Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi likumā "Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu"

Izdarīt likumā "Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 24.nr.; 2003, 23.nr.; 2004, 4.nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 3.pantu šādā redakcijā:

"3.pants. Nodevas maksātāji

Nodevu ik gadu maksā visas juridiskās un fiziskās personas, uz kuru vārda Latvijā ir vai tiek reģistrēti transportlīdzekļi (izņemot traktortehniku) vai kurām tiek izsniegtas tranzīta numura zīmes."

2. Izteikt 5.pantu šādā redakcijā:

"5.pants. Nodevas likmes

(1) Nodeva par motocikliem, tricikliem un kvadricikliem ir trīs lati.

(2) Nodevu par vieglajiem automobiļiem, autobusiem un kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz 3500 kg maksā atbilstoši šo transportlīdzekļu pilnai masai šādā apmērā:

1) līdz 1500 kg - 12 latu;

2) no 1501 kg līdz 1800 kg - 24 lati;

3) no 1801 kg līdz 2100 kg - 45 lati;

4) no 2101 kg līdz 2600 kg - 54 lati;

5) no 2601 kg līdz 3500 kg - 72 lati.

(3) Nodevu par vieglajiem automobiļiem un autobusiem ar pilnu masu vairāk par 3500 kg maksā atbilstoši šo transportlīdzekļu pilnai masai šādā apmērā:

1) no 3501 kg līdz 12000 kg - 78 lati;

2) vairāk par 12000 kg - 102 lati.

(4) Nodeva par kravas automobiļiem ar pilnu masu no 3501 kg līdz 12000 kg ir 102 lati.

(5) Nodevu par kravas automobiļiem ar pilnu masu vairāk par 12000 kg (izņemot seglu vilcējus) maksā atkarībā no šo kravas automobiļu asu skaita un dzenošā tilta atsperojuma veida (pneimatiskais vai mehāniskais atsperojums) šādā apmērā:

Nr.

p.k.

Kravas automobiļa asu skaits

Kravas automobiļa pilnā masa

(kg)

Nodevas likme (lati)

dzenošā tilta pneimatiskais atsperojums

dzenošā tilta mehāniskais atsperojums

1)

2 asis

12001–15000

120

120

   

15001–18000

120

186

   

vairāk par 18000

120

186

2)

3 asis

12001–19000

120

120

   

19001–21000

120

120

   

21001–22000

120

150

   

22001–23000

120

150

   

23001–26000

150

234

   

vairāk par 26000

150

234

3)

4 asis un vairāk

12001–25000

120

120

   

25001–27000

120

156

   

27001–29000

156

246

   

29001–32000

246

360

vairāk par 32000

246

360

(6) Nodevu par seglu vilcējiem maksā atkarībā no šo transportlīdzekļu dzenošā tilta atsperojuma veida šādā apmērā:

1) ar pneimatisko atsperojumu – 120 latu;

2) ar mehānisko atsperojumu – 180 latu.

(7) Nodevu par automobiļu piekabēm maksā atbilstoši šo transportlīdzekļu pilnai masai un asu skaitam šādā apmērā:

Nr.

p.k.

Automobiļu piekabes pilna masa (kg)

Nodevas likme (lati)

vienass piekabe

divasu piekabe

trīsasu piekabe

četrasu un vairākasu piekabes

1)

3501–12000

42

neatkarīgi no piekabes pilnas masas

42

42

42

neatkarīgi no piekabes pilnas masas

2)

12001–13000

42

42

3)

13001–14000

102

42

4)

14001–15000

102

78

5)

15001–16000

102

78

6)

16001–17000

180

120

7)

17001–18000

180

120

8)

18001–19000

180

120

9)

19001–20000

222

180

10)

vairāk par 21000

222

222

(8) Nodeva par vienass puspiekabēm ir 42 lati.

(9) Nodevu par divasu un trīsasu puspiekabēm maksā atkarībā no šo puspiekabju asu skaita, pilnas masas un šīs puspiekabes velkošo seglu vilcēju pašmasas, asu skaita un dzenošā tilta atsperojuma veida (pneimatiskais vai mehāniskais atsperojums) šādā apmērā:

Nr.

p.k.

