Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījums Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā

Izdarīt Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2004, 2.nr.) šādu grozījumu:

Papildināt 2.panta otro daļu ar 3.punktu šādā redakcijā:

"3) valsts un pašvaldību zemes maiņu, ja normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos tā tiek izmantota kā kompensācija par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās."

Pārejas noteikums

Likums stājas spēkā ar īpašu likumu.

 

 

 

 

 

Vides ministrs

R.Vējonis

 

 

 

 

 

Likumprojekta „Grozījums Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā”

ANOTĀCIJA

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Valsts un pašvaldības mantas atsavināšanas likuma 2.panta otrā daļa paredz izņēmumus attiecībā uz šī likuma piemērošanu.

Šobrīd Vides ministrija ir izstrādājusi likumprojektu „Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem aizsargājamās teritorijās”. Kā viens no kompensācijas veidiem šajā likumprojektā ir paredzēta zemes maiņa, kas paredz zemes īpašniekam tiesības (atbilstoši likuma nosacījumiem) apmainīt tam piederošo zemi konkrētās īpaši aizsargājamo dabas teritoriju kategorijās vai funkcionālajās zonās pret līdzvērtīgu valsts vai pašvaldību zemi.

Realizējot zemes maiņu kā kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem aizsargājamās teritorijās Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā noteikto vispārējo kārtību piemērot nav praktiski iespējams. Tāpēc minētajā likumprojektā ir paredzēta savādāka zemes maiņas kārtība.

Tādējādi, apstiprinot minēto likumprojektu, veidotos nevēlamas kolīzijas starp šajā likumprojektā un Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā iekļautajām normām.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Ņemot vērā to, ka likumprojektā „Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem aizsargājamās teritorijās” paredzēta specifiska zemes maiņas kārtība gadījumos, kad to izmanto kā kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem aizsargājamās teritorijās, no juridiskās tehnikas viedokļa nepieciešams izdarīt grozījumu arī Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likuma 2.panta otrajā daļā, papildinot to ar jaunu apakšpunktu sekojošā redakcijā un neattiecinot likumu uz:

„3) valsts un pašvaldību zemes maiņu, ja normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos tā tiek izmantota kā kompensācija par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās”.

Atbilstoši Valsts kancelejas ierosinājumam grozījums Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā tiks virzīts izskatīšanai Ministru kabinetā kopā ar likumprojektu „Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem aizsargājamās teritorijās”.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

1. Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

2. Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

3. Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

4. Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

 

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

 1

 2

 3

 4

 5

 6

 

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

1. Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

2. Izmaiņas budžeta izdevumos 

2. Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

3. Finansiālā ietekme 

3. Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

 4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

4. Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins 

5. Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

6. Cita informācija 

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

1. Papildus no juridiskās tehnikas viedokļa nepieciešams izdarīt grozījumu Meža likuma 44.panta ceturtajā daļā, papildinot to ar jaunu apakšpunktu sekojošā redakcijā un paredzot, ka ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu valsts meža zemes atsavināšana atļauta arī:

„4) veicot zemes maiņu, ja normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos tā tiek izmantota kā kompensācija par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās”.

Atbilstoši Valsts kancelejas ierosinājumam arī šis grozījums tiks virzīts izskatīšanai Ministru kabinetā kopā ar likumprojektu „Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem aizsargājamās teritorijās”.

Likumprojekta pārejas noteikums (tāpat kā likumprojekta „Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem aizsargājamās teritorijās” pārejas noteikumi) paredz, ka tas stāsies spēkā ar īpašu likumu.

2. Cita informācija

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

1. Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskam organizācijām

2. Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

3. Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti

4. Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

1. Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas un nav nepieciešamas, jo grozījums saistīts ar juridiskās tehnikas prasību nodrošināšanu.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija

2. Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas un nav nepieciešamas, jo grozījums saistīts ar juridiskās tehnikas prasību nodrošināšanu.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

3. Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti, jo grozījums saistīts ar juridiskās tehnikas prasību nodrošināšanu.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas un nav nepieciešamas, jo grozījums saistīts ar juridiskās tehnikas prasību nodrošināšanu.

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

1. Normatīvā akta izpildi nodrošinās esošās valsts un pašvaldību institūcijas. Jaunu institūciju izveide nebūs nepieciešama.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 

Pēc likumprojekta pieņemšanas tas tiks publicēts laikrakstā „Latvijas Vēstnesis”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

3. Ja normatīvā akta projektā ietvertās normas indivīdu ierobežo, viņam ir iespējas aizstāvēt savas tiesības atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un Latvijai saistošajiem starptautiskajiem līgumiem.

 

Vides ministrs R.Vējonis

 

02.02.2004. 18:35

876

R.Ratfelders

7026484, Rolands.Ratfelders@vidm.gov.lv

I.Mendziņa

7026432, Ilona.Mendzina@vidm.gov.lv

Valsts sekretāra vietnieks

Juridiskā dienesta vadītāja p.i.

Par kontroli atbildīgās amatpersonas p.i.

Atbildīgā

amatpersona

E.Cilinskis

A.Stašāne

V.Puriņš

R.Ratfelders