Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Personu apliecinošu dokumentu likumā

Izdarīt Personu apliecinošu dokumentu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 13.nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt 2.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:

"(5) Personas apliecība vai pase ir obligāts personu apliecinošs dokuments Latvijas pilsonim vai nepilsonim, kas dzīvo Latvijā un ir sasniedzis 15 gadu vecumu."

2. 3.pantā:

papildināt pirmās daļas 3.punktu aiz vārdiem "ārvalstnieka, bezvalstnieka, bēgļa vai personas, kurai piešķirts alternatīvais statuss" ar vārdiem "(turpmāk – ārzemnieks)";

izteikt trešo daļu šādā redakcijā:

"(3) Uzturēšanās atļauja ir obligāts personu apliecinošs dokuments ārzemniekam, kurš normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā saņēmis atļauju uzturēties Latvijā."

3. Svītrot 3.panta otrajā daļā vārdus "Latvijas pilsonim un nepilsonim, kas dzīvo Latvijā un ir sasniedzis 15 gadu vecumu, kā arī".

4. 5.pantā:

izteikt pirmās daļas 1.punkta "h" un "i" apakšpunktu šādā redakcijā:

"h) fotoattēls;

i) paraksta attēls;";

izteikt trešo daļu šādā redakcijā:

"(3) Ārzemnieka uzturēšanās atļaujā ir iekļauta informācija par uzturēšanās atļaujas turētāja dzīvesvietu. Pilsoņa vai nepilsoņa personas apliecībā informācija par apliecības turētāja dzīvesvietu ir iekļauta pēc apliecības turētāja vēlēšanās."

5. 11.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Latvijas pilsonim un nepilsonim, kas dzīvo Latvijā un ir sasniedzis 15 gadu vecumu, ir pienākums saņemt personas apliecību vai pasi, ja viņa rīcībā nav derīgas personas apliecības vai pases.";

 

aizstāt otrajā daļā vārdus "Ārvalstniekam, bezvalstniekam, bēglim" ar vārdu "Ārzemniekam".

6. Pārejas noteikumos:

izteikt 1.punktu šādā redakcijā:

"1. Šā likuma 2.panta piektā daļa un 3.panta otrā un trešā daļa stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī.";

svītrot 2.punktu;

aizstāt 3.punktā vārdu "elektroniskas" ar vārdu "jaunas".

Pārejas noteikums

Šā likuma 3.pants stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī.

Likums stājas spēkā 2004.gada 1.janvārī.

 

 

 

 

Iekšlietu ministrs

M.Gulbis

 

 

 

 

 

Normatīvā akta projekta

„Grozījumi Personu apliecinošu dokumentu likumā”

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums 

Personu apliecinošu dokumentu likumā noteikts, ka Latvijas pilsonim vai nepilsonim, kurš sasniedzis 15 gadu vecumu un dzīvo Latvijā, obligāts personu apliecinošs dokuments ir personas apliecība.

Ministru kabinets ar 2003.gada 16.septembra rīkojumu Nr.577 „Par vienotas personu apliecinošu dokumentu sistēmas ieviešanu” (protokols Nr.47 49.§) ir uzdevis Iekšlietu ministrijai sagatavot un iekšlietu ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā likumprojektu par grozījumiem Personu apliecinošu dokumentu likumā, paredzot, ka obligāts personu apliecinošs dokuments Latvijas pilsonim vai nepilsonim, kas sasniedzis 15 gadu vecumu, ir attiecīgi pilsoņa vai nepilsoņa pase vai personas apliecība.

2. Normatīvā akta projekta būtība 

Sagatavotais likumprojekts paredz, ka:

1.obligāts personu apliecinošs dokuments Latvijas pilsonim, kas sasniedzis 15 gadu vecumu, ir pilsoņa pase vai personas apliecība un šī norma stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī;

2. obligāts personu apliecinošs dokuments Latvijas nepilsonim, kas sasniedzis 15 gadu vecumu, ir nepilsoņa pase vai personas apliecība un šī norma stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī;

3. pēc 15 gadu vecuma sasniegšanas:

3.1. Latvijas pilsoņa pienākums ir saņemt pilsoņa pasi vai personas apliecību;

3.2. Latvijas nepilsoņa pienākums ir saņemt nepilsoņa pasi vai personas apliecību.

3. Cita informācija

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu 

 Likumprojektā saglabātas līdzšinējās administratīvās procedūras.

