Likumprojekts

Likumprojekts

 

Grozījumi Ieroču aprites likumā

Izdarīt Ieroču aprites likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 14.nr., 2003, 14.nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt 1.panta 44.punktu ar vārdiem: „ ,izņemot šaujamieročus, kuri paredzēti šaušanai ar gludstobra šaujamieroču munīciju, un ja tie klasificēti Latvijas Republikā kā gludstobra šaujamieroči”.

2. Svītrot 3.panta pirmās daļas 5.punktu.

3. Papildināt 6.panta pirmo daļu ar 6.punktu šādā redakcijā:

„6) psiholoģiskas iedarbības skaņu ierīces pašaizsardzībai, kas paredzētas suņu un citu dzīvnieku aizbaidīšanai.”

4. Aizstāt 7.panta trešajā daļā vārdu „pārveidotām” ar vārdu „apzāģētām”.

5. Papildināt 8.panta pirmās daļas 2.punktu pēc vārda „šaujamieroču” ar vārdiem „glabāšanai vai”.

6. Izteikt 19.panta trešo, ceturto, piekto un sesto daļu šādā redakcijā:

„(3) Latvijas pilsonim, Eiropas Savienības pilsonim un Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsonim, Latvijas nepilsonim un Latvijas Republikā pastāvīgās uzturēšanās atļauju saņēmušam ārvalstniekam, bezvalstniekam un bēglim, kas sasniegusi 18 gadu vecumu, ja uz viņu neattiecas šā likuma 20.pantā minētie ierobežojumi, ir tiesības iegādāties vai saņemt kā personisku apbalvojuma ieroci, glabāt un pārvadāt B, D un C kategorijas garstobra–gludstobra medību, sporta un pašaizsardzības šaujamieročus, lielas enerģijas pneimatiskos ieročus un to munīciju, kā arī izmantot šos ieročus atbilstoši lietojumam medībās, pašaizsardzībai, treniņšaušanā un šaušanas sporta sacensībās.

(4) Latvijas pilsonim, Eiropas Savienības pilsonim un Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsonim, Latvijas nepilsonim un Latvijas Republikā pastāvīgās uzturēšanās atļauju saņēmušam ārvalstniekam, bezvalstniekam un bēglim, kurš sasniedzis 21 gada vecumu un kuram ir mednieka apliecība un vismaz trīs gadus ilgs mednieka stāžs (ja uz šo personu neattiecas šā likuma 20.pantā minētie ierobežojumi), ir tiesības iegādāties vai saņemt kā personisku apbalvojuma ieroci, glabāt un pārvadāt B un C kategorijas garstobra–vītņstobra medību šaujamieročus un to munīciju un izmantot šos ieročus medībās, treniņšaušanā un šaušanas sporta sacensībās.

(5) Latvijas pilsonim, Eiropas Savienības pilsonim un Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsonim, Latvijas nepilsonim un Latvijas Republikā pastāvīgās uzturēšanās atļauju saņēmušam ārvalstniekam, bezvalstniekam un bēglim, kurš sasniedzis 21 gada vecumu un kuram ir vismaz trīs gadus ilgs reģistrētas sporta organizācijas biedra stāžs un vismaz otrā sporta klase šaušanā (ja uz šo personu neattiecas šā likuma 20.pantā minētie ierobežojumi), ir tiesības iegādāties vai saņemt kā personisku apbalvojuma ieroci, glabāt un pārvadāt B, C un D kategorijas sporta vītņstobra šaujamieročus un to munīciju, un izmantot šos ieročus treniņšaušanā un šaušanas sporta sacensībās.

