Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Civilprocesa likumā

Izdarīt Civilprocesa likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.; 2001, 15.nr.; 2002, 24.nr.; 2003, 14., 15.nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt 149.pantu ar astoto daļu šādā redakcijā:

"(8) Lietās par darbinieka atjaunošanu darbā un lietās par darba devēja uzteikuma atzīšanu par spēkā neesošu tiesas sēdes diena nosakāma ne vēlāk kā 15 dienu laikā pēc paskaidrojuma saņemšanas vai tā iesniegšanas termiņa notecēšanas, vai pēc sagatavošanas sēdes."

2. Papildināt 425.pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā:

"(11) Lietās par darbinieka atjaunošanu darbā un lietās par darba devēja uzteikuma atzīšanu par spēkā neesošu tiesas sēdes diena nosakāma ne vēlāk kā 15 dienu laikā pēc paskaidrojuma saņemšanas vai tā iesniegšanas termiņa notecēšanas."

 

 

 

Labklājības ministra vietā –

izglītības un zinātnes ministrs

K.Šadurskis

 

 

 

Likumprojekta

“Grozījumi Civilprocesa likumā”

ANOTĀCIJA

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Saskaņā ar Darba likuma 122.pantu darbinieks var celt tiesā prasību par darba devēja uzteikuma atzīšanu par spēkā neesošu viena mēneša laikā no uzteikuma saņemšanas dienas. Citos gadījumos, kad pārkāptas darbinieka tiesības turpināt darba tiesiskās attiecības, viņš var celt tiesā prasību par atjaunošanu darbā viena mēneša laikā no atlaišanas dienas.

Darbinieks, kurš atlaists no darba, pamatojoties uz darba devēja uzteikumu, kuru tiesa atzinusi par spēkā neesošu, ar tiesas spriedumu atjaunojams iepriekšējā darbā (Darba likuma 124.panta otrā daļa).

Civilprocesa likums nenosaka termiņus, kādos jāizskata prasības pieteikumi lietās par darbinieka atjaunošanu darbā un par darba devēja uzteikuma atzīšanu par spēkā neesošu.

Lietu izskatīšana tiesās ir ilgstošs process un, ja tiesa spriedumā konstatē, ka darbinieks prettiesiski atlaists no darba un atjaunojams iepriekšējā darbā, darba devējam jāizmaksā darbiniekam atlīdzība par visu darba piespiedu kavējuma laiku, arī gadījumā, ja darba tiesiskās attiecības tiek izbeigtas.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

 

 

 

 

Grozījumi paredz, ka pirmās instances tiesā, kā arī apelācijas instancē, lietās, kurās ir prasījums par atjaunošanu iepriekšējā darbā un lietās par darba devēja uzteikuma atzīšanu par spēkā neesošu, tiesas sēdi nosakāma ne vēlāk kā 15 dienu laikā pēc paskaidrojuma saņemšanas vai tā iesniegšanas termiņa notecēšanas.

3. Cita informācija

Grozījumus ierosinājuši sociālie partneri – Latvijas Darba devēju konfederācija sadarbībā ar Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību.

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekta ieviešana pozitīvi ietekmēs uzņēmējdarbības vidi, jo, paātrinoties lietu izskatīšanai tiesās, samazināsies darba devēju izmaksas, proti, atlīdzību apmēri darbiniekam par darba piespiedu kavējumu, un paātrinās administratīvo procedūru norisi tiesās.

3. Sociālo seku izvērtējums

 

 

 

Tā kā lietu izskatīšana tiesās notiks konkrētos termiņos, tas sekmēs darbinieku, ar kuru prettiesīgi izbeigtas darba tiesiskās attiecības, pēc iespējas ātrāku atgriešanos iepriekšējā status quo un izvairīšanos no nokļūšanas bezdarbnieka statusā.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

6. Cita informācija

Tiesas šo funkciju veiks esošo budžeta līdzekļu ietvaros.

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

 

 

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

 

 

 

 

 

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe

Komentāri

       

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Grozījumus ierosinājuši sociālie partneri – Latvijas Darba devēju konfederācija sadarbībā ar Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

Grozījumus ierosinājuši sociālie partneri – Latvijas Darba devēju konfederācija sadarbībā ar Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem

konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

 

Likumprojekta normu izpildei netiek radītas jaunas valsts institūcijas. Normatīvā akta izpildes uzraudzība tiks veikta saskaņā ar likumu “Par tiesu varu”.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 

Likumprojekts pēc tā pieņemšanas Saeimā tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un periodiskajā izdevumā “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

 

 

Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības.

4. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.


Labklājības ministre D.Staķe

 

 

27.08.2003 14:49

785

Sanita Skripka

7021570, Sanita.Skripka@lm.gov.lv

 

 

Valsts sekretāre

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Juridiskā dienesta vadītājs

Atbildīgā amatpersona

       

B.Paševica

Z.Uzuliņa

M.Badovskis

S.Skripka