Saeimas Prezidijam

Saeimas Prezidijam

 

 

Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija nolēma konceptuāli atbalstīt Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījumi Reklāmas likumā” (dok.nr.2202; reģ.nr.720) un lūdz to iekļaut Saeimas nākamās plenārsēdes darba kārtībā izskatīšanai 1. lasījumā.

Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija lūdz atzīt minēto likumprojektu par steidzamu.

Pielikumā: Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas atzinums.

 

 

Cieņā

komisijas priekšsēdētāja Ina Druviete

 

 

 

 

Likumprojekts

Grozījumi Reklāmas likumā

Izdarīt Reklāmas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs, 2000, 3.nr.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt visā likumā vārdu “institūcija” (attiecīgajā locījumā) ar vārdu “iestāde” (attiecīgajā locījumā).

2. Aizstāt 1.pantā vārdu “uzņēmējdarbību” ar vārdiem “saimniecisko darbību”.

3. 7.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdus “var noteikt citos likumos un normatīvajos aktos” ar vārdiem “ nosaka Ministru kabinets.”

papildināt otro daļu ar vārdiem “tai skaitā nosakot vietas, kurās aizliegta atsevišķu preču, preču grupu vai pakalpojumu reklāmas izplatīšana.”

4. Izteikt 14.pantu šādā redakcijā:

“(1) Uzraudzības iestāde izvērtē reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām, pamatojoties uz personas iesniegumu, citas iestādes sniegto informāciju vai pēc savas iniciatīvas.

(2) Uzraudzības iestāde izvērtē reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām 20 dienu laikā no personas iesnieguma vai citas iestādes sniegtās informācijas saņemšanas dienas, vai no dienas, kad pēc savas iniciatīvas Uzraudzības iestāde ir uzsākusi izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām. Ja objektīvu iemeslu dēļ šajā termiņā nav iespējams izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām, Uzraudzības iestāde ir tiesīga pagarināt reklāmas atbilstības normatīvo aktu prasībām izvērtēšanas termiņu uz laiku, ne ilgāku par četriem mēnešiem no personas iesnieguma vai citas iestādes sniegtās informācijas saņemšanas dienas, vai no dienas, kad pēc savas iniciatīvas Uzraudzības iestāde ir uzsākusi izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām, par to informējot iesniedzēju.

(3) Uzraudzības iestāde pēc materiālu izvērtēšanas ir tiesīga pieņemt vismaz vienu no šā likuma 15.panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem. Par pieņemto lēmumu Uzraudzības iestāde rakstveidā informē procesa dalībniekus.

(4) Ja Uzraudzības iestāde izvērtējot reklāmu konstatē, ka reklāma atbilst normatīvo aktu prasībām, tā par to rakstveidā informē iesniedzēju vai iestādi, kas sniegusi informāciju.

(5) Uzraudzības iestāde neuzsāk reklāmas atbilstības normatīvo aktu prasībām izvērtēšanu vai to pārtrauc, ja par konkrēto reklāmas neatbilstību normatīvo aktu prasībām jau ir citas Uzraudzības iestādes pieņemts vismaz viens no šā likuma 15.panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem.

5. 15.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Izvērtējot reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām, Uzraudzības iestāde ir tiesīga pieprasīt un saņemt no reklāmas devēja, reklāmas izgatavotāja vai reklāmas izplatītāja paskaidrojumus, informāciju vai dokumentus un, ja tas īpaši nepieciešams lietas apstākļu noskaidrošanai konkrētajā gadījumā, pierādījumus par reklāmā sniegto paziņojumu (apgalvojumu) precizitāti, pareizību un atbilstību šā likuma un citu normatīvo aktu prasībām, kā arī noteikt to iesniegšanas termiņu.”

izteikt trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Pirms lēmuma pieņemšanas Uzraudzības iestāde, ja reklāmas neatbilstība normatīvo aktu prasībām nav radījusi vai nevar radīt vērā ņemamu kaitējumu citu personu interesēm, izvērtējot reklāmas neatbilstības normatīvo aktu prasībām raksturu un būtību, kā arī lietderības apsvērumus, aicina reklāmas devēju, reklāmas izgatavotāju vai reklāmas izplatītāju noteiktā termiņā nodrošināt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām

ceturtajā daļā:

aizstāt ceturtajā daļā vārdus “Ja konstatēti šā likuma un citu normatīvo aktu pārkāpumi reklāmas jomā” ar vārdiem “Ja reklāma neatbilst normatīvo aktu prasībām”;

izteikt 5.punktu šādā redakcijā:

“5) lemj par lietvedības uzsākšanu administratīvā pārkāpuma lietā.”

papildināt ar jaunu astoto daļu šādā redakcijā:

“Šā panta ceturtās daļas 3.punktā minēto lēmumu Uzraudzības iestāde var pieņemt arī tad, ja normatīviem aktiem neatbilstoša reklāma vēl nav izplatīta, bet tās izplatīšana ir nenovēršama. Vēl neizplatītas reklāmas atbilstības normatīvo aktu prasībām izvērtēšana notiek 14.pantā noteiktajā kārtībā

6. Papildināt 16.panta otrās daļas pirmo teikumu aiz vārda “izplatīšanu” ar vārdiem “atsaukuma saturu”.

7. 17.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdu “pieņemšanas” ar vārdu “paziņošanas”;

aizstāt otrajā daļā vārdus “lēmuma pieņemšanas dienas” ar vārdiem “dienas, kad lēmums stājies spēkā”;

izteikt trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Uzraudzības iestāde, lai novērstu normatīviem aktiem neatbilstošas reklāmas izplatīšanu vai mazinātu tās sekas, ir tiesīga reklāmas devējam uzlikt par pienākumu pilnībā vai daļēji publicēt pieņemto lēmumu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis.”

8. Izslēgt 19.pantu.

9. Papildināt likumu ar informatīvu atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:

“Informatīvā atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no direktīvām 84/450/EEK un 97/55/EK.”