

Izslēgt likuma  15.pantu.

 

Deputāts M.Gulbis

Svītrot 15.pantā vārdus „apriņķa pašvaldībām”.

 

 

 

Atbalstīt

 

 

Atbalstīt, skat.

32.priekšl.

 

 

16.pants.

 

        Ministru kabinets līdz 2000.gada 31.decembrim sagatavo priekšlikumus par valsts teritorijas iedalījumu apriņķos un par valsts pārvaldes reģionālajām un apriņķu pašvaldību funkcijām un nodod tos apspriešanai pašvaldībām.

 

 

11. Izslēgt 16.pantu.

 

 

 

34.

 

Deputāts A.Kampars

Izteikt 16.pantu sekojošā redakcijā:

“Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija līdz 2006.gada 1.maijam sagatavo priekšlikumus par valsts administratīvi teritoriālo iedalījumu, iekļaujot teritorijas iedalījumu apriņķos.”

 

 

Daļēji atbalstīt, skat.

42. priekšl.

 

 

 

 

IV nodaļa. Administratīvi teritoriālās reformas koordinācija

17.pants.

       (1) Administratīvi teritoriālās reformas koordinācijai Ministru kabinets izveido Administratīvi teritoriālās reformas padomi. Padomes sastāvā vienādā skaitā ietilpst Latvijas Pašvaldību savienības un valsts pārvaldes institūciju pilnvaroti pārstāvji. Padomes darbu vada Ministru kabineta pilnvarots ministrs.

(2) Administratīvi teritoriālās reformas padome:

1) dod atzinumus par:

a) administratīvo teritoriju izpēti un apvienošanās (sadarbības) projektiem,

b) normatīvo aktu projektiem administratīvi teritoriālās reformas jautājumos;

2) apstiprina administratīvo teritoriju izpētes un apvienošanās (sadarbības) projektu sagatavošanas metodiku;

3) sagatavo priekšlikumus administratīvo teritoriju izpētei un apvienošanās (sadarbības) projektiem.

(3) Administratīvi teritoriālās reformas padomes darbu nodrošina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Pašvaldību lietu pārvalde.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. Aizstāt 17.panta trešajā daļā vārdus “Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Pašvaldību lietu pārvalde” ar vārdiem “Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija

 

 

 

 

35.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

36.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           

Zaļo un zemnieku savienības frakcija

 Izteikt likuma 17. panta otro daļu šādā redakcijā:

    “(2) Administratīvi teritoriālās reformas padome:

     1) dod atzinumus par administratīvo teritoriju apvienošanās projektiem;

    2) piedalās administratīvo teritoriju apvienošanās projektu sagatavošanas metodikas izstrādē;

   3) detalizē šā likuma 10.pantā minētos kritērijus;

   4) piedalās šā likuma 10.pantā minēto kritēriju lietošanas metodikas izstrādē.”

 

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis

Papildināt likuma 17.panta otrās daļas 1.punktu ar „c” apakšpunktu šādā redakcijā:

„c) administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu.”

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19. 17.pantā:

papildināt otrās daļas 1.punktu ar „c” apakšpunktu šādā redakcijā:

„c) administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu;”;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

aizstāt trešajā daļā vārdus “Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Pašvaldību lietu pārvalde” ar vārdiem “Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija”.

 

18.pants.

      Administratīvi teritoriālās reformas nodrošināšanai savā rajonā attiecīgā rajona padome:

1) veic pasākumus, kas nodrošina administratīvo teritoriju izpēti un apvienošanās (sadarbības) projektu sagatavošanu;

2) dod atzinumus par administratīvo teritoriju izpēti un apvienošanās (sadarbības) projektiem;

3) nodrošina pašvaldību, valsts iestāžu un iedzīvotāju informēšanu par administratīvi teritoriālo reformu.

 

 

 

 

13. Izslēgt 18.pantu.

 

 

 

 

 

 

20. Izslēgt 18.pantu.

 

 

 

Pārejas noteikumi

1. Uz novadiem, kas izveidojušies administratīvo teritoriju apvienošanās rezultātā, attiecināmi visi noteikumi, ko likums "Par pašvaldībām" paredz vietējām pašvaldībām, ja tie nav pretrunā ar šo likumu.

2. Administratīvi teritoriālās reformas laikā veidojot novadus, grozot pilsētu un pagastu administratīvās teritorijas, par nepieciešamajiem rajonu un republikas pilsētu robežu grozījumiem lemj Ministru kabinets pēc attiecīgo pašvaldību atzinumu saņemšanas.