Seglu vilcēja asu skaits

Seglu vilcēja

pašmasas un

puspiekabes pilnas

masas summa

(kg)

Nodevas likme divasu

puspiekabei (lati)

Nodevas likme trīsasu

puspiekabei (lati)

ja seglu vilcēja dzenošajam tiltam ir

pneimatiskais

atsperojums

ja seglu vilcēja

dzenošajam tiltam ir

mehāniskais

atsperojums

ja seglu vilcēja

dzenošajam

tiltam ir

pneimatiskais

atsperojums

ja seglu vilcēja

dzenošajam

tiltam ir

mehāniskais

atsperojums

1)

2

12001–31000

42

42

–

–

31001–33000

108

132

–

–

33001–36000

192

294

–

–

36001–38000

192

294

132

168

38001–40000

192

294

228

288

vairāk par 40000

192

294

228

288

2)

3

36001–38000

102

126

42

42

38001–40000

186

240

42

42

40001–44000

300

444

108

180

vairāk par 44000

300

444

108

180

(10) Ja kravas automobiļiem ar pilnu masu vairāk par 12000 kg dzenošā tilta atsperojuma veids ir ekvivalents pneimatiskajam, par šādiem kravas automobiļiem nodevu maksā atbilstoši nodevas likmēm, kas noteiktas kravas automobiļiem ar dzenošā tilta pneimatisko atsperojumu. Kārtību, kādā nosakāma dzenošā tilta atsperojuma ekvivalence pneimatiskajam atsperojumam, nosaka Ministru kabinets."

3. Aizstāt 6.panta otrajā daļā vārdu "vai" ar vārdu "un".

4. Papildināt 7.pantu ar 5.punktu šādā redakcijā:

"5) ja kravas automobilis vai piekabe (puspiekabe) piedalījusies kombinētajā pārvadājumā pa dzelzceļu Latvijas teritorijā. Nodeva par šādiem transportlīdzekļiem atmaksājama proporcionāli dienām, kas gada laikā pavadītas kombinētajā pārvadājumā pa dzelzceļu Latvijas teritorijā."

 

5.  8.pantā:

aizstāt pirmās daļas 7.punktā vārdus "pakļautībā un pārraudzībā" ar vārdu "padotībā";

aizstāt pirmās daļas 8.punktā vārdus "pakļautībā un pārziņā" ar vārdu "padotībā";

papildināt pirmo daļu ar 9., 10., 11., 12., 13., 14. un 15.punktu šādā redakcijā:

"9) pašvaldības policijas iestādes par operatīvajiem transportlīdzekļiem;

10) par laiku, kad transportlīdzeklis normatīvajos aktos paredzētajos gadījumos ir bijis apķīlāts;

11) par laiku, kad transportlīdzeklis normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir bijis atzīts par bezsaimnieka īpašumu. Iegādājoties šādu transportlīdzekli, nodevu par kārtējo gadu maksā jaunais īpašnieks;

12) par laiku, kad transportlīdzeklis ir bijis atzīts par nozagtu, ko apliecina Valsts policijas izsniegti dokumenti;

13) par laiku, kad transportlīdzeklis ir bijis reģistrēts ar transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmju standartam neatbilstošām numura zīmēm;

14) par laiku, kad Latvijā reģistrēts transportlīdzeklis ir bijis izvests no Latvijas un bijis arī pagaidu reģistrācijā ārzemēs;

15) par transportlīdzekli, kas reģistrēts uz fiziskas personas vārda, par laiku no šīs fiziskās personas miršanas brīža līdz īpašnieka maiņas reģistrācijas brīdim. Kārtējā gada nodevu par šādu transportlīdzekli maksā jaunais īpašnieks.";

izteikt otro daļu šādā redakcijā:

"(2) Par sniega motocikliem un automobiļu piekabēm (puspiekabēm) ar pilnu masu līdz 3500 kg nodevu nemaksā.";

papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

"(4) Juridiskām un fiziskām personām par transportlīdzekļiem, kurus lieto pasažieru vai kravu komercpārvadājumiem, atbrīvojumus no nodevas maksāšanas nepiemēro."

