Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījums Alkohola aprites likumā

Izdarīt Alkohola aprites likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.; 1999, 4.nr.; 2000, 1.nr.; 2002, 12.nr.) šādu grozījumu:

Aizstāt 1.panta 9.punktā vārdus "Labklājības ministrija" ar vārdiem "Veselības ministrija".

 

 

 

Veselības ministre

I.Circene

 

 

 

Likumprojekta

“Grozījums Alkohola aprites likumā”

anotācija

  1. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs?

1. Pašreizējās situācijas raksturojums.

Pamatojoties uz Ministru kabineta sēdes 2003.gada 1.janvāra protokola Nr.1 82.§ un Ministru kabineta 2003.gada rīkojumu Nr.7 “Par Labklājības ministrijas reorganizāciju un Veselības ministrijas izveidošanu”, Veselības ministrija ir izstrādājusi likumprojektu “Grozījums Alkohola aprites likumā”.

2. Normatīvā akta projekta būtība.

Ar 2003.gada 1.februāri ir izveidota Veselības ministrija, kura ir Labklājības ministrijas tiesību un pienākumu pārņēmēja atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai Veselības ministrijas kompetencei.

Izstrādātā likumprojekta mērķis ir aizstāt vārdus “Labklājības ministrija” ar vārdiem “Veselības ministrija”.

  • Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību.
  • 1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi.

    Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

    2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru veikšanu.

    Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

    3. Sociālo seku izvērtējums.

    Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

    4. Ietekme uz vidi.

    Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

  • Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetiem un pašvaldību budžetiem.
  • 1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos.

     

    Valsts budcets

    Uz valsts budcetu ietekmes nav.

    Pašvaldību budžets

    Uz pašvaldību budžetu ietekmes nav.

    2. Izmaiņas budžeta izdevumos.

     

    Valsts budcets

    Uz valsts budcetu ietekmes nav.

    Pašvaldību budžets

    Uz pašvaldību budžetu ietekmes nav.

    3. Finansiālā ietekme.

    Normatīvā akta projektam nav finansiāla ietekme.

    4. Prognozējamiem kompensējošie pasākumi papildus izdevumu finansēšanai.

    Normatīvā akta projekts neparedz papildus izdevumus.

    5. Detalizēts finansiāla pamatojuma aprēķins.

    Normatīva akta projektam nav nepieciešams finansiāls aprēķins.

  • Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu.
  • Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

    Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

    Papildus ir nepieciešams veikt grozījumus 2000.gada 16.maija Ministru kabineta noteikumos Nr.182 “Medicīnā un veterinārmedicīnā izmantojamā spirta aprites kārtība”.

    Veselības ministrija ir sagatavojusi minēto noteikumu grozījumus un tie ir starpinstitūciju saskaņošanas stadijā.

     

  • Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts.
  • 1. Saistības pret Eiropas Savienību.

    Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

    2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām.

    Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

    3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem.

    Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

    4. Atbilstības izvērtējums.

    1.tabula

    Attiecīgie Eiropas Savienības tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.),numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija.

     

    2.tabula

    Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.).

    Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

    Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst),

    Komentāri.

           

  • Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu.
  • 1. Ar kurām nevalstiskām organizācijām ir notikušas konsultācijas

    Konsultācijas ar nevalstiskām organizācijām nav notikušas.

    2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsts, iestrādāti iesniegt ir priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsts).

     

    3. Kādi ir sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis.

    Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

    4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem.

    Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas.

    VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde.

    1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

    Jaunu valsts institūciju radīšana vai esošo paplašināšana nav nepieciešama.

    Likumprojekts izpilde ir iespējama uzreiz pēc tā pieņemšanas.

    2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu.

    Normatīvais akts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs” un tīklā “Internet”.

    3. Kā indivīds vat aizstāvēt savas tiesības, ja tiesību akts viņu ierobeco.

    Attiecībā uz tiesiskajām attiecībām, kas izriet no normatīvā akta, piemērojami vispārējās tiesvedības noteikumi..

     

    Veselības ministre I. Circene

     

    Valsts sekretārs

    Par kontroli atbildīgā persona

    Eiropas un juridisko lietu nodaļas vadītāja v.i.

    Atbildīgā amatpersona

    U. Līkops

    M. Briede

    I. Brūvere

    D.Mūrmane- Umbraško

    14.07.2003 16:10

    618

    D.Mūrmane- Umbraško

    daina_murmane@vm.gov.lv

    7021595