(6) Latvijas pilsonim, Eiropas Savienības pilsonim un Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsonim, kurš sasniedzis 21 gada vecumu (ja uz viņu neattiecas šā likuma 20.pantā minētie ierobežojumi), ir tiesības iegādāties vai saņemt kā personisku apbalvojuma ieroci, glabāt vai glabāt un nēsāt B kategorijas pusautomātiskos, atkārtotas darbības un viena šāviena īsstobra šaujamieročus, kuru kalibrs nav lielāks par 9 milimetriem, un to munīciju un izmantot šos ieročus treniņšaušanā un šaušanas sporta sacensībās, kā arī pielietot pašaizsardzībai.”

 

7. Izteikt 23.pantu šādā redakcijā:

„23.pants. Juridiskās personas, kurām ir tiesības iegādāties, glabāt un pārvadāt ieročus un to munīciju

Tiesības iegādāties, glabāt un pārvadāt šaujamieročus un to munīciju, kā arī lielas enerģijas pneimatiskos ieročus un to munīciju ir šādām juridiskajām personām:

1) juridiskajām personām, kurām šīs tiesības piešķirtas saskaņā ar likumu;

2) valsts vai pašvaldību dibinātajām izglītības iestādēm, kurās paredzētas nodarbības ar šaušanu saistītos sporta veidos, jaunsargu vai militārās apmācības programmas, ja saņemta Valsts policijas atļauja;

3) Latvijas Republikas sporta federācijām, kas nodarbojas ar sporta veidiem, kuri saistīti ar šaušanu (turpmāk — sporta federācijas) un to kolektīvajiem biedriem, ja saņemta Valsts policijas atļauja;

4) juridiskajām personām, kuras saņēmušas atļauju izveidot 2. un 3.kategorijas šautuves (šaušanas stendus), ja saņemta Valsts policijas atļauja.”

8. Izteikt 32.pantu šādā redakcijā:

„32.pants. Eiropas Savienības pilsoņu un Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsoņu, kuriem ārvalstīs izsniegtas ieroču atļaujas, un ārvalstu pilsoņu tiesības Latvijas Republikā iegādāties, glabāt, nēsāt, pārvadāt un izmantot šaujamieročus un lielas enerģijas pneimatiskos ieročus

„(1) Eiropas Savienības pilsoņiem un Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsoņiem, ja viņiem ir savas valsts kompetentas iestādes izsniegta atļauja, kas dod tiesības iegādāties ieroci un munīciju Eiropas Savienības dalībvalstīs, Valsts policija izsniedz ieroča iegādāšanās atļauju, un šo valstu pilsoņiem ir tiesības iegādāties ieroču tirdzniecības uzņēmumos, pārvadāt, saņemt mantojumā vai dāvinājumā B, C un D kategorijas sporta un medību šaujamieročus un to munīciju, kā arī lielas enerģijas pneimatiskos ieročus un to munīciju.

(2) Trīs darbdienu laikā pēc šaujamieroča iegādes Eiropas Savienības pilsonis un Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsonis Valsts policijā aizpilda paziņojumu par iegādāto ieroci, kuru Valsts policija nosūta attiecīgās valsts kompetentajai iestādei.

(3) Eiropas Savienības pilsoņi un Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsoņi, ja viņiem ir Eiropas Ieroču pase un pamatojums (ielūgums) iebraukšanai Latvijas Republikā vai tās šķērsošanai tranzītā, līdzi vedot Eiropas Ieroču pasē norādītu šaujamieroci vai lielas enerģijas pneimatisko ieroci un munīciju, ir tiesīgi piedalīties ar šiem ieročiem medībās, treniņšaušanā vai šaušanas sporta sacensībās, kā arī pārvietot ieročus un munīciju tranzītā, ja Valsts policija ir izdarījusi noteiktu atzīmi Eiropas Ieroču pasē.

(4) Ja saskaņā ar pamatojumu (ielūgumu) Eiropas Savienības pilsonim vai Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsonim uzturēšanās Latvijas Republikā ar šaujamieroci vai lielas enerģijas pneimatisko ieroci un munīciju paredzēta uz laiku virs trīs mēnešiem, viņam Valsts policijā jāiesniedz Eiropas Ieroču pase attiecīgas atzīmes saņemšanai un jāiesniedz savas valsts kompetentas iestādes izsniegta ieroča izvešanas – ievešanas atļauja.