6.  9.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdus "pakļautībā un pārraudzībā" ar vārdu "padotībā";

aizstāt otrajā daļā vārdus "pakļautībā un pārziņā" ar vārdu "padotībā";

 

izteikt trešo daļu šādā redakcijā:

"(3) Juridiskās un fiziskās personas, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu, nodevu par kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz 20000 kg un piekabēm maksā 50 procentu apmērā. Ja minēto personu īpašumā ir viens kravas automobilis un viena piekabe, atlaidi par tiem piemēro neatkarīgi no zemes platības. Ja īpašumā ir vairāki automobiļi un vairākas piekabes, atlaidi piemēro par vienu kravas automobili un vienu piekabi katriem pilniem 50 hektāriem lauksaimniecībā izmantojamas zemes.";

izteikt piekto daļu šādā redakcijā:

"(5) Pašvaldības policijas iestādes nodevu maksā 50 procentu apmērā (izņemot operatīvos transportlīdzekļus).";

papildināt pantu ar sesto un septīto daļu šādā redakcijā:

"(6) Ja juridiskajai vai fiziskajai personai saskaņā ar šā panta pirmo, otro, trešo vai piekto daļu var piemērot nodevas atlaidi, bet juridiskā vai fiziskā persona nodevu par iepriekšējo gadu nav samaksājusi, tad, maksājot nodevu par iepriekšējo gadu, nodevas atlaidi nepiemēro.

(7) Juridiskām un fiziskām personām par transportlīdzekļiem, kurus lieto pasažieru vai kravas komercpārvadājumiem, nodevas atlaidi nepiemēro."

7. Papildināt 10.pantu aiz vārdiem "administrācijas tiesības" ar vārdiem "un pienākumus".

8. Papildināt pārejas noteikumus ar 4., 5., 6., 7. un 8.punktu šādā redakcijā:

"4. Šā likuma 5.panta piektā, sestā, septītā, astotā, devītā un desmitā daļa, 8.panta pirmās daļas 9.punkts un 9.panta piektā daļa stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī.

5. Līdz 2007.gada 1.janvārim nodeva par vieglajiem automobiļiem, autobusiem un kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz 12000 kg, kas vecāki par 20 gadiem (skaitot no izgatavošanas gada vai pirmās reģistrācijas datuma) un kas Latvijā reģistrēti līdz 2004.gada 1.maijam, ir deviņi lati.

6. Līdz 2005.gada 1.janvārim nodeva par kravas automobiļiem ar pilnu masu vairāk par 12000 kg, kas vecāki par 20 gadiem (skaitot no izgatavošanas gada vai pirmās reģistrācijas datuma) un kas Latvijā reģistrēti līdz 2004.gada 1.maijam, ir deviņi lati.

7. Atvieglojumus nodevas maksāšanai par transportlīdzekļiem, kas vecāki par 20 gadiem (skaitot no izgatavošanas gada vai pirmās reģistrācijas datuma), nepiemēro.

8. Līdz 2005.gada 1.janvārim:

1) nodevu par automobiļu piekabēm un puspiekabēm, kas Latvijā reģistrētas līdz 2004.gada 1.maijam, nemaksā;

2) nodevu par kravas automobiļiem ar pilnu masu vairāk par 12000 kg un seglu vilcējiem, kas Latvijā reģistrēti līdz 2004.gada 1.maijam, maksā atbilstoši šo transportlīdzekļu pilnai masai šādā apmērā:

a) no 12001 kg līdz 20000 kg – 150 latu,

b) no 20001 kg līdz 26000 kg – 200 latu,

c) no 26001 kg līdz 30000 kg – 300 latu,

d) vairāk par 30000 kg – 350 latu;

3) nodevu par kravas automobiļiem ar pilnu masu vairāk par 12000 kg, seglu vilcējiem, automobiļu piekabēm un puspiekabēm, kas Latvijā reģistrēti no 2004.gada 1.maija, maksā atbilstoši šā likuma 5.panta piektajā, sestajā, septītajā, astotajā un devītajā daļā noteiktajām likmēm."

9. Papildināt likumu ar informatīvu atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:

"Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Savienības direktīvām 1999/62/EC un 92/106/EEC."

 

 

 

 

 

Satiksmes ministra vietas izpildītājs –

Ministru prezidenta biedrs

A.Šlesers

 

 

 

 

 

Normatīvā akta projekta

“Grozījumi likumā “Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu””

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Šobrīd transportlīdzekļu ikgadējā nodeva tiek iekasēta saskaņā ar likumu “Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu” (Latvijas Vēstnesis, 2002, 178.nr.), kas stājies spēkā ar 2002.gada 1.janvāri.