3. Sociālo seku izvērtējums 

Likumprojekts neizraisa sociālā stāvokļa pasliktināšanos personām.

4. Ietekme uz vidi

 Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

 

 

    III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

 2003

 2004

2005

2006

 

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

464,2

319,5

345,3

322,9

2. Izmaiņas budžeta izdevumos 

 

276,8

836,5

849,0

457,7

3. Finansiālā ietekme  

 932,4

187,4

-517,0

-503,7

-134,8

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

-

-

-

-

-

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

5.1.Valsts budžeta ieņēmumi

5.1.1. Plānotie ieņēmumi par personas apliecību izsniegšanu

Saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada 16.septembra rīkojumu Nr.577 „Par vienotas personu apliecinošu dokumentu sistēmas ieviešanu” (protokols Nr.47, 49.§) paredzēts ka, Latvijas pilsoņiem un nepilsoņiem, kas sasnieguši 15 gadu vecumu, obligāts būs viens no dokumentiem – personas apliecība vai pase.

2004.gads

92 168 x 2,3 Ls = 211 986 Ls

2005.gads

138 855 x 2,3 Ls = 319 366 Ls

2006.gads

112 848 x 2,3 Ls = 259 551 Ls

2007.gads

92 222 x 2,3 Ls = 212 110 Ls

2008.gads

81 892 x 2,3 Ls = 188 351 Ls

 

 

2 072,4

 

 

 

 

464,2

 

 

211,9

 

 

319,8

 

 

319,4

 

 

345,3

 

 

259,6

 

 

322,9

 

 

238,3

5.1.2. Plānotie ieņēmumi par pasu izsniegšanu*

Saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada 16.septembra rīkojumu Nr.577 „Par vienotas personu apliecinošu dokumentu sistēmas ieviešanu” (protokols Nr.47, 49.§), paredzot, ka Latvijas pilsoņiem un nepilsoņiem, kas sasnieguši 15 gadu vecumu, obligāts ir viens no dokumentiem – personas apliecība vai pase un vidējais iekasētās valsts nodeva apmērs līdz 2004.gada 1.maijam ir

5,8 Ls (pašlaik iekasētā vidējā valsts nodeva), no 2004.gada 1.maija – 11,6 Ls, plānojamie ieņēmumi ir šādi:

2003.gads – 2 072 445 Ls (Saskaņā ar likumu „Grozījumi likumā par valsts budžetu

2003.gadam” 2.pielikumu – 2 072 445 Ls.).

2004.gadā pavisam paredzēts izsniegt 351 840 personu apliecinošus dokumentus, tai skaitā, no janvāra līdz 1.maijam 117 280 pases, no 1.maija līdz gada beigām – 142 392 pases un 92168 personas apliecības. Izsniedzamo pasu skaits laikā no 1.maija līdz gada beigām aprēķināts, prognozējot, ka 30% no personām kā obligāto personu apliecinošu dokumentu izvēlēsies personas apliecības, pārējie – pases.

Prognozētie valsts nodevas ieņēmumi par pasu izsniegšanu 2004.gadā:

No janvāra līdz 1.maijam:

117 280 x 5,8 Ls = 678 774 Ls

No 1.maija līdz decembrim:

142 392 x 11,6Ls=1 645 947Ls

Kopā:

678 774 Ls + 1 645 947 Ls = 2 324 721 Ls

Papildus 2004.gadā

2 324 721 – 2 072 445 Ls =

252 276 Ls

2005.gads

179 327x11,6Ls = 2 072 078Ls

Papildus 2005.gadā

2 072 078 – 2 072 445 =

367 Ls

2006.gads

186 646x11,6Ls = 2 158131Ls

Papildus 2006.gadā

2 158 131 – 2 072 445 =

85 686 Ls

2007.gads

183 184x11,6Ls = 2 119137Ls

Papildus 2007.gadā

2 119 137 – 2 072 445 =

46 692 Ls

2008.gads

182 414x11,6Ls = 2 110205Ls

Papildus 2008.gadā

2 110 205 – 2 072 445 =

37 760 Ls

 

2 072,4

252,3

0,4

85,7

84,6

5.2. Izdevumi

Izdevumi personu apliecinošu dokumentu sistēmas ieviešanai (pasu izgatavošanas nodrošināšanai un personas apliecību ieviešanai):