(5) Eiropas Savienības pilsonis un Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsonis var pastāvīgi glabāt savu šaujamieroci vai lielas enerģijas pneimatisko ieroci Latvijas Republikā, ja viņam Valsts policija ir izsniegusi ieroča glabāšanas atļauju.

(6) Eiropas Savienības pilsonis vai Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsonis, kas pārceļas uz pastāvīgu dzīvi Latvijas Republikā, līdzi ņemot attiecīgajā valstī reģistrētu šaujamieroci vai lielas enerģijas pneimatisko ieroci, iesniedz Valsts policijā Eiropas Ieroču pasi un savas valsts kompetentas iestādes izsniegtu ieroča izvešanas – ievešanas atļauju (ieroču importa – eksporta licenci) un Valsts policijā saņem jaunu Eiropas Ieroču pasi, kā arī ieroča glabāšanas atļauju.

(7) Ārvalstu pilsoņi, ja viņiem ir savas valsts kompetentas iestādes izsniegta atļauja, kas dod tiesības iegādāties ieroci un munīciju ārvalstīs, var saņemt Valsts policijā ieroča iegādāšanās atļauju un (pēc ieroča vai munīcijas iegādāšanās) atļauju šā ieroča un munīcijas izvešanai no Latvijas Republikas. Ieroča iegādāšanās atļauja dod tiesības iegādāties ieroču tirdzniecības uzņēmumos, pārvadāt, saņemt mantojumā vai dāvinājumā B, C un D kategorijas sporta un medību šaujamieročus un to munīciju, lielas enerģijas pneimatiskos ieročus un to munīciju.

(8) Valsts policija par katru gadījumu, kad ārvalsts pilsonis iegādājies šaujamieroci, paziņo attiecīgajai ārvalsts iestādei, kas izsniegusi atļauju, vai ārvalsts norādītajai kompetentajai iestādei.

(9) Ārvalstu pilsoņi, ja viņiem ir savas valsts kompetentas iestādes izsniegta šaujamieroču glabāšanas (nēsāšanas) atļauja un atļauja šaujamieroča izvešanai no valsts, kurā tas reģistrēts, un pamatojums (ielūgums) iebraukšanai Latvijas Republikā vai tās šķērsošanai tranzītā ar Latvijas Republikā apritē atļautu šaujamieroci vai lielas enerģijas pneimatisko ieroci un munīciju, pēc Valsts policijas atļaujas saņemšanas ir tiesīgi piedalīties ar ieročiem medībās, treniņšaušanā vai šaušanas sporta sacensībās, kā arī pārvietot ieročus un munīciju tranzītā.

(10) Ārvalstu pilsoņiem, izņemot Eiropas Savienības pilsoņus un Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsoņus, uz kuriem neattiecas šā likuma 20.pantā minētie ierobežojumi, aizliegts Latvijas Republikā glabāt šaujamieroču kolekcijas, realizēt Latvijas Republikas teritorijā ārvalstīs reģistrētus ieročus. Ārvalstu pilsoņiem ir aizliegts ārvalstīs realizēt Latvijas Republikā reģistrētus ieročus, izņemot Eiropas Savienības pilsoņiem un Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsoņiem, saņemot Valsts policijas atļauju Latvijas Republikā reģistrēta ieroča realizēšanai Eiropas Savienības dalībvalstīs.

(11) Valsts policija ārvalstu pilsoņiem šajā pantā paredzētās atļaujas izsniedz un atzīmi Eiropas Ieroču pasē izdara Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.

 

9. Papildināt 33.panta:

pirmo daļu pēc vārdiem „Ārvalstu diplomātisko un konsulāro pārstāvniecību darbinieki” ar vārdiem „ ,kas akreditēti”;

otro daļu pēc vārdiem „Ārvalstu diplomātisko un konsulāro pārstāvniecību darbinieki” ar vārdiem „ ,kas akreditēti Latvijas Republikā”.