Likumam ir vairāki trūkumi:

  1. Likuma normas, kas nosaka transportlīdzekļu ikgadējās nodevas kravas transportlīdzekļiem ar pilnu masu vairāk par 12 tonnām, neatbilst Eiropas Savienības 1999.gada 17.jūnija Direktīvas 1999/62/EC prasībām
  2. Likums paredz nodevas atlaides kravas automobiļiem ar pilnu masu virs 12 tonnām, kas vecāki par 20 gadiem, kas ir pretrunā ar Eiropas Savienības 1999.gada 17.jūnija Direktīvas 1999/62/EC prasībām. (Nodevas administrācijas datu bāzē nav informācijas par kravas automobiļu skaitu, kuri ir vecāki par 20 gadiem. Latvijā 2002.gadā nodeva 9 Ls apmērā tika samaksāta par 32975 transportlīdzekļiem, kas ir ~7% no kopējā transportlīdzekļu skaita, par kuriem ir maksāta nodeva).
  3. Likums neparedz nodevas atlaides pašvaldības policijas iestādēm.
  4. Likums neparedz nodevas atmaksāšanu par transportlīdzekļiem, kas piedalījušies preču kombinētajos pārvadājumos atbilstoši Eiropas Padomes 1992.gada 7.decembra Direktīva 92/106/EEC par vienotu noteikumu ieviešanu attiecībā uz zināmu veidu kombinētajiem preču pārvadājumiem dalībvalstu ietvaros.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Iepriekš minēto trūkumu novēršanai likumā “Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu” nepieciešams izdarīt būtiskus grozījumus, tādēļ ir izstrādāts grozījumu projekts likumam “Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu”, kurā iekļautas sekojošas tiesību normas:

  • transportlīdzekļu ikgadējās nodevas likmes kravas automobiļiem ar pilnu masu 12 tonnas un vairāk noteiktas atbilstoši Eiropas Savienības 1999.gada 17.jūnija Direktīvas 1999/62/EC minimālajām prasībām,
  • noteikta atlaide pašvaldības policijai, kā arī sakārtota nodevas maksāšana vairākos īpašos gadījumos,
  • noteikts, ka Ministru kabineta noteiktā kārtībā veicama nodevas atmaksāšana par transportlīdzekļiem, kas piedalījušies preču kombinētajos pārvadājumos.

3. Cita informācija

Nav.

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Tiesību akta projekta pieņemšana noteiks vienotas prasības autopārvadātājiem Eiropas Savienības ekonomiskajā telpā un līdz ar to tiks izslēgta diskriminējošu maksājumu piemērošana autopārvadātājiem.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Palielināsies autoceļu lietotāju – autopārvadātāju maksātās nodevas apjoms. Atbilstoši Ministru kabineta 2003.gada 22.jūlija sēdes protokollēmuma Nr.41 2§ 8.punktā noteiktajam par valsts speciālo budžetu (izņemot valsts sociālās apdrošināšanas) iekļaušanu valsts pamatbudžetā, šis autoceļu lietotāju papildus maksājums palielinās valsts pamatbudžeta kopējos ieņēmumus, bet ne to līdzekļu apjomu , kuru lieto tieši valsts un pašvaldību autoceļu uzturēšanai, lai gan tieši šo izdevumu nodrošināšanai nodeva tika ieviesta.

4. Ietekme uz vidi

Diferencētu likmju ieviešana sekmēs racionālāku transportlīdzekļu izmantošanu kravas pārvadājumu veikšanai un veicinās saudzīgāku pret autoceļu konstrukcijām (aprīkotu ar pneimatiko atsperojumu) kravas transportlīdzekļu iegādi un lietošanu.