 

 

 

37.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

38.

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis

Izteikt pārejas noteikumu 2.punktu šādā redakcijā:

            „2. Administratīvi teritoriālās reformas laikā veidojot novadus, grozot pilsētu un pagastu administratīvās teritorijas, Ministru kabinets pēc attiecīgo pašvaldību atzinumu saņemšanas var lemt:

1) par nepieciešamajiem rajonu robežu grozījumiem;

2) par republikas pilsētas statusa piešķiršanu tām rajona pilsētām, kuras atbilst šā likuma 1.panta 4.punktā noteiktajām prasībām.”

 

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

Izteikt pārejas noteikumu 2.punktu šādā redakcijā:

            „2. Administratīvi teritoriālās reformas laikā veidojot novadus, grozot pilsētu un pagastu administratīvās teritorijas, Ministru kabinets pēc attiecīgo pašvaldību lēmumu saņemšanas var lemt:

1) par nepieciešamajiem rajonu robežu grozījumiem;

2) par republikas pilsētas statusa piešķiršanu tām rajona pilsētām, kuras atbilst šā likuma 1.panta 4.punktā noteiktajām prasībām.”

 

 

 

Daļēji atbalstīt, skat. 38.priekšl.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

21. Pārejas noteikumos:

 

izteikt 2.punktu šādā redakcijā:

            „2. Administratīvi teritoriālās reformas laikā veidojot novadus, grozot pilsētu un pagastu administratīvās teritorijas, Ministru kabinets pēc attiecīgo pašvaldību lēmumu saņemšanas var lemt:

1) par nepieciešamajiem rajonu robežu grozījumiem;

2) par republikas pilsētas statusa piešķiršanu tām rajona pilsētām, kuras atbilst šā likuma 1.panta 4.punktā noteiktajām prasībām.”;

 

 

 

14. Papildināt pārejas noteikumus ar 3.un 4.punktu šādā redakcijā:

“3. Lai nodrošinātu vietējo pašvaldību vēlēšanas, vietējo pašvaldību domju (padomju) atzinumi un lēmumi par novadu izveidošanu Ministru kabinetā netiek iesniegti no 2004.gada 1.novembra līdz 2005.gada 1.aprīlim.

4. Šā likuma 6.panta otrā daļa stājas spēkā 2005.gada 1.aprīlī.”

 

 

39.

Zaļo un zemnieku savienības frakcija

Papildināt likuma Pārejas noteikumus ar 3. un 4. punktu šādā redakcijā:

“3. Pēc reformētās pašvaldības izveidošanās visā tās teritorijā turpmāko piecu gadu laikā nodrošina tādu pašvaldības ienākumu līmeni uz vienu iedzīvotāju, kāds bija pirms apvienošanās vietējā pašvaldībā ar visaugstāko šī rādītāja vērtību. Katru gadu indeksē šo ienākumu līmeni proporcionāli kopējam nodokļu pieaugumam valstī.

4. Aprēķinot reformēto pašvaldību ieņēmumus atbilstoši pārejas noteikumu 3.punkta nosacījumiem un ieņēmumus atbilstoši Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likuma nosacījumiem, starpību ik gadus sedz ar vispārējo dotāciju no valsts pamatbudžeta. Minētās dotācijas aprēķinu nesaista ar pašvaldību finanšu izlīdzināšanu. ”

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

40.

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis

Izteikt likumprojekta 14.pantu šādā redakcijā:

“Papildināt likuma pārejas noteikumus ar 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.,11., 12. un 13. punktu šādā redakcijā:

            „3. Ministru kabinets par novadu var pārveidot pagastu vai pilsētu ar lauku teritoriju, ja tas atbilst administratīvi teritoriālā iedalījuma projektam.

 

 

 

Atbalstīt

 

papildināt pārejas noteikumus ar 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.,11., 12., 13. un 14. punktu šādā redakcijā:

            „3. Ministru kabinets par novadu var pārveidot pagastu vai pilsētu ar lauku teritoriju, ja tas atbilst administratīvi teritoriālā iedalījuma projektam.

 

 

 

 

 

4. Līdz vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālās reformas realizācijai, apriņķa administratīvajā teritorijā ietilpst visas vietējo pašvaldību administratīvās teritorijas, kuras nav izveidojušās par novadiem vai kurām nav noteikts republikas pilsētas statuss.