 

10. Izteikt 36.panta otro un piekto daļu šādā redakcijā:

„(2) Speciālās atļaujas (licences) ir tiesīgi saņemt individuālie komersanti vai komercsabiedrības, ja to dalībnieki, vadītāji un personas, kas ieņem amatus pārvaldes institūcijās, ir vismaz 21 gada vecumu sasnieguši Latvijas pilsoņi vai Eiropas Savienības dalībvalstu pilsoņi, vai Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsoņi, ja uz viņiem neattiecas šā likuma 20.pantā noteiktie ierobežojumi (izņemot 20.panta 5.punktā minētos ierobežojumus), un tie darbinieki, kuri tieši saistīti ar šā panta pirmajā daļā minēto priekšmetu ražošanu (izgatavošanu), remontu, realizēšanu, glabāšanu, transportēšanu, ar tiem saistīto pakalpojumu sniegšanu vai apsardzi, ir vismaz 21 gada vecumu sasnieguši Latvijas pilsoņi vai Eiropas Savienības dalībvalstu pilsoņi, vai Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsoņi, ja uz viņiem neattiecas šā likuma 20.pantā noteiktie ierobežojumi un ja valsts drošības iestāžu rīcībā nav ziņu par to, ka attiecīgā komersanta darbība ir vērsta pret Latvijas Republikas drošību vai tie pārkāpj starptautiskajos līgumos ietvertos vai starptautisko organizāciju noteiktos ierobežojumus.

(5) Lēmumu par atteikumu izsniegt speciālo atļauju (licenci) vai pagarināt tās derīguma termiņu, par speciālās atļaujas (licences) darbības apturēšanu vai anulēšanu var apstrīdēt un pārsūdzēt kārtībā, kāda noteikta normatīvajos aktos, kuri regulē administratīvo aktu apstrīdēšanu un pārsūdzēšanu.”

11. Papildināt 37.panta otrās daļas 1.punktu aiz vārdiem „psiholoģiskas iedarbības gaismas un skaņas ierīču” ar vārdiem „un Stratēģiskas nozīmes preču saraksta sadaļā “Ieroču, munīcijas un bruņojuma saraksts” minēto preču”.

12. Papildināt 38.panta pirmo daļu pēc vārda „veikalos” ar vārdiem vai no noliktavām”.

13. Izteikt 39.panta trešās daļas pēdējo teikumu šādā redakcijā:

„Valsts policija pārbauda, vai uz attiecīgajām personām neattiecas šā likuma 20.panta 1., 4., 6., 7. un 9.punktā noteiktie ierobežojumi”.

14. 41.pantā:

izteikt trešo daļu šādā redakcijā:

„(3) Otrās kategorijas šautuves (šaušanas stendus) ir tiesības izveidot fiziskajām un juridiskajām personām, kuras atbilst šā likuma 36.panta otrajā daļā minētajiem nosacījumiem, un ja tās ir saņēmušas Valsts policijas atļauju un attiecīgās pašvaldības licenci (atļauju). Valsts un pašvaldību institūcijām, kurām tiesības iegādāties, glabāt un izmantot ieročus piešķirtas saskaņā ar likumu, ir tiesības izveidot šautuves (šaušanas stendus) bez Valsts policijas atļaujas un pašvaldības licences (atļaujas);

papildināt 41.panta ceturto daļu pēc vārdiem „Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādēm” ar vārdiem „ ,Ieslodzījuma vietu pārvaldei”.

15. 44.pantā:

izteikt pirmo, otro un trešo daļu šādā redakcijā:

„(1) Šaujamieroču, šaujamieroču munīcijas vai lielas enerģijas pneimatisko ieroču pārvadāšanai pāri Latvijas Republikas robežai, izņemot šā likuma 38.panta piektajā daļā noteiktajā gadījumā, ir nepieciešama Valsts policijas izsniegta ieroču vai munīcijas ievešanas, izvešanas vai tranzīta atļauja, bet to pārvadāšanai Eiropas Savienības dalībvalstīs - Eiropas ieroču pase.