5. Cita informācija

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst.latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

2005

2006

2007

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Valsts pamatbudžeta ieņēmumi no transportlīdzekļu ikgadējās nodevas,

 

13 600

 

+800

 

+1000

 

+1200

 

+1200

2.Izmaiņas budžeta izdevumos

0

0

0

0

0

3. Finansiālā ietekme

Valsts pamatbudžeta ieņēmumi no transportlīdzekļu ikgadējās nodevas,

 

13 600

 

+800

 

+1000

 

+1200

 

+1200

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildus izdevumu finansēšanai

0

0

0

0

0

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Papildus plānotie valsts pamatbudžeta ieņēmumi no likmju izmaiņām kravas automobiļiem:

5.1. no likmju izmaiņām

5.2. no ikgadējā pieauguma

 

 

0

 

 

+800

+600

+200

 

 

+1000

+600

+400

 

 

+1200

+600

+600

 

 

+1200

+600

+600

6. Cita informācija

Aprēķinā tiek pieņemts, ka visas likumā noteiktās normas stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī. Papildus plānoto līdzekļu no likmju izmaiņām aprēķinā izmantoti Ceļu Satiksmes drošības direkcijas dati par reģistrēto un lietošanā esošo kravas transportlīdzekļu un piekabju skaitu. Aprēķins ir aptuvens, jo nebalstās uz datiem par automobiļu piekares veidu.

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un MK noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti

Attiecībā uz MK noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Normatīvā akta projekta realizēšanai ir nepieciešams izdarīt grozījumus Ministru kabineta 2002.gada 1.oktobra noteikumos nr.443 “Kārtība, kādā iekasē, maksā un administrē transportlīdzekļu ikgadējo nodevu un piemēro atbrīvojumus no nodevas maksāšanas un nodevas atlaides”, papildinot tos ar tiesību normām, kas nosaka nodevas atmaksāšanu par transportlīdzekļiem, kas piedalījušies kombinētajā pārvadājumā ar dzelzceļu.

2. Cita informācija

Nav.

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Tiesību akta projekts atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada 17.jūnija Direktīvai 1999/62/EC par dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu kravas transportlīdzekļiem un Eiropas Padomes 1992.gada 7.decembra Direktīva 92/106/EEC par vienotu noteikumu ieviešanu attiecībā uz zināmu veidu kombinētajiem preču pārvadājumiem dalībvalstu ietvaros.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada 17.jūnija Direktīvai 1999/62/EC par dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu kravas transportlīdzekļiem.

Register: 07103000

Docnum: 399L0062

Pubref: Official Journal L 187, 20/07/1999 p.0042-0050

Eiropas Padomes 1992.gada 7.decembra Direktīva 92/106/EEC par vienotu noteikumu ieviešanu attiecībā uz zināmu veidu kombinētajiem preču pārvadājumiem dalībvalstu ietvaros.

Docnum: 392L0106

Pubref: Official Journal L 368, 17/12/1992 p.0038-0042

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe

(atbilst/ neatbilst)

Komentāri

5.panta sestā, septītā, astotā un devītā daļa

1999/62/EC

I. pielikums

Atbilst

 

7.panta piektā daļa

92/106/EEC

6.panta 1.daļas

Atbilst

 

8.un 9.pants

1999/62/EC

6.panta 2.daļas

a) apakšpunkts

Atbilst

 

5. Cita informācija

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas ir notikušas ar Starptautisko autopārvadātāju asociāciju “Latvijas auto”.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Principā atbalsta grozījumu izdarīšanu likumā “Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu”. Pieprasa, lai nodevas maksājumi būtu atsevišķi gan pa seglu vilcēju, gan puspiekabi.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas ar Zviedrijas un Dānijas ieņēmumu dienesta speciālistiem, kuri uzskata, ka atvieglojumu piešķiršana transportlīdzekļiem, kas vecāki par 20 gadiem, veicina apkārtējās vides piesārņošanu gan ar izplūdes gāzēm, gan ar metāllūžņiem. Nodevas nomaksas kontrolē svarīgu funkciju jāveic Ceļu policijai.

5. Cita informācija

Nav.

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts puses un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunu institūciju radīšana nav nepieciešama.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu.

Īpašs komunikācijas plāns normatīvā akta ieviešanai nav nepieciešams. Publikācija „Latvijas Vēstnesī”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo.

Tiesiskajām attiecībām, kas izriet no normatīvā akta ir piemērojams vispārējais administratīvais process. Nodevas administrācijas lēmumu apstrīdēšana iespējama vispārējā kārtībā.

4. Cita informācija

 

 

 

 

Ministrs R.Zīle

 

 

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Autosatiksmes departamenta direktors un atbildīgā amatpersona

V.Legzdiņš

A.Ļubļina

D.Andersone

T.Straume

 

 

 

01.03.2004 13:55

Vilnis Millers

7028159, girts@lad.lv