2003.gads

1 140 000 Ls

2004.gads**

1 416 821 Ls

Papildus 2004.gadā

1 416 821– 1 140 000 =

276 821 Ls

2005.gads**

1 976 496 Ls

Papildus 2005.gadā

1 976 496 – 1 140 000 =

836 496 Ls

2006.gads**

1 989 020 Ls

Papildus 2006.gadā

1 989 020 – 1 140 000 =

849 020 Ls

2007.gads**

2 001 892 Ls

Papildus 2007.gadā

2 001 892 – 1 140 000 =

861 892 Ls

2008.gads**

604 168 Ls

Papildus 2008.gadā

604 168 – 1 140 000 =

- 535 832 Ls

 

1 140,0

276,8

836,5

849,0

457,7

6. Cita informācija

*Aprēķinot valsts budžeta ieņēmumus no valsts nodevas par pasu izsniegšanu, ņemts vērā izdevējiestādes vainas dēļ bojātais dokumentu skaits.

**Nepieciešamie izdevumi personu apliecinošu dokumentu sistēmas ieviešanai un uzturēšanai ir iekļauti likuma “Par valsts budžetu 2004.gadam” pielikumā “Pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē, valsts ilgtermiņa saistību limiti un valsts investīciju projekti”.

Likumprojekta īstenošanai papildus valsts budžeta līdzekļi 2005. un 2006.gadā nebūs nepieciešami.

 

 

 

 

 

 IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt 

Ministru kabinets ar 2003.gada 16.septembra rīkojumu Nr.577 uzdevis Iekšlietu ministrijai sagatavot un iekšlietu ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā līdz 2004.gada 1.janvārim – noteikumu projektu par pilsoņu personas apliecībām, nepilsoņu personas apliecībām, personas apliecībām ārvalstniekiem, bezvalstniekiem, bēgļiem un personām, kurām piešķirts alternatīvais statuss, kā arī par pilsoņu pasēm, nepilsoņu pasēm un bezvalstnieku ceļošanas dokumentiem, paredzot, ka:

1. personas apliecības mikroshēmā iekļauj digitālu informāciju par personas sejas attēlu, personas kodu, personas vārdu (vārdiem), uzvārdu un personas dzimumu;

2. personas apliecības mikroshēmu persona var izmantot par sava elektroniskā paraksta radīšanas līdzekli;

3. personas apliecību izsniegšanu pilsoņiem un nepilsoņiem, kā arī ārvalstniekiem, bezvalstniekiem, bēgļiem un personām, kurām piešķirts alternatīvais statuss, sāk ar 2004.gada 1.maiju.

Izpildot šo Ministru kabineta doto uzdevumu, tiks apvienoti un atbilstoši precizēti Ministru kabineta 2002.gada 18.jūnija noteikumi Nr.245 „Noteikumi par Latvijas pilsoņu pasēm, nepilsoņu pasēm un bezvalstnieku ceļošanas dokumentiem” un Ministru kabineta 2002.gada 4.novembra noteikumi Nr.507 „Noteikumi par pilsoņu personas apliecībām un nepilsoņu personas apliecībām”.

2. Cita informācija

 

 

 V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 

 2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

 

 

 

 

5. Cita informācija

 

 

 VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanai izmantoti plašsaziņas informācijas līdzekļi, ievietojot relīzes Iekšlietu ministrijas Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Iekšlietu ministrijas un Ministru kabineta interneta mājas lapās, kā arī nodrošinot

informācijas pieejamību Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes teritoriālajās nodaļās – iestādēs, kuras sniedz konkrētos pakalpojumus.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav veiktas.

5. Cita informācija

 

 VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas netiks radītas un netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 

Sabiedrības informēšana par likumprojekta ieviešanu notiks publicējot to laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, izdevumā “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”, kā arī ievietojot to informācijas sistēmā “NAIS”.

Sabiedrības informēšanai paredzēts izmantot plašsaziņas informācijas līdzekļus –Latvijas televīziju, radio, lielākos dienas laikrakstus, ievietojot relīzes Iekšlietu ministrijas Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Iekšlietu ministrijas un Ministru kabineta interneta mājas lapās, kā arī nodrošinot informācijas pieejamību Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes teritoriālajās nodaļās – iestādēs, kuras sniedz konkrētos pakalpojumus.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo 

Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

 

  

Iekšlietu ministrs M.Gulbis

 

 

 

 

11.12.2003.

1473

Dz.Peneze

7219521, dzintra.peneze@pmlp.gov.lv

 

 

Valsts

sekretārs

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā

amatpersona

 

 

     

J.Rekšņa

M.Rāzna

S.Vecvagare

Dz.Peneze