Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījums likumā

"Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām"

Izdarīt likumā "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 21.nr.; 2003, 6., 15.nr.) šādu grozījumu:

Papildināt 122.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

"(4) Pārdodot valsts vai pašvaldības kapitāla daļas šajā likumā noteiktajā kārtībā, par maksāšanas līdzekli izmantojami lati. Privatizācijas sertifikātus par maksāšanas līdzekli var izmantot, ja:

1) šā panta pirmajā un otrajā daļā minētajos pārdošanas nosacījumos vai 123.pantā minētajos pārdošanas noteikumos, kas apstiprināti līdz 2003.gada 31.decembrim, paredzēta privatizācijas sertifikātu izmantošana;

2) kapitāla daļas atsavināšanas ierosinājums iesniegts līdz 2003.gada 31.decembrim;

3) pārdošanas noteikumos, kas apstiprināti līdz 2003.gada 31.decembrim, noteiktajā termiņā noslēgts pirkuma līgums vai veikti šajos pārdošanas noteikumos paredzētie maksājumi pirms līguma slēgšanas."

 

 

 

Ekonomikas ministrs

J.Lujāns

 

 

 

 

Likumprojekta

“Grozījums likumā “Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām””

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas valsts stratēģija (apstiprināta ar Ministru kabineta 04.08.2003. rīkojumu nr.486) paredz:

1) atcelt sertifikātu (privatizācijas; īpašuma kompensācijas) izmantošanas termiņu, pēc kura tiktu anulēti neizmantotie sertifikāti. Uz 2003.gada 1.augustu valstī piešķirti 111,44 milj. sertifikāti. Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijā izmantoti 99,73 milj. sertifikātu jeb 89,5% no piešķirtajiem privatizācijas un īpašuma kompensācijas sertifikātiem;

2) noteikt attiecīgajos likumos privatizācijas ierosinājumu iesniegšanas beigu termiņus, kuru iesniedzēji saglabās tiesības izmantot privatizācijas sertifikātus kā maksāšanas līdzekli valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizācijā.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

Projekts paredz grozījumu likumā, kas nodrošinās Ministru kabinetā apstiprināto Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas valsts stratēģijas (pamatnostādņu) īstenošanu:

  1. maksājumi par valsts un pašvaldību kapitālu daļām, ja tās tiek pārdotas šajā likumā noteiktajā kārtībā turpmāk izdarāmi latos;
  2. privatizācijas sertifikātus kā maksāšanas līdzekli var izmantot, ja tas ir paredzēts jau apstiprinātajos valstij vai pašvaldībai piederošo kapitāla daļu atsavināšanas nosacījumos vai pārdošanas noteikumos, kas apstiprināti līdz 2003.gada 31.decembrim.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

 Privātā sektora īpatsvaru kopējā pievienotajā vērtībā neietekmēs, jo valsts īpašumā esošo kapitāla daļu privatizācija pamatā ir pabeigta.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

 Tiks vienkāršotas administratīvās procedūras, jo privatizācijas sertifikātus kā maksāšanas līdzekli izmantos gadījumos, ja kapitāla daļu atsavināšanas nosacījumos vai pārdošanas noteikumos, kas apstiprināti līdz 31.12.2003. ir paredzēta privatizācijas sertifikātu izmantošana, kā arī gadījumos, ja atsavināšanas ierosinājums iesniegts līdz 31.12.2003. un pirkuma līgums noslēgts vai priekšapmamaksa veikta pārdošanas noteikumos paredzētajā termiņā.

3. Sociālo seku izvērtējums

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Valsts un pašvaldību kapitāla daļu atsavināšana turpināsies Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā noteiktajā kārtībā ar mērķi nodrošināt maksimālus valsts un pašvaldību ieņēmumus.

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem*

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 1

 2

 3

 4

 5

 6

 1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Valsts un pašvaldību budžetu ieņēmumi palielināsies, jo pēc privatizācijas sertifikātu izmantošanas beigām valsts un pašvaldību kapitāla daļas atsavinās par naudu.

 2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Izmaiņas budžeta izdevumos nerada

 3. Finansiālā ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšana

 

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Ieņēmumu palielinājuma apjomu pašlaik nav iespējams pat aptuveni aprēķināt, jo tas ir atkarīgs no pašlaik BO VAS “Privatizācijas aģentūra” un pašvaldībās privatizācijas procesā esošo kapitāla daļu daudzuma, kā arī no valsts un pašvaldību kapitāla daļu tirgus vērtības pieauguma dinamikas pēc 2003.gada 31.decembra, kad valsts un pašvaldību kapitāla daļas atsavinās tikai par naudu.

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Nav jāizdod.

2. Cita informācija

Nav

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju 

 

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta

projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības

normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības

pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

 

5. Cita informācija 

 Nav

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Latvijas Pašvaldību savienība.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

 Saņemts pozitīvs saskaņojums.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšana notiek ar sabiedrības saziņas līdzekļu starpniecību. Informācija iegūstama arī tīklā „Internet” Ministru kabineta un Ekonomikas ministrijas mājas lapā.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija

Nav.

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

  1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju

funkcijas

Jaunas institūcijas netiek radītas, kā arī netiek paplašinātas esošo institūciju funkcijas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likums tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā „Latvijas Vēstnesī” un „Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā”, kā arī publicētas Ekonomikas ministrijas preses relīzes par likuma grozījumu.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Normatīvais akts tiesisko attiecību modelī (administratīvi tiesiskās attiecības) izmaiņas neradīs.

4. Cita informācija

Nav.

 

Ministrs J.Lujāns

 

Valsts sekretārs

Juridiskā dienesta vadītājs

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

  

  

  

 

K.Gerhards

M.Līdumniece

J.Eglītis

K.Lore

 

 

 

 

 

 

24.09.2003. 14:20

830

Vasiļjevs

7013158, valdis.vasiljevs@em.gov.lv