 

 

4. Līdz vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālās reformas realizācijai apriņķa administratīvajā teritorijā ietilpst visas vietējo pašvaldību administratīvās teritorijas, kuras nav izveidojušās par novadiem vai kurām nav noteikts republikas pilsētas statuss.

 

 

 

 

 

5.Ministru kabinets:

1) līdz 2005.gada 31.decembrim nosaka finansējuma piešķiršanas kārtību un nosacījumus šā likuma 9¹.pantā minētās Valsts atbalsta programmas novadu infrastruktūras attīstībai realizācijai;

2) līdz 2006.gada 1.jūlijam apstiprina šā likuma 61.panta pirmajā daļā paredzēto administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu;

3) līdz 2008.gada 1.janvārim izdod šā likuma 61.panta ceturtajā daļā paredzētos administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumus;

4) līdz 2008.gada 1.janvārim izstrādā un iesniedz Saeimai likumprojektus par nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos.

 

 

5.Ministru kabinets:

1) līdz 2005.gada 31.decembrim nosaka finansējuma piešķiršanas kārtību un nosacījumus šā likuma 9.¹pantā minētās Valsts atbalsta programmas novadu infrastruktūras attīstībai realizācijai;

2) līdz 2006.gada 1.jūlijam apstiprina šā likuma 6.1panta pirmajā daļā paredzēto administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu;

3) līdz 2008.gada 1.janvārim izdod šā likuma 6.1panta ceturtajā daļā paredzētos administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumus;

4) līdz 2008.gada 1.janvārim izstrādā un iesniedz Saeimai likumprojektus par nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos.

 

 

 

 

6. Stājoties spēkā šā likumā 61.panta ceturtajā daļā paredzētiem administratīvi teritoriālo iedalījumu noteikumiem, vietējā pašvaldība turpina pildīt savas funkcijas un uzdevumus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā līdz 2009.gada pašvaldību vēlēšanās ievēlētās attiecīgās novada domes pirmajai sēdei. Šajā punktā noteiktais gadījums nav attiecināms uz tām novadu pašvaldībām, kuras izveidotas šā likuma 62.pantā noteiktajā kārtībā.

 

6. Stājoties spēkā šā likumā 6.1panta ceturtajā daļā paredzētajiem administratīvi teritoriālo iedalījumu noteikumiem, vietējā pašvaldība turpina pildīt savas funkcijas un uzdevumus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā līdz 2009.gada pašvaldību vēlēšanās ievēlētās attiecīgās novada domes pirmajai sēdei. Šajā punktā noteiktais gadījums nav attiecināms uz tām novadu pašvaldībām, kuras izveidotas šā likuma 6.2pantā noteiktajā kārtībā.

 

 

 

 

7. Centrālā vēlēšanu komisija izsludina 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanas tajās administratīvajās teritorijās, kuras noteiktas administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumos.

 

7. Centrālā vēlēšanu komisija izsludina 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanas tajās administratīvajās teritorijās, kuras noteiktas administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumos.

 

 

 

 

8. Lai nodrošinātu 2009.gada pašvaldību vēlēšanas, tajos novados, kuros nav pabeigts novadu pašvaldību izveidošanas process, saskaņā ar administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumos noteiktajām administratīvajām teritorijām, pēc 2008.gada 1.septembra divu mēnešu laikā vietējo pašvaldību domes (padomes) izveido visu attiecīgo vietējo pašvaldību deputātu kopsapulci, kura ievēl novada pašvaldību vēlēšanu komisiju. Šajā gadījumā:

1) novadu vēlēšanu komisija tiek izveidota un darbojas saskaņā ar likumu „Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un iecirkņu komisijām” cik tas nav pretrunā ar šo likumu;

2) komisijas pirmo sēdi sasauc Centrālās vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs vai viņa pilnvarota persona;

3) novadu vēlēšanu komisijas darbu no saviem budžetiem finansē visas attiecīgo vietējo pašvaldību domes (padomes), proporcionāli balsstiesīgo iedzīvotāju skaitam tajās.

 

 

 

 

 

8. Lai nodrošinātu 2009.gada pašvaldību vēlēšanas, tajos novados, kuros nav pabeigts novadu pašvaldību izveidošanas process saskaņā ar administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumos noteiktajām administratīvajām teritorijām, pēc 2008.gada 1.septembra divu mēnešu laikā vietējo pašvaldību domes (padomes) izveido visu attiecīgo vietējo pašvaldību deputātu kopsapulci, kura ievēlē novada pašvaldību vēlēšanu komisiju. Šajā gadījumā:

1) novadu vēlēšanu komisija tiek izveidota un darbojas saskaņā ar likumu „Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un iecirkņu komisijām” ciktāl tas nav pretrunā ar šo likumu;

2) komisijas pirmo sēdi sasauc Centrālās vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs vai viņa pilnvarota persona;

3) novadu vēlēšanu komisijas darbu no saviem budžetiem finansē visas attiecīgo vietējo pašvaldību domes (padomes) proporcionāli balsstiesīgo iedzīvotāju skaitam tajās.