(2) Fiziskajām personām ieroču vai munīcijas ievešanas, izvešanas vai tranzīta atļauju, vai attiecīgi Eiropas ieroču pasi Valsts policija izsniedz tikai sporta un medību šaujamieroču, to munīcijas un lielas enerģijas pneimatisko ieroču pārvadāšanai pāri Latvijas Republikas robežai. Pārvadāt šaujamieročus un munīciju uz Eiropas Savienības dalībvalsti atļauts, ja attiecīgās valsts kompetentā iestāde personai Eiropas ieroču pasē ir izdarījusi attiecīgu atzīmi, kas apliecina, ka personai ir pamatots iemesls un tiesības pārvadāt šaujamieroci un munīciju attiecīgajā dalībvalstī, ja attiecīgajā valstī nav noteikta citāda kārtība. Attiecīga atzīme Eiropas ieroču pasē jāsaņem arī no tās valsts, kuru persona šķērso tranzītā, kompetentās iestādes, ja attiecīgajā valstī nav noteikta citāda kārtība.

(3) Šaujamieročus vai lielas enerģijas pneimatiskos ieročus pāri Latvijas Republikas robežai atļauts pārvadāt tikai nepielādētus, iepakojumā un atsevišķi no to munīcijas, ievērojot Muitas likumu un citus normatīvos aktus. Šaujamieročus vai lielas enerģijas pneimatiskos ieročus robežkontroles laikā no iepakojuma izņem tikai pēc muitas vai robežsardzes darbinieka pieprasījuma.”;

papildināt ar astoto daļu šādā redakcijā:

„(8) Eiropas ieroču pase atbilst Eiropas Savienības komisijas rekomendācijām un tās paraugu apstiprina Ministru kabinets.”

„Informatīvā atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no direktīvas 91/477/EEC.”

Likums stājas spēkā ar 2004.gada 1.maiju

 

 

Iekšlietu ministrs

Valsts sekretāra pienākumu izpildītājs

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā

amatpersona

         

M.Gulbis

K.Trautmanis

M.Rāzna

T.Stragova

A.Grigulis

         

 

 

 

 

 

01.03.2004 12:47

1820

A.Sudārs

7075092, lasn@vp.gov.lv

 

 

 

 

Likumprojekta

“Grozījumi Ieroču aprites likumā”

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējā situācija

Saskaņā ar Ieroču aprites likuma 19.pantu tiesības iegādāties, glabāt, nēsāt un pārvietot šaujamieročus un lielas enerģijas pneimatiskos ieročus ir Latvijas pilsonim, Latvijas nepilsonim, Latvijas Republikā pastāvīgās uzturēšanās atļauju saņēmušam ārvalstniekam, bezvalstniekam un bēglim, bet tiesības glabāt un nēsāt B kategorijas pusautomātiskos, atkārtotas darbības un viena šāviena īsstobra šaujamieročus ir tikai Latvijas pilsonim.

Ieroču aprites likuma 36.panta otrajā daļā noteikts, ka speciālās atļaujas (licences) ir tiesīgas saņemt juridiskās personas, ja to darbinieki, kuri tieši saistīti ar šā panta pirmajā daļā minēto priekšmetu ražošanu (izgatavošanu), remontu, realizēšanu, glabāšanu, transportēšanu, ar tiem saistīto pakalpojumu sniegšanu vai apsardzi, ir vismaz 21 gada vecumu sasnieguši Latvijas pilsoņi.

Tāpat likuma 34.panta pirmajā daļā paredzēts, ka veidot ieroču vai munīcijas kolekcijas ir tiesīgas valsts institūcijas, pašvaldību muzeji vai Latvijas Republikas Komercreģistrā reģistrēti privātie muzeji, kā arī Latvijas pilsoņi.

