Likumprojekts

Likumprojekts

“Grozījumi Sodu reģistra likumā”

 

Izdarīt Sodu reģistra likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 22.nr.) šādus grozījumus:

1. 7.pantā:

izteikt 1.punktu šādā redakcijā:

„1) personas vārds (vārdi), uzvārds, juridiskai personai – komersanta nosaukums”;

izteikt 2.punktu šādā redakcijā:

„2) personas kods (ārvalstniekam papildus norāda dzimšanas datumu), juridiskai personai – reģistrācijas numurs”;

izteikt 4.punktu šādā redakcijā:

„4) dzīvesvieta (adrese), juridiskai personai – juridiskā adrese”.

2. 7.1pantā:

izteikt 1.punktu šādā redakcijā:

„1) personas vārds (vārdi), uzvārds, juridiskai personai – komersanta nosaukums”;

izteikt 2.punktu šādā redakcijā:

„2) personas kods (ārvalstniekam papildus norāda dzimšanas datumu), juridiskai personai – reģistrācijas numurs”;

izteikt 4.punktu šādā redakcijā:

„4) dzīvesvieta (adrese), juridiskai personai – juridiskā adrese”.

3. 8.pantā:

izteikt 1.punktu šādā redakcijā:

„1) personas vārds (vārdi), uzvārds, juridiskai personai – komersanta nosaukums”;

izteikt 2.punktu šādā redakcijā:

„2) personas kods (ārvalstniekam papildus norāda dzimšanas datumu), juridiskai personai – reģistrācijas numurs”;

izteikt 4.punktu šādā redakcijā:

„4) dzīvesvieta (adrese), juridiskai personai – juridiskā adrese”;

4. 9.pantā:

izteikt 1.punktu šādā redakcijā:

„1) personas vārds (vārdi), uzvārds, juridiskai personai – komersanta nosaukums”;

izteikt 2.punktu šādā redakcijā:

„2) personas kods (ārvalstniekam papildus norāda dzimšanas datumu), juridiskai personai – reģistrācijas numurs”;

izteikt 4.punktu šādā redakcijā:

„4) dzīvesvieta (adrese), juridiskai personai – juridiskā adrese”.

5. 15.pantā:

papildināt otrajā daļā aiz vārda “fiziskās” ar vārdiem “vai juridiskās”;

papildināt trešajā daļā aiz vārda “fiziskā” ar vārdiem “vai juridiskā”.

6. Izteikt 16.panta pirmās daļas 1.apakšpunktu šādā redakcijā:

“1) fiziskajām vai juridiskajām personām – ziņas par sevi;”

7. Izteikt 17.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Fiziskās vai juridiskās personas var saņemt no Reģistra Ministru kabineta noteiktajā kārtībā ziņas par:”

8. Izteikt 19.panta pirmās daļas 1.apakšpunktu šādā redakcijā:

“1) fiziskajām vai juridiskajām personām, par kurām Reģistra arhīva datu bāzē tiek glabāta informācija;”

9. Papildināt 22.pantu ar 2.1daļu šādā redakcijā:

“(2)1 Reģistra arhīva datu bāzē ziņas par juridisko personu tiek glabātas 10 gadus pēc juridiskās personas darbības izbeigšanās.”

 

Likums stājas spēkā vienlaicīgi ar Kriminālprocesa likuma spēkā stāšanos.

Tieslietu ministrs

Valsts sekretārs

Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

A.Aksenoks

G.Kūtris

I.Nikuļceva

I.Brazauska

I.Gratkovska

 

 

24.12.2003 12:15

I.Gratkovska, 7036768

Indra.Gratkovska@tm.gov.lv

Likumprojekta

“Grozījumi Sodu reģistra likumā”

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Ar ministru prezidenta 2002.gada 2.aprīļa rīkojumu nr.94 “Par darba grupu likumprojekta “Grozījumi Krimināllikumā” izstrādei” tika izveidota darba grupa, kuras uzdevums tika noteikts izstrādāt grozījumus Krimināllikumā, paredzot tajā juridiskās personas kriminālatbildību. Šis likumprojekts „Grozījumi Krimināllikumā” ir izstrādāts, un tā realizācija, tāpat kā attiecībā uz fizisko personu kriminālatbildības jautājumu, ir saistīta ar Sodu reģistra likuma darbību.

Sodu reģistra likuma mērķis ir nodrošināt vienotu uzskaiti par noziedzīgus nodarījumus un administratīvos pārkāpumus izdarījušām personām. Pašreiz Sodu reģistra likums attiecas uz fizisko personu izdarīto administratīvo pārkāpumu un noziedzīgo nodarījumu uzskaiti, kā arī juridisko personu izdarīto administratīvo pārkāpumu uzskaiti.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts paredz, ka reģistrējami būs ne tikai fizisko personu izdarītie noziedzīgie nodarījumi un administratīvie pārkāpumu, un juridisko personu izdarītie administratīvie pārkāpumi, bet arī juridisko personu izdarītie noziedzīgie nodarījumi.

Likumprojekts nosaka (likuma 7., 8., 9.pants), kāda informācija ir iekļaujama reģistrā par fizisko personu izdarītajiem noziedzīgajiem nodarījumiem. Ar grozījumu izdarīšanu likuma 15., 16., 17. un 19.pantā (likumprojekta 5. – 8.pants), ievērojot vienlīdzības principu, tiek paredzēts, ka arī juridiskām personām ir tiesības no Reģistra aktuālās un arhīva datu bāzes saņemt ziņas par sevi. Savukārt, 22.panta 2.1 daļā tiek noteikts laika termiņš, cik ilgi arhīva datu bāzē ir saglabājamas ziņas par juridisko personu izdarītajiem noziedzīgajiem nodarījumiem.

3. Cita informācija

-

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

-

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

         

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

3. Finansiālā ietekme

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

1

2

3

4

5

6

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

Likumprojekts šo jomu tieši neietekmē.

6. Cita informācija

-

-

-

-

-

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Likumprojekts ir izstrādāts saistībā ar likumprojektu „Grozījumi Krimināllikumā”, kas paredz ieviest juridiskās personas kriminālatbildību Latvijā.

Papildus ir nepieciešams izstrādāt grozījumus Ministru kabineta 2002.gada 19.februāra noteikumos Nr.80 „Ziņu iesniegšanas Sodu reģistram un Sodu reģistrā iekļauto ziņu izsniegšanas noteikumi”.

2. Cita informācija

-

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

-

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

-

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 -

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

-

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komen-tāri

-

-

 

-

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

-

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Nav notikušas

5. Cita informācija

-

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas netiek radītas. Tiek paplašinātas Iekšlietu ministrijas struktūrvienības funkcijas, kas realizē likumpārkāpumu uzskaiti.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos “Latvijas Vēstnesis” un “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt kriminālprocesa likumā un administratīvo procesu regulējošajos normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā.

4. Cita informācija

-

Tieslietu ministrs A.Aksenoks

Valsts sekretārs

Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

G.Kūtris

I.Nikuļceva

I.Brazauska

I.Gratkovska

24.12.2003 12:15

I.Gratkovska, 7036768

Indra.Gratkovska@tm.gov.lv