 

 

 

 

 

9. Ja deputātu kopsapulce no 2008.gada 1.septembra divu mēnešu laikā neizveido novada pašvaldību vēlēšanu komisiju, to, saskaņā ar Centrālās velēšanu komisijas likumu, ieceļ Centrālā vēlēšanu komisija.

 

 

 

 

9. Ja deputātu kopsapulce no 2008.gada 1.septembra divu mēnešu laikā neizveido novada pašvaldību vēlēšanu komisiju, to saskaņā ar Centrālās velēšanu komisijas likumu ieceļ Centrālā vēlēšanu komisija.

 

 

 

 

10. Pēc 2009.gada pašvaldību vēlēšanām, ne vēlāk kā pēc 10 dienām, novada domes pirmo sēdi sasauc novada vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs. Ar jaunievēlētās domes pirmo sēdi izbeidzas visu pirms tam novada teritorijā bijušo vietējo pašvaldību domju (padomju) pilnvaras.

 

 

10. Pēc 2009.gada pašvaldību vēlēšanām, ne vēlāk kā pēc 10 dienām, novada domes pirmo sēdi sasauc novada vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs. Ar jaunievēlētās domes pirmo sēdi izbeidzas visu pirms tam novada teritorijā bijušo vietējo pašvaldību domju (padomju) pilnvaras.

 

 

 

 

 

11. Pēc 2009.gada pašvaldību vēlēšanām, un līdz jaunās novada domes ievēlēšanai, visu pirms tam novada teritorijā bijušo vietējo pašvaldību institūciju darba nepārtrauktību, atbilstoši to apstiprinātajiem nolikumiem, nodrošina izpilddirektori, kuri veica izpilddirektora pienākumus attiecīgajā teritorijā pirms 2009.gada pašvaldību vēlēšanām.

 

 

 

11. Pēc 2009.gada pašvaldību vēlēšanām un līdz jaunās novada domes ievēlēšanai visu pirms tam novada teritorijā bijušo vietējo pašvaldību institūciju darba nepārtrauktību atbilstoši to apstiprinātajiem nolikumiem nodrošina tie  izpilddirektori, kuri veica izpilddirektora pienākumus attiecīgajā teritorijā pirms 2009.gada pašvaldību vēlēšanām.

 

 

 

 

 

 

12. Novada pašvaldība ir attiecīgajā novadā iekļauto vietējo pašvaldību tiesību un saistību pārņēmēja.

 

 

 

 

 

12. Novada pašvaldība ir attiecīgajā novadā iekļauto vietējo pašvaldību tiesību un saistību pārņēmēja.

 

 

 

 

 

13. Novada pašvaldības gada budžeta ieņēmumi pirmos piecus gadus nedrīkst būt mazāki par to novadu izveidojušo vietējo pašvaldību budžetu summu, kāda bija novada izveidošanas gadā. Novada pašvaldībai nepieciešamā finanšu summa šīs normas realizācijai tiek nodrošināta, piešķirot dotāciju no valsts budžeta.”

 

 

13. Novada pašvaldības gada budžeta ieņēmumi pirmos piecus gadus nedrīkst būt mazāki par to novadu izveidojušo vietējo pašvaldību budžetu summu, kāda bija novada izveidošanas gadā. Novada pašvaldībai nepieciešamā finanšu summa šīs normas realizācijai tiek nodrošināta, piešķirot dotāciju no valsts budžeta.

 

 

 

 

 

41.

 

 

 

 

 

 

 

42.

 

 

 

 

 

 

 

Deputāts M.Gulbis

Papildināt likuma pārejas noteikumus ar 5.punktu šādā redakcijā:

“Šā likuma 9.1pants stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī.”

 

 

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

Papildināt likuma pārejas noteikumus ar jaunu punktu šādā redakcijā:

“Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.maijam sagatavo priekšlikumus par valsts administratīvi teritoriālo iedalījumu apriņķos.”

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.maijam sagatavo priekšlikumus par valsts administratīvi teritoriālo iedalījumu apriņķos.”