Ieroču aprites likuma 32.panta otrajā daļā ir paredzēts ierobežojums ārvalstu pilsoņiem, tai skaitā Eiropas Savienības dalībvalstu pilsoņiem piedalīties ar ieročiem medībās, treniņšaušanā vai šaušanas sporta sacensībās, kā arī pārvietot ieročus un munīciju tranzītā tikai pēc Valsts policijas atļaujas saņemšanas.

Saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 43.-48.pantiem aizliegts ierobežot jebkura Eiropas Savienības dalībvalsts pilsoņa brīvību veikt uzņēmējdarbību citā valstī. Brīvība veikt uzņēmējdarbību ietver darbības sākt un izvērst darbības kā pašnodarbinātām personām, kā arī dibināt un vadīt uzņēmumus, ar tādiem pašiem nosacījumiem, kādus saviem pilsoņiem paredz tās valsts likumi, kurā notiek šī uzņēmējdarbība. Saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 49.-55.pantu aizliegts ierobežot pakalpojumu sniegšanas brīvību to dalībvalstu pilsoņiem, kas veic uzņēmējdarbību tādā Kopienas valstī, kuras pilsoņi nav personas, kam domāti pakalpojumi.

2003.gada 14.oktobrī Latvija parakstīja Līgumu par dalību Eiropas Ekonomikas zonā, kas nosaka, ka jaunajām Eiropas Savienības dalībvalstīm no minētā līguma spēkā stāšanās (t.i., no 2004.gada 1.maija) ir saistoši Eiropas Ekonomikas zonas līguma nosacījumi.

Saskaņā ar Eiropas Ekonomikas zonas līguma 31.-35.pantu aizliegts ierobežot Eiropas Savienības dalībvalstu un Eiropas brīvās tirdzniecības asociācijas valstu, kas noslēgušas Eiropas ekonomikas zonas līgumu (t.i. Norvēģijas, Lihtenšteinas un Islandes), pilsoņu tiesības veikt uzņēmējdarbību citā Eiropas ekonomikas zonas līguma dalībvalstī. Brīvība veikt uzņēmējdarbību ietver darbības sākt un izvērst darbības kā pašnodarbinātām personām, kā arī dibināt un vadīt uzņēmumus ar tādiem pašiem nosacījumiem, kādus saviem pilsoņiem paredz tās valsts likumi, kurā tiek veikta uzņēmējdarbība. Saskaņā ar Eiropas Ekonomikas zonas līguma 36.-39.pantu aizliegts ierobežot pakalpojumu sniegšanas brīvību to Eiropas Savienības dalībvalstu un Eiropas brīvās tirdzniecības asociācijas valstu, kas noslēgušas Eiropas ekonomikas zonas līgumu (t.i. Norvēģijas, Lihtenšteinas un Islandes), pilsoņiem, kas veic uzņēmējdarbību tādā Eiropas Ekonomikas zonas valstī, kuras pilsoņi nav personas, kam domāti pakalpojumi.

Ņemot vērā minēto, kā arī Latvijai saistošo Eiropas Savienības sekundāro likumdošanu ieroču aprites jomā (direktīva 1991/477/EEC „Par ieroču iegādes un glabāšanas kontroli“), Ieroču aprites likuma 19., 32., 34. un 36.pantā izvirzītās prasības attiecībā uz Latvijas Republikas pilsonību un Valsts policijas atļaujas saņemšanu Eiropas Savienības pilsoņiem, kuriem ir Eiropas Ieroču pases, ceļošanai uz Latvijas Republiku, lai piedalītos ar ieročiem medībās, sporta vai treniņšaušanā, ir uzskatāmas par ierobežojumiem attiecībā uz Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstu pilsoņiem.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Projekts paredz grozīt Ieroču aprites likuma 19., 34. un 36.pantu, paredzot tiesības arī Eiropas Savienības dalībvalstu un Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsoņiem saņemt attiecīgas atļaujas ieroču iegādei, glabāšanai un nēsāšanai, ieroču kolekciju veidošanai, licencējamo tirdzniecības uzņēmumu vadīšanai un strādāšanai tajos, kā arī paredzēts grozīt 32.pantu par Eiropas Ieroču pases atzīšanas procedūru.

3. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme

uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme

uz valsts budceta un pašvaldības budžetiem

 

(tūkst.latu)

Rādītāji

Kārtējais

gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji

piecu

gadu

laikā

pēc

kārtējā

gada

1

2

3

4

5

6

1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansu ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz

spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Papildus nepieciešams izdarīt grozījumus Ministru kabineta 2003.gada 11.novembra noteikumos Nr.674 “ Ieroču, munīcijas un gāzes pistoļu (revolveru) iegādāšanās, reģistrēšanas, uzskaites, glabāšanas, pārvadāšanas, pārsūtīšanas, nēsāšanas, realizēšanas un kolekciju veidošanas noteikumi, kā arī apbalvošanas noteikumi”, lai ieviestu Eiropas Ieroču pases izmantošanas procedūru.

2. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

V. Kādam Latvijas starptautiskajām saistībām

atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

Likumprojekts atbilst Latvijas saistībām pret Eiropas Savienību un sagatavots, lai nodrošinātu Latvijas Republikas normatīvo aktu atbilstību Eiropas Savienības acquis communitaire prasībām ieroču aprites jomā.

Likumprojekts atbilst Eiropas kopienas dibināšanas līguma 43.-48.panta un 49.-55.panta prasībām.

Likumprojekts atbilst Eiropas Ekonomikas zonas līguma 31.-35.panta un 36.-39.panta prasībām.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 

Likumprojekts atbilst Latvijas saistībām pret starptautiskajām organizācijām, kurās Latvija ir dalībvalsts.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Likumprojektā iekļautas tiesību normas, kas izriet no direktīvas 1991/477/EEC „Par ieroču iegādes un glabāšanas kontroli“.

 

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības

Pakāpe

(atbilst/

neatbilst)

Komentāri

Likumprojekts „Grozījumi Ieroču aprites likumā”

direktīva 1991/477/EEC

 

 

Projekta 4.p. - likuma 19.pants

 

9.pants

atbilst

 

Projekta 10.p. - 32.panta (1)

7.pants, 8.pants, 10.pants

atbilst

 

Projekta 10.p. - 32.panta (2)

7.pants,

8.pants

Atbilst

 

Projekta 10.p. - 32.panta (3)

12.pants

Atbilst

 

Projekta 10.p. - 32.panta (4)

11.pants

Atbilst

 

Projekta 10.p. - 32.panta (5)

7.pants, 8.pants, 10.pants

Atbilst

 

Projekta 10.p. - 32.panta (6)

7.pants, 8.pants, 10.pants, 11.pants

Atbilst

 

Projekta 10.p. - 32.panta (7), (8) un 9

15.pants

Atbilst

 

5. Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

VI. Kādas konsultācijas notikušas,

sagatavojot normatīvā akta projektu

1.Ar kurām nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas

2. Kādi ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

 

Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldības puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta līdzšinējā kārtībā. Jaunas institūcijas netiks radītas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Laikraksts “Latvijas Vēstnesis”, Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS) un citi masu saziņas līdzekļi un sistēmas.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības var aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

 

 

 

 

 

Ministrs M.Gulbis

 

 

 

 

 

 

 

01.03.04 09:31

1267

A.Sudārs

7075092, lasn@iem.gov.lv

 

 

 

 

 

Valsts

sekretāra pienākumu izpildītājs

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

     

K.Trautmanis

M.Rāzna

T.Stragova

A.Grigulis